Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Администратор
Публикува

Фирмите упорито продължават да рекламират стоките и услугите си във все по-малко влиятелни медии

Въпреки, че интернет има възможност да повлияе десет пъти по-мощно от вестниците и списанията върху решението на потребителите за покупка, за реклама в печатните медии се влагат двойно по-високи рекламни бюджети, отколкото – в нета. Защо марките продължават да предпочитат все по-малко влиятелни медии? Тази статия е опит да бъде обяснен този парадокс.

Интернет е медията, която има най-голямо влияние върху потребителите в процеса на вземане на решения. Във Франция интернет влияе въху процеса на взимане на решения на 53% от потребителите. Телевизията влияе върху 27% от тях, а влиянието на печатните медии е едва 5%. Видно е, че интернет влияе върху потребителския избор два пъти повече от телевизиите и десет пъти повече от печатните издания. Тенденцията е подобна и в други държави: Германия, Англия, САЩ, Канада, Китай и Япония. В Китай интернет има дори четири пъти по-голямо влияние от телевизията. Тези цифри потвърждават пристрастяването на хората към интернет.

При търсене на препоръки за продукти и услуги американските потребители се доверяват колкото на своите роднини и приятели, толкова - и на мненията на други потребители в интернет. Англичаните се доверяват два пъти повече, а китайците – пет пъти повече на интернет, отколкото – на своите роднини и приятели. Французите балансират, отдавайки еднакво значение на стойността на мненията в интернет и на съветите на своите роднини и приятели. Телевизиите и вестниците получават доверието на около 16% от потребителите. Списанията и радиата имат най-малко влияние върху решенията на потребителите.

Въпреки, че интернет е информационна магистрала и най-влиятелна медия, рекламата в нета все още поглъща едва 11% от инвестициите за реклама на продукти и услуги в световен мащаб. Телевизия поглъща 46%, вестниците – 19%, а списанията - 10%.

Бизнесът залага на сигурни и изпитани решения

За разлика от кампаниите, провеждани в интернет, рекламното съобщение в традиционните медии не може да бъде подминато, отклонено, изкривено или осмивано. Фирмите все още не са готови да реагират на атаките на потребителите срещу някои от техните марки. Защо им е да се качват на ринга, ако не са готови да се борят? Това желание за тотален контрол на комуникацията обяснява защо телевизията, радиото и пресата продължават да получават приходи от реклама, въпреки че влиянието им спада от година на година. За да запазят пазарния си дял и да не загубят битката с много по-иновативни конкуренти, фирмите трябва да започнат да инвестират повече в интернет рекламата. Те само могат да спечелят от това. Ако се забавят много, може да „изпуснат влака” и да изгубят интереса на потребителите. За все повече потребители, ако една фирма не може да бъде намерена във виртуалното пространство, тя все едно не съществува и в реалността.

Превел: Неделин Бояджиев

http://reyt.net

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!