Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

Да, цялото ни обучение по литература е напълно безполезно. A това, което минава за обучение по литература в училищата, е подигравка с учениците, а не - критика.

А каквато и да е духовност без четене просто не става, така че преподавателите носят сериозната отговорност да покажат литературата като нещо, което си струва и не е скучно.

Тук си говорим за това дали било възможно "духовното прераждане" на българите. Може и да е, но едно от условията за това би било да познават езика и литературата си в развитие.

Да, канонът на българската литература трябва да се познава, но това не трябва да става по отвращаващ начин, нито да пречи на крехкия интерес към някое ново четиво или пък - кокиче пред валяк - към собствените опити в писането.

Проблемът е в дебелите чиновнически търтеи, заели постове в Министерството на образованието и мързеливо налагащи едни и същи програми. Ако изобщо нещо се облекчава за учениците, то е винаги най-интересното: примерно вече го няма Захарий Стоянов. Ех, язък. Но от друга страна, докато бай Захарий го имаше в програмата, го изучаваха зле.

Така е...

Аз обаче премного харесвах античната и средновековната литература. Харесваше ми и да ги преподавам. А по-късните литератури (възрожденска, следосвобожденска, и така нататък) са ми скучни. С много малко изключения.

Нима мислиш, че старогръцката митология ("Илиада", "Одисея" и др.) или средновековните "Ходене на Богородица по мъките", "Шестоднев" или "За буквите" са излишни на днешния ученик? Че няма какво да научи от тях? Вярно е, че тези неща са скучини и за някои студенти, ама на такива студенти всичко им е скучно. С изключение на кръчмите, дискотеките и публичните домове.

  • Мнения 56
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Така е...

Аз обаче премного харесвах античната и средновековната литература. Харесваше ми и да ги преподавам. А по-късните литератури (възрожденска, следосвобожденска, и така нататък) са ми скучни. С много малко изключения.

Нима мислиш, че старогръцката митология ("Илиада", "Одисея" и др.) или средновековните "Ходене на Богородица по мъките", "Шестоднев" или "За буквите" са излишни на днешния ученик? Че няма какво да научи от тях? Вярно е, че тези неща са скучини и за някои студенти, ама на такива студенти всичко им е скучно. С изключение на кръчмите, дискотеките и публичните домове.

Може би точно в това е проблема - задължителен норматив за всички.Може би образованието трябва да е доста по-раздвижено.Информацията е огромна ,така или иначе немогат я натъпка за 11-12 години.Както казваше една учителка на моя син малко перифразирано - "ние сме тук за да ви покажем как да изучавате нещо "....А който има желание се образова цял живот

  • Потребител
Публикува

Може би точно в това е проблема - задължителен норматив за всички.Може би образованието трябва да е доста по-раздвижено.Информацията е огромна ,така или иначе немогат я натъпка за 11-12 години.Както казваше една учителка на моя син малко перифразирано - "ние сме тук за да ви покажем как да изучавате нещо "....А който има желание се образова цял живот

Желанието също се мотивира и създава. И то с умелата помощ на по-възрастните.

Като хлапе, едвам ме прибираха в къщи, за да чета. Вярно е, че тогава нямаше компове и игрите на улицата заместваха ком игрите. В къщи ми даваха да чета всичко и така покрай "задължителното усилие за училищната литература", започнах да чета и приключенски и всякакви книжки. После ги разказвах (леко видоизменено по детски, разбира се) в махалата и по тези сюжети си правехме игри, особено от "мъжки" вид с битки, войни, приключения. Скоро установих, че покрай моите "литературни" измишльотини и други деца взеха да искат да им давам книжките, които чета, за да ги прочетат и те. Т.е ако правилно се използва детското въображение, скоро самото дете ще поиска да чете, освен да се цъкли пред компа. Не всяко, разбира се, но всяко дете "зарибено" за читателската кауза си е успех и надежда.

А като развие "поносимост" към четенето, ще чете всичко, дори и скучната литература, която понякога изискват в училище.

  • Потребител
Публикува

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hriszto_Botev_Bolg%C3%A1r-Magyar_%C3%81ltal%C3%A1nos_Iskola_%C3%A9s_Gimn%C3%A1zium

Вчера беше празникът на последният випуск в училище Христо Ботев Будапеща....

Губи България.....

:head_hurts_kr: :head_hurts_kr: :head_hurts_kr: :head_hurts_kr: :head_hurts_kr:

  • Потребители
Публикува

Язък. Прав си, Скуби.

Историк, знаеш, че и аз си обичам средновековната и античната литература, но наистина - не всичко е за всекиго. Пандора е права, задължителният прочитен норматив трябва да се намали. Важното е децата да са чели много, а не точно какво са чели. Вярно е, че пак могат и трябва да бъдат напътствани към смислени четива (тук Дендро е прав за ролята на възрастните), но списъкът от тези четива трябва да бъде много широк и разнообразен. Бих предпочел деветнайсетгодишен хлапак да е изчел повече обем от предвидения в учебната програма, а дали ще е чел точно заглавията от програмата - това вече няма толкова голямо значение, особено предвид начина, по който тя се преподава. И "Ходене на Богородица по мъките", и "Немили-недраги" са си много интересни, но не са за всекиго, а и се преподават зле. Убеден съм, че мнозина биха се развълнували повече, ако открият "Маршът на варварите" на Теодор Траянов или "Портрет на моя двойник" на Георги Марков. Разбира се, превъзпитаването на учителите и най-вече на дебелите чиновнически търтеи ще е най-трудно.

Програмата по литература трябва да бъде взривена и пренаписана, ако искаме повече ученици да заобичат четенето.

  • Потребители
Публикува

Духовността на един народ е като красиво малко цвете - за него трябва да се полагат грижи, да се полива, да го грее слънчице, да го милвате отвреме навреме.

Не може някой постоянно да тъпче с мръсните си крака това малко нежно цвете, да храчи отгоре му, да го псува и рита, а Вие да се надявате, че то ще порасне (ще се прероди) и ще засияе с ухайна красота.

Няма как да стане, приятели.

Бъдете здрави!

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Не всичко е за всекиго.

Задължителният прочитен норматив трябва да се намали.

Важното е децата да са чели много, а не точно какво са чели.

И "Ходене на Богородица по мъките", и "Немили-недраги" са си много интересни, но не са за всекиго, а и се преподават зле. Разбира се, превъзпитаването на учителите и най-вече - на дебелите чиновнически търтеи - ще е най-трудно.

Програмата по литература трябва да бъде пренаписана, ако искаме повече ученици да заобичат четенето.

Да, съгласен съм.

За съжаление като че ли се увеличава броят на учителите, които не познават (или са забравили?!) учебния предмет, който преподават. Увеличава се и броят на тези учители, които преподават учебния материал "през пръсти" или - като "коне с капаци" - без да излизат от рамките на учебника. А учебникът съвсем не е достатъчен, да не говорим, че и самите учебници не са съвършени. (Но последното е тема на друг разговор!).

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува (edited)

Да, съгласен съм.

За съжаление като че ли се увеличава броят на учителите, които не познават (или са забравили?!) учебния предмет, който преподават. Увеличава се и броят на тези учители, които преподават учебния материал "през пръсти" или - като "коне с капаци" - без да излизат от рамките на учебника. А учебникът съвсем не е достатъчен, да не говорим, че и самите учебници не са съвършени. (Но последното е тема на друг разговор!).

Здрасти!

Хммм. Интересно, на нада ли има тук лица които да са лидери в образованието. Но въпросът е вечен....Проблемът е, че когато един специалист го назначат политик или лидър по-въпроса, веднага желаят от него резултати ито в рамките на 4 години....А това не става. Виж резултатите по Болоня.....

Но от личен опит. Още от начало гледах възпитателките, учител(к)ите на децата какво правят. В децката градина приказки и играчки от миналият век. То не беше проблем, но и методите на сравнително младите гледачки също. Питам ги знаят, познават ли лицата, характерите от Батман, Суперман, Дналд дък, итн.

Не ги познават...А децата пък нямаха понятие от традиционалните приказки. Опитах се в къщи да им ги прочета. Не върви. Много от там описани работи, животни се виждат само в музея или зоопарка....

Затова изкупувах всички диафилмчета които намерих и от познати изпросих, рових се по пазари и така прожектирах на тях приказките....

Диафилмчето е добро, защото след време децата четът текста под картинката и те определят ритъмът на прожекция. При въпрос можеш да спреш, да се върнешда обясниш....Така минъхме и към школото. Резултата там подобен беше.

Гледъм списъците на задължителните четива и...... и божичко повечето не от 20 а от 19 век.

Писани работи на такъв език с такива думи които сигурно кефяват лингвистите 100% но децата се пулят и гъг не разбират...Питам даскалото, абе хора нямали нещо по модерно където може също да се покаже нужната поука. Хери Поттер или Лордът на Пръстена или...Не. Казват. И да са го чели, и да са го анализирали не може. Докато не е канонизирано от министерството трябвало да преподавът което е дадено....

Имах възможност да се срещам и с много детски психолози, разни други специалисти.....Не намерих нито една(интересно и тук предимно жени има) която 100% да беше на топ с най-новите "тренди" приказки, филмчета, комикси. При повечето деският свят беше свършил с Червената шапчица, Пепеляшка, Лафонтен, Мечо Пух...

И друго. По най-новите изследвания един ученик най-много 15 минути може да внимава концентрирано. Който е имал професионален преподавател -не такъв който си забива погледа в хартиите или дъската или монитора на пройектора и мъмри едногласно мантрата 45 минути- а такъв който гледа слушателите и ....обикновенно по на 10 -20 минути или ще пусне някой виц или ще си дигне гласът или нещо друго за да стресне слушателите....Виж рекламите в телевизията. Одикновенно са с двойно по-силен звук и идват на около 20 минути.....

Фейсбука...

Много от децата имат мобифон (като бейбисистер), но за да не разорят родителите обикновено с лимитиране на парите. Например плащам Х лева на картата и като ги свърши, няма повече. Но тез пустий теле компании....

Без да има стотинка на телефона може безплатно да се подключи на Фейсбука и да пише-пише-пише......

Питам класната в гимназията, че колко от децата са клюмнали по-време на час. Ами доста много....Но това е мислела, че е пролет и си подремват.....Радва се, че мълчат. Поне може да работи с "нолмалните"...

А за Фейсбука знае ли? Хабер си няма....Питам защо не събират мобифоните в училище и на краят на уроците да ги връщат....

Не можело защото има мобифони толкова скъпи, че не смее никой да вземе отговорност при загуба, повреда.....

Значи учителите ги обучават по принципи и материали от преминалият век....

Учебниците, спомагателният материал също.

Децата натъпкани с кола, енерджи напитки не разбиращи много пъти ни гъг от преподаваното ги задължават 45 минути да седят мирно....

И ги пущат в живота където обявите за работа обикновенно изкат да говориш и то перфекно 1-2 езика, да боравиш с компютерни проглами(хайтек левел) с практика мин 3-5 години, да си готов на 3 смени да бачкаш за минимална заплата. Я, и да си на 20-25 години и да нямаш намарение в следващите 5 години да раждаш....

А рекламите КОЛА, РАКЕНДРОЛ, СЕКС.....е животът.

:post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496:

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува (edited)

Да, съгласен съм.

За съжаление като че ли се увеличава броят на учителите, които не познават (или са забравили?!) учебния предмет, който преподават. Увеличава се и броят на тези учители, които преподават учебния материал "през пръсти" или - като "коне с капаци" - без да излизат от рамките на учебника. А учебникът съвсем не е достатъчен, да не говорим, че и самите учебници не са съвършени. (Но последното е тема на друг разговор!).

FYI

http://www.youtube.com/watch?v=s8UL_9R_W-Y&feature=related

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува

Докато тънем в "либералното блато" на западната "демокрация" прераждане е невъзможно. Консуматорските ценности водят до пълно затъпяване и разпадане на човешката духовност!

  • Потребител
Публикува

В България няма модели на подражание, които да подтикват към някаква духовност. Цялата чалга култура е основана на животиснски битовизъм и естетика заета от едни общества които......От наблюенията ми над Великобритания оставам с впечатлението, че върхът на добродетелта е да ядат месо от свободно-живуркащи пилета и да купуват дрехи и шоколад, чиито производители са били справедливо заплатени. Положителният модел на подражание представлява човекът, който след много гладни месеци или години накрая е пробил с някакъв си бизнес и сега живот си живее и птички пеят. Това се пропагандира и в университетите и общо взето парите са ни идея фикс. Средното им образование е плачевно. Но поне стимулират създаването на активни граждани, до колко успяват-не съм сигурен.

Голям проблем на България е, че няма дългосрочено виждане за развитие в каквото и да било, най-малко в образованието. И май и ние не сме много сигурни какво точно искаме.

Бизнесът трябва да е активно обвързан с образователната система ако иска да се създават кадри и да няма недостиг на специалисти. И със изискванията за стажове и условия каквито ги написа Скуби после ще се чудим що младите хора бачкат животински като чистачи в Германия, разносвачи в Англия, незнам си какви в Швеция, а няма да се върнат и да си работят по специалността.

А духвното прераждане може да дойде, но са му нужни пари и медийно пространство, за да се наложи...и много керосин, за да се изгорят чалгаджийниците.

  • Потребител
Публикува

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hriszto_Botev_Bolg%C3%A1r-Magyar_%C3%81ltal%C3%A1nos_Iskola_%C3%A9s_Gimn%C3%A1zium

Вчера беше празникът на последният випуск в училище Христо Ботев Будапеща....

Губи България.....

:head_hurts_kr: :head_hurts_kr: :head_hurts_kr: :head_hurts_kr: :head_hurts_kr:

Ето. Доживяхме и това....:mad:

post-5590-000414100 1304634420_thumb.jpg

:help: :help: :help:

  • Потребител
Публикува
:lac: Е, точно така няма как да стане духовното прераждане. Доколкото успях да разбера от превода на гугъл, училището е основано 1918г. Т.е. по-старо е от доста български училища. Жалко!
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Фрагменти....

стела петрова Г-ЖО КЬОСЕВА, ПОМНИТЕ ЛИ, ЧЕ ВЕДНЪЖ НИ ВОДИХТЕ В ЕДИН ГРАД, ЗА ЖАЛОСТ НЕ ПОМНЯ ИМЕТО МУ, И ПЯХМЕ С ХОРА НА ЕДНА ПОЛЯНА ПРЕД ЕДИН ПАМЕТНИК НА КИРИЛ И МЕТОДИЙ. ПОМНИТЕ ЛИ ЗАЩО ХОДИХМЕ? ЗАЩОТО БЪЛГАРИТЕ СТРОЯХА УЧИЛИЩЕ ЗА ДЕЦАТА В ТОЗИ ГРАД. НИКОГА НЯМА ДА ЗАБРАВЯ ТОВА, ТОЛКОВА БЯХА ЩАСТЛИВИ, ЧЕ НИЕ ИМ СТРОИМ УЧИЛИЩЕ. ПОМНИТЕ ЛИ, ЧЕ УЧЕХА В ЕДНА СТАЯ ПО НЯКОЛКО ПАРАЛЕЛКИ, ЗАЩОТО СИ НЯМАХА УЧИЛИЩЕ. СЕГА НИКОЙ ЛИ НЕ ПОМНИ, ЧЕ СМЕ ПРАВИЛИ ТОВА? МОЖЕ ДОРИ ДА НЕ СМЕ ГО ДОСТРОИЛИ ТОВА У-ЩЕ НО ИМАШЕ ТАКАВА ИНИЦИАТИВА, А СЕГА НАШИТЕ ИНСТИТУЦИИ, КАКВО ПРАВЯТ ЗАТВАРЯТ НАШЕТО У-ЩЕ. НЯМА ЛИ КОЙ ДА ИМ ПРИПОМНИ. ЖАЛКО, ЧЕ НЯМАМ СНИМКИ ОТ ТОГАВА, ДА ИМ ПОКАЖА КОЛКО БЯХА ЗЛЕ ДЕЧИЦАТА, И ЧЕ НИЕ ПО ВРЕМЕ НА ТУРСКОТО РОБСТВО СМЕ БИЛИ ТАКА, А ТЕ В ДНЕШНИ ДНИ............

Фейсбук

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува

Здрасти!

Хммм. Интересно, на нада ли има тук лица които да са лидери в образованието. Но въпросът е вечен....Проблемът е, че когато един специалист го назначат политик или лидър по-въпроса, веднага желаят от него резултати ито в рамките на 4 години....А това не става. Виж резултатите по Болоня.....

Но от личен опит. Още от начало гледах възпитателките, учител(к)ите на децата какво правят. В децката градина приказки и играчки от миналият век. То не беше проблем, но и методите на сравнително младите гледачки също. Питам ги знаят, познават ли лицата, характерите от Батман, Суперман, Дналд дък, итн.

Не ги познават...А децата пък нямаха понятие от традиционалните приказки. Опитах се в къщи да им ги прочета. Не върви. Много от там описани работи, животни се виждат само в музея или зоопарка....

Затова изкупувах всички диафилмчета които намерих и от познати изпросих, рових се по пазари и така прожектирах на тях приказките....

Диафилмчето е добро, защото след време децата четът текста под картинката и те определят ритъмът на прожекция. При въпрос можеш да спреш, да се върнешда обясниш....Така минъхме и към школото. Резултата там подобен беше.

Гледъм списъците на задължителните четива и...... и божичко повечето не от 20 а от 19 век.

Писани работи на такъв език с такива думи които сигурно кефяват лингвистите 100% но децата се пулят и гъг не разбират...Питам даскалото, абе хора нямали нещо по модерно където може също да се покаже нужната поука. Хери Поттер или Лордът на Пръстена или...Не. Казват. И да са го чели, и да са го анализирали не може. Докато не е канонизирано от министерството трябвало да преподавът което е дадено....

Имах възможност да се срещам и с много детски психолози, разни други специалисти.....Не намерих нито една(интересно и тук предимно жени има) която 100% да беше на топ с най-новите "тренди" приказки, филмчета, комикси. При повечето деският свят беше свършил с Червената шапчица, Пепеляшка, Лафонтен, Мечо Пух...

Тук поставяш един доста важен проблем на образованието, в частност на по-малките деца.

По тази тема отдавна се спори между другото. И винаги се стига до една от двете крайности като нагласа - или само стари книжки с приказки, или всичко старо се измита и само нови, модерни такива.

Не съм специалист, но си мисля, че трябва да се върви по пътя на добре пресметнатия баланс. Децата трябва едновременно да се забавляват, но и да се учат. Не всичко ново, въпреки че е модерно, е стойностно. Хари Потър става, Властелинът е стойностна литература (като за деца, имам предвид), но има много съвременни отявлени детски тъпотии. Тъпотии, защото са изцяло продукт на комерса, т.е важното е да е интересно, за да се продаде, а не че езикът е добър, нито, че идеята е подходяща за децата. Например, сещам се за една поредица, която е много модерна днес сред пуберите - прочуствена сага за някакви си младежи - вампири. Прелиствал съм някои от книжките - като идея, абсолютна идиотщина, т.е има външна атрактивна форма, но идеи за формиране на ценностна система у децата почти никаква. Е, тук все пак става дума за пубери и за това някои родители с радост им купуват тази поредица, та дано покрай нея децата се запалят по четенето изобщо и така в последствие да попаднат на стойностна литература, която да ги формира като хора.

За това казвам, че по своята същност този въпрос е доста сложен и деликатен. В същност, важното е каква идея имат възрастните за възпитание на децата. От там започва всичко останало.

  • 10 years later...
  • Потребител
Публикува

Здравейте! Поздрави от Словакия мили приятели. Напоследък се замислих за едно - как така българите не са толкова религиозни като съседите им като сърби, румънци или гърци? Искам да кажа, че в исторически план България (точно след Велика Морава, която отдавна е отминала) е люлка на славянското християнство и писменост. Църквата и вярата изиграха огромна роля в поддържането на българската национална идентичност и знание и според мен фактът, че българският народ се бори толкова много за своята религиозна свобода и независимост е много уважаван. Има и много много светци, които също са били големи умове и учени като Иван Рилски и Климент Охридски и много много мъченици и народни дейци, дали живота и кръвта си за свободата, вярата и родината си.

Но ето нещо - може би това съм само аз, може би просто съм невеж, но просто искам наистина да го оправя и да разбера какво се случва сега. И какво става с това?

Православните в Словакия са предимно от русински произход и тук не сме много и затова се замислих за това. Нямам никакво намерение да обиждам някого или да бъда груб - работих 1 година и половина в София, но никога не съм имал възможност да получа повече информация по този въпрос тогава.

Много благодаря за вашите отговори! Благодаря и лека вечер!

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 15 часа, Boyce01 said:

Искам да кажа, че в исторически план България (точно след Велика Морава, която отдавна е отминала) е люлка на славянското християнство и писменост. Църквата и вярата изиграха огромна роля в поддържането на българската национална идентичност и знание и според мен фактът, че българският народ се бори толкова много за своята религиозна свобода и независимост е много уважаван. Има и много много светци, които също са били големи умове и учени като Иван Рилски и Климент Охридски и много много мъченици и народни дейци, дали живота и кръвта си за свободата, вярата и родината си.

Не става ясно по какъв начин тези факти от историята трябва да направят от българите по-религиозни. Религията не е почит към историята и не е национална идентичност, а е индивидуална преценка на всеки индивид относно света около него с оглед на заобикалящата го среда и познанията до които е достигнал. Ако човек е достатъчно образован и има широки познания за света ще му е трудно да повярва в каквито и да е чудеса приписвани на боговете, че са реални, въпреки, че са написани в някакви книги и много хора им вярват. 

Конкретно в нашия случай влияние в по-ново време вероятно е оказал комунизма, който изключва религията. Реално комунизма има много от чертите на ранното християнство на чистите, което също е проповядвало живот в комуни/общности, и в което всички са равни и делят всичко. Богомилството в България може да се приеме като част от този вид християнство, като то винаги е било против църквата и живеещите в охолство свещенници. Има мнения, че всъщност българското християнство е пропито с богомилски идеи и вероятно заради това и се различава от тези в Гърция, Полша и Румъния. В някои български православни манастири рисунките по стените изобразяват религиозни сцени характерни за богомилството, а не за православието. Това е причината за разлика от Европа, където папата прави кръстоносен поход срещу катарите/богомилите, в България да има по-меко отношение към тях. 

Като при това влияние за по-слабата регилиозност на българите вероятно оказва и това, че поначало българите не са прегърнали християнската вяра напълно и са запазили доста от езичеството си, тоест са по-скоро суеверни. Кукери, мартеници, русалии, пеперуди, вълчи дни, мечкин ден, игнажден, еньов ден, кушии, тричене, петльов ден, гергьовден, димитровден, трифон зарезан и т.н. са все езически обичаи, които са далеч от църквата и християнската религия по начина по който ги разбират в Гърция, Полша и Румъния. На събора през 681 г. църквата въвежда забрани за практикуването на повечето от тези езически обичаи, но българите явно не са чели всички правила на църквата и след покръстването си запазват обичаите. Те са свързани с природата, плодородието, слънцето...   

Редактирано от makebulgar
  • Потребител
Публикува
Преди 10 часа, Втори след княза said:

след Просвещението хората прозряха колко невярно описва живота религията.

Може би е парадоксално,но култът на християнството към истината нанесе тежък удар именно върху християнството,защото хората започнаха да си задават въпроса кое е истина в християнството. А почнат ли да си задават такива въпроси - религията умира. За кратко,поне.

Преди 10 часа, Втори след княза said:

"О, спи ли бог, о, бог не види ли?"

Това възклицание не е доказателство за липса на вяра в Бог. Френският поет Пол Верлен е псувал Бог и то точно тогава,когато най-много е вярвал в него.

Преди 10 часа, Втори след княза said:

реалността на вярващите е паралелна с тази на света, светските люде. "Бог богува, нека си богува"- Яворов. 

Светските хора вярват в реалността докато вярват в науката,но когато престанат да вярват в нея,(което е неизбежно!),отново ще се обърнат към религията. Вечен кръговрат.

Преди 10 часа, Втори след княза said:

Там биват подкрепяни, не съвсем безкористно, тези, които са пред вратите на смъртта, нещастните и провалилите се в живота. Малко по- професионално вършат това и психолозите, врачките, шарлатаните.

Да се слагат в един кюп психолозите и врачките и шарлатаните е non sens. Психолозите (психоаналитиците) на никого не са помогнали. По мои наблюдения. "Обикновените" хора могат да разчитат на духовна подкрепа само от свещениците,защото вярват в техният авторитет на посредници между хората и Бог. За високо интелигентните и учени хора тази "опция" е затворена поради маниакалният им скептицизъм,стремеж да "знаят" всичко и ядното отхвърляне на всеки авторитет.

Преди 43 минути, makebulgar said:

Реално комунизма има много от чертите на ранното християнство на чистите, което също е проповядвало живот в комуни/общности, и в което всички са равни и делят всичко.

Комунизмът е апокалиптична религия и няма нищо общо с автентичното християнство,това на Исус Христос. Христос не е социалист и не е проповядвал да се живее в "общност" в която всички да са "равни" и "делят всичко".

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 3 часа, deaf said:

Комунизмът е апокалиптична религия и няма нищо общо с автентичното християнство,това на Исус Христос. Христос не е социалист и не е проповядвал да се живее в "общност" в която всички да са "равни" и "делят всичко".

Кое според теб е автентичното християнство?! Или по-точно за теб автентичното християнствто онова което църквата е избрала ли е? Различните ранни християнски клонове и секти християнство ли са? Много от тези ранни християни са били затворени комуни живеещи с общи средства и работещи за общото благо. Не е точно комунизъм във варианта на диктатурата, но е много близко до него. 

А относно автентичното християнство на Исус Христос едва ли някои знае какво точно е проповядвал той, ако въобще е проповядвал нещо. Образът на Исус, който описва Библията е доста много допълнен с образа на Митра/Хелиос/Хор/Ра, тоест Слънцето, познато както от по-ранни религиозни митове, така и от астрономичното му движение. Онези чудеса, които му се приписват, че превърнал водата във вино, и че нахранил хората с къшей хляб и една риба, а също и че ходил по водата и изцелил слепец, са метафори описващи това което може да направи слънцето - с топлината си превръща дъжда (водата) първо в грозде, което после става на вино, с топлината си умножава житото в полето и рибата във водата, които хранят хората, ходенето по водата се случва когато залязва и изгрява над вода, а изцелението от слепотата (тъмнината), което ни носи всяка сутрин при изгрева, е най-ясно.     

Редактирано от makebulgar
  • Потребители
Публикува
Преди 4 часа, deaf said:

Комунизмът е апокалиптична религия и няма нищо общо с автентичното християнство,това на Исус Христос.

Комунизмът и християнството са напълно несъвместими, защото основното в комунизма е класовата омраза, едната класа на работниците ще унищожи другата класа на буржоазията.

Христос проповядва мир и смирение.

Достоевски нарича последователите на комунизма Бесове.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, makebulgar said:

Кое според теб е автентичното християнство?!

Сега не ми се водят теологични дискусии. Накратко. Христос казва,че Божието царство е тук на Земята и всеки може да влезе в него веднага,стига да живее блажено. Комунистите обаче,пропагандират че светлото бъдеще ще настъпи някога - Хрушчов определи срок до 1985г. 😀 Тоест,Христос нищо не обещава,но държи на думата си. Комунистът обещава светло бъдеще,но не държи на думата си,демек е лъжец.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Б. Киров said:

Комунизмът и християнството са напълно несъвместими, защото основното в комунизма е класовата омраза, едната класа на работниците ще унищожи другата класа на буржоазията.

Това е една перспектива. Съществува и друга, обаче: че комунизмът е идеал за общество,
в което няма класи и всички хора са изконно равни.

Идеята за безкласие и равенство между хората е дълбоко хуманна.

Съвсем друг въпрос е, че както се оказва самите хора май не искат равенство.

Публикува
Преди 7 часа, makebulgar said:

В някои български православни манастири рисунките по стените изобразяват религиозни сцени характерни за богомилството, а не за православието.

Богомилите нямат никакви сцени и не могат да имат! Това са "необогомилски" нюейдж спекулации и тарикатлъци!

Напоследък на българина, едва ли не, разбираш ли, с "богомилството" се придава някаква несъсъществуваща уж характерна идентичност, което никога не е било! Сектата възниква в Азия, на територията на Византия, разпространена е в цяла Византия и няма нищо характерно българско! Едиственото "българско" което остава от богомилството, е че думата "българин" е псувня в повечето европейски езици!

Богомилството в никой случай не е и не може да бъде повод за гордост, напротив! Едва ли някога е имало нещо по-гнусно и гадно от т.н. от вас "богомилство" и в никакъв случай не е някакво българско откритие!

 

  • Потребител
Публикува
Преди 20 минути, skiahtro said:

Богомилите нямат никакви сцени и не могат да имат! Това са "необогомилски" нюейдж спекулации и тарикатлъци!

Напоследък на българина, едва ли не, разбираш ли, с "богомилството" се придава някаква несъсъществуваща уж характерна идентичност, което никога не е било! Сектата възниква в Азия, на територията на Византия, разпространена е в цяла Византия и няма нищо характерно българско! Едиственото "българско" което остава от богомилството, е че думата "българин" е псувня в повечето европейски езици!

Богомилството в никой случай не е и не може да бъде повод за гордост, напротив! Едва ли някога е имало нещо по-гнусно и гадно от т.н. от вас "богомилство" и в никакъв случай не е някакво българско откритие!

 

Това за стенописите от манастирите го твърди Веселина Вачкова, която пише книги за мистериите на стенописите. В едно интервю говори за манастирите от Югозападна България, в които ги имало сцените от богомилските книги. 

А богомилството от гледна точка на църквата може и да е най-голямото зло и църквата да е използвала името като обидно нарицателно, но това не е някакво изключение в църквата... знаем все пак за инквизицията и останалите неща, които причинява, за да докаже правотата на словото. Набеждаването в разни грехове е първата стъпка на църквата срещу останалите различни от нея.

От друга гледна точка обаче обикновените хора са приемали доста благосклонно богомилството както в България, така и в Европа, а в Босна става и официална религия. Босненците не са някакви изчачадия на ада приели дяволска някаква религия.

Публикува (edited)

Тя Вачкова си е плюла отдавна на сурата! 

Богомилите нямат книги, нямат икони и не могат да имат! 

Има различни гностически и паганистични влияния в християнството, но това не ги определя в никакъв случай, като "богомилски"!

Босненци не са точно "богомили", защото няма как да бъдат "богомили"!

Запознай се с гностицизма! Богомилството е само едно негово крайно - екстремистко задънено и самоосъдено извращение.

Обясни ми, как от хиляди ереси и секти, само на "богомилите" им е излезнало името и е използвано, като обидно нарицателно!? Другите не са ли набеждавани в грехове или тогава хората са пасли трева? 

Редактирано от skiahtro

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!