Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано (edited)

Напоителните канали са изчислявани да бъдат 1-2 м. на ширина. Трябва да са по 20-30, за да могат да преминават някакви кораби, а не просто развлекателни лодки. Дори и тогава  ще имаме нещо плоскодънно или от рода на тези, които можем да видим и в момента по старите английски канали. Но те нямат икономическа стойност. Поне не и такава, която да си струва цялото начинание. Дори и дунавските кораби са сравнително малки в сравнение с морските. Смисълът на канала би бил да се заобикаля Босфора и това да става по-бързо. Само че това няма как да стане с някакви малки корабчета. Няма икономическа полза,ако в Бургас или на егеейското крайбрежие един кораб трябва да се разтоварва на няколко малки и след това да се претоварват отново на друг. Отделно, че каналът предполага тесен път, шлюзове, изчакване, като цяло ниска пропускливост. С много повече ефективност би могла  да  модернизира сухопътната транспортна мрежа, асфалтова и железопътна. И отделно, можем да си помислим, а какъв всъщност е товаропотокът, който минава през Босфора. Колко е голям и от какви товари. Ако се окаже, че половината са(бяха)  танкери с петрол, които няма как да прекараме по канали, а и не искаме........ Наистина можем да видим английските канали, които са създадени поради икономическа необходимост в разгара на индустриалната революция, при това на база на естествени водни пътища. Те вече са загубили значението си на товарни водни пътища, заместени от сухопътния транспорт и се използват за туристически цели.

Редактирано от др-бр
  • Мнения 51
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 2 часа, deaf said:

Изгодата е,че каналът ще съкрати с много пътя и ще доведе до икономии. Корабите вместо да плават правейки една голяма дъга за да влязат/излязат от устието на Дунав,ще минават директно от Варна до Русе или обратно,през канала.

Ма, четете бе, господа, питам каква е изгодата да се плава с малка лодка по напоителен канал?

Никъде не съм споменал плавателен..

Редактирано от fanatick

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.