Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

.... При нас (НМГ-то сега НПМГ) имаше такава практика, ама ние минавахме покрай салона и се включвахме 5 мин. преди края. А пък и понякога не минавахме, щото закъснявахме - за час.

....

И аз в НМГ правех сутрин физзарядка, уж де, обикновено закъснявах и се присламчвах покрай салона, най-отзад. Тези упражнения сутрин бяха безполезни и формални.

За кое училище говорим? В българското училище този въпрос не стои.

То нашите свещеници в църквите ги няма, що останало до училище.

Както вече споменах не става дума нито за училища, нито за кръстове, нито за религия.

Глишев много сполучливо посочи, че следва да говорим да идентичност. Аз бих добавил и за духа на социума като специфична обществена атмосфера, който целенасочено е отравян.

КГ125 така е формулирал темата:

Европейският съд по правата на човека постановява, че разпятията в класните стаи в европейските училища са допустими и законни.

Вие ако сте решили да я разводните, тоест обобщите до неузнаваемост е друг въпрос.

Свещениците ходят доста по училищата за празници, откривания, имам снимки от празници в училище на децата и там се виждат.

Редактирано от Doris
  • Мнения 143
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Публикува

За униформи!

Това ли искаме да се върне???

Какво им е лошото на униформите? Едно време комсомолските активистки най-много скачаха срещу униформите.

Униформите им били виновни, че не могат да си намерят гаджета?! Някои жени и голи да тръгнат, пак няма да намерят...........

Между другото, костюмите (може и маркови костюми) за учениците съвсем не са лоша идея.

При това конкретният модел и цвят могат да бъдат по желание на ученика и неговите родители.

Виждал съм руски ученици с костюми - много симпатично и прилично изглеждат. В много американски и холандски лицеи също е прието ежедневното ходене с костюм.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Не си спомням времената с водосвета (е, не съм толкоз стар!).

Някъде и някога, освен физарядката, проверяваха за изрязани нокти, за лакирани нокти, за обеци, за дълга (за момчетата) или пусната (за момичетата) коса. За униформи!

Това ли искаме да се върне???

Ами те и японските ученици ходят с униформи. А в Япония и в Сирия имало даже щатни биячи, които наказвали учениците с бой с пръчки.

В Япония даже неотдавна разрешиха на учителите и сами да бият учениците си при необходимост. И да влизат в час с тояга, палка или тонфа (палката със страничната дръжка).

Навремето учениците живееха в страх от някои свои учители и не правеха бели в час. Най-малкото - не саботираха учебната дейност.

Днес учителят има само задължения, а ученикът - само права.

Учител си позволил да повиши тон на ученичка, за да я накара да млъкне за малко(!!!), на което тя му отвърнала, че й бил нарушавал правата!

Такава да я изхвърлиш със стола от прозореца!, ама колегата явно си е затраял.

Минавам веднъж покрай едно (елитно уж) училище... Малко преди училището има някакво заведение. Минава една жена (учителка явно) покрай едни деца (вероятно са били 11 - 12 клас), които са направили стъпаловидната пирамида на фараона Джосер с чашки, пълни с текила, и (о, ужас!) изведнъж те й подвикнаха: "Госпожо, елате да се наквасим преди даскало!". Болшинството от учениците не отиват на училище, за да учат, а - за да си покажат новите дрехи от секс магазина, да поиграят на карти, да чоплят семки, да обсъждат сексуални практики, да обсъждат концерта на някоя чалга певачка... (аналогията е с парачка!, че те за друго и не стават!)

Е, аз да те попитам: това ли искаме да остане?!

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Какво им е лошото на униформите?

Между другото, костюмите (може и маркови костюми) за учениците съвсем не са лоша идея.

При това конкретният модел и цвят могат да бъдат по желание на ученика и неговите родители.

Виждал съм руски ученици с костюми - много симпатично и прилично изглеждат. В много американски и холандски лицеи също е прието ежедневното ходене с костюм.

А аз съм виждал японски ученици в униформа. Стоят им чудесно униформите, а изглеждат и удобни, понеже са от меки материи.

По едно време, преди 1, 2, или 3 години, имаше пари, отпуснати от държавата - за проекти за униформа на тези наши училища, които искат да въведат собствена униформа. Има училища, които предлагат на учениците си сами да изработят дизайна на своите униформи.

Когато аз бях ученик в гимназията, униформата беше свободна - бяла риза, тъмносиня или черна блуза/пуловер, тъмносин или черен панталон, кафяви или черни обувки. На ризата, на блузата и на якето/палтото (което не е част от униформата!), се слагаше емблема на училището във вид на нашивка на левия ръкав или в лявата част на гърдите.

Сега ученичките се "носят" като порно звезди.

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува

...Униформите им били виновни, че не могат да си намерят гаджета?! Някои жени и голи да тръгнат, пак няма да намерят...........

Хърсе,

тук си много прав. Даже бих уточнил, че някои жени ако тръгнат голи, със сигурност няма си намерят гаджета. :biggrin:

  • Потребител
Публикува

Има училища и училища :). И "преди" имаше. И винаги ще има. По отношение на "правата" ще цитирам случай пак от моята гимнизия, когато забранили обиците (това е след мен - андроповските времена), та ученичката, моя много добра приятелка (сега) казала, че наредбата за забраняване на накити и нарушава правата!

Не не желая да е така, но е така! Днес - това е твоята гледна точка! Едно време ученика нямаше нищо (освен в някои гимназии, дето и стачки правехме ;), не се казваха така де, ама на род. срещата така се прие).

Даваш пример, който е частен случай, не са много читавите у-ща, където учениците си позволяват да повдигнат глас, поне не нормалните (не елитните). И въпреки това ИМАТ ПРАВО! Не пиша ни за наркомани, пияни и т.н. А просто, че даже да не е прав ученика има право да протестира!

За униформите и аз съм "ЗА", ма не съм ученик! Опитвах се да обяснявам на всички познати ученици (бивши, и настоящи съученици на..), включително разбира се на дъщеря ми. Е не желаят. А насила хубост не става. А и тя знае, че в 11-ти клас ходех само по джинси (черни) и бяла риза, на изпращането дойдох с униформата де, за да си пишем по нея.

НО за това си има тема, а тази е за съвсем други неща!

  • Глобален Модератор
Публикува

Има колеги, в чиито часове учениците им се возят на ролери или - на скейтбордове.

Няма значение дали са българи, цигани, граждани или селяни.

Липсва им дисциплината, липсва им съзнанието, понеже пирамидата на ценностите у нас е сбъркана. Знаещите и можещите са в калта, а некадърните, простаците и идиотите формират "елита" на нацията. По-скоро това е не елитът, а - утайката на обществото.

Но днес така е променен светът, че е станал неузнаваем.

Аз усетих "полъха на промяната" през 1995 г., когато дойдоха новобранците в казармата и се оказа, че са чалгаджии до един. А нашите "стари" войници бяха до един рокаджии и метали.

Ще кажеш, че и това е "частен случай"... А дали е така?...

  • Потребител
Публикува

Ами те и японските ученици ходят с униформи. А в Япония и в Сирия имало даже щатни биячи, които наказвали учениците с бой с пръчки.

Ето това е истината! Само боя с пръчки може да ги вразуми!

Така де, ние едно време като ходехме с униформи и ядяхме бой (е наистина не с пръчки, а по скоро шамари), да не би да не станахме хора?

Боят, приложен в умерени количества и правилен момент, действа отрезвяващо върху зашеметената тинейджърска кратуна.

  • Потребител
Публикува

Хммм, частен е рабира се! Ти пишеш за едно у-ще. И по-точно за "слаби" колеги! Да оставим етносите на мира. Дисиплина? Сьзнание? Че ако до там не са "насадени", няма начин и най-добрия даскал да ги "насади".

Ааа и един въпрос? При теб не е така, нали? ЗАЩО? С пръчки ли биеш или направо стреляш? :). КОИ са виновни? Децата дето се държт гадно при твоите колеги, но не при теб или някой друг?

Това:

"Знаещите и можещите са в калта, а некадърните, простаците и идиотите формират "елита" на нацията. По-скоро това е не елитът, а - утайката на обществото. "

Това предполагам не го проповядваш?

Е по-млад си и не зная какво значи за теб "полъха на промяната"? А казармата си е много по друга тема!

Хммм до сега пишеш само за частни случаи. Аз се опирам на факти от НПМГ. Мога да дам и отрицателни разбира се. НО, Немската, Френската, двете банкови, двете английски. СМГ пропуснах, 7-мо, 22-ро, 1-во, абе има и доста други (в НГЕДЕК нямам познати хлапета :()

  • Потребители
Публикува (edited)

Едно ме дразни в темата. Почитаемото опонентство не се вълнува от аргументи. "Няма" и това е.

Ама не било само религиозен символ, ама има си го от сума време, ама светската държава няма проблеми с това, ама виси по знамената и гербовете, ама училището не е стерилна среда, ама без налагане на собствената култура ще ти наложат чужда... "няма". Е, хубаво, щом е "няма", така да е.

Не, няма да се махне гергьовденският водосвет от армията, няма да се махне "С нами Бог" от бойните знамена, няма да се махнат полурелигиозните традиции от някои училища като например Класическата гимназия (да не говорим за параклисите, които някои общински училища си построиха в последните двайсет години), няма да се промени дизайнът на някои ордени и на герба. И защо да ги няма тия неща? Само защото на някакво малцинство, нечувствително към местните традиции те "пречат"? Или защото "нямало място" за традиционна символика в светските училища? Или защото религията, в частност християнската била "мракобесна"? Това е тесногръдие, истинско тесногръдие. И, впрочем, е политически некоректно. И никой разумен човек няма да се съобразява с него.

Последния път, когато нямаше място за вероучение, кръст и попове в обществения живот, България се оказа много, много прецакана. Радвам се, че Италия не позволява да я прецакат. И силно се надявам лордовете-епископи да си останат в британската горна камара.

Редактирано от glishev
  • Потребител
Публикува

Ето това е истината! Само боя с пръчки може да ги вразуми!

Така де, ние едно време като ходехме с униформи и ядяхме бой (е наистина не с пръчки, а по скоро шамари), да не би да не станахме хора?

Боят, приложен в умерени количества и правилен момент, действа отрезвяващо върху зашеметената тинейджърска кратуна.

Бравос! И сега тези (не ние с теб (за теб не зная де ;))) управляват д-вата! Ама всички са недоволни? Що ли? Може би пръчките да изкарат? Или да сложим униформи?

  • Потребител
Публикува

Едно ме дразни в темата. Почитаемото опонентство не се вълнува от аргументи. "Няма" и това е.

Ама не било само религиозен символ, ама има си го от сума време, ама светската държава няма проблеми с това, ама виси по знамената и гербовете, ама училището не е стерилна среда, ама без налагане на собствената култура ще ти наложат чужда... "няма". Е, хубаво, щом е "няма", така да е.

Не, няма да се махне гергьовденският водосвет от армията, няма да се махне "С нами Бог" от бойните знамена, няма да се махнат полурелигиозните традиции от някои училища като например Класическата гимназия (да не говорим за параклисите, които някои общински училища си построиха в последните двайсет години), няма да се промени дизайнът на някои ордени и на герба. И защо да ги няма тия неща? Само защото на някакво малцинство, нечувствително към местните традиции те "пречат"? Или защото "нямало място" за традиционна символика в светските училища? Или защото религията, в частност християнската била "мракобесна"? Това е тесногръдие, истинско тесногръдие. И, впрочем, е политически некоректно. И никой разумен човек няма да се съобразява с него.

Последния път, когато нямаше място за вероучение, кръст и попове в обществения живот, България се оказа много, много прецакана. Радвам се, че Италия не позволява да я прецакат. И силно се надявам лордовете-епископи да си останат в британската горна камара.

Ааа поне някой пише по темата ;), ма не съвсем! Кое Е аргументи? И дали твоите са всеобщи? Виж заглавието и първия пост. Ами трябва да вкараме и армията и "С нами Бог" директно в даскалата? Абее предполагам чел си "На западния фронт ...." на Ремарк? Как се казваше онзи "даскал"?

Какво значи "традиционна" за едно у-ще? Символика де? Я да сложим конската опашка, космическата костенурка и пречупения кръст до Кръста? Ккво са виновни тез дето са го използвали тук, че Хитлер го е взел за герб?

За религиите. Всички са "мракобесни" (термина твой не мой) и никоя, абсолютно никоя не се връзва СЕГА с образованието! Камо ли с науката. За Църката няма да се изказвам знаете мнението ми!

  • Потребител
Публикува

Бравос! И сега тези (не ние с теб (за теб не зная де ;))) управляват д-вата! Ама всички са недоволни? Що ли? Може би пръчките да изкарат? Или да сложим униформи?

А то винаги има недоволни...

Аз например съм недоволен от липсата на бой в училище. Обаче ако боят беше обичайна практика, щях да съм недоволен от това. Недоволен съм, че не се изучава религия, но също щях да бъда недоволен ако се изучаваше. Недоволен съм от сегашните управници, но бях недоволен и от предните, а ще бъда недоволен и от следващите.

Изобщо, хората са все недоволни от нещо, обичат да мрънкат и да търсят вина в другите.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ти пишеш за едно у-ще. И за "слаби" колеги!

А, и един въпрос? При теб не е така, нали? ЗАЩО? С пръчки ли биеш или направо стреляш? КОИ са виновни? Децата, дето се държт гадно при твоите колеги, но не - при теб или - някой друг?

Е по-млад си и не зная какво значи за теб "полъха на промяната"? А казармата си е много по друга тема!

Аз вероятно ги респектирам по някакъв начин.

При тази феминизация на професията мъжете в училище са все по-малко. (Когато кандидатствах в едно уилище, директорката сподели с мен, че мъжете все повече намаляват и, че ако все още са останали мъже в тази професия, то те са вече второ или трето поколение учители и при тях "кръвта вода не става".)

Вероятно и моите знания ги респектират:smartass:, умението ми да разказвам увлекателно, да давам интересна и полезна информация. (Историята, географията, изобразителното изкуство и граматиката са по-интересни на повечето ученици от физиката, математиката и химията. Особено - на тези, които са в езикова или в обикновена гимназия.)

Не, не ги бия. Респектирам ги с вида си. Учителя на Конан Варварина също беше по-нисък от него, помниш ли. Но беше... нинджа. :ninja:

Винаги се намира някой мой стар ученик, който подшушва на новите ми ученици, че учителят им е практикувал бойни изкуства доста повече години от тяхната възраст. И те правилно решават, че не искат да виждат мрачната ми половина. (Аз съм зодия близнаци, между другото.)

Има и друго. Аз познавам детския свят (гледам анимация, влизам в детски и младежки сайтове и форуми) и знам как да обясня нещо неизвестно, като тръгна от нещо известно за тях.

Не на последно място, не ми се е случвало да не мога да отговоря на въпрос, поставен от ученик.

Помагам на учениците си да разберат учебния материал. (Това ми е работата, де! И аз си я гледам перфектно.)

Е, и аз не съм съвършен. Мразя бумащината, примерно - да смятам броя на отсъствията. Щото нямам елка в главата си.

  • Потребител
Публикува

А то винаги има недоволни...

Аз например съм недоволен от липсата на бой в училище. Обаче ако боят беше обичайна практика, щях да съм недоволен от това. Недоволен съм, че не се изучава религия, но също щях да бъда недоволен ако се изучаваше. Недоволен съм от сегашните управници, но бях недоволен и от предните, а ще бъда недоволен и от следващите.

Изобщо, хората са все недоволни от нещо, обичат да мрънкат и да търсят вина в другите.

Ах, разбрах, ти си от вечно недоволните, ма няма начин да стане така.

  • Потребители
Публикува

Едно ме дразни в темата. Почитаемото опонентство не се вълнува от аргументи. "Няма" и това е.

Е, дай аргументи в полза на заслужената намеса на религията в образованието, де. Или поне за някакво положително нейно влияние върху развитието на науката. Досега само видяхме емоционални аргументи в полза на символите в армията, гербовете, картините и прочее. Ама на халос, защото то там на никого не му и пречат :bigwink:

Дразните се вие, но добре че е лошата биоложка-киборг да ви удържа крайния патриотизъм :sneaky2:

  • Потребител
Публикува

Аз вероятно ги респектирам по някакъв начин.

При тази феминизация на професията мъжете в училище са все по-малко. (Когато кандидатствах в едно уилище, директорката сподели с мен, че мъжете все повече намаляват и, че ако все още са останали мъже в тази професия, то те са вече второ или трето поколение учители и при тях "кръвта вода не става".)

Вероятно и моите знания ги респектират:smartass:, умението ми да разказвам увлекателно, да давам интересна и полезна информация. (Историята, географията, изобразителното изкуство и граматиката са по-интересни на повечето ученици от физиката, математиката и химията. Особено - на тези, които са в езикова или в обикновена гимназия.)

Не, не ги бия. Респектирам ги с вида си. Учителя на Конан Варварина също беше по-нисък от него, помниш ли. Но беше... нинджа. :ninja:

Винаги се намира някой мой стар ученик, който подшушва на новите ми ученици, че учителят им е практикувал бойни изкуства доста повече години от тяхната възраст. И те правилно решават, че не искат да виждат мрачната ми половина. (Аз съм зодия близнаци, между другото.)

Има и друго. Аз познавам детския свят (гледам анимация, влизам в детски и младежки сайтове и форуми) и знам как да обясня нещо неизвестно, като тръгна от нещо известно за тях.

Не на последно място, не ми се е случвало да не мога да отговоря на въпрос, поставен от ученик.

Помагам на учениците си да разберат учебния материал. (Това ми е работата, де! И аз си я гледам перфектно.)

Е, и аз не съм съвършен. Мразя бумащината, примерно - да смятам броя на отсъствията. Щото нямам елка в главата си.

Браво на теб (респект!, без капка подигравка), но това е пак частен случай. Не всички могат така ;). И не по тоз начин ще се решат проблемите а образованието. нали?

Ето виждаш ли ;). При теб не се интересуват от точни науки. Ми щото не ги чаткаш (ти така си писал да не те обидя де), което не е грешка де, никой не е съвършен, а и не трябва! Пази боже филолог да дава акъл по химия :). А това с бойните изкуства ще го пропусна ;). Щото ще бъда суров :(.

За въпросите дето постоянно отговаряш ;). Ми ще отида и ще подшушна на някой твой ученик, примерно колко прави 73 по 19-ет, или какъв е полуразпада на кобалт 60. Да видим дали ще отговориш ;). Не майтап, но по вярното би било: Винаги отговарям на въпросите от материала/дисциплината и т.н., щото няма даскал дето е отговорил правилно по всички в-си, нЕма начин просто!

  • Потребител
Публикува

Глишев,

няма да ги убедиш за ролята на християнството. За целта трябва:

1. първо, трябва да се знае доста добре историята (и задължително не само по спомени от учебници и от нета - т.е масмедията за усреднено чат-пат популярно познание);

2. второ, да се има специфични познания от някои обществени науки - право, социология и прочие, занимаващи се с изучаване на регулаторите на обществото;

3. трето, да се анализира коректно горните две неща.

Подобен вид често срещано обществено невежество е в основата на неолЕбералщината, която е проявна форма на неокомформизма под егидата на демокрацията и толерантността. Както аз му казвам, това са лебедови песни от Dreamworld-а (хубави принципи, ама за идеална обществена среда). :biggrin:

  • Потребители
Публикува

Глишев,

няма да ги убедиш за ролята на християнството. За целта трябва:

1. първо, трябва да се знае доста добре историята (и задължително не само по спомени от учебници и от нета - т.е масмедията за усреднено чат-пат популярно познание);

2. второ, да се има специфични познания от някои обществени науки - право, социология и прочие, занимаващи се с изучаване на регулаторите на обществото;

3. трето, да се анализира коректно горните две неща.

Много смело. Аз пък смятам, че Глишев притежава тези качества, следователно и друго трябва :biggrin::bigwink:

  • Глобален Модератор
Публикува

Е, дай аргументи в полза на заслужената намеса на религията в образованието, де. Или поне за някакво положително нейно влияние върху развитието на науката. Досега само видяхме емоционални аргументи в полза на символите в армията, гербовете, картините и прочее. Ама на халос, защото то там на никого не му и пречат :bigwink:

Дразните се вие, но добре че е лошата биоложка-киборг да ви удържа крайния патриотизъм :sneaky2:

Ами в старото българско училище са учели вероучение. Това попречи ли с нещо на българската наука и култура да достигне върхове, за които днес можем само да сънуваме?

Човек трябва да знае, че си има собствена, негова си, на неговата общност традиция. Общество без традиции е тръгнало по пътя.. който наблюдаваме днес. И по-зле ще става.

Тогава, като няма на какво да се опреш, става страшно, но ще е късно.

  • Потребител
Публикува

Дендро знаеш ли колко ме обиди?

1. Познавам (знае е много силна дума, баз лова, че и ти не я знаеш, а църовната даже не я познаваш (мое мнение)) е думата. Никой не я ЗНАЕ ни добре ни зле. Но е полено да се познава!

2. Хммм на какво ниво? КГ е правист (той е титуляр все пак, а не се е обадил до сега), а ти като съдия или регулатор трябва да имаш всичките. Постни копия от дипломите ти ;).

3. Като свършим първите 2 ще се заемем с третото. Ааааа и определение за "коректност"? Що е то и как д се докаже?

Би ли отговорил?

а за квалификациите в последния абзц, ще си помисля.....хм... какво да предприема.

Какво точно визираш? И подробности, ако може! Че станах страшно любопитен!

  • Глобален Модератор
Публикува

това са лебедови песни от Dreamworld-а (хубави принципи, ама за идеална обществена среда). :biggrin:

Не са и толкова хубави. Истинската толерантност е не да се лиши от своята традиция в угода на някого (това е всъщнот деградация, а не толерантност). Истинската толерантост е да знаеш, че всяка символика е само форма на добрата страна у човека. И тогава, когато виждаш, че хората достигат до (Бог или до добрата страна) по различни начини, уважаваш всички тези начини и всички тези хора. Само тогава, когато знаеш, че и ти си някой, и те са някой.

  • Потребители
Публикува

Ами в старото българско училище са учели вероучение. Това попречи ли с нещо на българската наука и култура да достигне върхове, за които днес можем само да сънуваме?

Ами това, че не е попречило, не означава, че е и необходимо :bigwink:

Вероучението е за в църквите. Който иска. Тъй като и вярата е въпрос на личен избор. Изучаването на корените, значението и историята на религията в училищата е нещо различно, и безспорно необходимо.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!