Отиди на
Форум "Наука"

Riki80

Потребител
  • Брой отговори

    55
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за Riki80

Riki80's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

12

Репутация

  1. При условие че не си чел нищо за етимологията на тази дума, как разбра кога се появява в източниците. Имаш ли представа думата арак, в смисъл на алкохолна напитка, къде е разпространена?
  2. Ще ми посочиш ли някъде в арабски текстове да се споменава за лекарство или парфюм с името арака, рака или нещо подобно, защото на общи приказки всички са много силни.
  3. Ех Глишев, от кога араката стана арабско национално питие. От твоите словоизлияния се разбира че забраната за пиене на алкохол, всъщност е само препоръчителна и мюсюлманите си жулят ракия и вино без проблеми. Този тънък момент в исляма не го знаех. Та според арабската версия на етимологията на ракия идвало от арабска дума означаваща "пот", а не спиртна напитка, нито пък лекарство или парфюм. Това е така между другото за големите разбирачи. И още нещо за тях. В лингвистиката могат да се посочат и няколко варианта на етимология, не е задължително да е една единствена. Също така е много интересно, защо никога не се казва на каква база се изкарва арабската етимология на думата. Интересно ми е разбирачите как ще изтълкуват тази подробност.
  4. Ами като цитираш Абаев, не е зле да видиш и какво пише като бележка на края на страницата. Етимилогията на думата ракия е неясна. Аз също съм на мнение, че е крайно съмнително да е арабски произхода и. При условие че арабите не правят алкохол е много странно как тогава ще дадат наименованието на една алкохолна напитка. Е за лингвистите това не проблем, тъй като тях не ги вълнуват подробностите. Ако арабската теза беше вярна би следвало тази дума да фигурира и в западноевропейските езици, тъй като дестилацията се появява ва Запад след кръстоносните походи. По-вероятна е втората теза-за далекоизточния произход на думата.
  5. И нито един хронист не е забелязал такава подробност. Това е несериозно
  6. Паисий преразказва писаното от Орбини и Бароний, които пък от своя страна го взаимстват от Космографията на Мюнстер. Той пък от своя страна го преписва от италиянски ренесансови творби (Сабелико и т.н.), където всъщност се ражда въпросният мит за християнството на Тервел. Иначе си прав, че началото на началата е Свидас. Относно християнството на Дуло, това си е чист мит.Дори и Кубрат да е бил покръстен на младини, това съвсем не означава че синовете му са били християни. Ако това беше така, много странно защо нито византийските, нито арменските автори не споменават че Аспарух например е християнин.А по това време, когато християнството тепърва е започвало да се разпространява сред варварите, при всички случаи би направило впечатление на християнските автори. Не по-малко странно е защо след падането на ДУло, никой не отбелязва с прискърбие загубата на една християнска династия. Въобще по този въпрос нещата са ясни, останалото е чесане на езици и безплодни опити на историци да се правят на оригинални.
  7. Що Каскадьора си беше напълно прав. Верията на БЕР за арабския прозиход на думата са си пълни глупости. По една съвсес случайна случайност в согдийски "рак" означава вино.
  8. Да се позоваваме на Писий като исторически извор е несериозно
  9. Сюжетът със снопа пръчки е измислица от ХІХ в. и по-точно на Стефан Бобчев, който преразказал една басня на Езоп, където главния герой е селянин. От патриотични подбуди Бобчев заменил селянина с Кубрат и така се появила въпросната легенда.
  10. Е то не пречи в кавказките езици да е гръцка заемка.
  11. А би ли дал извор за това твърдение? Защо да е непременно тюркска и защо да се употребява в Кавказ след ХV в?
  12. Не разбирам подигравката ти. Човекът е синтезирал разпространението на думата. Това че бил лекар не разбрах какво общо има с темата. След като един учител по история и при това фен на Иван Добрев, прави лингвистични коментари, не виждам проблем и един лекар да го прави. Та нека се въздържаме от подобни подигравки, защото тези които се занимават в БГ с прабългарите са прекалено малко, че да ги загърбваме с лека ръка. Това което е написал Войников и това което писа и Маготин се препокриват по отношение на Кавказ.Явно там също тази дума се използва в смисъла на населено място, а не на кошара. Все пак съществува вероятност прабългарите да са използвали думата аул, която е звучала също като гръцката и поради това Теофан да пише "така наречените"
  13. Имаш право нищо не пречи.
  14. По една случайност обаче надписът е на гръцки. По твоята логика и архонт би следвало да е прабългарска титла. Аул си е 100% гръцка дума, както и кампон между другото .
  15. И как разбра че са я използвали, като думата си е баш гръцка?

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!