Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

vvarbanov

Потребител
  • Брой отговори

    3045
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    56

vvarbanov last won the day on Февруари 21

vvarbanov има най-харесвано съдържание!

5 Последователи

Всичко за vvarbanov

Лична информация

  • Пол
    Мъж
  • Пребиваване
    гр. Мартен
  • Интереси
    Антични монети

Последни посетители

14848 прегледа на профила

vvarbanov's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

4k

Репутация

  1. Мен ме съмнява, че наративът за "беззащитна Европа" е на руската пропаганда. ! Някъде май бях постнал , че до 2021 г. ЕС са отделяли 4-5 пъти повече пари за въоръжаване от Русия. Сега Братушките дават повече. Но това са години в които Европа е трупала оръжие. Трябва да имаме и предвид, че това е ново оръжие, надхвърлящо далеч по ефикасност руското. Проблема е , че е пръснато. И логистиката. Иначе джепане има. Какви бойци са руснаците, щом се налага да бъдат тикани напред и държани да не хукнат назад от заград отряди. Не само през ВСВ, но и сега. Хитлер ги нападна и напредна с 6 000-7 000 танка, руснаците имаха 28 000. Такова е било долу горе съотношението и другата техника. Сега думкаха по 20 000 снаряда на ден, украинците по 4-5 000. И пак стоят на едно място. Искам да кажа какви войници са, и каква е мотивацията им. Тия пари които ги има ЕС не са хартийки , те са обезпечени от икономиката. Еврото е на борсата, там се търгуват валутите, цената им пък се влияе от състоянието на икономиката. Ако имаме само пари без покритие, еврото веднага ще се срине. Въобще негативния наратив ми прилича на руска пропаганда. Той е в основата и.
  2. Това предполага, че Франция и Германия вече са загубили своята независимост с приемането на еврото. И са зависими от нас защото ние имаме собствена валута.
  3. Няма нужда да лъжеш вместо Путин! Русия не е гонена от ООН И брикс, наложени и бяха икономически санкции. Интересно как спря да разбираш не само какво пишеш, но загуби и логика(то въобще не съм сигурен дали си имал). Ти не си наясно какво представляват санкциите! Това не е никакво осигуряване нагръб. Според тебе излиза, че Русия и сто години да не напада Украйна значи си осигурява гръб. Турски поток е завършен 2 години преди Пути да нападне Украйна. Това не се приема като довод. Има връзка но не е причинно- следствена.От санкциите (дето не действат) руския износ за Европа намаля значително.Ама ти действително ли не знаеш какво причиняват санкциите срещу Русия? Я раздуй и как точно Русия си осигури гръб. Такъв гръб, че турските байрактари изиграха решаваща роля в началото при възпиране на руската агресия. Турция е такъв гръб, че е за териториалната цялост и суверенитет на Украйна. Разпространявш дезинформация. Ти си типичен трол, който спори за удоволствие като неглижира фактите!
  4. Не е едно и също. Нали прибра Крим и нищо не му се случи. Нямаше санкции. Как действа запада срещу Иран,.... или срещу Русия е фалшива аналогия. Ти не разбираш какво пишеш. Каза, че е чакал завършването на турски поток за да нахлуе, но той завърши доста преди Путин да нападне Украйна. Пропаганираната изолация се състоя на практика. Или и ти мислиш, че тя му е от полза? Интересно защо тогава иска да паднат санкциите, ако на практика не го изолират.
  5. Не ми е споделял,...... Аз не те питам какво е споделил Путин с тебе! А каква е визията му и премерените ходове според теб. Тоест Путин не споделил с тебе нищо, и това са твои предположения. Визията на Путин беше , че ще превземе Украйна за три дни, но се оказа ялова. Той няма как да е знаял, че войната така ще се проточи, ще му наложат санкции и ще му бъде необходима подлрепата на Индия за износа на петрол. Турски поток пък започва доставки още през 20-та година. Путин нахлу в Урайна през 22 г. Значи, и 2035 г. да започне война все е след влизане на експлоатация на турски поток.И сто години след завършването на потока може да се каже, че това е премерен ход на Путин. Това не са аргументи за визията на "гениалния стратег". Ако имаш дай други доказателства, тия не струват.
  6. Какви са "премерените" му ходове ? Защо нападна Украйна при Байдън, а не при първия мандат на Тръмп?
  7. Всеки си има мнение, ако не си съгласен ще се радвам да го обсъдим ! Аз не съм изключил и други позиции, но те се срещат по рядко по реверсите. Може да се дължат на местни традиции или иновации. Разбрах защо си "скептичен"! Още през 1981 г. ми беше направило впечатление, че позициите на античните пластики и статуи , често следват установени модели и рядко се отклоняват значително от тях. Големите скулптори като Фидий и Праксител са били новатори, които въвеждат нови елементи в пластиката, задавайки тенденции, които след това се превръщат в стандарт и се репликират масово. След като тези майстори задават нов стил, той бързо се разпространява . Храмовете, обществените пространства и богатите патрони искат да имат версии на тези известни творби. Такива пластики съм намирал най често по римски вили, далеч от предполагаемия оригинал. Те до такава степен се копират например, че всяка нова поза се разглежда като рядкост. И е ценна. В римската империя се налага известна степен на културна и художествена унификация. Провинциалните градове често приемат римски и елински модели, за да покажат лоялност към империята или да се свържат с престижа на гръко-римската традиция. Нищо чудно, че храмовете на боговете като Юпитер, Аполон или Артемида, както и статуите в тях, следват сходни архитектурни и иконографски принципи – колони, фронтони и изправени фигури с атрибути. Тези изображения не са точни архитектурни чертежи, а стилизирани версии, които занаятчиите адаптират от общи шаблони.Стилизацията може да унифицира до голяма степен изображенията на храмовете. Сходните пози на статуите и архитектурата на храмовете (колони, фронтони)са правени защото са били лесно разпознаваеми от населението, което улеснява приемането им. Има косвени доказателства , че на някои монети е изобразена определена статуя. Например често се среща Зевс седящ на трон с орел в едната ръка и жезъл в другата – точно както Павзаний описва статуята в храма в Олимпия. Това е силно доказателство, че монетите репликират или са вдъхновени от оригинала. Монети от Ефес (2-3 век сл.н.е.) показват статуетката на Артемида с многобройни гърди (или орнаменти), което отговаря на описанието на култовата фигура в храма ì. Въпреки, че оригиналът е изгубен, иконографията е толкова специфична, че предполага пряка връзка. п.п. Сега се сетих за още една причина която би обяснила еднаквоста на изображенията на реверсите за които говориш. Има едни бронзови медальони на Гордиан сечени в Маркианопол, Томи и май Месембрия беше. Там недвусмислено се вижда , че са правени от един гравьор. Няма съмнение, че е имало един център за изработване на матрици за няколко града. (Може би не всички за правени на едно място). Или Гравьорите са ходили " в командировка" за да правят матрици. Както и да е, има вероятност това да е причина за еднаквостта на храмовете на реверсите на някои монети. Ако ти е интересно, ще потърся снимките на тия медальони!
  8. Статуята на Атина Партенос, дело на Фидий, се е намирала в Партенона на Атинския акропол. Тази монументална хризелефантинна (злато и слонова кост) статуя е била висока около 12 метра и представлява Атина в цял ръст, със шлем, щит и копие. За съжаление, оригиналът е изгубен, вероятно унищожен или разграбен през късната античност или ранното Средновековие. Въпреки това това нейното изображение е запазено върху монети, релефи и чрез по-късни копия, което не дава представа за вида и. 1. Зевс Олимпийски (Олимпия, Гърция) Друг шедьовър на Фидий, колосалната хризелефантинна статуя на Зевс в храма му в Олимпия, едно от Седемте чудеса на античния свят. Изчезнала е, вероятно унищожена след закриването на езическите храмове през 4-ти век сл.н.е. или при пожар. Изображения на седящия Зевс с жезъл и орел се срещат върху монети от Елида (региона около Олимпия), както и върху римски монети от по-късен период. Описанията от Павзаний и други автори също помагат да си представим оригинала. 2. Афродита от Книдос (Книдос, Мала Азия) Създадена от Праксител около 4-ти век пр.н.е., това е първата гола статуетка на Афродита в естествен размер. Оригиналът е изгубен, но е изключително популярен в античността. Мотивът на Афродита, застанал в леко свита зад ръката пред тялото, се появява върху монети от Книдос и други градове, както и в многобройни римски копия (напр. Афродита Книдска в различни музеи днес). 3. Артемида от Ефес (Ефес, Мала Азия) Огромна статуя на Артемида в храма ì в Ефес, също едно от Седемте чудеса. Била е изобразена с многобройни гърди (или може да би символични орнаменти) като богиня на плодородието. Оригиналът е унищожен след пожари и нападения през 3-ти век сл.н.е. Монети от Ефес често показват Артемида в тази характерна поза, както и храма ì, което не дава представа за изгледа на статуята. 4. Хера от Самос (Самос, Гърция) Голяма статуя на Хера в Херайона на остров Самос, смятана за една от най-величествените в елинския свят. Не е отцеляла, вероятно заради земетресения или разграбване. Монети от Самос я изобразяват като изправена фигура с воал и скиптър, а описанието от антични автори подсказва за монументалността и. Общ модел В тези случаи монетите играят ролята на „архив“ за изгубеното изкуство. Те са били сечени в големи тиражи и често са изобразявали местни символи на гордост – храмове, статуи или божества. Освен монети, изображенията се запазват и върху керамика, стенописи, мозайки или чрез писмени описания (напр. от Павзаний, който подробно описва скулптури, които днес не съществуват). Връзка с Трите грации Тия примери показват, че подобен процес може да е валиден и за тях. Ако е съществувала известна статуя на Харити в някой храм или обществено пространство (напр. в Атина, Коринт или друг значим център), нейното изображение лесно би могло да се пренесе върху монети, дори оригиналът да е изчезнал.
  9. Статуята на Атина Партенос, дело на Фидий, се е намирала в Партенона на Атинския акропол. Тази монументална хризелефантинна (злато и слонова кост) статуя е била висока около 12 метра и представлява Атина в цял ръст, със шлем, щит и копие. За съжаление, оригиналът е изгубен, вероятно унищожен или разграбен през късната античност или ранното Средновековие. Въпреки това това нейното изображение е запазено върху монети, релефи и чрез по-късни копия, което не дава представа за вида и. 1. Зевс Олимпийски (Олимпия, Гърция) Друг шедьовър на Фидий, колосалната хризелефантинна статуя на Зевс в храма му в Олимпия, едно от Седемте чудеса на античния свят. Изчезнала е, вероятно унищожена след закриването на езическите храмове през 4-ти век сл.н.е. или при пожар. Изображения на седящия Зевс с жезъл и орел се срещат върху монети от Елида (региона около Олимпия), както и върху римски монети от по-късен период. Описанията от Павзаний и други автори също помагат да си представим оригинала. 2. Афродита от Книдос (Книдос, Мала Азия) Създадена от Праксител около 4-ти век пр.н.е., това е първата гола статуетка на Афродита в естествен размер. Оригиналът е изгубен, но е изключително популярен в античността. Мотивът на Афродита, застанал в леко свита зад ръката пред тялото, се появява върху монети от Книдос и други градове, както и в многобройни римски копия (напр. Афродита Книдска в различни музеи днес). 3. Артемида от Ефес (Ефес, Мала Азия) Огромна статуя на Артемида в храма ì в Ефес, също едно от Седемте чудеса. Била е изобразена с многобройни гърди (или може да би символични орнаменти) като богиня на плодородието. Оригиналът е унищожен след пожари и нападения през 3-ти век сл.н.е. Монети от Ефес често показват Артемида в тази характерна поза, както и храма ì, което не дава представа за изгледа на статуята. 4. Хера от Самос (Самос, Гърция) Голяма статуя на Хера в Херайона на остров Самос, смятана за една от най-величествените в елинския свят. Не е отцеляла, вероятно заради земетресения или разграбване. Монети от Самос я изобразяват като изправена фигура с воал и скиптър, а описанието от антични автори подсказва за монументалността и. Общ модел В тези случаи монетите играят ролята на „архив“ за изгубеното изкуство. Те са били сечени в големи тиражи и често са изобразявали местни символи на гордост – храмове, статуи или божества. Освен монети, изображенията се запазват и върху керамика, стенописи, мозайки или чрез писмени описания (напр. от Павзаний, който подробно описва скулптури, които днес не съществуват). Връзка с Трите грации Тия примери показват, че подобен процес може да е валиден и за тях. Ако е съществувала известна статуя на Харити в някой храм или обществено пространство (напр. в Атина, Коринт или друг значим център), нейното изображение лесно би могло да се пренесе върху монети, дори оригиналът да е изчезнал.
  10. Интересно защо (почти винаги) на монетите, крайните грации са обърнати с аверса си към зрителя, докато средната му показва своя реверс ? Според мен, много е вероятно ансамбълът на Трите грации, изобразен върху монетите, да е вдъхновен от или да репликира известна статуя от античността, дори ако оригиналът не е оцелял до нашите дни. Тази хипотеза е добре подкрепена от начина, по който античните общества са използвали изкуството – често по-малките предмети като монети, релефи или пластики са били своеобразни „копия“ или интерпретации на монументални творби, които са имали културно или религиозно значение. В античността е съществувала традиция на репликирането Например, статуи на богове или митологични фигури като Аполон, Афродита или Трите грации са намерени в множество копия – от големи мраморни оригинали до миниатюрни бронзови фигурки. Монетите, като широко разпространени носители на образи, са идеален начин да се популяризират подобни изображения. Конкретната поза на Трите грации – две с лице напред и средната с гръб – е толкова често срещана в античните изображения (на монети, вази, релефи), че предполага съществуването на общ прототип. Тази композиция може да произлиза от известна скулптурна група, създадена от прочут майстор, който е копиран многократно. Например, знаем от писмени източници (като Плиний Стари или Павзаний), че са съществували знаменити статуи, които не са оцелели, но са били широко известни по ново време. Подобни случаи са известни – например „Дискоболът“ на Мирон е познат днес само чрез римско копие, а оригиналът е изгубен. Възможно е и за Трите грации да е имало оригинална статуя на елинския или ранен римски период, която да е послужила като модел за изображенията върху монетите, но да не е достигнала до нас поради войни, природни бедствия и др. Ако приемем, че изображението на монетите е базирано на изгубена статуя, тя най-вероятно е била дело на елински скулптор от класическия или елинистическия период (5-ви до 2-ри век пр.н.е.), когато темата за Трите грации става популярна. Автори като Праксител или Лисип, известни с грациозните си фигури, са могли да създадат подобна група. Писмени източници споменават скулптури на Харити в светилища (например в Атина или Книдос).
  11. Фалшива аналогия ! Прав си! Ти сам не разбираш какво пишеш, та камо ли другите да те разберат.
  12. Кремъл пренебрегна украинския „посредник“ на Тръмп мигове след като кацна в Москва https://www.newsweek.com/moscow-kremlin-ukraine-steve-whitkoff-snub-2044089 Сега е момента някой журналист да пита Тръмп, с какви наказания ще удари Путин за това неуважение.
  13. Съвсем различно е от това което казваш! Онтарио не е клекнал както твърдиш заради удвоените мита на Тръмп, а заради предложението за преговори от американския търговски секретар Хауърд Лутник. Това са различни причини. Абе ти наистина ли изпитваш затруднения с разбиране на прочетеното!?
  14. Не си разбрал ситуацията! Онтарио, водено от премиера Дъг Форд, обяви на 10 март 2025 г., че ще наложи 25% допълнителна такса върху електроенергията, изнасяна за три американски щата – Мичиган, Минесота и Ню Йорк – като отговор на 25% мита на Тръмп върху канадските стоки. Обаче на 11 март 2025 г., след телефонен разговор между Форд и американския търговски секретар Хауърд Лутник, Онтарио обяви, че временно отменя тази такса. Лутник предлага среща на Форд във Вашингтон на 13 март 2025 г., за да обсъди търговските отношения и споразумението с USMCA. Този жест беше възприет от Форд като " маслинова клонка" – знак за мир и за желание за деескалация. Форд заяви, че когато някой протегне ръка за преговори, той не може да я отхвърли, и избра да приеме поканата, вместо да продължи с конфронтацията.
  15. Не е съвсем така! Митата увеличават разходите за вносни стоки, които често се прехвърлят върху американските потребители. Например, ако митата върху стоките в Китай достигне 20% или повече, а тези в Канада и Мексико са 25%, това може да повиши цените на електрониката, автомобилите, хранителните продукти (напр. плодове и зеленчуци от Мексико) и енергийните ресурси (напр. пет от Канада). Анализите от първия мандат на Тръмп показват, че митата върху китайските стоки са увеличили разходите за американските домакинства с около $930 годишно . Това сега вече става. Под заплахата за увеличение на автомобилите и резервните части, големите компании лобираха пред Тръмп и той свали митата за тях. Увеличението на цените пък ще доведе до инфлационен натиск. Фондовите пазари вече реагират на повишените мита. Исторически митата на Тръмп не успяха да намалят значително търговския дефицит на САЩ. През 2018 г., след налагането на митата върху Китай, дефицитът достигна рекордните $891,3 милиарда. ЕС, Китай, Канада и Мексико могат да пренасочат част от търговията си помежду си като отговор на американските мита. Има вече някакви индикации. Китай цели сближаване с ЕС .Подкрепя позицията му за участие в мирните преговори за войната в Украйна.Имаше и други общи цели ,но не ми се търсят. Усеща, че има пукнатина в отношенията между САЩ и ЕС и се намества там. Общо взето тая война на митата може да доведе до спад на икономическия растеж в глобален мащаб. Зависи обаче кой колко ще бъде засегнат. Според мен не е добра идея да водиш тарифна война срещу целия свят.В дългосрочен план САЩ ще загуби. То натам е тръгнала тръмповата политика за затваряне на Америка. Изтеглят се от международните организации, военни съюзи и доброволно губят зоните си на влияние, и Русия с Китай ги заемат. Това не прави америка велика, напротив.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.