Така нареченото от някои "оптимизиране" на персонала означава две неща - влошаване качеството на услугата (включително големи закъснения), което е по-малкото зло, и зачестяване на случаи като Хитрино. В момента и в този сектор, както и в много други недостига на кадри си казва думата. Подвижният състав (вагони и локомотиви) масово е по над 30 години (единствено мотрисите на Сименс са по-нови, но не са достатъчни). При цялата му оскъдица вместо да се ремонтира масово се разпродава. Бил съм свидетел на стари вагони, заминаващи за Гърция по времето на Станишев, през първото правителство на Разбойко резервни части масово заминаха за скрап, а локомотиви, обслужващи теснолинейката, за Аржентина, през трето му правителство частни превозвачи си пазаруват локомотиви от БДЖ. Тъй че безобразията са много и малоумните разписания са най-малкият проблем (например по направлението Пловдив-Димитровград преди обяд има два пътнически влака, като последният заминава в 8 и10, след това пет и половина часа пътнически влакове за Димитровград няма, а после следват, о чудо, два през половин час, но има и по интересно, което изключително ще зарадва привържениците на "оптимизацита", тъй като в почивните дни влаковете са съкратени, ако реша да ползвам пътнически влак в неделя примерно, то имам следния избор 6,06; 8,10; 13,40; 14;10; 16,11 и 21,30, за сравнение цената на превоза с автобус е по-висока, но пък имаш съмнителното удоволствие да се возиш по разбити пътища и ред други неудобства).