-
Брой отговори
1106 -
Регистрация
-
Последен вход
-
Days Won
2
natan last won the day on Май 18 2012
natan има най-харесвано съдържание!
Всичко за natan
Лична информация
-
Пол
Мъж
natan's Achievements
-
На сериозно интересуващите се от Историята, като наука ( тук присъствуващите правят изключение б.а) са известни сведения с прозвището " Мизиец " . Ще издам еНа тайна за жените...много повече са от тези със "Велики"
- 36 мнения
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
- 36 мнения
-
- 2
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
там е работата че анонимните фолиси Цимисхи ( Никифор Втори, Васил Българина и др.под) е след Симеон Мизиец...тоа пич очевидно не е имал кинти да си купи един солид с Христос на трон и е използвал от тези фолиси за лицето или да направи лицето да не личи ....размероите също са странни, ако са верни...колкото две " княжески" петолевки !? или любимата на всички българи додекадрахма на дероните...първоначално го помислих за екзагия.... а и от търга умищлено са качили една такава статия .... т е съзнтелно подвеждат и са знаели
- 36 мнения
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
тип. III.2 Д, И. Йорданов 2001 г CVMeധN ЄN XPIC RACIΛЄ POMЄധN, от аукциона е CVM/e/ധN ЄN XPIC /RA/CIΛЄ POMЄധN... П.П. сега тукашните тролове ще овикват за " прабългарското "R" ...начи е "менте"
- 36 мнения
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
Хайде сега и ти, като теа от ЦИК...3.999-ия василевс на ромеите
- 36 мнения
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
Считам че това е менте "фентъзи" сглобка която използва за лице анонимен фолис на Йоан Цимиски и за опако печат на Симеон I Мизиец като Василевс на ромеите който обаче е оригинален във висок константинополски стил с което и се доказва че е бил 40 я Василевс на ромеите Присъдата е окончателна и не подлежи на обжалване П.П. изпратих молба до аукциона да свалят този лот на база горните основания като фентъзи сглобка
- 36 мнения
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
" Те ( гърците б.а.) отправят молба до папа Йоан X, комуто след отделянето си от цариградската църква Симеон непринудено се подчинил заедно със своя народ, щото чрез свои легати да увещае Симеон веднаж завинаги да сключи траен мир с тях." Блазиус Клайнер Необикновен предмет, печат или подобно, с изображение следващо печата на Симеон Василевс на Ромеите (И. Йорданов 2001 г, тип. III.2 Д б.а.), но с католически тип корона! и с къс бюст на Христос с ореол ! ( нимб) и без евангелие. За баничарницата "католик" е мръсна дума, а Симеон I Мизиец-Велики ( 893-927) е достоен само за путдигравките им, защото византийците не му били публикували титлата в " Държавен весНик" . Но ето, че Блазиус Клайнер се оказа прав, че цар Симеон I Мизиец е бил католик и папа Йован X лично е връчил императорската му корона, като преди това на Карл при същите обстоятелства, липсата на византийски наследници на императорското достойнство, при което върховната титла в християнския свят се наследява респективно от Карл Велики и Симеон Велики, коронясани лично от папата, което се доказва от католическия тип корона носена от цар Симеон Велики от този уникален и неизвестен за историята, като наука предмет предлаган на търг на 26 Ноември от TimeLine Auctions; The Court House; 363 Main Road; Harwich, CO12 4DN (UK) https://www.biddr.com/auctions/timeline/browse?a=5162&l=6310426 Описание от търга: "Lot 212 Byzantine , First Empire. Simeon I Veliki 'the Great' PB Seal. A.D. 893-927. IC XC to right and left of bust of Christ facing with nimbate cross behind head, pellet in each limb of nimbus cross / CVMധN(sic) ЄN XPIC {RA}CIΛЄ POMЄധN, the emperor standing facing, wearing crown with cross and pendants, divitision and loros, holding long cross set on globe with his right hand and globus cruciger with his left. Translation: Simeon, by the grace of Christ, King of the Romans. See Entwistle, C., ‘The Early Byzantine weights from Kunszenmarton, Hungary’ in Budapest, 67 (2016), pp.287-300, nos.2, 5, for Eastern Roman examples. 47 grams, 38 mm (1 1/2 in.)." Опакото ( условно) следва иконографията на печатите (тип. III.2 Д, И. Йорданов 2001 г ) с малки разлики при изписването " {RA}CIΛЄ " вместо "RACIΛЄ" и изпуснато " е " в CVMധN "CVM/.../ധN" вместо " CVMеധN" пропуснато и в атрибуцията от търга, при еднотипно изображение на владетелят прав в цял ръст препасан с имперския лорос, прехвърлен в лявата му ръка държаща глобус с кръст и в дясна със голям процесуален кръст с голямата разлика, че е с католически тип тривърха корона!, доказващо, че е коронясан лично от папата за император на ромеите. Околовръстен надпис CVMധN(sic) ЄN XPIC {RA}CIΛЄ POMЄധN. (виж. за сравнение моя печат тип. III.2 Д с този нов тип печат б.а.) Лицето на условния печат е нещо ново и непознато досега. Вместо Христос на трон е с изображение нов тип бюст на Христос приличаш на св. Петър! без аналог от българското и византийското изкуство . Образът коренно се различава от допоясните бюстове на Христос държащ евангелието с по-дългия кичур коса спускащ се към лявото му рамо наличен на печатите на цар Петър и Византия и изобщо във византийското и българското изкуство по света и у нас. Безаналоговото изображение на Христос родеещо се с изображението на св. Петър е още доказ за топлата католическа връзка на цар Симеон с Апостолическия престол и представлява директно доказателство, редом с католическата корона с която е изобразен, че е бил коронясан за император от епископа на Рим папа Йован X, както пише Блазиус Клайнер. П.П. Наличието на ореол около на бюста на Христос доказва и потвърждава, че наличието на ореол oколo бюста на Христос от монетата (коронационния солид, стънлезата) на цар Петър I ( 927-969) има своя първопроизход от Златния век на цар Симеон Велики и не води началото си от монетите на Константин VII и Роман II, както досега неправилно се използваше за база на атрибуция. виж : "Дългоочакваното издание на билингва ( бълг. англ.) за монетите и монетосеченето на Първото Българско Царство, започнато от цар Петър I Мизиец ( 927-969) с каталог на монетите на ПБЦ." https://www.academia.edu/123930961/Beginning_of_the_Bulgarian_medieval_coinage_Stanlesa_of_Tsar_Peter_I_927_969_coronation_solidus_of_Tsar_Peter_I_Bilingual_Edition_English_Bulgarian_author_at_Mark_Natan?fbclid=IwY2xjawGwsk5leHRuA2FlbQIxMAABHTYoFKWaNnrC_jSB6BAx3eHi7hCUcXh8XWqOdwfv88mai12zwGXBHPYVmA_aem_4fZ6rYdWYbhvsD1mhYD-ag
- 36 мнения
-
- 5
-
- цар симеон
- католическа корона
- (и 2 повече)
-
Разсъжденията, че не е печат на Петър са прави, но Печатът е на Роман и Христофор...търсенето продължава
-
На аукциона Науман се предлага незвестен досега печат на български цар . Аукционът го описва, като печат на цар Петър I ( 927-969) без да предлагат точна атрибуция, а такава не е налична за този тип. Печатът не попада към нито един от досега известните класификации на многобройни печати на Петър ( иван йорданов " Корпус на печатите на средновековна България, София 2001) и е посочено от акционът, че го няма в йорданов "* Not in Jodanov*" . Описан е акционът, като : лице: Христос с ореол на лировиден трон, благославящ с дясна ръка и държащ евангелие в лявата. опако: Бюст насреща на Петър с неговата жена, държащи между тях патриаршески кръст. Състояние xf, с размери от 10.89 г. и 22 м. Auction 139, Lot 1031 https://www.biddr.com/auctions/numismatiknaumann/browse?a=4400&l=5212535&fbclid=IwAR1_HqsxSyBFUEcZOLM2EcorHtvYcsGxyumx5evHvsqP-mNWWCGH8SyRavo Очевидна е приликата, стилово и начин на изработка с печатите на цар Петър, но са налице и разлики, които съществено го отличават от изданията на Петър и го определят за неизвестен печат на друг български владетел. На лицето печатът е с иконографията на Христос седящ на трон, като цар на царете, за разлика от печатите на Петър, на които лицето винаги е с иконографията Бюст на Христос, като Вседържател, Пантокатор с кръст зад главата и без ореол. Отдясно на печата се чете надпис "Regnantium *( 3 dots)", като част от целия надпис с титлата "+IhS XPS REX REGNANTIUM*". На опакото и двамата владетели са мъже, за разлика от печатите на Петър, при които отдясно винаги е Мария, разпознаваема по женския тип корона и винаги представяна, като старши владетел, нещо за което баничарницата не пише, но Мария е облечената с имперската дреха лорос на старши владетел и за доказателство на старшинство държи ръката си по-високо на кръста от Петър. Тук, при новия печат и двамата владетеля са с корони с пропендули, като лявата фигура е по-високата е облечена с имперската дреха лорос на старши владетел и за доказателство на старшинство държи ръката си по-високо на кръста, нещо което не е налице при нито един от печатите на Петър. Лицето на старшият владетел е на по-млад мъж с по-малка брада и по-фини чрети от тези на лицето на Петър от неговите печати, колкото и схематични да са. се различава от известното на Петър. На по-млад мъж с малка бада и поини чети на лицето Околовръст с неясен надпис завършващ с " AЧGGG " на 3 -5 часа и се четат буквите " р i s " на 12 ч. над кpъста. Отново нищо на киpилски езика на науката славистика. Тези съществени разлики в композицията и иконографията, въпреки близостта на изработката и в стила, говорят за различен от Петър владетел, като стиловата прилика и тази на изработката се дължи на същата гравьорска школа в Преслав. Цар Борис II (969-977) се намира във Византия до неясното изчезването от историята на баща си Петър през 969 г, когато се завъща, като цар в Преслав, което изключва това да е печат на цар Петър със сина си цар Борис II, което се потвърждава и от сменената, различата стилистика от тази на Петър. От византиските източници почти няма нищо за Борис II . Новият тип печат вероятно е негово издание със своя наследник за съвладетел или с брат си Pоман.
-
Неопровержимото доказателство че българите търгуват в Константинов град и то не срещу яйца се съдържа в Книга на Епарха. Книга на епархията е нещо като Указ #56 с който се построи капитализма в БГ За Зап. Европа нивото му е постигнато едва в XX век. Т.е. пише ли те че търгуват с "комодити " българите на Ню Йорк ската стокова борса, пардон в ...Костадинов град археологически и др докази за високо развити капиталистически отношения не са нужни
-
Ква нАука !? Кво преписване ? Къф Божилов? Става дума за художествена школа, а не за академия на нАуките! Художествена школа различна от всичко налично от преди и след това! "Цар Симеон I - изобразен като цар Давид в Парижкия псалтир" Както подчертах печатите на Покръстителя са на гръцки печатите на Симеон са на гръцки печатите на духовенството са на грцки печатите на Петър I Мизиец са на гръцки да не говорим за печатите на багатури таркани и вся остаьлние Ква българска академия Най-малкото от ченгето, което през трупа на колегата си " доказва" с ментета за нАуката " славистика" " съществуването" на братя Грим ще преписвам !? За Преславската школа от която 200 нищо на български езика на науката!
-
Неопровержимото доказателство че българите търгуват в Константинов град и то не срещу яйца се съдържа в Книга на Епарха. Книга на епархията е нещо като Указ #56 с който се построи капитализма в БГ За Зап. Европа нивото му е постигнато едва в XX век.Т.е. пише ли те че търгуват с "комодити " на Ню Йорк ската стокова борса археологически и др докази не са нужни