Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

може ли да ми помогнете с една задачка :mf_surrender:

Честотата на светлината не се променя при пречупването й на границата между 2 среди.Определете дължината на вълната на жълтата светлина в стъкло с показател за пречупване 1,52 , ако във вакуум тя има дължина 590nm.

благодаря предварително :worshippy:

v=yf, където y е дължината на вълната, f е честотата, а v=c=3x10^8m/s

Индексът на рефракция, 1.52, е равен на съотношението на скоростите в едната и в другата среда, в случая скоростта във вакуум/скоростта в стъкло. Скоростта във вакуум е 3х10^8, индексът е 1.52, следователно скоростта в стъкло ~1.97х10^8.

Използвайки v=yf намираме честотата на вълната във вакуум, която е ~5.09х10^14. Използвайки v=yf заместваме "f" с 5.09х10^14, "v" с 1.97х10^8 и следователно намираме "y" в стъклото, което е 3.87x10^-7

  • Потребител
Публикува

http://mon.bg/opencms/export/sites/mon/top_menu/general/assessment/6kl/6kl_ChP_2010_key.pdf

Вижте 7-ми въпрос.Госпожата ни е обяснявала ,че е А ,защото платът винаги се наелектризирал положително.Възможно е да имат грешка ,защото на 20 бяха посочили А ,но после го поправиха на В.

  • Потребител
Публикува

Здравейте,

Дадоха ми една задача по физика да решавам, а немога да се справя и ми трябва колкото се може по скоро...пробвах всякакви методи, дори и една учителка неможа да ми помогне... надявам се че ще успеете да ми помогнете... :?

Ето я и задачата ... :

8(38.4) Каква е дължината на вълната на дьо Бройл на електрона с кинетична енергия 24,6 еV (енергия на йонизация на не-атом), сравнете получената стоиност с диаметъра на атома на He , който е d= 2,2.10^10m. Ще се проявят ли вълновите свойства на електрона при движението му в не-атом ?

Предварително Ви благодаря....

  • Потребител
Публикува

Здравейте,

Дадоха ми една задача по физика да решавам, а немога да се справя и ми трябва колкото се може по скоро...пробвах всякакви методи, дори и една учителка неможа да ми помогне... надявам се че ще успеете да ми помогнете... :?

Ето я и задачата ... :

8(38.4) Каква е дължината на вълната на дьо Бройл на електрона с кинетична енергия 24,6 еV (енергия на йонизация на не-атом), сравнете получената стоиност с диаметъра на атома на He , който е d= 2,2.10^10m. Ще се проявят ли вълновите свойства на електрона при движението му в не-атом ?

Предварително Ви благодаря....

E =Me*c^2/e (eV)

Ek=Me*(v^2)/2= Me*c^2/e

от тук намираш V

ламбда = h /(Me*v)

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

здравейте, тези дни сме по морето и при тези валежи и гръмове взех да си задавам следните въпроси : има ли опасност да те тресне гръм ако: 1.се къпеш в морето 2.си в лодка във водата

  • Глобален Модератор
Публикува

здравейте, тези дни сме по морето и при тези валежи и гръмове взех да си задавам следните въпроси : има ли опасност да те тресне гръм ако: 1.се къпеш в морето 2.си в лодка във водата

Има опасност да те тресне слънчев удар и да пишеш глупости по форумите.

  • Потребител
Публикува

благодаря за радушното посрещане, не всички сме всезнайковци като тебе, а относно въпроса - той си е съвсем сериозен http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=80&t=36456 .....съжалявам ,но се подведох по заглавието на темата, сега видях че помагате само на учениците да си решават домашните

  • Глобален Модератор
Публикува

благодаря за радушното посрещане, не всички сме всезнайковци като тебе, а относно въпроса - той си е съвсем сериозен http://forum.nariba....hp?f=80&t=36456 .....съжалявам ,но се подведох по заглавието на темата, сега видях че помагате само на учениците да си решават домашните

Я помисли малко преди да се обиждаш къде удря гръм? По ниските места или по високите? Защо се слагат гръмоотводи на покривите, а не в мазетата?

И изреченията все още се почват с главна буква.

  • Потребител
Публикува

Добре, явно трябва да съм малко по-обстоятелствен - какво става ако си плуваш морето и светкавицата/гръмотевицата/ел.разряд падне в морето близо до тебе, или няма вероятност да падне в морето щото не може да си избере къде да падне, щото то морето едно такова равно, ни покрив, ни гръмоотвод....и ако не можеш да отговориш, не спами, още повече че си модератор, макар и по история

Публикува

От кой сайт можем да получим актуална информация за CERN (без официалния www.cern.ch)?

Новини за работата на Големия Андронен Колайдър?

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

Преди малко писах тук, но не съм сигурен дали, някой е изтрил питането или аз не съм го пуснал. Във всеки случай ще го пусна пак, а ако е нещо не както трябва, моля да ми пишете на лс.

Значи имаме балон пълен с хелии. Когато го пуснем да си лети, балона достига до определена височина където хелия се разширява до такава степен, че балона се пръска.

Въпросите ми са два:

1. Може ли балона да не се пръсне, в крайна сметка хелия не може да се разширява безкрайно?

2. Какво ще стане с балона ако издържи налягането на разширяващия се хелии?

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Балонът излита защото хелият в него е по лек от изтласкания околен въздух. Налягянето на хелия в балона е равна на налягянето на стените на балона плюс налягянето на околния въздух. Ако стените на балона са достатъчно здрави, балонтът ще достигне някаква височина, на която ще спре да се издига, тежестта на хелия плюс тежестта на стените на балона ще се уравновесят с тежестта на изтласкания въздух поради разликата ва наляганията на хелия и въздуха. Това се получава и на практика с метеорологичните балони.

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

Здравейте

Ами и аз май съм само с едно въпросче и затова предпочетох да не натоварвам тематично сайта. Въпросът ми е свързан с радиоактивното излъчване на ИЙЛ.

Та молбата ми е ако можете да ми дадете връзката между разстоянието и мощността на дозата или искам да разбера как ще намалява дозата с отдалечаването от източника на йонизиращо лъчение. Източниците са CO 60 и Cs 137 (гама лъчение).

Може би трябваше да обясня първо защо ми е необходима тази връзка. Казусът е следния:

Нашите наредби дават санитарни норми на дозата на повърхността на ИЙЛ, на 1 метър от него и на работните места. Фирмата, за която работя ще закупи ИЙЛ, но производителя дава мощност на дозата на повърхността и на 30 мм от повърхността. Трябва да се прецени дали на работните места, които се намират на не повече от 4-5 метра мощността на дозата ще е под 0,34 µSv/h, което е допустимата норма според българските закони и наредби.

Благодаря предварително!

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Здравейте,

Имам един малко странен въпрос, свързан с днешните самолети.

Питам във форума за Физика, защото въпросът е инженерен и физичен(свързан с аеродинамичността).

Накратко: Не е ли по-добре да използваме самолети тип "летяща чиния" вместо самолети с крила?

Имам предвид, при самолетите с крила, имаме очевидно доста проблеми като, и това никак не е малко, километрични писти за излитане/кацане, скорост(говоря за пътнически или частни самолети), или колко бързо самолетът може да завие.

Мисля, че така наречените "летящи чинии" имат определено по-добър дизайн, едновременно от аеродинамична и чисто практична гледна точка. Смятам че с подходяща с-ма за задвижване(подобна на самолетите с вертикално излитане) могат да се достинат по-добри скорости и да се спестят много пари. Един такъв самолет може директно да излети в дадена посока, без да има нужда от набиране на скорост, съща така може да кацне в много трудно достъпни места.

Ще съм много благодарен ако отговорите на питането ми, защото ме мъчи от седмица, а поради липса на знания в областта не мога да си отговоря сам.

  • Потребител
Публикува

Брях, не съм физик (пази Боже), но от малкото ми познания, крилото създава подемна сила, което задържа ( и издига) самолета във въздуха. Даже самолетите с вертикално излитане (а те хич не са много и все са военни, за "мини"самолетоносачи ;)) имат криле, т.е. само излитането става без писта (кацането си е с въжетата и парните машини на самолетоносача), докато летенето си е с крила. Още повече, че проект "летяща чиния" не се е осъществил и досега (проблемите са много повече от самолетите "с крила" ;)). С "директното" излитане и кацане без писта и в труднодостъпни места се справят перфектно и вертолетите, но нямаме такива пътнически (освен именно в трудно достъпни места) точно заради скоростта и капацитета. Надявам се да съм бил полезен докато се включат физици и инжинери.

БТВ на колко години си?

  • Потребител
Публикува

Благодаря, ама найстина, на @angelmr и на @mitaca за отговорите.

Не се занимавам с физика, но тъй като съм запален любител на технологиите и фантастиката, се замислих дали след като дизайна на чините на така наречените "НЛО"-та, който може очевидно да развива къде къде по-добри скорости и стабилност, не е по-добър. Знам, че изглежда смешно : ), но ме мъчи от седмици.

Друг е въпросът че когато се опитах на чертеж да разположа евентуалните пътници на самолета, установих че кръглата форма създава доста серизони проблеми(едновременно конструкивни и психологически), въпреки че си признавам че не съм мислил сериозно по въпроса.(може би там ми е грешката, но все нямам време за това :( )

Както и да е... вече мога да спя спокойно :) (Ако има още нещо, пак ще питам)

  • Потребител
Публикува

Начертайте електрическа схема с две успоредно свързани лампи и амперметър ,който да измерва електричния ток само на първата.

10527266.jpg

Така правилно ли е?Амперметъра ще измери тока само на лапма 1 или трябва да има отворен ключ ,който да прекъсне тока на втората лампа и така.

?

  • Потребител
Публикува

Вярната схема е начертана в червения кръг. Така ще мериш тока на лампа 1, а ако включиш амперметъра в долния контур ще мериш тока само на лампа 2. Както го беше направил мериш тока на двете лампи заедно.

post-7356-094087600 1286303447_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува

По принцип няма значение от коя страна на консуматора е, само да е свързан последователно на него. :biggrin:

За да разберем как се мери ток позволи ми да ти обясня с малко по нагледен пример, без разбира се да искам да те засегна ако ти се стори прекалено нагледно.

Представи си, че проводниците са тръби и по тях тече вода, а лампите (консуматорите) са две кофи. Батерията е езеро, от което тече вода по тръбите към кофите, а от кофите изтича точно толкова вода към езерото по другата тръба, колкото и влиза.

Да измериш тока към всяка лампа с амперметър е като да засечеш колко вода тече към всяка кофа.

Не се сърдете, примера сега го измислих. Може и да е малко недодялан. Е, все пак се надявам да помогне.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!