Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Антите са Алани и Аланите са Анти и всичките те са Арии.

Ако приемем че славяните в това число и прабългарите първоначално са наричани Скити или Саки, всичко се нарежда. Просто са говорели на близки диалекти, а при идването в Европа българите асимилират много местни европейски скити.

Това, че Антите, Аланите и Ариите са едно го доказва освен езика и още нещо.

Прехода Аран - Алан е ясен в случая.

Другия преход към АН, е китайски! През периода на разпространение на будизма в Китай, там отиват много ирански монаси будисти, превеждат книгите си на китайски и т.н. Та китайците назовават всички иранци с представката АН аналогично на иранското АР. Примерно Патрите, които са скити, са наричани АН ШИ. И от тук АН-ТИ е някое скитско племе вероятно част от различните племена на Аланите.

:lightbulb:

  • Потребители
Публикува
Рицарю, кои са тия славяни с храмове? Да не би преводът от арабски да не е точен?

Не знам ???

Така го дават, кои са тези славяни един Бог знае??? :hmmm:

Докато не се изяснят нещата около Волга и Кама - с буртаси, бурджани, патладжани и всякакви други щураци , нищо не може да се каже.

В арабския текст стои ''саклаб''/сакалиби навярно ... , но какво ще измътят арабистите не се наемам да кажа.

  • Потребител
Публикува
Откъде знаем това?

От тук Iranians' Role in Expansion of Buddhism

What we can gather from Chinese textbooks proves that the propagation of Buddhism in that country 67 years before the birth of Christ was due to the exertions of Parsi missionaries and monks. One can even see the name of a Parthian prince called An Shi Kao among these missionaries who is said to have been a learned prince and skilled in many branches of science and industry. This Parthian prince was very keen to learn the language and religious books of other nations and after the death of his father, depressed with the life of mortals in a passing world, bestowed the crown to his uncle and sought seclusion and mental contemplation. He then studied the Buddhism doctrines and the mortifications of the monks' ascetic life. In 148 A.D. he arrived in Luing, the capital of China, and preached the Buddhism religion until 170 A.D. During this time he wrote a book on Buddhism principles and translated the sacred Buddhism books into Chinese language (2).

An Huvan was another prince from the Parthian tribe who has been praised for his good morals and motives. An Huvan also preached Buddhism in China and grew so famous in virtue that was appointed as a colonel of the cavalry by the Chinese emperor. This Iranian prince became known as Prince An or Colonel An in China. Along with Yen Fo Tao, another Chinese scientist, An Huvan translated his two books into the Chinese language and bestowed them to followers of Buddha in China.

Besides these two princes, a number of Parthian followers of Buddhism traveled to Chinafrom east of Iran during the end of the Parthian period and preached that religion. Among these one can name T. An Wan Ti, an Iranian worshipper of Buddha, who translated several Parthian books into Chinese in 254 A.D. in Luing.

An Fagin, another famous Iranian Buddhist monk, wrote several books in Chinese language but his books have been lost.

Fagin was another Iranian missionary who preached Buddhism and wrote several books in Chinese of which two books have survived.

As to why these names were not Iranians it was because foreign preachers elected Chinese names in China but affixed the name of their homeland to their Chinese names as a distinction. As we can see the Iranian preachers were called by adding the prefix "An" to their names because the Parthians or Arsacids were called An Shi in Chinese or An Suk in Japanese and since the letter "r" was not spelled out in the Chinese language, the word "Arsacid" or "Ashk" was shortened to "An" in that language.

  • Потребители
Публикува

За пенковската култура http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0

Интересна работа за пенковската култура и връзката й с българите на Sergei N. Sinilo http://reocities.com/CollegePark/4747/kursova.html#23

  • Потребител
Публикува
Рицарю, кои са тия славяни с храмове? Да не би преводът от арабски да не е точен?

Сигурно на арабски е написано "б-л-к-с-" /"балкас", арабите пишат и четат от дясно на ляво/, а някой го е привел, т.е. адаптирал, в "славяни" :whistling:

  • Потребител
Публикува
"А иначе Плиний Стари прави разграничение между венеди, гири, скити и сармати в "Естествена история"."

... Прокопием. Последний относит имя споров к склавенам и антам вместе: ”имя же как у склавенов, так и у антов было вначале одно — и те и другие исстари назывались спорами” (και μην και όνομα Σκλαβηνοΐς τε και ’Άνταις έν το ανέκαθεν ήν. Σπόρους γαρ το παλαιον αμφοτέρους εκάλουν, — Bell. Goth., III, 14, 29).

"Затем пришли готты, называемые также геты. Их пленные у греков и их комиков назывались Гета и Дав или Дак (от Дакии) и употреблялись, как рабы (slavi) и слуги (servi) [78]."

Матвей Меховский Трактат о двух Сарматиях /1517г./. – М.-Лг. : 1936 г., с. 68-85.

Книга первая.

Трактат второй.

http://www.myslenedrevo.com.ua/studies/t2s/1-2-rus.html

това помниш ли го??

http://nauka.bg/forum/index.php?s=&sho...ost&p=91881

този пост е с най-голям материален принос по темата :good:

  • Потребител
Публикува

ризцар "....Интересно ,обаче ,защо антите са наречени и венедите ,а сарматските племена на

лимиганти и аргарагантите са славяни."

Няма племе лимиганти.Има свободни сармати и сармати роби. И различни сарматски племена.(български и славянски)

Ammianус Marcelinus ,LIBI 1,

"13.1 Когато всичко това както разказахме,било завършено благополучно,държавният интерес налагал по-скорошен поход срещу лимигантите,т.е. сaрматите-роби,(Limigantes,Sarmatas Servos)понеже било за нас голям позор,че те безнаказано били извършили много престъпления."

Амиан Марцелин,Ammianус Marcelinus ,LIBI 1,str.127

"19. .... Ad quos opprimendos ,(erat enim arduum sequi per diversa conspersos,inprudentia viarum arcente ), Taifalorum auxilium et Liberorum adaeque Sarmatarum adsumptum est.20.Cumque auxiliorum agmina locorum ratio separatet ,tractus continguos Moesiae sibi mile elegit,Taifali proxima suis sedibus obtinebant,Liberi terras occupaverant e regione sibi oppositas."

19 ..... За тяхното покоряване била използвана помоща на тайфалите и на свободните сармати,понеже било трудно за нашите да преследват пръснатите на различни места неприятели,особено когато не познавали пътищата."

20 .. " Понеже характерът на самите места изисквал помощните войски да действуват поотделно,Римската войска си избрала съседната на Мизия ,тайфалите заели най близките до селищата си места ,а свободните сармати -земите които били разположени насреща им."

130 " За цар на свободните сармати поставихме Зизаис ..."

Константинополски летописи ,ЛИБИ 1"334.По време на консулите Оптат Павлин.По време на тези консули цялото племе сармати-роби прогонило своите господари в Романа." "1.His conss. Sarmatae servi universa gens dominos suos in Romaniam expulerunt (p.234)"

и т.н.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

"Затем пришли готты, называемые также геты. Их пленные у греков и их комиков назывались Гета и Дав или Дак (от Дакии) и употреблялись, как рабы (slavi) и слуги (servi) [78]."

Матвей Меховский Трактат о двух Сарматиях /1517г./. – М.-Лг. : 1936 г., с. 68-85.

Книга первая.

Трактат второй.

http://www.myslenedrevo.com.ua/studies/t2s/1-2-rus.html

това помниш ли го??

http://nauka.bg/forum/index.php?s=&sho...ost&p=91881

този пост е с най-голям материален принос по темата :good:

Несъмнено. Но тоя "балкас" мисля, че се изясни и не е нужно да се повтаря навсякъде.

"те земли населяли готты, называвшиеся у соседей половцами. На языке славян — русских и московитов это значит хищники и грабители, потому что, как ныне татары, так и тогда готты, подобно охотничьим псам, нападали на соседние народы, притесняли и грабили их."

сега и куманите ли са готи?

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

О племенах, разрисовывавших свои тела, говорит Вергилий в ”Энеиде” (Aen., IV, 146), называя их агафирсами, и в ”Георгиках” (Georg., II, 115), называя их гелонами. Помпоний Мела в обстоятельном рассказе (Mela, II, 10) сообщает, что агафирсы разрисовывают лица и тела (”ora artusque pingunt”) в большей или меньшей степени в зависимости от древности рода, и узоры эти невозможно смыть (”et sic ut ablui nequaeant”). Интересен комментарий к Вергилию, составленный грамматиком IV в. Мавром Сервием Гоноратом. Первое из указанных выше мест (из ”Энеиды”) он объясняет так: ”„разрисованные агафирсы” („pictique Agathyrsi”) являются племенами Скифии.

Един от т.нар. разрисованные агафирсы” („pictique Agathyrsi) ,скит преди да стене сармат.

(този е родоначалник на монголците,там е и намерен и има същия цвят коса като на Темуджин)

До него медалион с Великата майка на скитите,амфибийно същество,енки,ихтус,братушките ги определят като византийски медалиони на славянски език !?Намират се и в Търново.

post-4727-1267734808_thumb.jpg

post-4727-1267735361.jpg

post-4727-1267735381.jpg

  • Потребители
Публикува
Стига моля ти се.

Да помолим , Семьон , да разясни , коя е тази Черна планина и въобще , какво е имал впредвид арабина, като разправя тези приказки ???

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Според мен терминът източни славяни (който според мен е лингвистичен) е неточен в този контекст. Няма никакви доказателства, че през 7 век анти или севери са говорели на староруски...

  • Потребители
Публикува

Според мен терминът източни славяни (който според мен е лингвистичен) е неточен в този контекст. Няма никакви доказателства, че през 7 век анти или севери са говорели на староруски...

Остава предположението, че са говорили на езика суахили. За тава също няма никакви доказателсва............

Публикува

Според мен терминът източни славяни (който според мен е лингвистичен) е неточен в този контекст. Няма никакви доказателства, че през 7 век анти или севери са говорели на староруски...

Тези тук си говорят на техния антски или северски славянски диалект, а за староруски език следва да се говори едва след формирането на руската народност, т.е. след 9-10 век.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!