Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

Той представлява хибрид между дирижабъл, самолет, хеликоптер и кораб на въздушна възглавница

Британски дизайнери конструираха нов летателен апарат - хибрид между дирижабъл, самолет, хеликоптер и кораб на въздушна възглавница, съобщава ВВС. Летящата машина се издига посредством газа хелий, което я прави в пъти по-лека от другите летателни апарати. Освен това тя би могла да се произвежда в различна големина в зависимост от нуждите и има товароносимост от над хиляда тона.

Революционният хибрид може да остане във въздуха до три седмици без прекъсване и може да се приземява върху всякаква повърхност. Компанията разработила летателния хибрид вече е подписала договор с американската армия, но машината има още много приложения, твърди един от дизайнерите Гордън Тейлър. "Петролната и минната индустрия, хуманитарната помощ - места, където трябва да отидете, а няма инфраструктура. С него не ви трябват писти и пътища. Ако се замислите за последните природни бедствия, с този хибрид можем да доставим медицинска и хуманитарна помощ на всяко място, където хората имат нужда."

Досега компанията е изпитала само прототип, но първият хибрид в реален размер ще полети още това лято.

  • Потребител
Публикува (edited)

Аз пък съм изобритил по принципа на хотелите самолет капсула.

При баркирането /и без това те събличат вече на летиштето/ се преобличаш в удобни дрехи и като се настаниш в капсулата хайде, преспиваш 15-20 часовият път. Като не ти се спи си лежиш и гледаш кино. По евтино можеш да изкараш билет от тези на Вирджин....

Самолети можеш да вземеш под наем от руснаците военните Антонов....И хайде хипитата могат да припнат по целият свят...

post-5590-014449500 1296493958_thumb.jpg

:w00t: :w00t: :w00t:

А за туриститер малко по пуритано.

post-5590-073509900 1296496330_thumb.jpg

:tooth: :tooth: :tooth:

Редактирано от Skubi
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

Това изобретение, което виждам не се ли наричаше "цепелин"??? Не виждам абсолютно никакви разлики!

Цепелините имат наистина много голяма товароносимост. Недостатък е, че много лесно се влияят от времето и затова при лошо време само мноооого по ненадеждни от самолетите.

  • Потребител
Публикува

Цепелин си е отвсякъде и с Макаров можеш да го цепнеш. Па като гледам как мудно се опитва да прави виражи - и с обувка може. А арабите много ги обичат такива :tooth:

Иначе като оставим майтапа - прилично средство за логистика.

.:.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

явно не са толкова добри щом не се ползват масово... Цепелинити имам пердвид.

Това тук дори не е дотам ефективно. Меджу колкото повече неща е хибрид, толкова повече ще е енергиино неефективно. С Макаров можеш да го свалиш, като влезеш в кабината и изпозастреляш пилотите, иначе - трудно. Не само защото тези тела представляват черупка с отделни балонни тела вътре. Ще има време да касне докато излязат няколко хиляди кубика хелий.

Но като цяло са уязвими и трудно се управляват.

А, тоз е твърде малък...

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

"Петролната и минната индустрия, хуманитарната помощ - места, където трябва да отидете, а няма инфраструктура. С него не ви трябват писти и пътища. Ако се замислите за последните природни бедствия, с този хибрид можем да доставим медицинска и хуманитарна помощ на всяко място, където хората имат нужда."

Всичко това е много хубаво. Апаратът е чуден, мен лично ме кефи /общо взето всичко, което се отлепя на метър от земята или водата ме кефи, повече или по-малко, но това е друга тема/, но няма начин да има търговско приложение. /Също така, няма летателен апарат, независимо на какъв принцип е - въздухоплавателен, въздушна възглавница, подемна сила на друг принцип, който да не е уязвим в една или друга степен/. Защо си мисля така - ми защото неволно разделям горного твърдение на две части: "Петролната и минната индустрия" и "хуманитарни нужди." Струва ми се, че някак си, икономически погледнато, нуждите на първата част не оправдават отникъде масовото внедряване на този прототип. А хуманитарните нужди хептен не могат сами по себе си да го направят. Каквото и да ви говорят, и хуманитарните операции струват пари. Поне откъм транспорта - там поне имам опит от първа ръка. Транспортът си се плаща, като правило.

  • Потребител
Публикува (edited)

Всичко това е много хубаво. Апаратът е чуден, мен лично ме кефи /общо взето всичко, което се отлепя на метър от земята или водата ме кефи, повече или по-малко, но това е друга тема/, но няма начин да има търговско приложение. /Също така, няма летателен апарат, независимо на какъв принцип е - въздухоплавателен, въздушна възглавница, подемна сила на друг принцип, който да не е уязвим в една или друга степен/. Защо си мисля така - ми защото неволно разделям горного твърдение на две части: "Петролната и минната индустрия" и "хуманитарни нужди." Струва ми се, че някак си, икономически погледнато, нуждите на първата част не оправдават отникъде масовото внедряване на този прототип. А хуманитарните нужди хептен не могат сами по себе си да го направят. Каквото и да ви говорят, и хуманитарните операции струват пари. Поне откъм транспорта - там поне имам опит от първа ръка. Транспортът си се плаща, като правило.

http://zoldtechnologia.hu/wp-content/uploads/2010/10/femhab-1.jpg

:book: :book: :book:

Здрасти!

Не съм специалист по авиатикар но голяма част от енергията се нуждае, да лети даденият предмет.

Но когато поскъпне до такава степен (самолетите май стигнаха своята граница), че ще станат икономични материали които за сега са скъпи, може да дойде и времето на цепелина (впрочим знете ли че е унгарско изобритение на David Schwarz и граф Цепелин навремето е купил патента) и на композит пласмасите или на Пенометала.

Метална пяна кято има затворен гас по лек от въздуха, може да дава корпуса на новите летящи тела....

Моята връзка

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BB

Редактирано от Skubi
  • Потребители
Публикува
Доста по-маневрен ми се вижда от стандартните цепелини

Ами няма начин да не е по-маневрен, защото е правен повече от 50 години след последните използвани цепелини.

По-горе споменах, но пак ще повторя, защото виждам че никой не го коментира. Цепелините не са скъпи като производство и материали, а дори и цената на предвижването не е висока (вероятно е даже по-евтино от самолет). Проблемът е, че са сравнитлно по-бавни, но по-важното е, че са много неустойчиви на въздушни течения и затова често са катастрофирали.

Как е решен по-горе втория въпрос - според мен не виждам логична технология която да го решава. Освен ако не могат да се свиват и да политат като самолет, когато метерологичните условия се влошат. Да ама подобна технология ще е изключително скъпа, а и безмислена (защото едно от основните предимства на цепелините е товароносимостта).

  • Потребител
Публикува

Проблемът е, че са сравнитлно по-бавни, но по-важното е, че са много неустойчиви на въздушни течения и затова често са катастрофирали.

Как е решен по-горе втория въпрос - според мен не виждам логична технология която да го решава. Освен ако не могат да се свиват и да политат като самолет, когато метерологичните условия се влошат. Да ама подобна технология ще е изключително скъпа, а и безмислена (защото едно от основните предимства на цепелините е товароносимостта).

Факт. Това си е проблем при въздухоплавателните съдове.

  • Потребител
Публикува

Ами няма начин да не е по-маневрен, защото е правен повече от 50 години след последните използвани цепелини.

По-горе споменах, но пак ще повторя, защото виждам че никой не го коментира. Цепелините не са скъпи като производство и материали, а дори и цената на предвижването не е висока (вероятно е даже по-евтино от самолет). Проблемът е, че са сравнитлно по-бавни, но по-важното е, че са много неустойчиви на въздушни течения и затова често са катастрофирали.

Как е решен по-горе втория въпрос - според мен не виждам логична технология която да го решава. Освен ако не могат да се свиват и да политат като самолет, когато метерологичните условия се влошат. Да ама подобна технология ще е изключително скъпа, а и безмислена (защото едно от основните предимства на цепелините е товароносимостта).

[/quot

Да. На времето, защото поради познатите причини били заредени с водород, и боядисани с сребърна боя, която допринесла за електрическото разреждане при баркирането и.

Сегашните са много по стабилни, безопасни само дето има проблеми със скороста.

Има план през пролетта да направят гинис опит да летят по-бърже от 320 кмч.

http://www.nagyairship.com/indexhun.html

:117: :117: :117:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!