Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Спамърите се появиха скоро.

Има няколко IP адреса, от които са регистрирани от 2-ма до 10-тина потребители. Не смогвам да изтрия по 70 - 80 съобщения на спамер, особено, когато са по няколко едновременно и бълват спам. Тема се пуска по-лесно, отколото се трие. Триенето става малко по-бавно, особено ако има много за изтриване и това изисква известно време. Само администратор може да изтрие директно всички теми и мнения на спамърите, а не - едно по едно - както правим ние, модераторите.

Снощи 3-ма - 4-ма модератори половин час заедно сме трили спам теми. Правим каквото можем, но не сме постоянно във форума. Все пак, поне аз не работя на компютър, за да мога да влизам постоянно тук или пък да не излизам от акаунта си и да "стоя в засада", за да контролирам нови и стари потребители, спамъри et alia.

Сред модераторския екип се дискутира идеята да се забрани пускането на теми и мнения на новите потребители ПРЕДИ те да бъдат прегледани от модератор или администратор. Новите потребители да са в едномесечен изпитателен срок, преди да може да им се виждат веднага мненията.

Примерно, да вземем новия потребител Хикс. Регистрирал се е тук и пуска нови теми и дава мнения по вече създадени теми, но редовите потребители не могат да ги видят, преди те да бъдат проверени от някой от модераторите или някой от администраторите. И - така - за един месец време, докато се убедим ние в неговата коректност като потребител.

Вие какво мислите по този въпрос? Това ще снижи ли, според вас, интереса на новаците към дискусиите във форума или - не?!

Все пак, преди да започнат да пускат теми и мнения, те би трябвало да се запознаят с темите и мненията в тях, пускани до момента на своята поява тук, за да не се дублират техните писания с написаното преди появата им.

Има форуми, в които модератори и адинистратори седят "в засада" и следят всяка буква и запетая, пуснати от потребителите и ги засичат, че не спазват правилата на форума или, че пускат темата в неправилен раздел, или вече има такава, или пишат неграмотно.

Има форуми, където за новаците има пробен период.

Тук не е така, имаме свободата да изразяваме мнението си, стига то да не е в ущърб на форумните правила, които, съгласете се, не са толкова строги, колкото - на други места. Все пак, трябва да се съобразяваме и с научната насоченост на форума.

Редактирано от ISTORIK
  • Потребители
Публикува

Колега, аз поддържам твоята позиция. Мисля, че спама пречи на сайта. Проблема със спама е доста е сериозен, затова трябва да бъде дискутиран.

Освен това забелязах и друго нещо - спама разсейва. Не знам какво е отношението на нашите съфорумци към този проблем, но лично мен ме дразни.

Това е моето скромно мнение.

  • Потребители
Публикува

Това с месецът може да го няма. Напълно достатъчно е да има една единствена смислена тема или отговор на тема. Проблемът е да се пресекат ботовете, които пускат теми автоматизирано.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Определено положението вече става нетърпимо. Мерки са решително нужни. Потребителите недоволстват, пишат в ЛС на хората от екипа, това не е приумица на модераторите. Но месец е много, седмица или нещо подобно стига. Истинския спамер пускащ теми за виагра, реклама на порно сайтове и подобни няма да има нерви и време да помисли и да пусне даже и 2-3 смислени мнения за 2-3 дни че да го одобрим и да спами после.

Мисля че от тези мерки демократичността на форума няма да пострада, който иска да пуска каквото иска, ама да е по темата, а не да рекламира вибратори. Това не е рестрикция и цензура, който иска порно-има си сайтове и форуми и за това, нашия форум не е такъв и подобни теми тук решително нямат място

  • Потребител
Публикува

Спамът може да се чисти поне веднъж дневно. В противен случай някой може да остане с впечатление, че го пращат самите модератори и администратори, а силно се надявам да не е така.

Да се блокират новите потребители за един месец, за да им се цензурират мненията не е най-добра идея.

Лично на мен не ми е приятно да чета нещо интересно и някой да го олигави.

Старите теми отиват в архива, така че ако някоя тема се повтаря няма лошо - ако вече е обсъждана, дайте връзка към нея.

Разрешавам на модератора да ми редактира граматичните грешки.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)
1. Спамът може да се чисти поне веднъж дневно.

2. В противен случай някой може да остане с впечатление, че го пращат самите модератори и администратори, а силно се надявам да не е така.

3. Да се блокират новите потребители за един месец, за да им се цензурират мненията не е най-добра идея.

4. Разрешавам на модератора да ми редактира граматичните грешки.

1. Стараем се да го чистим веднага - когато има представител на модераторския екип, разбира се!

2. Нито го изпраща някой от нас, нито го толерираме.

3. Дай по-добра!

4. Благодаря, ще се възползвам. А правописните и пунктуационните - може ли?

В крайна сметка, това - да се редактират мненията на редовите потребители - не е основното задължение на модераторите.

След като форумът е посветен на науката, а не - на Биг брадър или на чалгата, редно е самите му потребители да пишат грамотно, за да бъде приятно на читателите им да им четат мненията.

Когато потребител открие в свой постинг грешки (фактологически, граматически, стилистически, правописни, пунктуационни), редно е сам да си ги редактира. Не е необходимо да чака някой модератор или администратор да му показва къде е сбъркал.

За съжаление, малко са потребителите, които четат постингите си, след като са ги публикували във форума. Аз, например, винаги модерирам собствените си мнения, ако намеря някакви грешки в тях (дори - и пропусната запетая, случва се понякога) или се сетя нещо, което да добавя.

Нали всички имат самочувствието, че знаят много, чели са много, имат основно, средно или висше образование, а някои - по няколко висши. Дипломите и годините стаж не са важни; важни са знанията и уменията, натрупани през годините.

То се вижда веднага кой потребител колко е грамотен.

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Как да разпознаем спамера сред потребителите?

Влезте в профила му и...

1. Има странно име, небългарско (o.erusaccella, nusonepsync Dan,Quopiegepheno, KarlMP...)

2. Местонахождение - странна държава (Мексико, Танганайка, Замунда, бивша република от бившия СССР, понякога - Русия, Холандия или Англия или от другаде)

4. Може да е хакнал компютър на неподозиращ човек от другия край на света, за да се прикрие.

5. Скрита електронна поща; не можете да му пишете

6. IP на компютъра - от една машина има по 2 или по 22 спамерски акаунта

Темите на спамерите:

- фалшиви лекарства

- виагра

- правни услуги

- увеличете си пениса

- купете си диплома

- пътувания и почивки

- еротични артикули и порнография

- рекламни услуги

- компютри и интернет сайтове

-туристически пътувания

- финансови далавери

- компютърни измами

- несериозни предложения

- прикрепени вируси, червеи, троянски коне, злосторен софтуер

- фишинг/зарибяване - номер, с който да ви откраднат лични данни

- фалшиви съобщения

- скам/заблуда, измама

- фалшификати

- хазартни игри и залагания

- други

Спамът - що е то и как да се защитим от него?

Какво е спам? Под спам в Интернет се разбира натрапването на нежелана информация на потребителите, най-често - под формата на електронни писма. Понякога повече или по-малко шеговито, със същата дума означават всякаква нежелана информация, ако човек бива затрупван с нея, докато търси по коректен начин нещо друго в Мрежата. Тук ще имаме предвид само спам под формата на нежелана електронна поща.

Защо възниква нежеланата поща?

Има няколко причини за това.

  • Най-честата е чисто търговска. Много нежелани писма съдържат реклами на най-различни продукти, с надеждата да приемете офертата и да си ги купите.
    Пример: "Купете си Виагра!" (Ако ви трябва Виагра, идете в аптеката.)
    Пример: "Това писмо не е спам, понеже когато се абонирахте за нас, приехте да получавате писма от нас! Ако искате да спрете да получавате писма от нас, идете на еди-кой си адрес!" (НИКОГА не отговаряйте на такива писма, освен ако не сте сигурни, че наистина вие сте се абонирали за тях.)
    Пример: "Ние знаем как да ви отървем от спама! Свържете се с нас и ще ви помогнем!" (НИКОГА не приемайте оферти от такива писма. Все едно да отидете с непознат бабаит в тъмния парк, за да ви покаже нещо интересно.)
  • Други писма целят да заразят компютърната ви система с вирус(и).
    Пример: "Пуснете този файл на компютъра си, за да го защитите срещу вируси!"). НИКОГА не правете това! Ако искате да обновите или защитите софтуера на компютъра си, правете го само по регламентираните за целта начини! Консултирайте се с документацията на Вашата операционна система или със системния си администратор!
  • Понякога писмата целят да ви въвлекат в някакви действия, в резултат на които да ви измамят и безвъзмездно да вземат от вас пари.
    Пример: "Аз съм внукът по сестрина линия на застреляния крал на Никарагуа, тука имаме една голяма сума пари и ви молим да ни помогнете да ги прехвърлим в Европа!"
  • Някои дори не е ясно какво целят, но това което постигат е, че ви губят времето, нервите и дори ви карат сами да преизпращате нежелана поща на свои познати и приятели с идеята че по този начин вършите някакво абстрактно добро на другите или на себе си или че умилостивявате бъдещето да не ви стовари някакво предполагаемо зло.
    Пример: "Ако преизпратите това писмо на 10 свои приятели, ще ви се случи нещо много хубаво!"
    Пример: "Ако преизпратите това писмо на 10 свои приятели, еди-коя-си програма ще остане безплатна!"
    Пример: "Ако преизпратите това писмо на 10 свои приятели, еди-колко си пари ще бъдат дарени на децата в Сомалия!"

Методите за борба със спама се разделят на две категории:

  • Методи, подходящи за прилагане от доставчици (ISP) / оператори на услуги;
  • Методи, подходящи за прилагане от крайни потребители;

Няма точно разделение кои методи в коя категория попадат, затова просто ще бъдат изброени:

  • Блокиране на адресите, от които се изпраща Спам - приложимо както от доставчици, така и от крайни клиенти. Резултатът е, че просто писмата не достигат до вас или в случая с краен клиент биват маркирани като нежелани и евентуално изтрити.
  • Неотваряне на нежелана поща. Поради широкото разпространение на Internet Explorer, ниската потребителска култура и голямото количество проблеми със сигурността на по-горе споменатото приложение освен загубата на време, за отваряне на писмото / прочитане на съобщение, може компютърът да бъде заразен от вирус, троянски кон и подобен род mallware. Като краен резултат има сериозна възможност за кражба на ценни данни (банкови сметки, пароли). Отварянето на нежелано писмо също така може да даде сигнал с използване на скрити картинки в писмото, когато то е в HTML формат, че адресът на електронната поща се използва активно. Обикновено адресите, до които се разпраща нежелана поща, се генерират с използване на речници с думи и имена, към които се добавят имена на домейни и поради това на изпращача (спамера) не е ясно дали даден адрес на електронна поща се използва или не, но с използване на скрити картинки на него може да бъде съобщено и да последва повишение на активността на изпращаната нежелана поща към този адрес.
  • Използване на черни списъци - Обикновено това са обществено достъпни интернет сайтове, съдържащи списъци с известни адреси, от които се изпраща спам.

Тъй като горните методи се заобикалят сравнително лесно (SMTP протокола не разполага с надеждни средства за доказване самоличността на подателя), напоследък най-успешни се оказват методи, които не разчитат само на информацията за подателя.

  • Черни списъци за IP адреси на компютри, от които се изпраща спам. Тези адреси не се фалшифицират лесно, но е възможно предварително "превзет" компютър - "зомби" да бъде накаран да изпраща писмата от своя адрес.
  • Блокиране на писма, съдържащи определени думи - най-простия пример е с думата "Виагра". Това би могло да спре цялата нежелана поща по дадена тема. Като противодействие, спамерите обикновено използват странен начин за изписване на думата - например "Viaagraa", или търсят символи с подобен вид - "V1agra".
  • Смислов/синтактичен анализ на писмото - силно усложнен вариант на горната техника, при който по определени признаци се прави опит да се извлекат характеристики на текста, които да покажат дали това е спам или не.
  • Блокиране на писма по определени, технически характеристики - най-известните примери са:
    • Блокиране на писма от сървъри, които нямат име (само IP адрес)
    • Блокиране на писма изпратени с непознати (или известни с "черното" си предназначение) програми.

За съжаление, засега няма система, която да дава 100% гаранция. Още по-неприятното е, че ако направим системата за защита твърде "подозрителна", има голям шанс някое важно писмо да отиде при нежеланите...

Най-важният съвет за защита от спам е: Не давайте никъде ваш или на приятел електронен адрес. Никъде включва:

  • Сайтове, които искат регистрация.
  • Електронни картички (за съжаление получателят, освен картичката, ще започне да получава и спам).
  • Безплатни програми или програми с неизвестен автор.
  • Промоции и игри - в или извън Интернет.

Криворазбрани или недоразбрани методи за борба с нежеланата поща

  • Забрана за получаване на поща от даден адрес. Този метод има твърде малка практическа стойоност, защото:
    1. Адресът на изпращача вероятно си е фалшив поначало и не съществува. Дори да е бил реален към момента на изпращането й, вероятно вече не е валиден.
    2. Твърде вероятно цитираният в писмото адрес на изпращача да е съвсем реален адрес, но на напълно невинен човек.

И в двата случая ползата е съмнителна. Във втория случай мярката има смисъл единствено доколкото компютърът на невинния изпращач е заразен с вирус и забраната за получаване на писма от него ще ви предпази от получаването на нова вирусна поща от него. Забрана за получавне на поща от даден домейн. Ако забраните получаване на писма от домейна hotmail.com например, наистина може да си спестите много спам, но е много вероятно да не получите и истинско, желано писмо. Мнозина изпозлват тези услуги и нищо чудно някой ваш познат да се опитва да ви пише именно от такъв адрес. По този начин покрай спама може да се лишите от необходима за вас поща.<li>Използване на услуга, която претендира да акумулира списъци от адреси или домейни и сървъри, считани за източник на спам. По споменати в другите точки причини, подобна услуга би имала съмнителна ефективност.<li> Идеалният филтър за спам. Това е нещо като двигателите за вечно движение, иделаният мъж и идеалната жена. Трябва да се примирите с мисълта, че такова нещо просто няма. Има по-добри, по-лоши, по-приемливи, по-предпочитани, но идеални няма. Ако се доверявате 100% на един филтър за нежелана поща, и автоматично триете всичко, дето той е белязал като спам, винаги има вероятно да загубите важно за вас писмо. Филтърът за нежелана поща може да ви помогне, но не може да мисли вместо Вас. Неговата "преценка" е автоматична и не може да замести Вашата.<li> Ако посоченият като изпращач адрес не отговаря, значи писмото е нежелано. В това има някаква логика, но невинаги е така. Има много автоматични услуги, които изпращат писма за да ви уведомяват за различни неша, за които вие сами сте помолили, но не могат да отговарят. В подобни случаи е добре да ползвате добра програма за електронна поща, както и автоматичната услуга да е интелигентно програмирана. Тогава автоматичната услуга би трябвало да подаде на програмата правилен адрес за обратна връзка (слъжебно поле Reply-To), а не автоматичния). Добрата програма за поща трябва да използва именно този адрес за обратна връзка. Но дори тогава е възможно пощата на получателя да е препълнена и писмото да се върне като недоставено.

Какви са санкциите за изпращане на спам, предвидени в българския закон?

Санкциите за този вид нарушение са от 250 до1500 лв. за физически лица и от 500 до 2000 лв. за юридически лица.

При повторно нарушение и при неизпълнение на постановената забрана за преустановяване на изпращането на спам, като максималната санкция е 4000 лв.

В приетият наскоро у нас "ЗАКОН ЗА ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ" пише: "Чл.6. (1) Доставчик на услуги, който изпраща непоискани търговски съобщения по електронната поща без предварително съгласие на получателя, е длъжен да осигури ясното и недвусмислено разпознаване на търговското съобщение като непоискано още с постъпването му при получателя." Какво значи това, ще попитате? Ами нищо! Това просто значи, че за деяние, за което в Щатите вкарват в затвора, българският "законодател" просто иска извършителят да "осигури ясното и недвусмислено разпознаване" ... и толкоз! По тази "гениална" логика вероятно скоро същият български законодател ще поиска крадецът, който ви ограби дома, просто да остави съобщение че го е ограбил ... за да продължи да си граби безнаказано .... Но да не ви занимавам повече с българския законодател ...

От началото на годината влезе в сила Законът за електронната търговия. Кои са неговите особености? Как този закон защитава потребителите от гледна точка на получаването на спам (непоискани съобщения) в електронната поща?

Законът е сравнително нов – в сила е от 1 януари 2007 г. Той възпроизвежда Директива 2031 за електронната търговия на Европейския парламент и Съвета на ЕС. Първоначално в закона се предвиждаше контролен орган за непоисканите съобщения в електронната поща да бъде Комисията за регулиране на съобщенията. Впоследствие това се промени и в крайна сметка контролен орган по този закон се предвижда да е Комисията за защита на потребителите.

Според мен, а и според специалистите в тази област, директивата е въведена изключително добре. Това е едно съвършено ново законодателство за нас. Предизвикателството е не толкова самото приемане на закона, а по-скоро неговото прилагане. Тъй като материята е нова за нас, тепърва ще се борим с този вид нарушения. Законът предвижда Министерският съвет да приеме наредба, която да определи реда за воденето на регистър за непоисканите търговски съобщения (т.нар. спам съобщения).

Имат ли потребителите на електронна поща реална защита срещу спам към настоящия момент? Могат ли да се оплачат в Комисията заради получаване на непоискани съобщения?

Няма пречка за това. Законът прави едно разграничение. От една страна в него се споменава, че всеки доставчик, който праща непоискано търговско съобщение до получател, трябва да го уведоми ясно и да включи в това съобщение информацията, че то е непоискано – при получаването на съобщението тази информация трябва да е налична.

Обаче като се има предвид това, че при всички случаи е забранено да се изпращат търговски съобщения до потребители, т.е. до физически лица, то хипотезата за предварителното уведомяване няма да се прилага спрямо потребители. Тя ще се прилага, съдейки по разпоредбите, по отношение на юридическите лица и то само на тези, които не са включени в регистъра. Изрично е упоменато в закона, че този регистър следва да съдържа електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения.

Повечето от непоисканите търговски съобщения не идват от страните от Европейския съюз, а извън него. Ако търговец от страна-членка на ЕС изпраща подобни съобщения, няма проблем за нас – ние ще си взаимодействаме с контролните органи от другите страни-членки и изпращането ще бъде прекратено. Лицето може да бъде издирено, да му бъде наложена санкция и да се постанови забрана за продължаване на тези действия. Това произтича от факта, че всички страни-членки на ЕС са въвели директивата за електронната търговия.От държави, които не са членове на Европейския съюз обаче, независимо от това дали се намират в Европа или не, не бихме могли да осигурим защита в такава степен. В този случай тя може да бъде само техническа. Напоследък този тип защита е много актуален. Има специалисти в тази област – системните администратори, които по технически път правят анти-спам програми и системи, които да филтрират определени съобщения от конкретни домейни или конкретни адреси в Интернет.

По какъв начин потребителите могат да подадат жалба при вас във връзка с получаване на спам? Преди време излезе информация, че комисията е обявила телефон за подобни оплаквания, който обаче реално не работи – какъв е случаят с този телефон?

Има национален телефон на потребителя, обявен от КЗП. Той е 0700-111-22 и независимо от коя част на България се обаждате, се таксува като обикновен градски разговор. На този телефон може да бъде получена допълнителна информация (в зависимост от това на територията на коя от шестте регионални дирекции на КЗП се намира потребителят) и да бъде даден друг телефон, да се окаже съдействие на потребителя да подаде сигнал или жалба.

Кога едно съобщение е и съдържа СПАМ?

Спамът се дели на четири основни категории:

1. Изпращане на рекламно съобщение до дори и един интернет потребител, който не е изрично пожелал това. В същност, ако една глупост задръства пощата ви, надали за вас ще има значение дали сте сам, или има още сто хиляди като вас.

2. Изпращане до потребители на рекламни съобщения и поща със съдържание, различно от това, за което те са заявили че искат да получават. Ако например дадете e-mail адреса си за да получавате новини за нови книги, а вместо това получавате и реклами за нови порно сайтове, това отново е спам.

3. Изпращане до потребители на рекламни съобщения и поща с честота, различна от обявената. Ако например се абонирате за месечна информация, а получавате рекламни съобщения ежедневно, спамът отново е налице.

4. Включване на случайни хора в мейлинг листове, като им се предоставя "възможността" да се отпишат. Това е най-досадния и нагъл тип спам. Тъй като в Щатите, при условие че на жертвата е предоставена възможност да се отпише от списъка, спамът не се преследва, някои хора използват това за да ви тормозят "законно". Те не само че най-нахално ви включват в списъците на жертвите си, но и "законно" изискват от вас да предприемате стъпки (т.е. да губите време и нерви) за да се отписвате.

Какво е положението у нас?

За съжаление, у нас спамът си пробива път все повече и става все по-досаден. Най-странното е, че спамът у нас си пробива път или през Български фирми, имащи амбициите за "европейско" ниво, или чрез работещи у нас чуждестранни компании. Странно е, защото именно те би трябвало по-добре да знаят правилата на Интернет (нали уж са по-напред ...).

Как да се защитим от СПАМ?

* Преди всичко - никога е прибягвайте към такъв вид "маркетинг и реклама". Единственото, което може да получите, е известно количество (основателни) ругатни по пощата.

Ако трябва да изпратите e-mail на непознат човек (запитване или оферта), винаги се обръщайте лично към него - по име. Никога не изпращайте реклами на непознати хора, освен ако те изрично не са пожелали това.

* Ако получавате спам, никога не отговаряйте! Това само ще даде увереност на изпращача, че си четете пощата редовно, и той ще продължи да ви тормози.

* Ползвайте спам-филтри. Известен е софтуерът, наречен Spam Killer, но бъдете внимателни как го настройвате. Да не "филтрирате" и полезни съобщения.

* Можете да използвате и възможностите на e-mail програмата си за да се предпазите. Повечето такива програми (като Outlook Express, Eudora, Pegasus mail) могат автоматично да изтриват съобщения, отговарящи на зададени от вас критерии. Например, съобщения от определен домейн, или съобщения, съдържащи определен текст в предмета си (subject) или в основното тяло (body).

Типични такива английски текстове са например $$$;, "bigdollars", "big bucks" "six figures income" и други подобни.

* Накрая - не се изнервяйте. Просто натискайте клавиша "Delete".

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува

Враговете са елиминирани!

- мненията и темите им са изтрити

- баннати са по ИП

  • Глобален Модератор
Публикува

Мисля, че с ограничителния подход трябва внимателно отношение. Ако спамът продължи, може да се направи такова нещо, но за кратко и задължително с обяснение на причината, ясно и коректно. Защото ограниченията отблъскват;)

  • Потребители
Публикува

Аз не се считам голям специалист по сигурността, но:

"Неотваряне на нежелана поща." - Много web пощи добре знаят номера с картинките. Затова те не зареждат изображенията. Всъщност, много по-добрия вариант е, самите пощи още при приемането на писмото да порчитат картинките и да ги записват локално. След това да преправят страниците с локалните картинки. Така спамерите няма да знаят дали адреса съществува или не...

SMTP протокола е лесен за фалшифициране и затова е необходим някой по-секретен. Всъщност хакването на компютри е основния проблем - от чист потребител се изпраща зловреден спам.

"Най-важният съвет за защита от спам е:" - Аз просто си права нов мейл в някоя поща и използвам него, когато ми искат e-mail. Паролите вече ги карам еднакви, а понякога дори продължавам да си ползвам пощите. Така имам мнооого пощи.

Междо другото от гледна точка на сигурността мисля, че администратори не е добре да пишат във форума. В смисъл, че те стават потенциална мишена за хакерите. Много по-добре е да имат отделни администраторски акаунти и при това да влизат анонимно (т.е. да не се показват в списъка отдолу). Мнения ще пишат с обикновения си акаунт, който най-добре даже да е потребител. Не мисля, че смяната между двата акаунта ще е проблем. Ако е, то може да се използват два различни браузъра, като например FireFox и Google Chrome - в единият се влиза с единия акаунт, а в другия с другия. Друг предпазен медод, който някъде бях прочел е в директорията на админ панела да се сложи парола - така дори и ако акаунта на админа бъде хакнат, то за достъп до контролния панел се изисква втора парола, неизвестна на хакера.

Това последното са наистина неприятни усложнения, но са още по-неприятни за хакерите. Хакерски атаки са били успешни към редица сайтове, чието основно занимание не е програмирането на php.

  • Глобален Модератор
Публикува

САЩ разбиха най-големия генератор на спам в света

Досадните имейли са намалели със 75% след затварянето на "МакКоло"

Ако през последните няколко дни електронната ви поща не се препълва от спамове, причината е в проведената миналата седмица акция срещу една от най-големите компании, генериращи спам в света. Американските интернет провайдъри прекратиха доставката си на интернет на калифорнийския сървър "МакКоло" (McColo), който според федералните власти е отговорен за 75 на сто от спама в глобалната мрежа, както и за редица киберпрестъпления. Много от разследващите свързват калифорнийската фирма с прочулата се и мистериозно изчезнала преди време руска интернет компания Russian Business Network (RBN).

Акцията срещу "МакКоло" е вследствие на проведено от в. "Вашингтон пост" четиримесечно разследване на дейността на фирмата. Според него и работата на други анализатори на сектора компанията е успяла да създаде мрежа от милиони хакнати компютри по целия свят, които непрекъснато генерират спам. "Зомбираните компютри" освен това позволяват на хакери да извличат финансова информация за собствениците им. Израелските служби са установили, че киберпрестъпници месеци наред са използвали "МакКоло", за да внедряват новите версии на два вида троянски коне - "Торпиг" (Torpig) и "Синоуол (Sinowal) , считани за най-опасните в момента. Само една криминална организация чрез "Торпиг" е успяла да открадне половин милион кредитни и дебитни акаунта от заразени компютри. Освен това калифорнийската компания е отдавала под наем сървъри, на които е имало качени поне 40 сайта с детска порнография, генериращи трафик от над 20 хил. посещения на ден.

Затварянето на "Макколо" не е първата подобна акция срещу спамърите. През септември беше затворен сървърът "Интеркейдж" (Intercage), вследствие на което спам трафикът намаля за известно време с 10 процента. Миналата година същото се случи и с руската RBN, за която обаче много анализатори предупредиха, че се е прегрупирала в друга компания, а някои я обвързаха пряко с "Макколо". За RBN се считаше, че е отговорна за 60% от всички киберпрестъпления, включително и за някои от най-големите удари в интернет, като например взлома на индийска банка преди две години или източването през сървъра и над 150 млн. долара от кредитни карти. По време на разкритията около компанията се говореше, че тя се ползва с подкрепата на руски чиновници.

Засега спамът почти е изчезнал от мейлите на потребителите, но анализаторите предупреждават, че това е само временно. "Те са като хлебарките - ще се покрият сега, а после пак ще плъзнат навсякъде", коментира един от изследователите Пол Фъргюсън. Според него мястото на "МакКоло" съвсем скоро ще се поеме от сървър в Източна Европа или Азия, а спамът ще възвърне нормалните си стойности до Коледа. През октомври дневно в света са генерирани около 190 млрд. спам-имейла.

  • Администратор
Публикува

Здравейте,

извинявам се, че не влизаме, но в близкия месец имаме технически проблем...

До края на тази седмица или началото на другата вече трябва да имаме интернет и възможност да влезем онлайн...

Имам идея как да спрем спама без да се ограничават потребителите по никакъв начин...просто ми трябват няколко часа пред компютъра с интернет...

...до скоро!

  • Глобален Модератор
Публикува

Баннати са едновременно:

- потребителски имена на спамъри (тоест спамърите не могат да регистрират старите си имена, без да ги променят)

- фиктивни (несъществуващи или временни) и действителни електронни пощи, а също така - и имитации на действителни електронни пощи, от които се бяха регистрирали множество спамъри от различни IP адреси

- IP адреси, от които спамерите влизаха във форума

Изтрити са куп акаунти на спамъри, след като бяха баннати техните електронни пощи, IP адреси и потребителски имена.

Всякакви руски електронни пощи са баннати, понеже от тях имаше много регистрации на спамърски акаунти.

За съжаление, електронни пощи от типа на най-големите световни електронни пощи не може да бъдат банвани.

Не сме банвали и българските електронни пощи.

  • Глобален Модератор
Публикува

Работи се по въпроса. На най-високо ниво.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Няма ли начин да инсталирате филтър? В Wordpress.com, където имам блог действа програма на Askimet. Не мога обаче да ви ориентирам относно партньорството с тях, но вероятно от екипа на Wordpress.com могат да ви ориентират, те са всеизвестни с бързите си отговори. Можете директно да прегледате и страницата на Аскимет ТУК

  • 4 месеца по късно...
Публикува

Принципно, има 2 метода, за борба сас спама, 1 при регистрация, и 1 при писане.

И двата метода са свързани с картинки verifiers които съдържат букви и цифри, и имат някаква шарка върху буквите и цифрите, достатъчно рядка че окото да я види, но самото и присъствие да обърква ORC/Image recognition на ботовете за да не могат да пускат.

Друг метод е изискване на потвърждение на акаунта по електронна поща, и в момента в който пощата посочена в акаунта, стане неварилдна, акаунта се заммразява, иот потребителя се изисква да даде нова поща за повторна активация.

  • 1 year later...
  • Потребители
Публикува

Наскоро и аз станах жертва на спам. ако получите следното съобщение не отговаряйте. Здравейте. Am Esther по име, аз видях профила си сега nauka.bg / и хареса и ще искате да знаете повече, моля пишете на личния ми адрес (esther24love@yahoo.com), така че ние ще знаем ourself повече и да изпратите моя снимка, за вас, чакаме по пощата ми adress.thanks, Естер. ( esther24love@yahoo.com )   Hello. Am Esther by name, I saw your profile now at nk.pl and like it and will like to know you more, please write to my private mail adress ( esther24love@yahoo.com ) so that we will know ourself more and to send my picture to you,am waiting at my mail adress.thanks, Esther . ( esther24love@yahoo.com )

  • Потребители
Публикува

Един месец е много. В БС срокът е една седмица. Мисля, че е достатъчно.

  • Потребители
Публикува
Сред модераторския екип се дискутира идеята да се забрани пускането на теми и мнения на новите потребители ПРЕДИ те да бъдат прегледани от модератор или администратор. Новите потребители да са в едномесечен изпитателен срок, преди да може да им се виждат веднага мненията.

Ето този изпитателен срок за нови юзъри, КГ. Историк предлага да е месец, а аз предпочитам да е седмица - като в boinaslava.net. В БС обаче първата седмица след регистрацията си май изобщо не можеш да пишеш, а нашият Историк предлага да можеш, но постингът ди да минава през прочит на модератор преди да бъде пуснато. Въпросът е дали този период на преглед да продължава месец или седмица. Аз предпочитам да е седмица.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ето този изпитателен срок за нови юзъри, КГ. Историк предлага да е месец, а аз предпочитам да е седмица - като в boinaslava.net. В БС обаче първата седмица след регистрацията си май изобщо не можеш да пишеш, а нашият Историк предлага да можеш, но постингът ди да минава през прочит на модератор преди да бъде пуснато. Въпросът е дали този период на преглед да продължава месец или седмица. Аз предпочитам да е седмица.

максимум седмица, като потребителят да получава уведомителна бележка за това. Макар че така ще елиминираме питащите ученици, които влизат и искат 'помощ по математика' /примерно/ от днес за утре.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!