Отиди на
Форум "Наука"

Уличен Историк

Потребител
  • Брой отговори

    11
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за Уличен Историк

Последни посетители

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Уличен Историк's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Репутация

  1. Намерих си на улицата една стара карта с границата между България и Русия, която може да помогне в решаването на дилемата. Дадени са шатрите на владетелите оцветени с националния флаг
  2. Наречи ги за една обида. За една обида затриват цело кралство ( Неаполитнското б.а).
  3. За мен е повече от ясно, дано се изясни и за читателите, че несъзнателно се бърката от автора и адвокатствуващите му, превъзходното художествено майсторство, художествени умения на Боянския майстор със високия константинополски стил и впечатлени от тези умения ги наричат " столичен" , в противовес " на "провинциален" ( нессръчен, неумел б. а.) или един вид в очите на автора елитен стил, който алвасейро, бърка със високата Константинополска живопис Когато говорим и пишем за художествени школи, течения, изобщо изкуство, се ограничаваме само с художественото изграждане на образите, без разлика на историческите данни или обслужващата религиозна доктрина и дори без значение са уменията на отделните творци, по-сръчни или умели са те изграждането на образа. Художественото изграждането на образите, без значение, умело и шлифовано или грубо и несръчно, е постигнато от художника, е това което определя и отличава един художествен стил от друг и моделирането на Боянския майстор няма нищо общо със линеарната и скована, подчератно декоративна византийска живопис. Сезан изгражда, моделира на платното едни ябълки, не много умело, и му отнемало толкова време, че казват с присмех, че "моделите" му изгнивали, но Сезан създаде една нова художествена по която тръгна западно евроепйското изкуство и научи хиляди творци на един нов подход, различен от " високото" изкуство на старите майстори. Константинополската живопис е силно линеарна и контурна. Това е отличителната и черта, като художествена школа. За разлика от декоративната византийска живопис в Бояна се появява съвсем ново и непознато дотогава моделиране на образа, наблягам на думата моделирне, скулптриране, което се разглежда от някои за предвестник на италианския ренесанс, позволява да се постигне тази характерна за него интимност липсваща на безплътната и отчуждена висока византийска худ .школа. Изграждането по този линеарен и контурен модел води до характерните за византийскта живопис, безплътни и нереални човешки форми, към които ако добавим характерната за " столицата" слабост към задълбочената пищност и декоративност достигаме до гротескността на консервативната византийската худ школа, водеща до характерната и отчужденост, постигната с високи си художествени качества.
  4. Столична, та столична. Те измислиха термина сръбска школа, за да вместят това ново изкуство в църковната живопис Вие помпозно метастазирате чужди глупости.
  5. А столицата е София- познах ли? Палермо е столицата на Рожер.
  6. Добре е, че във форума има и специалист по смрадта. Слуха на улицата е, че причината е била чумата, но не си използвай носа, следващия път за да коментираш, а ушите, защото това е само непроверен слух. Все пак идва от уличен историк.
  7. Разсъждаваш опростенчески и изпадаш в противоречие. Апокрифните сцени, част от столичната теософия (?) ли са или представляват провинциално художествено средство (!?) или как разбираш ти това разделение, на Столично и Провинциално, като художествен стил или като, религиозно съдържание, без значение на стила. Църквите в Палермо какви са.
  8. Да, добавя за утеха на непрофесионалистите, че малцина професионалисти знаят, а извън Унгария пък хич, че унгарците завладяват кралство Неапол, което е ситуирано в южната част на Апенинския п-в. След няколко години от смрадта на юга започва да им се повдига и те си вдигат чукалата на север, заедно с краля им и... заебават изоставят титлата крал на Неапол; Как са стигнали в долината на р Вардар или как са стигнали в южната част на Апенинския е без значение и не го коментирах. Факта е, че са били там, потвърдено и археолочески.
  9. Да добавя нещо малко известно на непрофесионалистите. Унгарското заселване е първоначално в земите на днешна Македония, около р Вардар, след, което се изтеглят на север до р Сава и Драва и после се настаняват на север от Дунав.
  10. Не робувайте на предпоставенте хипо- тези на унгарски, румънски и руски историци. Анонимното описание на Източна Европа е от 1302 г(?) и тази територия на север от Дунав си е българска
  11. алвасеиро, Ако под ново ( нов прочит б.а) , разбираш добре забравеното старо на Грабар и византийската, разбирай руска школа, заглавието ти е уместно. Все пак, допусни не допускаш ли за миг, че определенията ти са грешни и някой добре ги определи папгалски, че да изпитваш колегите по твоя конспект. Например рзделението ти за иконопистта на Столична и Провинцилна е парадигма наложена за 3-4 в по-рано. Или обяснението ти за някои от сцените с детето Исус, които са част от широко разпространенаната, но днес неканоничен апокриф Евангелие за детството му, известно, като " Детство Исусово" и др.под Слаб 2

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!