Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Гледайки фирмите какви стажове обявяват за студенти от инженерните специалности, мисля, че няма да го имаме този проблем с колите скоро.

Гласово разпознаване, съвместимост с таблети, мултимедия - това е колата, която ще се появи скоро по улиците и нейното излизане от експлоатация ще става, заради моралната й остарялост, не от амотризация.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Имаше някъв 3D принтиран електромобил... Не помня подробности

http://venturebeat.com/2013/02/11/urbee-3d-printed-car/



3d printed car - Гугъл снимки

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

Двигател?

Електромобили.

Имат 30 части, които може да се наложи да бъдат сменени.

За разлика от автомобила с ДВГ, където частите са хиляди.

Те и айфоните не се чупят много, но просто не е фешън да си с айфон 1.

Все пак производителите на автомобили печелят 60% от средствата си от СЕРВИЗ!

При електромобилите няма да има такъв сервиз, затова или трябва да ги продават на по-висока цена (няма как да стане) или да се ползват като телефон - по няколко години максимум - без консумативи (сервиз и гориво?).

За горивото се намесва държавата, щото 60% от цената му са данъци. Възможно е данъците да влязат в цената на електромобила, както решат.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)
angelmr, on 13 Feb 2013 - 12:43, said:
Супер, значи се работи в това направление.
---
Със сигурност
---
Emil z Lonneberg, on 13 Feb 2013 - 12:49, said:
Двигател?
***
За горивото се намесва държавата, щото 60% от цената му са данъци. Възможно е данъците да влязат в цената на електромобила, както решат.
---
Точно това казвах тук или някъде другаде - има много голяма вероятност след хипотетичното налагане на електромобилите токът за тях или токът въобще да стане скъп. Един акциз като нищо може да се включи... Това след като електромобилите станат достатъчно масови де (има сериозни пречки на този етап), дотогава - едва ли.
Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

В Холандия има изградена мрежа за електромобили. Караш, светва ти лампичка, отбиваш, едни чичковци идват и ти махат батерията (която се държи на някакви клипсове или друга щуротия за бърз монтаж / демонтаж), слагат ти нова батерия, плащаш си и тръгваш.

"Зареждането" отнема 3 минути, а цената е ... колкото на еквивалентното фосилно гориво.

Примерно пробег 600 км ще ти е колкото един резервоар с бензин.

...

Къде е икономията тук, питам се аз, щом карането на електромобил излиза колкото каране на автомобил?

Самите данъци в горивата имат и друга роля - нещо като бариера против обедняването на нациите. Щото ако нямаше данък, много повече пари биха изтекли към държавите-износителки на петрол, а така по-голямата част всъщност остават в държавата, която консумира петролни продукти. А потребителите тези неща не ги мислят - те имат 100 лева за бензин. И дали ще могат да карат 100 или 1000 км с него - това ги вълнува, но нищо не могат да променят.

И аз искам евтин бензин, но като си помисля, че ако няма данъци, реално ще се получи едно невероятно изтичане на капитали, някакси преглъщам високата цена.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Това за данъците в-ху горивото някъде тук съм го чел, Невски май го бе формулирал така, но аз мисля, че не е точно или само това. По съм склонен да се съглася че е от данък на греха или върху неща без които можеш до другатото - че осигурява най-големите постъпления в държавата - тези съм ги чел, не си ги смуча, но най-вероятно не на правилното място. Току що ми казаха, че и етанола в медицината също е с акциз, егати мародерската страна.

Трябва да видя легалната дефиниция за да не пиша глупости тук, но си го позволявам щото темата не е затова.

Смяната на акумулаторите е услуга, пълниш гушката на някой дето е оторизиран да го прави, като той си заделя средства и за дегенерацията на батерията /сериозно перо е/ и предполагам ангажимента да се отзове до някви минути. Това в чужбина дето клиентите знаят за какво плащат. У нас може да излезе като да караш 5000 кубика бензинова кола, с батерии с малък пробег, като те накарат първата да си купиш, да плащаш абонаментна такса, на месечна база, щото графиците на сервизните специалисти може да са запълнени и като не си предвиден, след като отбиеш и се обадиш - чакаш 3 месеца да ти сменят батерията :) Възможен сценарий е електромобилите да станат един вид услуга.

Нека не бъркаме зеленото / екологията с това което е добре за хората. За първото се очаква да си готов да плащаш без предразсъдъци инече не си дорасъл и не си гей ли беше, гийк ли беше...

Сега в изхожденниетто си ще направия връзка с 3D принт, защото спамя в момента и ще ми с карат.

Ми общото е, че зеленото е скъпо и чисто спекулативно, така както е скъпо всякако нововъведение и това се отнася и за 3D принтерите.

Масово и евтино ще ги има за онези, които могат да си ги направят.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Сега малко по по темата..

Една разновидност вече споменах - силициевата микромеханика, която се изгражда слой по слой.

Макар и неточно, това за което ще говоря също може да се отнесе към 3D принтиране или към работещите неща.

В тази връзка пак към Ангел за два три поста назад - Не се запознах в подробности и да не дублирам, но при колите може да бъде изпечатано и опроводяването, може би дори и част от грубата електроника, не само корубите. Всичко зависи от това колко сложен принтер и какви материали за принтене сме готови да включим.

Връщам се на моята си мисъл, която е ясна, праволинeйна и подредена, като полета на молеца.

Някой чул ли е за принтируема електроника? Още по-изпечатваема разновидност на печатните платки, при която дори елементите се принтират. Загатнах в темата за транзистор за такива. За целта се ползват полимери за полупроводници, и дори проводници, такъв транзистор няма да е малък за мощността дето ще управлява, но съвсем няма да е критично голям и ще е доста евтин, освен /полу/проводящи полимери в състава на изпечатваемите проводници може да влизат метални прахове и въгл. нанотръби...

По тази технология може да се направят - процесор, памет (доста па-големи от неорганичните си събратя, но много по евтини), слънчеви батерии и /гъвкави/ дисплеи - електроbоретичен, амолед...



И батерии - пропуснах да кажа - още преди 12-13 излезе статия за такава но тънка 2D, от чиято площ 6см2 имали капацитета на батерия от часовник...

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

Естествено, че етанолът за медицински цели също има акциз. То затова и в Германия чистият спирт е толкова скъп, а в България - толкова евтин.

По спомен в България 1 литър 100% алкохол е 20 лв, докато в Германия е в пъти повече.

70 градусов и 96 градусов спирт в България са на различни цени, пък по други места - почти на еднакви (имам предвид лев/градус).

...

Едно време моята шефка ми беше казала, че не можело да има 100% спирт : )

Сладурана, нали?

...

Вече има абонаменти и за двата вида. За електромобили и за автомобили. С различно количество включени часове и разстояния (пакетите включват и горивото за съответните километри). Общо взето за хора, които на година биха навъртяли няколко хиляди километра, в крайна сметка излиза по-евтино да ползват лек автомобил под наем (в Западна Европа). В България е ясно, че най-добре е човек да си купи кола, не да кара под наем.

...

Предполагам, знаете, че в официалните сервизи в Западна Европа работят на тарифа 100 евро/час. Това за тези, които искат. Като не искате, няма.

Те парите не познават тия хора, а?

  • Модератор Инженерни науки
  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Много добра тема аз за пръв път видях това, за тези принтери и си мислех че не възможно но всъщност то било, въпреки че преди време си мислех "защо няма нещо такова, не е такова трудно да се измисли", но хората вече са го направели.

Редактирано от Stranger
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Не е невъзможно.

За предпоччитане е цевта да е истинска. Затворът и затворната рама с газовото бутало е хубаво също да са оригинални, но могат на метален 3D принтер да се огпечатат. Всичко друго от оръжието може.

  • Потребител
Публикува

Не е невъзможно.

За предпоччитане е цевта да е истинска. Затворът и затворната рама с газовото бутало е хубаво също да са оригинални, но могат на метален 3D принтер да се огпечатат. Всичко друго от оръжието може.

Някои критични части евентуално от метал трябва да се направи.

До колкото съм информиран, първте експерти след 4-5 изтрела са се разпаднали, но за сега най-новите са стигнали до няколко стотин изтрела.....

Така, че не се отчайва.

:grin:

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Я, няма отчайване, виж някъде назад има клипове как се принтират от метален прах турбини. Здравината на принтирани части можела да е 70 - 80% от здравината на оригинала

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)
Микро 3D принтер създаава мънички 3D структури за секунди
Наноскрайб - spin-off (компания основана от университета и изслдователите, имаща за цел да комерсиализира инвацията) на Технологичния институт в Карлсруе Германия, разработи настолен 3D микропринтеря който може да създаде сложни микроструктури 100 пъти по-бързо отколкото това се прави днес.
Технологията която изпозва принерът се нарича двуфотонна плимеризация и използва фокусиран ИЧ лазер и матеирал, които полимеризира при осветяване - фоторезист примерно. Технологията не е нова, но тук вместо лазерна глава, който се движи по трите оси се ползва микроогледало (МЕМС) което отклонява лъча.
3d.nano_.printer.1x299.jpg3d.nano_.printer.2x200.jpg
Редактирано от Joro-01
  • 2 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

4 D принтиране - идеята е синтезираният чарк да се самонагъва до нужната форма /без човешко участие/. Предполагам по-натам ще разработят и метод за самосглабяне с останали такива елементи. Нещо подобно на синтезираните в човешкия организъм полипептидни вериги, които се нагъват след синтеза си и се превръщат в биологично активни молекули.

http://www.3ders.org/articles/20130226-4d-printing-reprogram-materials-properties-with-multi-material-3d-printing.html

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Добре!

Видях го но се отказах да го пускам. В www.popsci.com

Видях някъде и 3D скенер , но не мисля че е новост...

Редактирано от Joro-01
  • 2 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Здравейте,

3D принтирането е необятна тема и индустрия,която се развива и става все по-достъпна до крайнте потребители. Ние сме фирма,която има за цел да разпространи технологията и в България. Помогнете ни - харесайте нашата страница в Facebook - https://www.facebook.com/Solidfill, за да се информирате за новостите в приложението на 3D принтирането.

Свържете се с нас ако искате да използвате базата ни от 3D принтери. Доставяме до адрес и осигуряваме техническа консултация - sales@solidfill.com.Очаквайте скоро и нашия уебсайт и блог - www.solidfill.com ,в който може да оставяте мнение и съвети.

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Urbee 2 - принтираният електромобил (този точно е хибрид) за който споменах някъде из темата по-рано..



Това беше май за бъдещето на автомобира...

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Известна фирма производител на GSM апарати поддържа 3D модел /за принтиране/ на панелите.. Има клип в тубето.

За по-ентусиазираните обаче давам тази снимка

lumia3dprinting7_1020_large.jpg

  • 1 месец по късно...
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Как НАСА ще принтира 3D при нулева гравитация.



Това май си го имат на МКС, подобно на робота там го до/сглобяват...

Иначе е тествано в условията на нулева гравитация - при параболичен полет със самолет за тази цел

  • 6 месеца по късно...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!