-
Брой отговори
29 -
Регистрация
-
Последен вход
Всичко за Травъл

- Рожден ден Февруари 2
Contact Methods
-
AIM
нямам
-
MSN
нямам
-
Website URL
http://
-
ICQ
42
-
Yahoo
имам
Лична информация
-
Пол
Мъж
-
Пребиваване
Белятово
Травъл's Achievements
Newbie (1/14)
0
Репутация
-
Страхотна интерпретация. В този дух, ти се показваш особено негоден (сиреч не си животно, не в друг смисъл). Вероятно авторите на това определение (годен/негоден), са се имали за истински животни - който го кара на инстинкти, е годен, който проявява нещо човешко - негоден. Пусто да остане, че има толкова много думи в тоя език, иначе не само булгари щеше да мейкваш. Остава въпросът сега аз като гаден ли се проявявам - вадейки истинското значение на думите, - понеже истината пребъдва даже повече от една гадина (в смисъл и на време - както е в твоя свят, - и на твар, както е в реалния). Ама карай, важното е, че си вярваш. Да му мислят глупците, които ти четат годните (сиреч животинските) писания...
-
Не си ми ученик, иначе щеше да знаеш, че всяка задача, чийто отговор търсим - сами или в колектив - си има условия, които трябва да са ясно описани и е недопустимо решаващият задачата да променя условията според своите разбирания. Който задава задачата, той задава и условията; който пита нещо си за "етнонационална криза", трябва да уточни що е етнос, що е нация, що е етнонационален. Ако иска, даже може да ползва български думички като род, племе, народ и т.н. Иначе един ще говори за вятъра, другият ще разбира за Михаля - типично "етнонационалско". Лаф да става, ама да е по купешки.
-
Да, всеки може да си ги изясни, особено човек, интересуващ се от история, ама малцина го правят. Вместо да ме отпращаш към "дефиниции и понятия", вземи първо на себе си разясни кое какво е, като тръгнеш от това какво е било, че подир да стигнеш до това какво се опитват да наложат (наложите). А що се касае до това какво смятам за важно - дал съм го (фамилия, род, народ), ама чукча не читател, чукча писател...
-
Първо изясни що е туй "етнос" и как се съотнася към разбиранията (понятията) "народ" и "нация". След това може да изясним и колко на брой народа, нации и етноса има в Европа и откога приблизително може да им се дава такова качество. Може да поговорим и за опитите - вече успешни - за придаване на нов, преиначен смисъл на стари разбирания. Т.нар. "мултинационални" държавни образувания неизбежно са преживявали крах и са изчезвали в исторически план. Затова са и опитите в по-ново време за създаване на изкуствени "имперски" народи, като например опита на Ататюрк или опита за русифициране на съветските републики. За нас най-лошото на разглежданата плоскост е това, че вместо да стъпим на мъдростта, оставена ни от народа ни (семейство, род, народ), се водим по чужда свирка. А циганите не са еманципирани - или ако щеш интегрирани - никъде, включително в Гърция. Еманципацията е въпрос - преди всичко - на осъзнаване на индивидуално и на обществено ниво.
-
Виртуалното книгохранилище на Тортурач
-
Според мен остава недооценен човешкият фактор, а именно ролята на войника. Доколко може да има основание според вас една мисъл, че българският войник - съответно и българската държава - е бил неподчиним дотогава, докогато, възпитаван от религията, не е считал живота на тялото си за нещо ценно? В тази връзка има ли паралел между гоненията на богомили при Петър и при Иван Александър и паданията на България под чуждо?
-
"Той влиза в Иерусалим (Пловдив), оттам отива на планината Сион (Цепина) и после се уставовява при Веторон (Ветрен) и през прохода Суки (Траянови врата) е решил да стигне до София." Нещо се е объркал летописецът на Юда Макавей, понеже ромеите не са успели да преминат проход след плячкосването - няколко дни двете войски са се движили успоредно на Стара Планина, като ромеите са чували шума от работата и подвикванията на българите, които са заграждали проходите.
-
Е, щом си презает човек, за да обсъждаш глупостите, които пишеш из форумите, иди при учителката си по български език от 4 клас, нека тя ти обясни какви си ги натворил.
-
Е, да, Свети Апостол Павел бил проповядвал - чудо голямо!, но пък това, че някой си с прякор Хърс Златния(т) не бил трогнат и не разбирал кое какво е, си е най-значимото нещо около Пловдив за последните 2000 години. Примитивно мислещите павликяни, сега католици, са организирали и провели две големи въстания за половината от този период - при това и за двете може да се твърди, че са ако не за възстановяване на българска държавност, то поне за някаква форма на българска независимост, - но пък за какво им е Пловдив да е български, нали? "Господарю, ела язди пред Филипопол или изпрати войската си, а ние ще ти предадем целия град." - 1205 Някакви източници в подкрепа на това твърдение?
-
Матей 4:4 "... и Му показва всички царства на света и тяхната слава, и Му дума: всичко това ще Ти дам, ако паднеш и ми се поклониш." Марко 5:5 "... А той отговори и рече: легион ми е името, понеже ние сме много." Каква стана тя? - Той отказа, но други приеха, уж в Негово име. И сега някой пак се опитва да ме убеди, че приелите са от Него, защото властват в света и са мнозина (демек, тяхна е силата и то защото Той им я дава)?... Благодаря, нека си остана заблуден!
-
1. Въвеждане на образователен ценз - изискуемо средно образование за упражняване на пасивното право на избор и на висше - за активното; 2. Изборна система с един изборен район, с мажоритарен вот и с плаващ брой народни представители (минимален брой изборни гласове като праг за 1 представител, който може да има повече от 1 глас в народното събрание); 2. Въвеждане на принципа на уседналост и за местни, и за държавни избори; 4. Въвеждане на задължително гласуване под страх от наказание (като например глоба от 1000 лева и три месеца обществено полезен труд за негласувалите); 5. Со кртоце, со благо, со малце кютек (поне веднъж месечно) всичко в тази държава и от тази държава е възможно!
-
И защо да е като бумкер, да не се чува бумтене отвътре? Впрочем, какво ще рече "пришалец"? - нещо събрало много прах и пришасало или нещо, което живее до (при) малък шал (шалец)?
-
Хм, да, Йоан Владислав го забравих, ама пък сега стана още по-неразбираемо за мен, защото, както вече писах, Йоан Асен III се среща и като Йоан III Асен.
-
Добре звучи обяснението на Иванко тертер, ама има един Йоан Асен III, който се среща и като Йоан III Асен... п.п. да, ако Калоян не го броят за Йоан, и при Йоан III Асен излиза бройката.
-
Не мога да си обясня защо Йоан Асен, син на Йоан Белгун Асен, е отбелязван като втори Йоан от Асеневци. Може би баща му не е царувал заедно с брат си, а му е бил само помощник? При това положение първи цар Йоан от Асеневци е Калоян, а след него втори е племенникът му.