Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано

Skubi, като няма икономическа изгода от канала, значи няма полза да се прави.Тогава народа няма файда, нито ще види благо от него.Не се знае и какви договори и споразумения сме подписали за използването на водите от р. Дунав.Сигурно има и някакви международни норми кой колко вода може да ползва.То иначе може да отклоним Дунава от с.Връв и да го заустим в Синеморец, като го пуснем да мине по диагонал.Но румънците като останат без река и ще писнат.

Защо не? Словаците като отклониха главния поток от дунавската вода, съсипващи с това националният парк Szigetköz /http://en.wikipedia.org/wiki/Szigetk%C3%B6z/, на никой не му се случи нищо. Сега ако словаците така мислят пущат по малко водичка в стария канал ако щат не. Така, че ако решим да отклоним, можем да си го правиме. Стига да оставим 10-20% от водицата да си тече в старата река.....

А народа си го остави......Най любимият ми пример е дядо Йоцо гледа. Ориент експрес е строен на българска / и не само българска/ територия, с кредит взет от правителството в името на народа, за чужди интерес и с нито едно подключване на линията към националната жп мрежа.....Така, че китай ако реши да направи канал Видин-Салоники, ще го направят. :grin: :grin: :grin:

  • Мнения 51
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикувано (edited)

поради очевидната й абсурдност, темата заминава за алтернативния раздел! Весела Коледа!

Редактирано от Last roman
  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор
Публикувано (edited)

Абсурдност - неабсурдност - 3.6 млрд., ако китайците наистина ги дадат - защо не? ;)

Китай може да построи плавателен канал между Варна и Русе

Редактирано от Warlord
  • Потребители
Публикувано

Доколкото разбирам идеята е Китай да построи, а България да плати за безумен проект. Но в крайна сметка строителя си взима печалбата, а поръчалият безумния градеж плаща и се чуди защо му е трябвало да поръчва това чудо. По-скоро цялата работа ми звучи като комисионна за някой човек и голяма загуба за цялата държава.

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор
Публикувано
  • Потребител
Публикувано

Явно някой от високо, поставя въпроси и тук, за да знае какво да чопли за пари.

Така да се каже, проучва общественото мнение от обществената наука.

Ясно е, че няма да го бъде, на всички.

Колкото пари възвърна румънския, сега ще ги върне на половина, понеже ще са два.

Т.е. пак ще си остане само един.

Явно някой си е поставил задачата България да работи в порочен кръг от поставяне на задачи наливане на пари в тях и почване на новата задяача.

На следващ етап очаквам да се започне съборената линия от Варна за Бургас и споемнатите в темата тунели, после АЕЦ Белене, после канала през София.

Пропуснах, да довършим още няколко милиона в газопровода при Паша дере и после още толква за турския, който явно е под въпрос.

  • Потребител
Публикувано

miroki, пропускаш още недовършени проекти- теснолинейката Тетевен-Червен бряг, жп линиите Враца-Оряхово, Червен бряг-Гиген, Троян-Подбалканска линия, Гюешево до Македония, продължаването на теснолинейката Септември-Добринище, Хидротехническия комплекс при Белене, Софийския плавателен канал. А защо направо не възстановим всичките промишлени комплекси от соца и преди това... Изобщо поводи за източване на пари по посочения от тебе начин-бол.

  • Глобален Модератор
Публикувано

Е ако китайците сипят парите - защо не? :)

  • Потребител
Публикувано (edited)

Е ако китайците сипят парите - защо не? :)

Гледай какво става с Никарагуа....

Може би концесията ще даде канала за 99 години под наем на китайците?

В разрязаната Доружа само чрез заплащане можеш да минеш над канала?

От Двата бряга на канала да е свободна китайска търговска зона, забранена за българи?

И още какво може да фигурира във тайните каузи на контракта?

Да не говорим затова, че блатото в делтата на Дунав и сега е вече в полумъртво състояние (един от най-големите птице резервати в Европа) след това сигурно ще пресъхне....

Дядо Йоцо гледа..... :lac::lac::lac:

Редактирано от Skubi
  • Глобален Модератор
Публикувано

Е ако приемем такива клаузи ше сме прецакани. Всичко от нас зависи в крайна сметка.

  • Потребител
Публикувано

Преди години имаше интервю във връзка къдее границата на (не)културата при ЦЕЛЕБ-ите.

Отговорът беше кратък.

Ами има тез пари за които и аз имам пархут в косата......

Ще се приемат и то как.....ако китайците сериозно искат този канал......Както братушките южният поток.....малко ще заобиколи полуострова, но ще стане.... :bigwink: :bigwink: :bigwink:

  • Потребител
Публикувано

Я не се тревожете, тези проекти няма да се осъществят, това са просто далавери за усвояване на определени средства... Ако прекалено се раздуха работата с канала по медиите, ще стане същата работа като с Беленския АЕЦ.

  • 9 years later...
  • Глобален Модератор
  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 3 часа, Warlord said:

 

Не е чак толкова нереален проекта, като в основата му са били канали, които са били създадени за напояване и за захранване на ТЕЦ Марица Изток. 

Каналите от рисунката около Сливен са съществуващи, като дори тунела, който се вижда между Сливен и Стара Загора е реално съществуващ при с. Ковачите. Запълват се от язовир "Жребчево".

Ето ги основните канали в Сливенско.

SmartSelect_20250304_130757_GoogleEarth.thumb.jpg.894eb178aa95f1ae344567994c7bebe4.jpg

SmartSelect_20250304_133544_Maps.thumb.jpg.14caeb55efe002d23001d902230c9403.jpg

SmartSelect_20250304_133650_Maps.thumb.jpg.dab0ef0afdb926816d58e88a39ed0ba8.jpg

 

 

 

Редактирано от makebulgar
  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 7 минути, fanatick said:

Бе, човек, това са напоителни канали, не плавателни..

Така е, но не ти пречи да плаваш по тях с лодка или дори с корабче.  

Мащабите на изграждането на напоителните канали и на язовирите, които ги захранват, са давали свобода на мисълта на създателите им, че могат да направят от тях и плавателни канали. 

Редактирано от makebulgar
  • Потребител
Публикувано
Преди 18 часа, makebulgar said:

Така е, но не ти пречи да плаваш по тях с лодка или дори с корабчe.

Чудно, и каква е изгодата да плаваш с корабче? Нито ще имаш някаква изгода, нито нищо. В това корабче, освен да натовариш една тенджера с мръвки, друго не можеш да извозиш и съответно е практически неизползваемо.

Преди 18 часа, makebulgar said:

Мащабите на изграждането на напоителните канали и на язовирите, които ги захранват, са давали свобода на мисълта на създателите им, че могат да направят от тях и плавателни канали. 

Едно е да изкопаеш с багер напоителен канал, а съвсем друго - плавателен. Нищо общо няма, все едно да сравняваш калдъръмена улица за пешеходци с високоскоростен аутобан.

Много по-дълбок и широк трябва да е, да има изравняване на нивото чрез т.н. капаци, диги, пропусквателни пунктове, на места, където ще има ограничения, да се регулира кой пръв ще минава и т.н.

  • Потребител
Публикувано
Преди 47 минути, fanatick said:

каква е изгодата

Изгодата е,че каналът ще съкрати с много пътя и ще доведе до икономии. Корабите вместо да плават правейки една голяма дъга за да влязат/излязат от устието на Дунав,ще минават директно от Варна до Русе или обратно,през канала.

  • Потребител
Публикувано (edited)
Преди 1 час, fanatick said:

Чудно, и каква е изгодата да плаваш с корабче? Нито ще имаш някаква изгода, нито нищо. В това корабче, освен да натовариш една тенджера с мръвки, друго не можеш да извозиш и съответно е практически неизползваемо.

Едно е да изкопаеш с багер напоителен канал, а съвсем друго - плавателен. Нищо общо няма, все едно да сравняваш калдъръмена улица за пешеходци с високоскоростен аутобан.

Много по-дълбок и широк трябва да е, да има изравняване на нивото чрез т.н. капаци, диги, пропусквателни пунктове, на места, където ще има ограничения, да се регулира кой пръв ще минава и т.н.

Въпросът е, че напоителните канали са изчислявани, трасетата им са прокарани и ако се реши да се прави плавателен канал въпроса ще е само за разширение и удълбаване на вече прокарани канали. Разбира се и вода трябва да се осигури, което сигурно няма да е проблем, ако каналите спрат да се използват за напояване. 

За подобен канал трябва само маршрута от Бургас до Сливен да се мисли по-добре и там ще трябват повече шлюзове, но вероятно няма да са нещо толкова сложно. Ако няма вода за тези шлюзове от язовири, може да се направи някакъв язовир в планината и да се ползва като ПАВЕЦ с морска вода за акумулиране на енергия от солари и ветрогенератори и за захранване на каналите.  

На юг линията от Нова Загора до тецовете е по реките Блатница и Сазлийка, като в миналото, когато са правили тецовете, са работили по тези реки и са ги копали като канали, така че да поемат потока вода. Блатница реално е почти изцяло канал, който е изправян, копан и заграден с диги. 

Подобен канал Бургас - Сливен - Нова Загора - Марица - Бяло море е по-лесен и възможен за пренасочване на товари от Черно към Бяло море, докато отклонение към Чирпан и Пловдив вероятно ще е по-сложно и безсмислено. 

Редактирано от makebulgar

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.