-
Брой отговори
6619 -
Регистрация
-
Последен вход
-
Days Won
46
Joro-01 last won the day on Юни 30 2018
Joro-01 има най-харесвано съдържание!
Всичко за Joro-01
Contact Methods
-
Website URL
https://www.facebook.com/georgi.semerdziev
Лична информация
-
Пол
Мъж
Joro-01's Achievements
-
Според мен на инертността на всяка част(ица) от знамето. Платът е мек и има някаква маса. Ако не беше възможен този ефект, нямаше да са възможни много неща - ние да пазим равновесие (вестибуларният апарат на практика е акселерометър за трите положения в пространството във вътрешното ухо), крачкомери, някои функции в смартфоните, еърбеци, възможности за самолетите и ракети и МКС.
-
Така се е случило сега, но повярвай ми идеята не е отсега, просто трябва да търся за да покажа. Има от над 10 години такива батерии за зареждане на телефони - направени са плоски и на едната страна има фотоволтаик. Ако познаваш някой с такава, питай го дали е доволен. Аз лично мисля, че си пълни пауър банката със зарядното и не разчита на слънцето. Едит: В тази връзка ето още нещо от последните новини - тези дни: https://www.pv-magazine.com/2022/02/08/storing-solar-power-with-grid-scale-molten-hydroxide/
-
На вниманието на инженер Данчев Г-н Инж. Данчев, Приложено изпращам Ви хиперлинк (бърза връзка) към служба "Езикови справки и консултации" към БАН. https://ibl.bas.bg/informatsiya/uslugi/ezikovi_spravki_i_konsultatsii/ Направи ми впечатление, че още в първото изречение (не на самия коментар) имате две груби грешки, с което ме изгубихте като читател. Във второто изречение виждам, че поне в едната дума грешката е системна. Оставям на Вас да си ги откриете. След това може да дискутираме и принципа на действие, ако темата не изчезне преждевременно. С уважение: Г. Семерджиев
-
Машините изглеждат добре. Радвам се да чета хубави новини за България.
-
Давам тези, които съм виждал най-много и си ги представям визуално. Аз съм от там. Не можеш да копаеш, защото целта в случая няма да оправдае средствата. По-назад някъде на Sekunda_69 обясних защо не можеш да правш такива неща където си искаш и не са достаъчни само теренни дадености. Макар и нарядко през годините, комбинирани усройства слънчев панел - акумулатор от различни видове са се появавяли, но не са нещо особено. Ето ти още едно, новина отпреди 2 дни - https://physicsworld.com/a/hybrid-device-acts-as-both-solar-cell-and-battery/ Още не съм я чел. Едит / Доп - Чисто практически, хората са се убедили, че е по-добре батериите да са на централно място - в топлоизолиран контейнер или под семята - така по-лесно им се осигуряват температурните условия и технически е по-удобно. Какво значи с габаритите - нещо с обема (размерите на панела ли? Устройство с обема на зареждащия панел грубо, X x Y x Z (размери) ако е LI-ion ще съхрани енергията, която панелът ще произведе за около 20 часа. Представям си един 2 пъти по-дебел панел, който е комбинирна афотоволтаик и акумулатор, дал съм приблизителни размери за сметки, предвидил съм, че ще има изолация и защитни плоскости - стъкло отпед, гръб...
-
Привет Ник. Следя разбира се, но мислех, че няма да стигаме до подобни детайли. Радвам се,че не съм познал. По правило системите метал-въздух имат потенциал да съхранят повече енергия на единица тегло или обем, енергийна плътност заради факта, че единият реагент (тук го наричаме катод) за окислително-редукционата реакция се взема от въздуха. Освен батериите, окислително редукционни реакции движат живите системи (организми) и двигателите с вътрешно горене. Това беше за онези, които се чудят защо колите с гориво имат по-голям пробег. В случай, че все още има такива. Така че такива батерии за електромобили (и не само) имат бъдеще, а още по-добре ако са обратими - позволяват зареждане с ток. Иначе преди 20 четок за алуминиево - въздушна батерия за електромобил, която може да измине 800 км и не се презарежда. Рециклира се, а уловката бе, че колата се зарежда с вода на някакво време. И така беше представена. Ако някой пита, списанието е "Популярна наука", във времето когато излизаше на български. Сайтът е popsci.com. Цинково въздушни (т.нар. дишащи батерии) има отдавна и се ползват за слухови апарати. Не са обратими обаче, иначе и в БГ се работеше в това направление. Аз имах таблет (дигитайзер, пак по това време), чийто стулис е с такава такава. С отлепянето на една лепенка, отваряте дупчица и елементът се активира. 2010 година пък се бях свързал с учени от БАН, които трябваше да ми приготвят цинква паста за цинково-въздушна батерия с голяма плътност за захранване на едно по-особена полева апаратура, до която се ходи рядко. Така и не стнана, това го броя от неуспешните ми проекти. Според мен е напълно постижимо следното - метал въздушният елемент да е предвиден с възможност да му се се подменя метала (който е във вид на паста) и да има избор дали да заредиш с ток или директно с паста. Това може да доведе до две предимства - избираш дали зареждаш с ток или пък батерията да стане като другите агрегати в автомобила които се подменят на десетина хиляди километра. Добавям една сравнителна таблица от Wikipediа, за метал - въздушни системи, дано се запази формата Anode element Theoretical specific energy, Wh/kg (including oxygen) Theoretical specific energy, Wh/kg (excluding oxygen) Calculated open-circuit voltage, V Aluminium 4300[19] 8140[20] 1.2 Germanium[citation needed] 1480 7850 1 Calcium 2990 4180 3.12 Iron 1431 2044 1.3 Lithium 5210 11140 2.91 Magnesium 2789 6462 2.93 Potassium 935[21][22] 1700[Note 1] 2.48[21][22] Sodium 1677 2260 2.3[23][24] Tin[25] 860 6250 0.95 Zinc[citation needed] 1090 1350 1.65
-
Както правилно отбелязаха Малоум 2, Фантомче, и да не се сърдят други, които не споменати, темата се отклони от съхранението на енергия. Няма лошо това е форум, щом казваш, ще говорим и за алтернативи на АЕЦ. Не съм сигурен за потенциала на ВЕЦ да станат ПАВЕЦ. Трябва да има дадености. Мисля, е релефът не го позволява, ако приемем, че няма други проблеми. За целта трябва да имаш долен язовир / резервоар, който да поеме количеството вода, което ще изпуснеш силно и откъдето помпите да го качат пак в язовира. Ти си турист. Ако си бил по р. Арда и по-точно 3 от най-големите язовири - Кърджали, Студен кладенец и Ивайловград, сети се дали има място за по още един такъв, при всеки един. Няма и разумен начин да не намалее поне 2 пъти пада на водата (производителността на централата). Начините за съхранение не ги разгледахме май всичките. Произведено гориво от слънчева енергия е също вид акумулатор. Дали ще е синтетично гориво от пара и уловен въглероден диоксид или дизел от слънчеви ферми за водорасли няма голямо значение. Не сме казвали и за какво акумулиране говорим. За превозните средства засега батерииите са най-доброто. Има и водородни коли, но водородът все още не е навлязъл и нее много предпочитан. В Германия вече има водородни станции и фабрики, отделно се пуска на някои места в газификационната мержа микс от водород и природен газ. Решения ма но не са навлезли и са скъпи. И още развитие трябва. В Германия избъразха да декларират, че ще затворят АЕЦ и ТЕЦ, което е грешка. Двата най-мощни източника. За мен АЕЦ може да остане. В една друга тема писах подробно защо уранът, който се ползва по-често може да свърши преди. И ако петролни залиежи могадт да се открят още някъде, то с нужния изотоп на урана не става. Той просто си намалява. Аз лично разчитам на повишаване на сигурността и евективността при атомната енегрия. Има малки модулни реактори, които могат да захранват сгради и комплекси, работи се върху ториеви... И един изход от евентуалната криза с атоната енергия - т.нар. МОХ гориво, от което има доволно още поне толкова. Опасно е обаче и по-трудно се управлява процесът. Да не забеавяме - термоядреният синтез наближава. Относно възобновяемата енергия - има къде още. Появяват се гъвкави фотоволтаици, ще могат да се принтират, има покритияс които могат да се покриват повърхности, някои от тези покрития са (полу)прозрачни. Следете новините, ще сме свидетели на интересни нововъведения идите 20 години. При батериите - ще се появят Solid State - :твърдителни: Li-ion - със сух електролит. По-стабилни (безопасни) и с в пъти по-голяма енергийна плътност. Ще се появят вятърни генератори без перки, които може би ще могат да се инсталират в населените места. Просто... Германия избърза. Иначе енергията е скъпа (АЕЦ не е евтин!) и трябва да се употребява ефективно. Това е пътят. Изтървах няколко интересни начини за акумулиране, които май няма да видят бял свят, но... Ще видим @Sekunda_69, може да имаш техническо мислене, но искаш мащабни и високо технологични решения да решиш елементарни битови проблеми. Най-лесно можеш да акумулираш, ако топлиш стаята и водата за къпане през нощта. За първото обаче трябва да ти е саниран блокът. Иначе икономия и ефективно ползване, има много начини за това. Не си струва с гаубица да убиваш комар. Акумулатор даже от безплатен материал да е, няма да се изплзти ако ще го зареждаш вкъщи на нощна и ще го разреждаш през деня. Най=малкото защото е време и работа да се инсталира, а има и загуби. Акуmулатори и то Li-ion защото настина излизат по евтино (отнесено към свършената работа / ползата) се ползват, но ако имаш фотоволтаици. За това ти казах пък, че трябва къща. Само парцел а който не живееш не става, щото ще трябва да си носиш и акумулаторите. На края на поста ще ти дам линк - https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=4839731196091034&id=100001626039126