Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Хасковлията Тодор Бойчев пребори системата, успявайки да плати новата си шофьорска книжка с държавни таксови марки. Въпреки че законът дава това право, малцина успяват да се преборят. Според него пречките са заради корпоративните интереси на банките, които обслужват държавните институции. Причината – плащайки с таксови марки се заобикаля банката и така тя не прибира пари от такси.

Тодор Бойчев е бивш военен от ВВС. Завършил е политология в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“

- Г-н Бойчев, след това, което сторихте, чувствате ли се като революционер?

- В известен смисъл – да! Аз направих нещо, което досега бе небивало в нашата държава.

- А нормално ли е да казвате „небивало” на нещо, което е законно? В крайна сметка вие спазихте закона, плащайки в КАТ-Хасково с държавни таксови марки.

- Не e нормално. Но се оказа, че институциите отказват да спазват закона.

- Защо?

- Защото са налице корпоративни интереси.

Вие знаете, че всяка една от властите си има отделен бюджет. Това особено се отнася за съдебната власт. Идеята е парите на тези власти да не бъдат разпилявани. Виждаме какво се получава напрактика. Всъщност, моята битка за използването на държавните таксови марки започна именно със съдебната власт. Но се реализира в МВР. Аз имах страхотен проблем с използването на държавни таксови марки за плащане на държавни такси в съда.

- Т.е., не ви позволяват да плащате с тях в съда ли?

- В интерес на истината не съм пробвал да плащам в съда с държавните таксови марки, защото не можах да намеря наредбата, по която става това нещо. Когато я намерих, платих с тях в КАТ. Но преди това минах през доста трудности.

- Нормално ли е един обикновен гражданин, какъвто сте вие, да казва на държавните институции какви са законите и наредбите, за да ги изпълняват?

- Разбира се, че не е нормално. Трябва да е точно обратното. Трябва държавните служители да обясняват на гражданите какви са начините и реда за плащане, пък те да преценят по кой начин да го направят. В моя случай се получи точно обратното. Аз обяснявах на институциите какъв е законовият начин за плащане. Но това е така, защото явно ние нямаме нормално действащи институции.

- Защо е така, според вас?

- Много са причините. Факт е, че чиновниците отказват да работят. По-нормално е на гишето в КАТ, например, под указателната бележка, че трябва да се плати на банката да има друга – с указателен текст за реда и начина за плащане с държавни таксови марки. Сигурен съм, че на нито едно гише на държавна институция го няма написан този текст. И тук идва големия проблем, според мен. За 20 години преход у нас не е имало нито един държавен ръководител на място.

- Тук ще ви опонирам. Държавният ръководител не е този, които ви обслужва на гишето.

- Не е. Но той е онзи, които казва как да се работи. Ще ви дам пример. Месеци наред на мен ми отказваха достъп до инструкция №6 на Министерството на финансите, която казва как се плащат държавните такси. Парадокс е, че тази инструкция е в услуга на гражданите, а самите граждани нямат достъп до нея. Едва след като натиснах държавните институции, те се принудиха да ми дадат тази инструкция. Любопитното е, че я получих от Окръжен съд – Хасково.

- Какъв беше проблемът с получаването на тази инструкция?

- Поискаха да платя по банков път. Аз отказах. Платих с пощенски запис. В началото се дърпаха, но в крайна сметка приеха парите.

- Проблемът в трите лева такса, която плащате на банките ли е? Това не е ли издребняване?

- Не. Не е проблемът в трите лева. Проблемът е в принципите. Държавата ми дава право на избор как да платя. И аз упражнявам това свое право на избор.

Абсолютна заблуда на гражданите е това, че на видни места в държавните институции няма указание, че те могат да платят с държавни таксови марки. И тази заблуда се прави съвсем умишлено заради корпоративните интереси на банките. Вижте, таксите и данъците трябва да се плащат. В даден смисъл държавата ни е принудила да ги плащаме. И ние го правим. Но да ме задължават втори път да плащам чрез еди кой си – не е много редно, смятам.

- На вас кой ви каза, че може да се плащат такси с държавни таксови марки?

- От край време си знам. Аз съм образован гражданин и се интересувам къде отиват моите пари.

- Първоначално в КАТ-Хасково отказваха да ви приемат документите облепени с държавни таксови марки. Дори получихте писмо от директора на областната дирекция на полицията, че няма да ви позволят да платите по този начин. Кое ви накара да продължите?

- Аз знаех, че съм спазил закона и, че съм платил на българската държава. За това бях готов да се боря до край КАТ-Хасково да спази закона и да ми приеме документите. Парите от държавните таксови марки отиват в държавния бюджет. От там нататък е в задълженията на държавните институции да прехвърлят парите в съответното министерство. На мен ми отговориха, че парите за издаването на личните документи отивали в отделна сметка на МВР. Ами да си ги прехвърлят от бюджета по тази сметка! Не виждам проблем. Аз не съм длъжен да движа тези процеси. Това си е работа на държавната власт. Моето задължение като гражданин е да си платя таксите на държавата. Сторил съм го.

- Знаете ли, че когато отидете в КАТ да си получите новата шофьорска книжка ще ви поискат да преведете чрез банката 1,50 лв. за синия талон.

- Такава е масовата практика. Знам, че талончето струва 1 лев, а 50 стотинки са за такса на самата банка. Което пък е парадокс. Напрактика банковият превод струва 50 на сто от цената на услугата. И това ако не е дране на кожи, здраве му кажи. Аз обаче съм категоричен и няма да платя чрез банка за синия талон. Ще купя за 1 лев държавна таксова марка и ще я залепя на документите, както сторих за шофьорската книжка.

- Какво ще посъветвате хората, които ще тръгнат по вашия път?

- Да бъдат упорити. И да отстояват законовите си права до край. След като държавата ни дава право да плащаме директно на нея, не е необходимо да вкарваме пари в някакви частни структури, каквито са банките.

- Възможно ли е след вашия случай да се променят нещата така, че да се забрани плащането с държавни таксови марки?

- И такова нещо чух. Коментарите са, че банките ще натиснат управниците да променят така норматива, че да не се дава възможност на гражданите да плащат с държавни таксови марки. От сега обаче искам да кажа, че това е невъзможно. Защото трябва да се промени закона за устройство на държавния бюджет. Там е записано, че изпълнението на държавния бюджет е на касова основа и то е безплатно. В тази връзка тези такси, които ние плащаме, отиват в държавния бюджет. Вече друг е въпроса съответното министерство по какъв начин ще си ги получи.

Интервю на Георги Пеев

http://www.hsnovini.com/?p=12571

Хасковлия топи ОДП-шефа пред МВР за рекет и полицейщина

Хасковлията Тодор Бойчев обвинява в рекет и полицейщина ОДП-шефа Петьо Петров. В писмо до вътрешния министър Цветан Цветанов той описва сагата си за подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство. Историята на Бойчев започна преди повече от месец, когато той пожела да си плати услугата за подмяната на шофьорската книжка с държавни таксови марки, за което му позволява закона. Хасковлията е изпратил запитване до МВР дали може да плати с таксови марки, откъдето е получил утвърдителен отговор. В местния КАТ обаче отказват да приемат ценните книжа като платежно средство.

На жалба на Тодор Бойчев в края на ноември Петьо Петров отговаря, че сумите от държавни таксови марки влизат директно в държавния бюджет. А тези за свидетелство за управление на МПС в бюджета на МВР. Заради това не можело да се плаща с таксови марки. Бойчев обаче не е съгласен с тази констатация и цитира отговора на Министерството на вътрешните работи на негово запитване.

Бунтът на хасковлията е срещу 3-те лева такса, която се плаща в полза на банките, които обслужват КАТ-Хасково. В същото време Бойчев пише до Цветанов, че община Хасково дава възможност на гражданите да си платят местните данъци и такси в касовия салон без да дават комисионни. Според него така се нарушава чл. 19, ал. 2 от Конституцията на Република България, според който „Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя“.

Тодор Бойчев иска от Цветан Цветанов да накара Петьо Петров да спази указанията на МВР, според които плащането на услугата за издаване на шофьорска книжка може да стане и с държавни таксови марки. „Случаят с мен и г-н Петьо Петров е лош прецедент в практиката на МВР. Приемам го като рекет и полицейщина“, алармира Цветанов хасковлията.

Цялата сага на Тодор Бойчев и бунтът му срещу „дрането на кожи“ можете да прочетете в създадената от него група във Фейсбук на адрес: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_149360091777547&ap=1

http://www.hsnovini.com/?p=11704

  • Потребители
Публикува

А от къде може да се закупят тези марки? От пощите ли? Мисля да спра да спонсорирам банките с плащане на безумни такси. :bigwink:

http://www.bgpost.bg/?cid=118

Публикува

Чест прави на г-н Бойчев, че е отстоявал гражданските си права до край. Има още един много важен аспект, даващ сериозен повод за размисъл. Банките обслужващи държавния сектор в България са частни !? Защо няма държавна банка обслужваща държавния сектор. Какво прави БНБ, защо не обслужва тя този сектор. Не е ли това форма за обогатяване на " избрани" частни банки за сметка на държавните приходи ? Картинката е повече от ясна, при смяна на цвета в управлението се сменят т.н. приятелски кръгове в които неизменно място имат и банките.:punk::help::punk::help:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!