zelas
Потребител-
Брой отговори
125 -
Регистрация
-
Последен вход
-
Days Won
1
zelas last won the day on Август 2 2010
zelas има най-харесвано съдържание!
Всичко за zelas
Лична информация
-
Пол
Мъж
zelas's Achievements
Newbie (1/14)
-5
Репутация
-
Михов, това последното прозвуча много елитарно. Хората са продукт на заобикалящата ги среда.
-
Кратко точно и ясно! http://eltimir.ucoz.ru/news/koj_szdade_pop_folk_kulturata/2010-08-01-1114
-
Михов, винаги можеш да намериш следи на ориенталщина, все пак сме на границата с Азия. Но не мога да се съглася, че това е спомогнало съществено за налагане на чалгата. Както няколко пъти казах, тя не се зароди естествено, а бе наложена.
-
Унгарската циганска егер музика има прилики с тюрската музика. Турска - Унгарска -
-
Тук вече съм съгласен.
-
каскадьора, неравноделния такт е характерен за народите населяващи черномосркия регион. Турците го наследяват. Показах ви примери на ранно турска музика, защо ти трябват специалисти за да чуеш, че ритмически са толкова различни. Толкова ли си музикално глух? Ето ви едно известно джаз парче което е "ала-турко". Чуйте го и пак ми кажете, че е турско и с ориенталски привкус. Повече "Ала" отколкото "Турко" http://www.youtube.com/watch?v=kc34Uj8wlmE Blue Rondo A La Turk всъщност е базирано по Барток и неговите пиеси за пиано. http://www.youtube.com/watch?v=bhEsBjrt66s Жалкото е, че в днешно време е модерно, българската традиция да се продава за жълти стотинки. Заради пишмян историци, сме губили и губим територии, сега и културата ни искате да затриите. Аман, бре аркадаш!
-
Tyroglyphos, това не е ирония, ами когнитивен дисонанс или неспособността да приемаме чужди идеи противоречащи на собствената ни идеология. Познато е и под друго име - религиозен фанатизъм.
-
Михов, прав си за последиците от комерсиализацията, но моето мнение е, че причините до голяма степен са политически отколкото икономически. Не случайно краят на ВСВ бележи и краят на класическата музика. Засилва се влиянието на Америка, която няма големи традиции в тази област. Източна Европа и Русия със своите богати традиции също се променят - музикантите загубват артистична си среда и свобода. Между друго намерих сайт където може да се чуе ранно-турска музика от 16-18 век. Парчета звучат много различни по стил, някои звучат доста европейски (изненадващо?) а някои доста ориенталски/арабски/песийски. Но не откривам някакви прилики с нашата фолклорна музика, особено ритмично, разликите са очевидни. Доста е интересно да се чуят - първата се казва "March of the Bey's soldiers when besieging Belgrade" Музиката може да ни прехврърли въображението в епохата много по-добре от разкази, защото е по-автентична. Ето: http://www.classicsonline.com/catalogue/product.aspx?pid=225389 А за архитектурата - Асен Чилингиров "БЪЛГАРСКА АРХИТЕКТУРНА ШКОЛА – ФИКЦИЯ ИЛИ РЕАЛНОСТ?"
-
Михов, техниката не би трябвало да помага само на единният стил да се развива при положение, че класическият се е развивал по-добре до 50те години. Затова дадох примера с електронната музика, която се смята за съвременна класическа музика. Нещата там тръгнаха, но някак си не успяха да наберат достатъчно скорост. Защо? Според мен, то е поради влиянието на масовата медия и нейната пристрастност към light entertainment. А за кавала и тъпана, вече говорихме. Там има нужда от специално проучване. Защо приемаш, че влиянието е само в една посока? До колкото знам отоманската архитектурата например и почти изцяло взаимствана от Византия и България.
-
Михов, позволими да формулирам един въпрос, който много ме вълнува. Като цяло през 50те години на 20 век, според мен, класическата музика умря. Рахманинов беше последният велик. Тук може да се проследи развитието на класическата музика от 12 век до средата на 20ти. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_classical_music_composers Популярната и класическата музика до средата на 20ти век винаги са вървели ръка за ръка и е имало равитие и на двете. Днес обаче само едната се развива. Та въпросът ми е, защо днес няма НОВА класическа музика, която да се харесва на по-широка публика?? И защо периода след 50 години не роди един голям класически композитор? Тук не включвам експериментаторите от 70те години. Като цяло новата "класическа" музика е или доста елитарна или сладникава, която се използва сам като фон във филми/реклами. Класическите музиканти в днешно време само предъвкват стари неща, или се опитват да вкарат руси каки с деколтета, за да се разшири аудиторията (печалбата). Или пък се правят модерни интерпретации със подобна цел. Като цяло има процес на обезличаване и омаскаряване и на класическата музика. Не ме разбирай погрешно, не изключвам, че има развитие, но нещо липсва, няма тръпка. Масовите медиите игнорират това развитие. Защо? Единственото изключение е може би т.н. електронна музика, която успя да събере придобие масовост. НО като цяло новата популярната музика има повече хъс, да речем. ЗАЩО? За да направим пак връзка с основната тема, моето мнение е, че има целенасочен процес в медиите и образованието за затъпяване на населението. Чалгата е част от този процес в България.
-
Ръченицата, да.
-
Маноле, спри да се заяждаш като ученик(ка), вече си студент. Михов, Не се засягам, даже ме разсмя. Обаче влиянието не е така директно, както добре си го описал. Сублимно е, или както там се пише, Глишката да каже. Рок и поп музиката задействат нашите примитивни инстинкти, защото е музика за тялото. Точно на това е заложил и Кроули - подбуждане на примитивни инстинкти подобни на Вакханилиите. Чалгата залага на същите похвати, като там ритъма е малко по различен и сексуалните послания са по директни. Класическата музика от друга страна е музика за ума и душата. Защото гръбнака и не е монотонен ударен ритъм, ами темпото и структурата на композицията . Правил съм експеримент с деца на познати до 2 годишна възраст. Когато им пусна поп музика с повтарящ се ритъм, започват да се клатят и особено започват да се въртят в кръста. Когато им пусна класическа, започват да си люлеят лекичко главите или най-много да помахват с ръка.
-
Вакханическа е точно рок и попмузиката на Запад повлияна от сатаниста Алистър Кроули. Който пък от своя страна е повлиян от култа на Дионисий. Разбира се един ингилизки ум, може само да изопъчи тази древна религия и затова го избива в сатанизъм. Не случайно в живота на рок звездите, наркотиците и сексуалните оргии са норма на поведение. Ози Озборн има специална песен посветена на Кроули. Хеви метъл поздрава с ръка е сатанистки, въпреки, че децата не го осъзнават. http://en.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley#Popular_culture Dionysus I bring ye wine from above, From the vats of the storied sun; For every one of yer love, And life for every one. Ye shall dance on hill and level; Ye shall sing in hollow and height In the festal mystical revel, The rapurous Bacchanal rite! The rocks and trees are yours, And the waters under the hill, By the might of that which endures, The holy heaven of will! I kindle a flame like a torrent To rush from star to star; Your hair as a comet’s horrent, Ye shall see things as they are! I lift the mask of matter; I open the heart of man; For I am of force to shatter The cast that hideth -Pan! Your loves shall lap up slaughter, And dabbled with roses of blood Each desperate darling daughter Shall swim in the fervid flood. I bring ye laughter and tears, The kisses that foam and bleed, The joys of a million years, The flowers that bear no seed. My life is bitter and sterile, Its flame is a wandering star. Ye shall pass in pleasure and peril Across the mystic bar That is set for wrath and weeping Against the children of earth; But ye in singing and sleeping Shall pass in measure and mirth! I lift my wand and wave you Through hill to hill of delight : My rosy rivers lave you In innermost lustral light.. I lead you, lord of the maze, In the darkness free of the sun; In spite of the spite that is day’s We are wed, we are wild, we are one.
-
Никой здравомислещ и неполитизиран човек не би твърдял, че етнически траки=съвременни българи. Обратното също е валидно - тракийският елемент е силно игнориран от съвременната наука, по политически причини наложени отвън, за постигане на политика на разделяй и владей.. Племената населяващи Балканският полуостров, които гърците са наричали Траки. Същите тези племена и сега са един етнос, но под различни имена, но не си го признават - албанци, българи, сърби, хървати, словенци, румънци, молдовци, украинци.