Рисъ
Потребител-
Брой отговори
207 -
Регистрация
-
Последен вход
Всичко за Рисъ
Рисъ's Achievements
Newbie (1/14)
30
Репутация
-
Именно де. Аз не одобрявам нито руската нито украинската позиция в тази криза. Вместо да съм русофил или русофоб, предпочитам позицията на българофил. Това е, което би трябвало да ни вълнува по отношение на ситуацията в Украйна.
-
Всяка държава е отговорна за защитата на интересите на националното си малцинство. Нима в Турция ги вълнува принципът на реципрочност в задълженията относно правата на чуждите малцинства, като провежда националната си политика?
-
На мен са ми по-интересни двойните стандарти да се заклеймяват българските националисти, а чуждите да се оправдават.
-
Ако се осъществят идеите на "Свобода" това е най-малкото, което ще се промени! На Мейдан техният лидер Олег Тягнибок настоя в Украйна да бъде създадено Министерство на националното самосъзнание и да бъде въведен статут "не гражданин на Украйна". Според същият употребата на езици, различни от украинския трябва да бъде криминално преследвана. Но това са дреболии, нали?
-
Айде пак се почна..къде изобщо става въпрос за Русия в това което съм писал? В случая става въпрос за българската общност в Украйна, това е което нас лично би трябвало да ни вълнува повече от "победата на демокрацията". Естествено, че в тази "победа" са забъркани и ултранационалисти пред които нашата "Атака" е като клуб на пенсионера също е въпрос, който не трябва да ни интересува навярно. По въпроса за олигарсите, прочетете интервюто с председателя на конгреса на българите първо.
-
Кое е наизуст не разбрах? Или мнението на българите в Украйна вас не ви вълнува? http://kostadin.eu/2014/03/06/%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B2-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%BE-%D0%B8/
-
Докато у нас текат спорове за или против Русия се изпуска факта, че в Украйна живеят и над 200 000 българи. Тяхната съдба би трябвало да е основното, което ни вълнува на фона на събитията там. В този смисъл мен лично повече ме тревожат действията на новата власт в Киев, която на втория ден от идването си отмени закона на Украйна "За принципите на държавната езикова политика", според който българският език в Украйна получаваше статут на регионален в местата с компактно местоживеене на българите. Но това естествено на нас няма кой да ни го каже по новините, нали? Все пак победата на "демокрацията" е къде-къде по-важна..
-
Тук не става въпрос за мерене на кой е по-по най. Ренесансът процъфтява в Италия точно защото няма външни събития, които да попречат на това. Взаимното влияние между византийската и италианските култури никога не е прекъсвало, няма и никакви основания да мислим, че би прекъснало ако не бяха османците. Точно напротив, благодарение на тях Ренесансът в Италия получава огромна инжекция от интелектуалци, като споменатия вече Плитон, които им донасят изгубеното антично наследство "на крака". Самият Марсилио Фичино - един от мислителите на ренесанса изтъква ролята на Плитон, наричайки го "втори Платон". Така, че няма нужда да се самоунижаваме допълнително колко сме били изостанали от напредналия Запад.
-
Шанс е имало ако Византия не бе паднала. Ето този човек например е ярък пример за византийския ренесанс: http://en.wikipedia.org/wiki/Gemistus_Pletho Направо си казва - ние сме елини по произход, както нашето наследство и език свидетелстват.. Изкуството и живописта се вдъхновяват от идеите, често революционни като тези, в този смисъл те са двигател на Ренесанса, творбите са само израз на новото време. Но тук на Балканите просто то няма шанс по причина османското нашествие
-
За изкуство не искам да говоря, нито имам познанията за да оценявам стилово разликите. Това което твърдя е, че не може да отхвърляме ренесансовите влияния в България само защото фреските ни не са като тези в Италия. По-важни за мен са идеите, разчупването, интересът към античността. Така и не сме имали шанса да видим как би се развило това у нас, османците ни "замразяват" в това отношение. Арбанаси е от 16 век, разширена е през 17и. Това в случая няма значение. Идейно в развитието този период е същият, даже има назадване от времето на ВБЦ. Но дори и там ги имаме Омир и Аристотел, в Бачковския манастир пък имаме много повече антични писатели и философи.
-
Това е шаблонно мислене. Явно не си чувал за Палеологов Ренесанс щом мислиш, че е свързан с конкретно място (ако имаш предвид Италия). Ренесансът възниква като развитие на идеи, възобновен интерес към античността и познанието, свързани с нея. Архитектурата, фреските и развитието на изкуството - всичко е свързано с точно тая промяна, всичко започва от "реабилитацията" на античното. И времево по една случайност процъфтяването му съвпада със загиването на Византия и евакуацията на личности, идеи и хора от там в Италия
-
А трябва ли нашите стенописи да изглеждат като италианските за да говорим за проторенесанс? Освен автопортрета на поп Добрейшо в стенописите на Бачковския манастир имаме едни езически писатели и философи, Диоген, Аристофан, Сибила, Платон, Сократ, Плутарх. В църквата "Рождество Христово" в Арбанаси пък са цъфнали Омир и Аристотел. Какво правят там, щом това не е свидетелство за интерес към езическата древност? Житието на Стефан Лазаревич от Константин Костенечки пък изобщо не прилича на средновековно житие, а по-скоро на истинска биография - пълно е с исторически подробности и географски сведения. Самия Костенечки също познава и цитира антични автори като Тукидид, Аристотел, Платон, знае и за Орфей. Какъв е тоя нездравословен интерес към античността, а? Исай Серски пък привежда с похвала имената на двама езичници - философът Либаний и император Юлиан Отстъпник! Ренесансът не е само едни фрески, нали така?
-
Това автохтонията е болест...обсъжда се в исторически аспект само за да се онагледи до каква степен дегенерират заболелите от нея