Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • 3 месеца по късно...
  • 11 месеца по късно...
  • 5 years later...
  • 3 years later...
  • Глобален Модератор
Публикува
От Група "Люлин".
Антиутопията "Люлин 2044":

278473755_10220234401844247_2300181012289788326_n.jpg

  • Глобален Модератор
Публикува

Доста фентъзиен творец е Горанов, макар че пуска поантата за 'историческия романтизъм'. ;)

Или накратко - творчеството му е чалга, предназначено за съответната категория хора.

  • Глобален Модератор
Публикува

Тоя художник е доста бръз

278562901_10158334231026837_708998863191361601_n.jpg

  • Глобален Модератор
Публикува

Автопортрет на българска художничка от началото на миналия век. За съжаление забравих името ѝ

278573139_761274591502393_2285704494616601864_n.jpg

  • 10 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Божидар Чантарски (съвременен български художник):
"Игра с балончета"
м.бои / платно / 50х40см / 2023
изработена по поръчка

331401492_5933935336698320_5578214337232843253_n.jpg

  • Потребител
Публикува

Б. Чантарски наистина впечатлява. Имам чувство, че рисува по снимка, но пак е страхотен. Картините му са превъзходни и за гоблен, и за пъзел.
И в странство го харесват. Тук има само положителни коментари и палчета. 

  • 2 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Може и от снимки да гледа, но едва ли дословно, композицията на обектите е доста добра.

В контраст с горното, още нещо от Борис Грох:

336769123_578623134210411_8860514166146470203_n.jpg

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Отново Божидар Чантарски
"Пролетна свежест"
м.бои/платно / 50х70см / 2023

 

Недостатък,поне спрямо класическата живопис, е, че действително картините му стоят малко като снимка, с твърде изчистени детайли в цялата композиция, вместо акцентът да бъде хвърлен в златното сечение или някакъв централен обект и да потъва в страни от тях. И също така живописта не търпи да има изцяло бели или черни участъци в нея, те трябва да се загатнат с комбинации от останалите цветове.
Като професионален художник той няма как да не ги знае тези неща, но може би картините са по поръчка и клиентите ги харесват именно по този начин.

336883577_613232420200449_4867364288721950210_n.jpg

Редактирано от Warlord
  • Потребител
Публикува

Бош, Гоя, Брейгеловците, като цялостно творчество. Иначе от старите майстори, е не чак от най-старите, много неща където има много природа в картините. Най-интересното е че в много от творбите всяко нарисувано нещо, дали човек, животно или друго, си има някакво скрито или особено значение, тоест то не е плеснато ей така случайно за пълнеж. Това важи и за портретите и рисуването от натура.

  • Потребител
Публикува (edited)
On 23.03.2023 г. at 11:24, kirasirrav said:

Най-интересното е че в много от творбите всяко нарисувано нещо, дали човек, животно или друго, си има някакво скрито или особено значение, тоест то не е плеснато ей така случайно за пълнеж.

Не е сигурно, че не е случайно! Т.е. според мен изобщо не може да се каже, че всичко в картина е целенасочено, съзнателно оркестрирано от автора (освен, ако не спазва стриктно някакви канони на изобразяването, де  или пък рисува в стила на "свръхреализма", както примерът ми със Зунд). Самият процес на рисуването на картина е "извличане от място", което, последното определение дето би могло да му се даде е логично организирано 😉

За пример, нарцистично, бих дал моя картина - kipen_forma9.jpg.714d38b0dbb7d28493d4192738cd38ec.jpg

Светлината не идва от един източник, ама последствие, след като я нарисувах за един приятел и седнахме да я полеем, ми направи впечатление тази подробност...

Редактирано от kipen
  • Потребител
Публикува

Е, да не се задълбаваме в анализи на картини със скрити шифри и кодирани послания за най-големите тайни, но дори в едни на пръв поглед обикновени картини могат да се открият интересни детайли. Примерно с изобразените фигури и лица, или някои предмети, които нарушават каноните да речем в определени сюжети с типична компоновка. Просто човек трябва да има значителна подготовка, и да е виждал много оригинали ( или хубави репродукции), за да забележи интересното.

  • Потребител
Публикува

117505.jpg

Margit híd hídnyílása a pesti oldalon dél felől.jpg Мостът Маргит е строен и предаден на  30. 04. 1876. По този случай Унгарският Иван Вазов –Янош Арань пише балада за това суеверие което гласи, че самоубийците /дама от скука, юнуша от любов, алкохик, бедняк, и тнт/ от одавяне, са тези които първи откриват мостът в полунощ. Затова и до ден днешен при церемонията на официалното откриване търкалят едно бирено бури през мостът, защото който пръв мине през него, трябва да умре....

Това суеверие рисува картината Михали Зичи.

И същият когато рисува по поръчка порнография на руските аристократи. Eladó  Zichy Mihály - Erotikus jelenet festménye

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 20 часа, kipen said:

Не е сигурно, че не е случайно! Т.е. според мен изобщо не може да се каже, че всичко в картина е целенасочено, съзнателно оркестрирано от автора (освен, ако не спазва стриктно някакви канони на изобразяването, де  или пък рисува в стила на "свръхреализма", както примерът ми със Зунд). Самият процес на рисуването на картина е "извличане от място", което, последното определение дето би могло да му се даде е логично организирано 😉

За пример, нарцистично, бих дал моя картина - kipen_forma9.jpg.714d38b0dbb7d28493d4192738cd38ec.jpg

Светлината не идва от един източник, ама последствие, след като я нарисувах за един приятел и седнахме да я полеем, ми направи впечатление тази подробност...

Ами и най-обикновените пейзажи носят ако не определено послание, то поне някакво настроение. Свръхреализмът е впечатляващ, но леко безсмислен, особено в днешно време, когато всеки има камера с хиляди пиксели разделителна способност в джоба си, ако няма да вкарваш никакви елементи на изкуство.

На твоята картина светлината е идвала от един източник (слънцето), просто е пробила през няколко пролуки ;)

  • Потребител
Публикува

И една наслада за окото 

 

Reception of Le Grand Condé at Versailles, 1878, Musée d'Orsay

РЕЦЕПСИЯ :  Големият Конде се прекланя на Краля-Слънце сред светлините на Версай.......

Пред История :

Времената на Фрондата - Втората част :  Луи дьо Конде е младият лидер на Фрондата, той се окичва с ореола на  големият герой, а краля живурка благодарение на неговият протекционизъм (щедрост, милост) 

Минават години , колелото на съдбата се обръща :  Невзрачното хлапе/кралче/   се е превърнало в Повелител, а ...Големият Конде - лидерът на опозицията след безброй приключения и перипети се завръща  и .... свежда снага пред някогашното дете което се явява :  

 Никога не е съществувал по-внушителен и внушаващ респект човек и затова трябваше да привикваме да го гледаме, ако не искахме да се изложим да замлъкнем насред речтите си, с които го приветствахме.

  • Потребител
Публикува (edited)

Смешка и направо оскърбление за естетиката е абсолютно вярното изказване, че намерената у нас картина приписвана на Джаксън Полък може да струва 100$ или 100 000 000 $. Няма естетически критерий за картината. Ха- ха. 

Редно е да струва толкова, колкото е за анонимна- 100$, тогава бива оценявана картината, а не историята свързана с нея. Обаче в наддаването се намесват неестетически критерии.

Сега шмекерите (от нем. дегустаторите, експертите) точат зъби. Кой ще им плати повече за да кажат това, което иска- дали да е оригинална или да е фалшификат. Според моите доходи, аз бих дал за нея 50- 60.00 лв. без експертиза.

Редактирано от Втори след княза

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!