Отиди на
Форум "Наука"

Байко

Потребител
  • Брой отговори

    53
  • Регистрация

  • Последен вход

Всичко за Байко

Байко's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Репутация

  1. Не, приятелю! И на двете големи снимки от страница 1 на темата самолетът е Spitfire, а не Hurricane. За първия е очевидно, а ако се чудиш за втория (или Mk VB варианта) то разликите и приликите наистина са много, но най-лесно е да се загледаш в основните стойки на колесника - при "Спита" се прибират на вън на около 80 градуса, а при "Урагана" - на вътре.
  2. Хм, и къде са тези аргументи? Аз освен едно две твърдения, мнения, хипотези или както щеш ги наречи, по темата друго не прочитам по-нагоре . Иначе като комплексни възможности "Месера" реално отстъпва единствено в някои етапи на полета на по-малки скорости. Твърдо е по-маневрен, като се върти по-добре и по хоризонтала и по вертикала от Spitfire, съхранявайки максимално енергийния си запас при въздушен бой. Като прибавим към това и подобреното въоръжение при модификациите, излезли на бял по време на самия ход на войната, буквално коментарите са излишни. Напълно съм съгласен с Werhmacht - "Дискавъри" е всичко друго, но не и обективна медия в оценките си за каквато и да било техника, просто защото признава само американската такава.
  3. Темата наистина става интересна . Нека обаче изпишен МиГ както трябва. На кирилица - "МиГ", на латиница - "MiG". Идва от Микоян и Гуревич, следователно се изписва с главно "Г".
  4. Хайде най-напред да дефинираме понятието "по-добър".
  5. Така е, серийното семейство Су-27 продължава развитието си, макар че реално 30 е съвсем различен самолет. МКИ наистина е варианта за Индия, МКК пък е предназначен за Китай например. Защо е различен - заради авиониката, въоръжението, бойния радиус, двигателите, наличието на ПХО (Предно Хоризонтално Оперение). Иначе при него решенията в аеродинамично отношение в никакъв случай не могат да бъдат наречени класически (макар и в кавички). Реално още базовите Су-27 и МиГ-29 използват интегрална аеродинамична схема, с изместен център на тежестта (намаляващ устойчивостта за сметка на маневрените характеристики), аеродинамични наплави за по-плавен преход крило тяло , което значително намалява интерферентното съпротивление и спомага за увеличаване коефициента на подемната сила, двойна стреловидност (на атакуващия ръб на крилото). Наличието на споменатото вече ПХО пък съвсем вади Су-30 от групата на самолетите строени по класическа аеродинамична схема, той дори не е и тип "патица", защото запазва и опашното си хоризонтално оперение. Изобщо Су-30, както и МиГ-29ОВТ напълно заслужено се водят самолети 4++ поколение и не случайно на всички брифинги в САЩ, прдставящи F-22, самолета бива сравняван по характеристики именно с тях плюс Eurofighter2000 Typhoon. На последния некласифициран брифинг, на който присъствах, бе отчетено съвсем безпристрастно предимството на Су-30МКИ по брой на точки за окачване на въоръжение например. Разбира се, Raptor-ът твърдо си остава самолет 5-то полколение и най-добро сравнение ще можем да правим, когато видим на бял свят проекта ПАК ФА (Перспективный Авиационный Комплекс Фронтовой Авиации) например.
  6. КГ125, мисля, че в мнението на Spirit става дума за 25 машини от типа МиГ-17, МиГ-21 и Миг-23, а не за МиГ-25. Самолетът на Беленко е върнат на СССР няколко дни след кацането в Япония и скоростна щатна разузнавателна справка в САЩ. Иначе споменатите 100 на 4 инцидента са пълна пропагандна глупост. Няма такова нещо. Пък и ми е интересно какво точно разбира Spirit под "инцидент", че от инженерно-авиационна гледна точка май означава нещо съвсем друго .
  7. То пари за гориво има, приятелю, така както има и за образование, и за здравеопазване, и за инфраструктурни проекти, и за пенсии. За всичко има, само дето същите тия пари хранят мутрите, пълнят 120 литровите резервоари на 5 литровите им коли и осигуряват безумните хонорари на чалгаджиите... Къде са днес мечтите, стремежите, идеалите?! Дали наистина необратимо сме се превърнали в един низък, продажен и пошъл народ?! Не искам и никога няма да го приема! НАРОДЕ ! ! !
  8. Напълно съм съгласен с теб. Малко са!
  9. A-7Ε/H Corsair е "антиката" .
  10. За сега снимки на Оги Стефанов в тези два форума: http://www.militaryphotos.net/forums/showt...d.php?p=3727013 http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.ph...b8b498c33acfdf9
  11. През изминалата седмица в гръцката база "Неа Анхиало" се проведе международното учение "Brave Heart South 2008". В учението дейно участие взеха два МиГ-29 и един Ан-26 на ВВС на Република България. Нашите екипажи изпълниха тактически прехвати срещу гръцките си колеги, летящи на F-16, както и упражнения за отработване на МВБ (Маневрен Въздушен Бой) 2 на 2 самолета. Учението приключва днес (29.11) и се определя като изключително успешно, а българските екипажи на МиГ-29 отново ни напомниха, че сме способен и талантлив народ, който трябва истински да се гордее с бойната си авиация!
  12. Здравейте! На 6 септември, по случай националния празник , посетих космическия център на НАСА, в близост до град Хюстън, Тексас. За мен е удоволствие да споделя с вас малко снимков материал под формата на една импровизирана разходка: И така, на първата снимка виждаме град Хюстън, който застрелях най-безцеремонно през предното стъкло на автобуса: Посреща ни двойка Т-38 на пост пред центъра: Здравей, НАСА : Туристическото влакче ("синята линия"), с което ще обиколим огромната база: Сградата, в която се помещават залите за ръководство на полетите: Поглед през стъклената стена над Контролна Зала 1, където денонощно тече информация за полета на МКС. В момента обаче космонавтите (двама руснаци и един американец) спят, за това и залата е празна: Ясно се вижда, че в момента МКС подхожда Южна Америка от запад: Работното място на най-важния човек в залата: Картина от камерите на МКС в реално време - Земля в илюминаторе: Поглед към Контролна Зала 2: Тренировъчна площадка за космонавтите с пълномащабни копия на модулите на МКС: Руският санитарен модул "Звезда" (пълномащабен модел): Совалка тренажор за отработване на различни стандартни и аварийни процедури: Космо-моделизъм: Сградата на "Lockheed Martin" на територията на базата: Части от външната експозиция: Поглед към соплата и петте двигателя на първа степен на ракетата носител "Сатурн V": Между първа и втора степен; Добре се виждат втора и трета степен на ракетата: Първа и втора степен: Лунен, инструментален и команден (в челото) модули на кораба Аполо: В НАСА подобни символи на съвместната работа са доста често срещани, така и трябва да бъде: Поглед към приборното табло на макета-тренажор "Adventure": Странно хвърчило - герой от "Star Wars": Катапултна седалка от "Columbia": Преди да си тръгнем успявам да докосна този къс лунна скала (на 3,8 милиарда години): Ще се върна... : Искрено се надявам да съм ви зарадвал с разходката. Поздрави!!!
  13. Този въпрос сравнително често се появявава в публичното пространство напоследък. Има ли БЪЛГАРИЯ нужда от нов изтребител или не? Чуват се различни мнения, както от страна на много от специалистите в областта на военната авиация, така и на хора от най-различни граждански прослойки. Обикновено спорът се върти около типът на новия самолет, някои пък дори твърдят, че нямаме нужда от такъв. Новият изтребител, по моето лично скромно мнение, няма алтернатива и той не засяга само Българската Армия и в частност българските ВВС, придобиването на нов многоцелеви самолет е политически проблем за БЪЛГАРИЯ, това е проблем за цялото общество. Тук не говорим само за националната сигурност или само за защитата на териториалната цялост, тук става дума за БЪЛГАРИЯ като НАЦИОНАЛНА СИЛА! Държавите в световен мащаб образуват анархична система, в която политиците взимат решения, базирани на силата. Има 4 фактора, определящи силата на всяка отделна единица, на всяка държава в тази система - икономика, дипломация, военна мощ и информация. Липсва ли дори един от тези фактори, веригата се къса. Няма ли една държава военна мощ, тя никога не може да бъде фактор в световната политика. Алгоритъмът е изключително прост. Придобивайки нов многоцелеви самолет, БЪЛГАРИЯ отново ще се сдобие с липсващите си в момента стратегически способности! Тези самолети ще бъдат проекция на нашите национални интереси навън. По този начин най-ефективно се реализира политиката на сдържане. Защото винаги е лесно да вадиш нож на умряло или беззъбо куче. Нека не бъдем пример за такова!
  14. Наистина възпитан, тънък и доста забавен беше начина, по който Ви направих за смях, драги ми неграмотни, неосведомени и недружелюбни, господин Павлов. За това свидетелстват и двадесетината лични съобщения, които получих с поздрави от различни хора в един друг форум. А Вие, господин Павлов, освен с една две "цветущи български", написани С много правописни грешки, явно няма с какво друго да изпъкнете. Жалко, че България все повече се задъхва от хора с негативно мислене и темерутско поведение точно като Вас! Пак ще Ви пожелая чисто небе и дано наистина някой ден успеете да се преборите най-вече със собствената си злоба, защото тя очевадно страшно Ви пречи и спъва. По въпроса за радио Ереван, на всички тук отдавна им стана ясно, че не аз, а именно Вие и господин Frujin Assen сте неговите най-достойни представители.
  15. Човек, ти наистина нямаш спирка. Аз ти обяснявам, че поне по 4 ескадрили от къде ли не всяка година идват тук, за да летят именно срещу МиГ-29, естествено не защото го смятат за "небоеспосен" , а ти продължаваш със злословенето по повод на самолета. А колко сериозно звучи твърдението ти, че нямало как да имаш аргументи, не ми се коментира. Когато няма аргументи, за да защити дадена позиция, умният човек в 100% от случаите просто си мълчи. За пореден път доказа на всички тук, че наистина само спамиш авио темата! Опитвам се спокойно да ти обясня нещата. Вадя хиляди факти в защита на тезата си, а ти продължаваш и продължаваш. Точно като децата, дето тропкат с краче и казват: "Така е! Пък!". После ти е чудно защо хората във форума не те взимат на сериозно. Помисли малко над тези неща. Чист приятелски съвет е това. Не ми се иска да се налага ред по ред (както сторих с глупостите на господин Павлов) да ти доказвам колко не си прав.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!