Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Някаква идея какво маже да е това? Може би някакъв брониран влекач с доста странно окачване?

10409092_323370084484838_835200828172419

Снимката я няма, но мисля че това е отговора на въпроса

tral4ik_zps08fa8d50.jpg

Понякога е добре човек да разглежда стари списания

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Миночистач значи. :good:

Нещо интересно - проект за танк на полския фантаст Станислав Лем:

1711882_original.jpg

Редактирано от Warlord
  • Потребител
Публикува

Не знам защо, но не мога да видя последната снимка. Иначе ако се говори сериозно, голяма глупост е предложението му.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ето го. Да не забравяме, че проекта е на научен фантаст, а не на инжинер ;) което е интересното в случая и като цяло не е зле - двойните вериги явно са опит за намиране на по-рационално решение при маневрите на по-дългите корпуси, оръдието е 150 мм, а зенитките отзад явно имат за цел да компенсират беззащитността на танковете от пикиращи самолети, макар че аз щях да ги сложа върху оръдейния купол, достатъчно широк изглежда за да побере двама души (и съответно да отпаднат дългите вериги.)

post-28-0-51809900-1420130950_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува (edited)

Безумие си е решението. Това чудо тежи 220 тона, а се задвижва от един двигател, сигурно средната му скорост ще е от порядъка на 7км/час, и това до първата река. а малките куполчета в четирите края са картечни за да покрият периметъра. Голям смях, но все пак Лем е закъснял, ако беше го изпратил по времето на великия Тухачевски , знае ли човек дали нямаше да имаме поне един образец.

P.S. Иначе СССР разполага с подобна концепция от началото на 70-те...ДТ30П, което е невероятна машина

Редактирано от ABBEY18
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Хм, като идеен проект не е така лош, но трябва да се "счупи" между двете вериги, т.е. да се направи от две дела със здрава връзка помежду им, така, както напоследък е тенденцията за всъдеходите. И двете тела трябва да имат моторно отделение и трансмисия, така проходимостта рязко се повишава, защото ако едното тяло срещне затруднение, другото му помага, бута или тегли съответно. Освен това се преодолява много по-пресечен терен.

Отделно стават два модула, вторият със зенитно въоръжение.

Минусът е, че с това разположението зенитните няма да могат да вършат работа срещу пехота и разни наземни цели, а само ще мерят за самолети.

Впрочем ако се преустроят да могат да прострелват и приближаващи танка нисколетящи цели като снаряди и ПТУРС-ве и пр. заррраза - тогава вече е друга работата... .

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Моето предложение е да бъде "сбит", а не "счупен" ;)

Като цяло концепцията вървяща към разработване на все по-големи и по-тежки танкове в един момент отива в грешна посока, затова е и изоставена след ВСВ. Така че този и подобните му проекти са си били обречени да си останат само на хартия.

  • Потребител
Публикува

Хм, като идеен проект не е така лош, но трябва да се "счупи" между двете вериги, т.е. да се направи от две дела със здрава връзка помежду им, така, както напоследък е тенденцията за всъдеходите. И двете тела трябва да имат моторно отделение и трансмисия, така проходимостта рязко се повишава, защото ако едното тяло срещне затруднение, другото му помага, бута или тегли съответно. Освен това се преодолява много по-пресечен терен.

Отделно стават два модула, вторият със зенитно въоръжение.

Минусът е, че с това разположението зенитните няма да могат да вършат работа срещу пехота и разни наземни цели, а само ще мерят за самолети.

Впрочем ако се преустроят да могат да прострелват и приближаващи танка нисколетящи цели като снаряди и ПТУРС-ве и пр. заррраза - тогава вече е друга работата... .

Има шчупени. Например UDES XX–20.

https://www.google.hu/search?q=UDES+XX%E2%80%9320&client=firefox-a&hs=LU7&rls=org.mozilla:hu:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bJilVJG4KILyapuHgtgB&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1143&bih=659&dpr=0.9

  • Потребител
Публикува

Моето предложение е да бъде "сбит", а не "счупен" ;)

Като цяло концепцията вървяща към разработване на все по-големи и по-тежки танкове в един момент отива в грешна посока, затова е и изоставена след ВСВ. Така че този и подобните му проекти са си били обречени да си останат само на хартия.

Ето един сайт за нереализираните или ограничено строени танкове...Например Спруд или Т90М.....

http://fegyverlabor.com/822_a-meg-se-szuletett-harckocsi-generacio.html

  • Глобален Модератор
Публикува

Има, има, дори мисля от 60-тте още има.

Ето един сайт за нереализираните или ограничено строени танкове...Например Спруд или Т90М.....

http://fegyverlabor.com/822_a-meg-se-szuletett-harckocsi-generacio.html

Хм, първото прилича на съвсем действащ шведски изтребител на танкове или самоходно оръдие? CV-120 ли се казваше или как...

Практично, практично !! :)

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Практично, практично !! :)

Перфекто просто - седиш си вкщи до прозореца с дистанционното и ринеш

  • Потребител
Публикува

забравете ги тези глупости на фантазьори. Двеста тона танк е глупост неосъществима, поне да не го знаете.......

  • Потребител
Публикува
  • Глобален Модератор
Публикува

A, e конкретния полски проект и той като Маус...

Макар, че при тия машини номерът не е в абсолютното тегло, а в относителното налягане на кв. см. Ако се постигне то да е под килограм, най-добре около и под 800 гр. - и 1000 тона да тежи. Разбира се, за такава тежка машина ще има много непреодолими точки, като мостове и т.н. но цялата работа е за къде се предвижда да се ползва.


Има и друго важно в такъв сдвоен танк - няма да може да прави кръгов обстрел, т.е. куполата да се завърта на 360 гр. ...

  • Потребител
Публикува (edited)

А колко конски сили на тон.......абе ако се замисли човек може да се критикува много, ама заслужава ли си отделеното време. Еволюцията в танкостроенето е доказала че идеалното тегло за танк е около 40-45 тона. Колкото един натовартен тир между другото. И като се позамисли човек, не ти трябва повече, просто не си заслужава да изхабиш повече ресурс.

Редактирано от ABBEY18
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Сиреч Меркавата, Леопарда, Абрамса, Челинджъра прекаляват? Лекичко е 45 т. вече. Вярно, че последният японски е 44 т., но отново - не е важно толкова теглото, колкото характеристиките и ходовите качества. Теглото има значение само за превозите и мостовете.


http://topwar.ru/27216-yaponskiy-tank-tip-10.html

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Разбира се, за такава тежка машина ще има много непреодолими точки, като мостове и т.н. но цялата работа е за къде се предвижда да се ползва.

Има и друго важно в такъв сдвоен танк - няма да може да прави кръгов обстрел, т.е. куполата да се завърта на 360 гр. ...

Ми за тва предлагам да бъде скъсен с ок. 40%, а малкия купол да бъде качен върху големия. Профила естествено ще стане по-висок и откриваем, но купола вече ще може да се върти навсякъде, а и корпуса - също ще бъде доста по-лек и по-лесно подвижен.

Друг варянт е - махаме изцяло задния купол (и пак скъсяваме), а картечницата върху предния става зенитна (зенитчика - открит, ама кво да се прави, все някой трябва да го отнесе), а по пехотата ще гърмят само със страничните картечници. Чиито кули обаче ми се струва, че са далеч по тънки от предната броня и малко обезмислят цялото това тежко брониране...

  • Потребител
Публикува

Това здвояване на оръдие с голямо калибрена картечница го има в БМП=3 или БМД-3

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!