Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Администратор
Публикува

article-NASA.jpg

Повече в сайта на БГ Наука: http://nauka.bg/index.php?mod=front&fnc=pub_page&pid=12506

НАСА ще построи наследник на „Конкорд”, който обаче ще се окаже хиперзвуков* самолет и ще е в състояние да прелети около земното кълбо за около 3-4 часа. Полетът ще се извършва извън атмосферата, с което търговските космически полети изглежда ще станат реалност.

Необходимата скорост е около пет пъти по-висока от скоростта на звука, или над 5Мах**.

Стана традиция такива проекти да са учудващо евтини – за около три години за този ще бъдат отделени по пет милиона на година.

Повече в сайта на БГ Наука: http://nauka.bg/index.php?mod=front&fnc=pub_page&pid=12506

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

Спомням си подобен проект на Боинг (че май по телевизията го казаха): Самолет носач, от който се отделя реалния самолет, който лети в безвъздушното пространство. Беше някъде началото на века, когато обявиха експериментите. Даже бяха направили прототип, който изстреляха, но неуспешно (отделил се от планираната орбита и го унищожили). След този експеримент следва 11.септември, криза в полетите със самолети, закриване на полетите на Конкорд и естествено повече не се чу за този експеримент.

  • 8 years later...
  • Модератор Космически науки
Публикува

Днес се навършва половин век от историческия първи полет на Конкорд

2 март 2019 г. 23:20 ч. На 2-ри март 1969 година, точно преди половин век, историческият свръхзвуков самолет "Конкорд" провежда своя първи тестов полет. През този ден "Конкорд" лети в продължение само на 27 минути и е управляван от летеца-изпитател Андре Туркат.

"Конкорд" е един от двата свръхзвукови пътнически самолета, разработени през цялата история на човечеството. Той полита на тестова мисия броени седмици след съветския "Ту-144" (който провежда своя първи изпитателен полет на 31-ви декември 1968 г.). Но докато "Ту-144" се използва за пътнически превози само в продължение на година (между 1977 и 1978 г.), "Конкорд" извозва пътници в периода между 1976-та и 2003 г. В рамките на този експлоатационен период "Конкорд" аварира само веднъж - на 25-ти юли 2000 г., когато по време на международен полет от Париж до Ню Йорк загиват всичките 109 пътника плюс още четирима души на Земята. Катастрофата не е единствената причина за окончателното извеждане от експлоатация в края на 2003 г. - нарастващите цени за поддръжка плюс атентатите на 11-ти септември нанасят фатален удар върху свръхзвуковата авиация. 

"Конкорд" е забележителен самолет. Той е бил способен да лети със скорост два пъти по-голяма от тази на звука и да изминава разстоянието между Париж и Ню Йорк за три часа и половина. Малцината, пътували с тази невероятна машина, разказват, че изживяването е било неописуемо. "Конкорд" е летял на височина 18 километра над Земята - много повече от типичните 10 км височина, на която пътуват обикновените пътнически самолети. Днес повечето хора сме пътували със самолет. Знаем как изглежда нашата планета, погледната от 10-километрова височина. Малцина са тези, които познават гледката от почти два пъти по-голяма височина. 

Пътуването с "Конкорд" е било лукс. Самолетът е изразходвал 25 600 литра гориво на час. При това на борда му са могли да пътуват само между 92 и 128 пътника. През 1997 г. двупосочният полет между Ню Йорк и Лондон е струвал цели $7 995 долара - т.е. много повече от цената на билета на конвенционален самолет. Затова услугите на "Конкорд" са били използвани най-вече от богати хора и известни личности. При това пътниците често пъти са се оплаквали, че свръхзвуковият самолет е много, много шумен. И макар че днес ние си спомняме с умиление за "Конкорд" като велико технологично постижение, експлоатацията на самолета е била нерентабилна и често пъти на загуба. 

Днес пътническа свръхзвукова авиация вече не съществува. Няма самолети за комерсиални цели, които да могат да надхвърлят скоростта на звука. Може би единственото, което се доближава до усещането да пътуваш на "Конкорд", е това да летиш с новия космически кораб "СпейсШипТу". Но той не е предназначен да извозва пътници от Европа до САЩ - идеята му е да предлага туристически гледки на височина от 80 км, което според американските стандарти се приема за начало на космическото пространство. 

2019-2-march-flight.jpg

Снимка от първия полет на "Конкорд" на 2-ри март 1969 г. Photo credit : André Cros

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2633-2019-concorde-50-yrs

  • Потребител
Публикува

Нещо не разбирам. Рекламите постоянно бълват, че затова фъркаме все по-бърже, че да имаме повече време за какво ли? Да гледаме между 2 часа шибани реклами едно филмче от 40 минути, или да работим 10-12 часа включително и събота неделя за най-новия ....../тук замести айфон, кола, къща,/.  С това ниво на копютеризация, бихме си позволили с цепелини да пътуваме /вече няма ембарго върху хелиумът/, разкошно, удобно евтино и ако ще да работим през това време, вместо да ни жупкат като добитък за кланица в 300-400 местни самолети, където с едно 10-17 часово сидене на едно място всеки път рисковаш да получиш емболия....

Дето гледали едно време арапите Монгомери, че фърка из пустинята със самолет и го питали защо?

-Виж вие за колоко време отиате от Триполи в Каиро с камилите

-3-4 седмици господине.

-Аз за 4 часа съм там.

-И тогава какво правите в останалите дни?- бил въпросът.....

  • Потребител
Публикува
Преди 38 минути, SAlexandrov said:

Днес се навършва половин век от историческия първи полет на Конкорд

2 март 2019 г. 23:20 ч. На 2-ри март 1969 година, точно преди половин век, историческият свръхзвуков самолет "Конкорд" провежда своя първи тестов полет. През този ден "Конкорд" лети в продължение само на 27 минути и е управляван от летеца-изпитател Андре Туркат.

"Конкорд" е един от двата свръхзвукови пътнически самолета, разработени през цялата история на човечеството. Той полита на тестова мисия броени седмици след съветския "Ту-144" (който провежда своя първи изпитателен полет на 31-ви декември 1968 г.). Но докато "Ту-144" се използва за пътнически превози само в продължение на година (между 1977 и 1978 г.), "Конкорд" извозва пътници в периода между 1976-та и 2003 г. В рамките на този експлоатационен период "Конкорд" аварира само веднъж - на 25-ти юли 2000 г., когато по време на международен полет от Париж до Ню Йорк загиват всичките 109 пътника плюс още четирима души на Земята. Катастрофата не е единствената причина за окончателното извеждане от експлоатация в края на 2003 г. - нарастващите цени за поддръжка плюс атентатите на 11-ти септември нанасят фатален удар върху свръхзвуковата авиация. 

"Конкорд" е забележителен самолет. Той е бил способен да лети със скорост два пъти по-голяма от тази на звука и да изминава разстоянието между Париж и Ню Йорк за три часа и половина. Малцината, пътували с тази невероятна машина, разказват, че изживяването е било неописуемо. "Конкорд" е летял на височина 18 километра над Земята - много повече от типичните 10 км височина, на която пътуват обикновените пътнически самолети. Днес повечето хора сме пътували със самолет. Знаем как изглежда нашата планета, погледната от 10-километрова височина. Малцина са тези, които познават гледката от почти два пъти по-голяма височина. 

Пътуването с "Конкорд" е било лукс. Самолетът е изразходвал 25 600 литра гориво на час. При това на борда му са могли да пътуват само между 92 и 128 пътника. През 1997 г. двупосочният полет между Ню Йорк и Лондон е струвал цели $7 995 долара - т.е. много повече от цената на билета на конвенционален самолет. Затова услугите на "Конкорд" са били използвани най-вече от богати хора и известни личности. При това пътниците често пъти са се оплаквали, че свръхзвуковият самолет е много, много шумен. И макар че днес ние си спомняме с умиление за "Конкорд" като велико технологично постижение, експлоатацията на самолета е била нерентабилна и често пъти на загуба. 

Днес пътническа свръхзвукова авиация вече не съществува. Няма самолети за комерсиални цели, които да могат да надхвърлят скоростта на звука. Може би единственото, което се доближава до усещането да пътуваш на "Конкорд", е това да летиш с новия космически кораб "СпейсШипТу". Но той не е предназначен да извозва пътници от Европа до САЩ - идеята му е да предлага туристически гледки на височина от 80 км, което според американските стандарти се приема за начало на космическото пространство. 

2019-2-march-flight.jpg

Снимка от първия полет на "Конкорд" на 2-ри март 1969 г. Photo credit : André Cros

http://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/2633-2019-concorde-50-yrs

Имаше единдокументалин филм за големите успехи на братушките в миналото за военното и индустриалното разузнаване...Единият пример беше това с Ту144. Казват успели да откраднат една част от дукументацията /май от инглесата/ и въз това да разработят своят вариант. Па дали е истина или урбан легенд....

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!