-
Брой отговори
3419 -
Регистрация
-
Последен вход
-
Days Won
107
Евристей last won the day on Октомври 12 2024
Евристей има най-харесвано съдържание!
Всичко за Евристей
Лична информация
-
Пол
Мъж
-
Пребиваване
Англия
Последни посетители
14397 прегледа на профила
Евристей's Achievements
-
Впечатляващо откритие на вкаменелост в Микена, датиращо от ледниковата епоха, предизвика нови прозрения за древногръцкото общество. Фосилът е двурог астрагал на носорог или кост на глезена от вида Stephanorhinus , намерен в Акропола на Микена през късната бронзова епоха (13 век пр.н.е.). Събирането и съхранението на вкаменелостите повдигат въпроси относно значението им за микенците. Беше ли част от ритуал, игра или се използваше като тежест за измерване? Откритието, публикувано в Nature , предполага, че фосилът може да е вдъхновил митове за митични същества, като гиганти или герои Фосил от носорог от ледниковата епоха, открит в Микена: прозрения за ритуалите от бронзовата епоха 15 септември 2024 г Изследването, ръководено от Dr. Vasiliki Pliatsika, Dr. Jacqueline Meier, and Professor Kim Shelton разкриват най-ранния известен случай на събиране на вкаменелости в континентална Гърция. Фосилът е открит през 70-те години на миналия век, но е анализиран едва наскоро. Това е необичайна находка за Микена, особено след като подобни вкаменелости са рядкост при археологически разкопки в Гърция. Размерът и теглото на фосила предполагат, че той е бил признат за специален от микенците, вероятно приписван на фантастично или древно същество. Фосилът е намерен в централно подземно помещение на сграда в югозападния квартал на Акропола на Микена, район с останки от жилища. Това разположение може да показва, че микенците са го считали за ценен и значим обект. Самата стая има ограничена естествена светлина и елементарни вътрешни елементи, което кара изследователите да преосмислят предназначението на стаята, вероятно свързано с ритуали или игри. Vasiliki Pliatsika и нейните колеги предполагат, че вкаменелостта може да е била използвана в религиозни или магически ритуали или дори като игрална фигура или тежест. Фосилът тежи точно 500 грама, което съвпада с теглото на мина, мерна единица в късната бронзова епоха. Древните гърци често преработвали такива животински кости, понякога ги пълнели с олово, за да ги използват като игрални зарове или тежести, добавяйки още един слой мистерия към тяхната функция. Изследването подчертава рядкостта на палеонтологичните находки от древна Гърция, особено от бронзовата епоха. Докато древните текстове често споменават открития на вкаменелости и вдъхновените от тях митове, като гиганти и циклопи, физическите доказателства са оскъдни. Този микенски фосил допринася за нашето разбиране за това как древните общества са гледали на своето далечно минало и на естествения свят около тях. В крайна сметка тази находка предполага, че микенците не само са били наясно със своята история, но активно са търсили връзки с митологично минало. Събирайки и съхранявайки такива вкаменелости, те може да са участвали в създаването на митове, вграждайки ги в своите културни и героични разкази. Проучването добавя ново измерение към начина, по който възприемаме микенското общество, подчертавайки тяхната сложна връзка с историята и мита.
-
Извинявам се, ако инфото е дадено назад в темата Солунското метро е открито и ... напълно в съгласие между инженери и археолози. Градът основан от големия Филип II (без значение на етимологията - на името на сестра, дъщеря, любовница или на победата му над тесалийците) предлага впечатляваща историческа панорама. Освен с антични следи, Солун се оказва с впечатляваща археология от Византийско време - в продължение на 700 години той е Втория град на империята ! Населението му в различните периоди е било между 60 и 120 хиляди души. Миналото му ще се запази ! https://www.thearchaeologist.org/blog/thessalonikis-new-revolutionary-metro-museum-a-global-first-and-europes-most-advanced
-
Има ги и в далечен Левант - Филистимската земя Обосновката е, че оригиналът е микенски, а филистимците са го пействали в новата си родина. Но, май микенците се оказват проксита, а оригиналът идва някъде от недрата на Европа. Която пък по това време не е била чак толкова дива, каквато се приема. Производството и то масово на меча Naue II с който са въоръжени морските народи показва този феномен !
-
Уводът трябваше да бъде нещо такова : Кехлибарът, фосилизираната дървесна смола, известна със своите златни нюанси и вечна красота, е била много повече от декоративен елемент за микенците , една от най-ранните напреднали цивилизации в Гърция и Европа. Ново изследване, ръководено от професор Janusz Czebreszuk, директор на Полския археологически институт в Атина, хвърля светлина върху културното и символично значение на кехлибара за това общество от бронзовата епоха. Според това изследване кехлибарът не само представлява слънцето, но също така е маркер за социален статус, обозначаващ елитната класа в микенската култура, която процъфтява между 1650 и 1050 г. пр.н.е https://www.thearchaeologist.org/blog/mycenaean-amber-a-symbol-of-sun-status-and-cross-cultural-connections-in-the-bronze-age?rq=mycenaean amber
-
Микенския кехлибар И Полския археологически институт в Атина създаден през 2019г. https://paia.amu.edu.pl/en/home-en/ наред с една гора други чуждестранни институти в Атина https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Foreign_Archaeological_Institutes_in_Greece Учени от Полския институт в Атина в лицето на професор Janusz Czebreszuk, който е и негов директор, стигат до интересни заключения относно намерените микенски артефакти от кехлибар, които обаче водят до .. напрежение ! Покрай абсолютно доказуемите и неоспорими данни на произхода на кехлибара в микенските гробници който сочи безапелационно Балтика, Професорът опитва да ...пробута и такъв произход за притежателите им ! Тоест кехлибарените бижута са дошли в Микена заедно с притежателите си Разбира се тезата на Полския професор се отхвърли категорично, но поне се публикува. Като основен мотив за игнор на Полската теза се привеждат изследванията на Лазаридис за 80-90% местен произход ....................... Моето мнение е, че тук наистина поляците се изкушават твърде много с отчетения материал - тоест щом кехлибара е с произход Балтика около Гданск, то защо не и ... нали ...да се пришие общ произход и Балтийска прародина ! Получените резултати обаче дават една друга интересна светлина : търговски пътища за доставка на балтийския кехлибар в Пелопонес
-
Продължение в търсене на ...истински, автентични микенци Това е ...народно микенско творчество при това от апогея на Цивилизацията, но от ... задния двор ? Удивително простовати, дори елементарно-грозновати фигурки на фона на Златните маски, ахата от Пилос, златните печати, колосалните строежи, чието обяснение варира от култови до ...детски играчки - някои открити в детски гробове на момичета, но далеч не достатъчно на общия фон за да бъдат определени като детски кукли. Какво може да бъде обяснението за огромната разлика в изработката и сравнението им с например това Интересното, а може би логичното е, че майсторите от LHE Късна Хеладска Епоха - Микенската, си отиват заедно с ... колегите си от Великата си Цивилизация - писари, счетоводители, търговци, флотоводци, навигатори, воѝни и т. н. , а остават .... тези които могат да изработват елементарните фигурки. Те остават и продължават да ...творят, макар че не са грамотни и не знаят писмеността на микенските си господари След време същите хорица запазват и пресъздават изкуството си и дори го усъвършенстват
-
След XIV BC започва масово изравняване на силите в Континентална Гърция - почти всяко голямо населено място се обгражда с Циклопска крепостна стена. Всеки се страхува от всеки и се готви за обсада ! Това според Хезиод е : Героичната епоха - ерата на Херосите. Те са следващата генерация - малко по-примитивна, но далеч по качествена от неговата си (съвременната ) - тази на желязната епоха ! Според Омир онези от Бронза са Богоравни за разлика от съвременниците му Хезиод и Омир са съперници за приза АЕД на Епохата ! Прекия двубой Печели : Хезиод ! Популярността обаче е на страната на Омир Разликата е, че Хезиод пуска и малко автобиография за себе си, пише с тъга за отминалите славни времена и презира настоящото време, не е доволен от сегашното си състояние, възвеличава Миналото (както и Омир) Хезиод не обича Омир, но не оспорва нищо от неговото творчество, напротив - потвърждава и не подлага на съмнение автентичността на Епоса като такъв, а забележките му само като качество в похвата Затова е и горд, че печели в пряк двубой (надпяване) с него .............................................................. Иначе героите на Омир от Илиада според Хезиод са от .. Героичната Епоха И не само, но и археологически
-
Добра вметка По назад някъде го писах : авторът Хезиод - набор и "колега" на Омир е един от малцината гърци въобще които опитват да пресъздадат някакъв мъгляв спомен за хора от преди 1400 г. BC. И тези хора не са онези от Илиада, нито от Класическата Митология : Персей, Херкулес, Белерофонт, Тезей, Язон, а ... са точно хората със златните маски живели векове по рано. Те са на по-високо стъпало в йерархията : имат много злато. скъпоценности, слонова кост, много бронз който постоянно буди възхищението на Омир, защото по негово време е много скъп, рядък и заменен от некачествено желязо (тоест бронза е символ на просперитет) Тези хора - ужасните и мощните нямат крепостни стени, защото не им и трябват - няма сила която да ги застраши. Нещо повече - демонстративно се погребват със скъпи и луксозни артефакти за цяло състояние и то извън населеното място И никой не смее да пипа нищо от тези гробници ! Наследниците им обаче - тези от XIV BC насетне, които вече са по близо до Омировите хероси и които стават видими за по късните историци - започват да се укрепяват и то мащабно - с мегалитни камъни и крепостни стени с дебелина до 8 метра. По късно заграждат с крепостна стена и вековните си гробници - признак, че не биха успели да ги защитят на открито. ............................................................................................................. Изводи които могат да се направят : Поява на Елит (XVI BC) който налага коренно различен стереотип - Нови погребални практики и ритуали, нови стоки, нов стил в архитектура, ново изобразително изкуство Да, Живописта и изкуството копират Минойското, но бързо се сменя концепцията - тематиката рязко преминава от : ЗАБРАНЕНО на РАЗРЕШЕНО ! Или по точно : еротичните облекла сред жените донякъде се запазват, но падат ограниченията за кървави сцени, не само падат, а направо се преминава към този жанр !
-
Ето един от "последните писъци" в конструирането на тезата сред водещи специалисти по темата Middle Helladic period Хронологичната рамка на този период се простира от началото на второто хилядолетие - приблизително 1900 г. до 1550 г. пр. н. е., тоест до началото на микенския период Около и след 1900 г. BC когато са построени първите дворци на Крит, Континентална Гърция навлиза в дълъг период на упадък по време на който икономическите характеристики се променят радикално. Средният еладски период се счита за тъмен период, време на културен упадък. Останките от материалната култура разкриват ясна регресия, дори ретрогресия от времената на Халколита (връщане назад сравнение с развитието през Early Helladic period ) докато наличната информация за социалната стратификация и икономика е толкова малко и проблематична за интерпретация, че този период се приема за " Тъмната епоха на гръцката праистория" (Да не се бърка с Тъмните векове след Колапса на Бронзовата епоха) С няколко изречения : Жизнения стандарт пада - средна продължителност на живот при мъжете 35 години, при жените 30. Средно по 3 оцелели деца, висока детска смъртност, лоша диета, гръбначни изкривявания, следи от тежък физически труд. Развитие на градските селища не се забелязва, напротив намалява сравнение с преходния, 1000 жители се счита за голямо селище, докато в Early Helladic - Тива е с около 5 хиляди, а Маника достига до 13 хиляди жители ! Изкуства, занаяти, внос - всичко пада сравнение с преходния период ! http://www.mmdtkw.org/GR-Unit3--Mycenaeans.html Крит и Цикладите обаче продължават с темповете от бурното развитие на Първия Период От тук и въпросът : На какво се дължи Ретрогресията на Континента ? Първата помисъл е климатични аномалии, обаче такива не са засечени. Дори и Тера не пасва, защото е доста по късно. Второто предложение е (логичното) нахлуване от Север на нов народ, който ...не налага геноцид, но сериозно предизвиква политически и икономически сътресения. Това отлично се потвърждава и факта, че тези аномалии не засягат Крит и Цикладите ни най-малко.
-
Пробвай така : Търсиш човек на име Фелипе. Звъниш, питаш, от там те питат за уточнение кой по-точно ти трябва : Фелипе, Фелипито или Фелипао. Тоест в този дом живеят дядо, син и внук с името Фелипе, което е едно и също за тримата, но за удобство се изменя с наставка/представка. Да, може на старият и на малкият този вариант да не се харесва - с едната наставка го състаряват, другия го подценяват, но... за удобство на настоящето така се процедира. Може и с Бг вариант : Иванчо, Иван или бай Иван търсиш ? Ти по презумпция приемаш прабългари = дръпнати тюркоезични монголоиди идващи от недрата на Алтай. Опитай с работна терминология като : Англия и англичаните. Проследи процесите. Ще забележиш удивителни прилики
-
Тая дума ти е странна, защото и историята и българският ти език са ти странни Можеш да изведеш през френски език разликата между "домашна" ракия и "купешка", но заради българският ти няма да разграничиш сокол от кокошка Щото и двете са пернати ама : Кокошката е ОДОМАШЕНА (това е правилният термин), но не е ОПИТОМЕНА, не подлежи на ..."дресиране" както си мислиш, че е термина Соколът е див, но се опитомява ! Тоест едното служи за месо и яйца, одомашено е, размножава се и живее в домашна среда, а другото е диво, но подлежи на опитомяване (дресура) и служи за лов, а сега и участва в атрактивни състезания развивайки невероятни скорости при пикиране Слонът също е опитомяван, но се оказва, че не може да бъде одомашен, котката и овцата са одомашени , но не се опитомяват. Разбираш ли сега разлики и специфики ? Точно така започва и историята на конят ! Първо е одомашен - ползва се за месо, а след това и опитомен - служи за превоз, а впоследствие и става незаменим в бойни действия. Така, че Стамов много правилно работи с точната терминология. И хайде намали вече помията която изливаш по него, защото с нея се цапаш ти, а не той. Стамов пише за генетика от повече от 15 години, цитираше Райх и Антъни когато тук почти никой не беше и чувал за тях, а сега се навъдихте юнак до юнака Стига си се държал като отритната любовница
-
Линиите между Златния същински Бронз, Героичната епоха, Тъмните векове, Омир, Архаическа, Класическа Гърция Тъмни петна има, но спомени за отминали времена на изобилие и просперитет са запазени и упорито прокламирани Като за ... СЪЖАЛЕНИЕ ...до този момент, ... Херосите от Троянската война са ... НЕВИДИМИ археологически Има ги, но по ранни, а не по време на Троя VI, VII
-
Видимо раздвижване в края на XVIII и направо ескалация в началото на XIX към руините на Микена и впоследствие на Троя от клана Калвърт е не само засечено, но и показно : тършува се агресивно въпреки, че ... Тоест : Науката (тогава) казва : Илиада и Одисея са ...Мит, несъществуваща приказка плод на въображението на също несъществуващ бард - въображаем образ компилирал древни несвързани митове синхронизирани в приказен епос (Най-големият - Волтер, не е на това мнение, но остава глас в пустиня) А ... Практически : випусници на тези университети се впускат да ровят в уж приказни градове и да търсят гробове на приказни герои
-
Излизайки от този паметник, пресякох страховитата долина и видях руините на Микена от едната страна на отсрещните хълмове : и най-вече се възхитих на една от портите на града, изградена от гигантски скални късове, поддържани от самата планина, с която образуваха едно цяло. Два колосални лъва без глави, издълбани от двете страни на портата, са единствената й украса. Те стоят изправени, един срещу друг, като лъвовете, които поддържат гербовете на древните ни рицари. Никъде, дори в Египет, няма такава внушителна архитектура, а пустошта през която се издига портата, допринася за нейното величие. Принадлежи към типа произведения които Страбон и Павзаний приписват на циклопите и чиито следи се намират в Италия. Мосьо Petit-Randel потвърждава, че тази архитектура е преди изобретяването на ритмите. А едно съвсем голо дете, овчарче, ми показа в тази самота гробницата на Агамемнон и руините на Микена. Под тази порта има фонтан, който може да се идентифицира с фонтана, който Персей открил под една гъба - и затова се предполага, че Микена е наречена така. „Микена“ за древните означава „гъба“ или „дръжка на меч“. И този мит за Микена е от Павзаний. Връщайки се на пътя за Коринт, усетих как земята кънти под копитата на коня ми. Слязох от коня и открих купола на друга гробница. Павзаний преброява пет гробници в Микена: тези на Атрей, Агамемнон, Евримедонт, Теледамус, Пелопс и Електра, като казва, че Егист и Клитемнестра са погребани извън стените. Значи гробницата, която открих, вероятно е била на Егист и Клитемнестра? Посочих го на г-н Пуквил, който със сигурност ще го потърси при първото си пътуване до Аргос. Това е наистина странна съдба, която ме накара да напусна Париж нарочно, за да открия праха на Клитемнестра... .................................................................................. Това е 1806 г. ! Какви планове, какви разкопки ? Та Шлиман не е бил роден тогава. Нещата не започват дори при Томас Брус - седми ърл на Елгинhttps://www.britannica.com/biography/Thomas-Bruce-7th-earl-of-Elgin, да не говорим за хората от клана Калверт, а много по-рано Това е Микена по времето на мосьо Франсоа дьо Шатобриан А между него и Шлиман, Микена е ограбена още поне 2 пъти и то официално. В това участват Вали-пашата на Триполи (Пелопонес) - син на Мехмед Али, лорд Елгин (за трети път) имало е картографи, и т.н. Лорд Елгин е ужасно навътре в материята, безскрупулно иманярства подкупвайки османската администрация , но си навлича гнева на Обществеността - лорд Байрон е един от най-върлите му разобличители, подведен е под съдебна отговрност ................................................................................ Заключенията са :
-
Допълнение : Науката едно казва, дейците ѝ обаче практикуват друго. Става въпрос за Една школа - Западната и за нейни представители на ...терен. Може би умишлено са лансирали теорията, но разминаванията са налице. Просвещението което се налага на Запад категорично отрича Омировите епоси като историческа достоверност ! Обаче самите учени не приемат безрезервно тази ...спусната им отгоре парадигма. И започва ...раздвижване на терен Да разгледаме любопитен случай Преди въобще да се е родил Шлиман, един прилежен ученик на Същинското Просвещение, учен мъж на име : https://en.wikipedia.org/wiki/François-René_de_Chateaubriand Посещава Арголида и в частност Микена. Годините са : 1806-1807 ! Изводите : не само, че не е забравена или игнорирана, но Микена е била известна и редовно "претарашвана" - ограбвана периодично от най-...високо ниво. И така : Франсоа дьо Шатобриан (това е учен, историк, офицер, посланик, пътешественик - пръв дава истински реални сведения за оскверняването на френските кралски гробници, мумията на Луи XIV , въздействието и паниката върху мародерите и т.н.) Той пътува до Гърция и Близкия изток (1806-1807), а през 1811 г. публикува в Париж книгата си "Пътешествие от Париж до Йерусалим и от Йерусалим до Париж" , в която представя обширна информация за Гърция от онова време, като дава блестящи и ценни описания на природните ѝ забележителности, забравените ѝ исторически паметници - свидетелстващи за величието на гръцката култура, но и реалистична представа за живота на поробените гърци. За преминаването си през Микена той пише крайно интересни неща : След половинчасов преход минах покрай Инахос, баща на Иос, известен с ревността на Хера. Половин левга по-нататък, от другата страна на реката е храмът на Деметра и отвъд него са гробницати на Тиест и героя Персей. Постоях известно време на мястото, където са стояли тези паметници още по времето на Павзаний и след това напуснах равнината на Аргос, за която г-н Барбие дьо Бокаж написа забележителни мемоари. Изкачихме планините на Коринтия и видяхме Нафплио зад нас. Мястото, където бяхме в този момент, се казваше Харвати - и оттук поехме по пътя, който водеше за руините на Микена, които Чандлър беше описал на връщане от Аргос. Днес тези руини са вече добре известни от разкопките, направени от лорд Елгин, преминавайки през Гърция. г-н Fauvel ги описва в своите мемоари, а Mr. de Swazel ги е картографирал в издадени свои планове ! Пред тези пътешественици абат Фурмонт беше говорил за град Микена, който Диман също беше видял. Минахме през района. Една тясна пътека ни доведе до тези руини, които са почти такива, каквито са били по времето на Павзаний, тъй като са изминали две хиляди двеста и осемдесет години, откакто аргивците разрушиха Микена. Те завиждаха на славата, която този град беше придобил, защото беше изпратил четиридесет воини в Термопилите, за да умрат със спартанците. Започнахме първо от така наречената гробница на Агамемнон, кръгъл паметник под земята, който получава светлина от купола и който няма нищо забележително освен простотата на своята архитектура. Влизате през изкоп, който води до вратата на гробницата, която е украсена с пиластри от синкав обикновен мрамор от съседните планини. Лорд Елгинос отвори този паметник и го почисти от мръсотията, която го беше блокирала вътре. Една малка врата води от основната камера към друга, по-малка, която, като я прегледах, тъй като не намерих следи от стена, заключих, че е обикновена яма, направена от работниците извън гробницата. Освен тази малка врата има и друг вход към гробницата. Тази гробница винаги ли е била под земята, като катакомбите на Александрия в Ротондата, или е била издигната над земята като гробницата на Цецилия Метела в Рим? Имаше ли външна архитектура? И ако имаше, с какво темпо беше? Тези въпроси все още не са разрешени, защото нищо не е намерено вътре в тази гробница и защото дори не сме сигурни, че това е гробницата на Агамемнон, спомената от Павзаний. .................. Продължение