Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Е, темата не е по българска история, но все пак се надявам да се радва на интерес, защото си струва. Лорде, от мене поздравления - че пускаш от време на време по нещо наистина приятно, пък и познавателно.

Самият аз съм повече фен на периодите Хейан и Едо, при това главно като литература. Дай ми Сей Шонагон, Ниджо, Дайдоджи и Бусон.

Останал съм с мнението, че една от причините за възхода на даймьо е упадъкът на системата рицурьо и превръщането на големите провинциални поземлени владения в наследствени. И това - още в епохата Хейан при регентството на Фудживара.

  • Потребител
Публикува (edited)

Уважаемия г-н Ода много специфичен нос и рунтави мустаки вади :tooth:

Има ли от периода други портрети на висши японски аристократи ? Хидейоши ? Токугава ?

Редактирано от ДеДо Либен
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Има естествено, ще стигнем и до Хидейоши и Токугава. Ето и един японски на Ода, възможно е италианеца леко да го е поевропейчил, несъзнателно имам предвид, понеже дотогава сигурно не е рисувал монголоидни лица. Носа обаче изглежда същия :)

Odanobunaga.jpg

Останал съм с мнението, че една от причините за възхода на даймьо е упадъкът на системата рицурьо и превръщането на големите провинциални поземлени владения в наследствени. И това - още в епохата Хейан при регентството на Фудживара.

Ами и това да, но покрай гражданските войни отделни феодали започват да съсредоточават повече власт и земи в ръцете си за сметка на победените от тях, а и отслабването на шогунската власт им дава възможност да се утвърдят и да си извоюват още правомощия.

Редактирано от Warlord
  • Потребител
Публикува

Благодаря за японския вариант :good:

Имайки предвид , че европейската живопис има вече стотина години опит в реалистичното портретуване , бих заложил на нейната версия на г-н Ода. Все пак както и вие сте отбелязали , обаче специфичния нос е направил впечатление и на японския художник :tooth:

  • 3 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

..и впрочем историята още веднъж показва, че властта опасно поврежда и дори големите войни не винаги имат имунитет; също и че зле вдъховените кампании трудно успяват.

  • Глобален Модератор
Публикува
  • Потребители
Публикува (edited)

Лорде, темата ти е много добра. Кефи ме, че и тази, и предишната ти - за викингските нашествия, са добре поднесени. Направо да се чуди човек, че с тебе си простеем на воля пред шишетата :)

Интересно, че за японската история имаме само най-повърхностния пласт: дати, сражения, имена и конкретните цели на водачите, численост на войските и тип въоръжение. Сякаш липсва пълнежът: парите и суровините. Кой строи замъците, къде се вади желязото, има ли златен стандарт в Япония и кой го сече.

Отделно от това си спомням, че има конфликт между северния и южния императорски двор - ако не бъркам, още преди епохата Сенгоку два клона на императорската династия си оспорват трона. Сега и ти припомняш, че Югът под водачеството на клана Шимадзу се опълчва на Хидейоши. Вярно е, че народът ямато е доста единен като език и култура и се разграничава от малобройните айну в крайния Север, но дали все пак няма и някакви локални племенни различия, които да карат японците в Средните векове да се делят? Дали клановете отговарят само на династични амбиции или и на някакъв локален шовинизъм? В епохата на Токугавите например Дайдоджи Юдзан говори за "японския народ" като за подразбираща се цялост, обявявайки го за най-войнствен от всички народи, но може би това е просто част от реториката на единството в този период. Дали могат да се проследят някакви силни местни идентичности, свързани с места, а не само с благородни родове? Нещо от рода на: "Ние от Ечидзен сме истински мъже, а ония от Аваджи за нищо не стават"? Тези различия, ако ги има, може да се дължат на много фактори - религиозно различие, различно богатство, военно самочувствие. Разбира се, това е така в Европа и може би просто се опитвам да мисля за японската история като за европейската - а това може и да е погрешно.

Редактирано от glishev
  • Глобален Модератор
Публикува

Явно го казваш именно защото простеем заедно пред шишетата. ;) Иначе на академичните среди едва ли би им харесал моя научнопопулярен избирателен стил използващ прости и дори злободневни термини.

А не че само това е известно за японската история, това съм писал защото това най-много ме вълнува – обобщения на военните действия и феодалните отношения най-вече. Японските изследователи със сигурност знаят достатъчно за нещата, които спомена че липсват в представата на европейците за японската история. То като се замислиш и в европейската предимно това се обсъжда – политика, дипломация, битки и социално-обществени процеси и отношения.

Значи замъците си ги строят самите даймьо, през разглеждания период си вдигат буквално от нищото огромни, луксозни и силно укрепени резиденции. Каменен и дървен материал поне там има в изобилие, а когато разполагаш с пълна власт над толкова много хора и имаш съответните технологически познания, не е трудно да строиш.

С желязото и останалите суровини въпроса е по-сложен, първоначално естествените находища на желязна руда на архипелага са съвсем малко и общо взето около властта и експлоатацията за тях започват най-ожекточените родови борби, което е вероятно и една от основните причини за клановото разделение на японското общество, което се запазва дори и до днес. Така че метала е бил твърде скъпа и луксозна стока и стойността на мечовете, особено пък като добавим дългогодишната и прецизна изработка, е изключително висока. Вносът на всякакви суровини и стоки е бил доста ограничен. Като изглежда до ХХ в. Малкото им железни мини вече са били почти напълно изчерпани, известно е че през ВСВ в метрополията на империята не е имало нито една желязна мина, която да обслужва нуждите на мощната им индустрия или на огромния флот и дори много от елементарните нужди на многолюдното им общество разполагащо с оскъдна територия и ресурси. Така че не търсете причините за японската експанзия тогава в някаква дива фанатична ярост на дръпнатите изверги, причините са по-скоро практически и породени от съвсем естествени нужди.

Златен стандарт и обща парична единица мисля, че се появява точно когато Нобунага и Хидейоши обединяват всички провинции и им налагат обща парична система, сече я естествено централната власт. Паричната единица е рю, незнам с какво съдържание на злато, но все пак я е имало, макар и в не особено успешно обръщение сред селското население и натуралното му стопанство, което е предпочитало ориза за разменна „монета” пред рюто.

И разбира се най-важен обаче си остава въпроса с изхранването и добивите на ориз. През периода Сенгоку постоянно се водят войни между феодалите, за изхранването на армиите им естествено отива ориза произведен от селското (невъоръжено) население, което произвежда за нуждите на двора, за войската на феодала и на края за себе си, като към това трябва да прибавим и върлуващите разбойнически банди из цяла Япония във времената на хаос, които също грабят мирното население. Така че често обикновените селяни са оставали съвсем без никакъв ориз, а алтернативите не са били много – просото например, но то е далеч по-нехранително и делеч по-лошо на вкус (за справка по същото време в Европа хранят добитъка с него), но поради липса на друго често са се хранели и с това и въобще с каквото има.

През 1590 г. Хидейоши въвежда метод за изчисляване на размера на поземлените владения в коку – единица за количество добив на ориз равна на 182 литра (или малко повече от 5 бушела), с което се предполага, че един възрастен човек може да бъде изхранен за период от една година. Пак по същото време годишния добив в страната е бил 18 милиона коку, при население от 12 милиона души, което идва да рече, че въпреки разсипаната икономика и стопанство по време на воюващите провинции страната все пак е произвеждала огромно количество зърнен излишък. И въпреки това гладът е едно от най-характерните лица на периодът Сенгоку. Явно по-голямата част от тези добиви е отивала за изхранването на огромните армии по време на дългите им походи, или просто е стояло в складовете на отделните даймьо.

Колкото до конфликт между северен и южен императорски двор не се сещам. В предишния период Муромачи императорския двор както винаги си е един, по-скоро може да се каже за конфликт между отделни регенти и кандидат-шогуни, като например този между Такауджи и Йошисада по времето на Го-Дайго, но конфликтът е изток-запад, севера в Япония по това време не е представлявал нищо особено, дори е бил слабо познат на самите японци.

За периода незнам да се наблюдава и етническо разграничение между между отделни групи на населението, защото те са разделени кланово. Между различните кланове определено има вражда, между различните даймьо – също, дори и разделение и вражда между различни школи по бойни изкуства и на още може би доста подобни принципи, но всички те са си знаели, че са японци потомци на Ямато.

Благодаря за японския вариант :good:

Имайки предвид , че европейската живопис има вече стотина години опит в реалистичното портретуване , бих заложил на нейната версия на г-н Ода. Все пак както и вие сте отбелязали , обаче специфичния нос е направил впечатление и на японския художник :tooth:

Така е, но си има очевидна прилика между двата портрета. Естествено след откриването (повторно) на убежната точка и елементите на светлосянката в началото на Ренесанса Европа дръпва много напред в живописта и портретизма, докато японците са по-силни в гравюрите. Можеш да си направиш още едно сравнение за реалистичността, Нобунага например е наричал Хидейоши сару, буквално – маймуната (имал е възможността да се бъзика с всеки :)), защото според него много му приличал на такава. Може да се каже, че във втория му портрет горе има известни основания.

П.п. японските гравюри се харесват дори на европейските художници от 19 в. Ван Гог например до колкото помня прави копие на случайно попаднала му японска гравюра на жена в традиционна дреха и преписва механично йероглифите отстрани. Впоследствие се оказва, че му е попаднал лист от каталог на публичен дом където са изобразени момичетата, които можеш да си избереш, а отстрани написани имената им и услугите, които извършват. :biggrin:

  • Потребители
Публикува

Страхотен постинг, евалла.

  • Глобален Модератор
Публикува

Босс, горди сме, че те познаваме! Точно такова следва да е едно стойностно историческо изложение!

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

За да бъде пълна картината на тази епоха то задължително трябва да разгледаме още една забележителна личност вплетена в обсъжданите по-горе събития.

През 1542 г. в Микава се ражда Йеясу Токугава, с първоначално име Мацудайра Такечийо. Баща му Мацудайра Хиротада е дребен аристократ и едва 17 годишен, а майка му – на 15, когато той се ражда. Неговият род е принуден да лавира между големите и могъщи кланове на Ода (на запад) и Имагава (на изток), така че най-ранната част от младините на Йеясу минава по време на войните между тези три рода. Баща му Хиротада е принуден въпреки голямата съпротива от страна на рода си да го изпрати за заложник на Имагава срещу сключване на съюз и изпращане на подкрепления срещу нападналите ги Ода, чиято мощ постоянно расте и поглъща все повече околни феодали и земите им, поради което Мацудайра решават, че Имагава ще са по-малкото зло и сега е необходимо предимно да се спре настъплението на Ода. Само че на път към Сунпу (Шидзуока) силите на Ода атакуват конвоя с изпратените към Имагава заложници и пленяват момчето. Събитията обаче се развиват толкова бурно, че Ода не успяват да се възползват от пленения син на Хиротада поради неговата преждевременна смърт през 1549 г., както и смъртта на собствения си господар Ода Нобухиде по същото време. При обсадата на крепостта Анджо Ода и Имагава успяват да стигнат до консенсус и прекратяват бойните действия сключвайки мир, според който разменят и военнопленници, по този начин Йеясу отново се оказва в плен на Имагава и този път пристига в Сунпу с година закъснение.

Пленът на Йеясу при Имагава е почетен и той скоро се жени (пак в тийнейджърска възраст като баща си) и също така получава позволение от Имагава да се върне в Микава откъдето да ръководи акции срещу рода Ода, крехкият съюз с който естествено бързо рухнал. Тогава на младия Йеясу му се отдава да спечели значителен авторитет с ловките си маневри и успешни бойни действия в редица битки и то срещу войските на новия господар Ода Нобунага.

През 1560 г. се разразява голямата битка при Окехадзама, в която войските на Ода Нобунага нанасят страшен разгром над по-многобройните сили на Имагава и дори убиват господаря им Йошимото. Йеясу избягва участието в тази битка поради това, че в същото време превзема крепостта Маруме и в този момент самураите му все още са разквартирувани там.Възползвайки се от така възникналата ситуация той предлага на Ода Нобунага да стане негов съюзник, въпреки, че някои от роднините му все още са в плен на Имагава, но в момента инициативата не е в техните ръце и са принудени все още да не предприемат нищо срещу този негов ход. А и скоро с един внезапен негов щурм в негов плен падат водачите на рода Удоно, който е важен клан за Имагава и те са принудени срещу тяхното връщане да предадат заложниците на Йеясу (сред които жена му и малкия му син). Така Йеясу освен, че засвидетелства вярност към Нобунага и се оказва вече с развързани ръце и свободен да действа изцяло за засилването на клана Мацудайра.

Осигурил тила на запад откъм Ода в следващите години Йеясу предприема офанзива срещу рода Имагава, съпроводена с поредица от кървави сражения, в едно от които самият той е ранен от куршум, който обаче не успява изцяло да разкъса ризницата му и да го убие. До 1568 г. владенията на Имагава вече са изцяло погълнати от него, а в същата година негови войници влизат заедно с Ода Нобунага в столицата Киото, това е и първата съвместна операция на двамата пълководци. В същото време обаче се разразява конфликт с бившите му съюзници от рода Такеда, с които е водил общи действия срещу Имагава. Йеясу обаче е притискан и от запад и постоянно трябва да отлага решителни действия срещу Такеда, например през 1570 г. му се налага да изпрати 5000 самураи в помощ на Нобунага по време на сраженията в Анегава срещу Асай и Асакура, там двамата печелят голяма победа.

Схема на битката при Анегава:

Anegawa_battle.png

Но въпреки това на изток войната се развива неблагоприятно за Йеясу. Такеда овладяват редица негови замъци, а в битката при Митакагахара търпи тежко поражение, в което отново се разминава на косъм от смъртта. Настъплението на Такеда е преустановено след смъртта на водача им Шинген през 1573 г., но сина му Кацуйори веднага възобновява масираното настъпление на Такеда срещу Мацудайра и заема още няколко крепости и стратегически позиции. А когато през 1575 г. Кацуйори обсажда крепостта Нагашино, изпаднал в критично положение Йеясу моли Ода Нобунага за незабавна помощ и макар и от позицията си на подчинен съюзник буквално му поставя ултиматум, че ако веднага не изпрати подкрепления ще мине на страната на Такеда и ще се принуди да действа паралелно с него срещу Ода. Съюзите в епохата винаги са крехки и несигурни и единствено незабавните действия и взаимната подкрепа в тежки моменти ги поддържат, разбирайки това Ода Нобунага се втурва към Нагашино със солидна армия от самураи и огромно количество оръдия и аркебузи. Общата численост на съюзените войски достига 38 000 души, срещу едва 15 000 на Кацуйори, който понася жестоко поражение, почти всичките му военачалници падат в битката, но самия той успява да се измъкне жив и да продължи борбата си срещу Мацудайра, но вече не като такъв застрашителен фактор.

Въпреки продължителното време през което действат успешно заедно на бойното поле и относителното разбирателство между двамата по останалите политически въпроси Ода постоянно изпитва съмнения относно лоялността на Йеясу към него. Така че за да докаже верността си на Йеясу му се налага да екзекутира най-големия си син и жена си, защото Ода изказал съмнения, че двамата заговорничат с рода Такеда против него. Макар и с тежка цена съюзът с най-могъщия даймьо продължава да е в сила и благодарение на него двамата окончателно сразяват и рода Такеда през 1582 г. В резултат на това Йеясу прибавя цялата провинция Саруга към владенията си и опира граници с рода Ходжо, които започва внимателно да проучва за бъдещите си действия.

По същото време се случва инцидентът в храма Хонноджи, където Ода Нобунага загива сред пламъците и Йеясу моментално се възползва от ситуацията настъпвайки еднолично към останалите земи на разбития клан Такеда в провинциите Каи и Шинано. Присъединявайки и тях той се превръща в доста значителен военно-политически фактор, с който наследникът на Нобунага е принуден да се съобразява.

Портрет на Йеясу Токугава:

Tokugawa_Ieyasu2.JPG

Става ясно обаче, че в най-добри позиции в момента е Тойотоми Хидейоши, който успява да разгроми и екзекутира убиеца на Ода – Акечи Мицухиде и като вътрешен, човек в двора на Ода вече да извоюва позиции за издигане на свой претендент за наследник. Йеясу отправя предизвикателство към Тойотоми подкрепяйки кандидатурата на неговия опонент и законен наследник – Нобукацу, най-големия жив син на Ода. Всеки от тях обаче предпочита да предприеме тактика на изчакване, така че изправените едни срещу други войски рядко влизат в няколко краткотрайни битки преди да се сключи примирие. А претендентът Ода Нобукацу сам изменя на подръжника си Йеясу, сключвайки сепаративен мир с Хидейоши. При това положение на Йеясу не му остава нищо друго освен на свой ред да се появи в резиденцията му и да даде клетва за вярност.

Тези събития обаче карат Хидейоши да остане подозрителен занапред към Йеясу и да го държи далеч от по-важните военни кампании, които предприема впоследствие. Стратегическата ситуация в района обаче отново изисква и Йеясу, чиито земи са източен съсед на Тойотоми, да участва в поредната голяма операция на новия военен владетел. Поради създалата се конфронтация между Хидейоши и намиращите се на изток от владенията на Токугава земи на рода Ходжо (различен от този управлявал шогуната Ходжо преди), се налага Тойотоми да започне съвместни действия с Йеясу за нахлуване във владенията им, като силите на Йеясу бъдат в авангарда на настъпващите войски.

През 1590 г. Йеясу нахлува в равнината Канто начело на 30 000 самураи и с пристигналите подкрепления на Хидейоши сразяват силите на рода Ходжо овладявайки в кратко време подвластните му земи.

Хидейоши е толкова доволен от окончателното ликвидиране на опозицията в страната в лицето на Ходжо, че възнаграждава съюзника си Йеясу с всичките отнети от тях земи. Само че при едно условие, тъй като все още се съмнява във верността му (както и във всеки друг негов поданик) той заставя Йеясу да приеме земите на Ходжо за сметка на своите собствени. Целта е да го изолира далеч на изток от двора и от съюзниците и връзките си установени вече в досегашните му владения.

Само че в старанието си да го прецака Хидейоши всъщност прави голяма услуга на Йеясу предавайки под властта му цялата обширна и плодородна равнина Канто. В резултат на което се оказва, че годишните добиви на ориз, които събира Йеясу възлизат на близо 2,5 милиона коку, което е повече дори и от добивите в земите пряко подчинени на Хидейоши. Тойотоми се усеща твърде късно за тези неща, когато вече положението е свършен факт и то породен от собствената му заповед, която егото му не позвалява да отмени и да признае, че е сгрешил в нещо.

Масичката върху която Тойотоми Хидейоши и Йеясу Токугава са играли на Го :)

Go_board_Hideyoshi_Ieyasu_Ryogenin_M1868.jpg

Но макар и богатството на Йеясу вече да надвишава това на владетеля, политическото му влияние не е толкова силно и той продължава да бъде реално негов васал.

Като такъв той се задължава да участва и в Имджинската война, но самият той не участва пряко в предвождането на настъпващите войски на Корейския полуостров, а през цялото време стои в щаба в Нагоя откъдето Хидейоши ръководи операцията с цел да го държи до себе си и да го наблюдава, а също така и да не му дава възможност да награби още богатства като плячка от войната и да добие още по-голяма слава. Което също допринася за провала на кампанията, ако Йеясу беше едноличен предводител на тези войски вместо двамата враждуващи военачалници от щаба на Тойотоми войната вероятно щеше да вземе друг ход.

Скоро след това Хидейоши умира от естествена смърт, като малко преди това сформира регентство от 5-мта най-могъщи японски даймьо, което да бди над малолетния му син Хидейори. За разлика от останалите четирима старейшини предани на Хидейоши Йеясу започва с провокативни действия да ги разединява и предизвиква предявявайки открито претенции към властта. Срещу него се противопоставя Ишидо Мицунари ползващ с с подкрепата на останалите членове на регентския съвет, но някои от синовете им минават на страната на Йеясу и постепенно се оформят две големи враждуващи коалиции – Източна (Йеясу) и Западна (Ишидо).

До август 1600 г. преразпределението на силите приключва и напрежението избухва във всеобхватна война, която след известно маневриране и поредица от сблъсъци и обсади на крепости достига до съсредоточаване на силите и на двете коалиции едни срещу други в решителна битка на 21 октомври.

Край мъгливите хълмове на Секигахара под продължителните дъждовни порои се изсипват общо над 160 000 самураи в най-масовата, най-кръвопролитната и най-решителната битка за японската история.

Понеже силите на двете коалиции първоначално са почти равни, а позициите на Ишидо малко по-удобни първоначално никой не успява да вземе превес. Но въпреки всичко Йеясу започва мащабна офанзива в проливния дъжд и след ожесточена кървава сеч успява да премести позициите си няколко километра напред достигайки почти до позицията където са разположени самураите на Кобаякава Хидеаки, пълководец, който на времето също е воювал заедно с Йеясу, но сега се е оказал от другата страна на барикадата. Йеясу обаче вижда, че той се колебае и от хълма откъдето може да наблюдава и двата лагера и развоя на битката изглежда изчаква да види накъде ще се наклонят везните преди да се включи и той и изглежда слуховете за антипатията му към Ишидо излизат верни. Но въпреки стремителните атаки Йеясу не може да вземе превес и Хидеаки продължава да стои неподвижно, което изнервя и Ишидо, от друга страна подкрепленията на Йеясу водени от Хидетада също се бавят все още далеч от бойното поле. И така става ясно, че решителната дума за победата ще има Хидеаки. Съгледвачите му докладват, че Ишидо вече открито го заплашва ако незабавно не се включи в битката и че в същото време и Йеясу е изстрелял сигнална ракета във въздуха, което във времената когато са воювали заедно е бил сигналът им за общо нападение по врага. Хидеаки все още се колебае. Тогава търпението на Йеясу се изчерпва и той нарежда да изнесат оръдията напред и да открият огън по позициите на нерешителния Хидеаки.

Резултатът е повече от учудващ – още след първия залп Хидеаки дава заповед на войските му да атакуват позициите на Ишидо. В този момент над 16 000 меча от Западната коалиция се обръщат към самата нея и я удрят в тил. В настъпилия хаос Йеясу незабавно атакува фронтално и помита силите на Ишидо обръщайки го в бягство.

От този момент на татък е въпрос на време за Йеясу Токугава да довърши останалите си врагове, да вземе властта в Япония и да я преобрази за винаги.

Редактирано от Warlord
  • Потребители
Публикува

Добро, наистина. Това е една от най-пълните исторически теми във форума, кеф е да се чете. Хем забавно, хем популярно, хем изчерпателно, хем малко по-различно от постоянните дъвчения на местната история.

Лорде, ако можеш да пуснеш и някаква информация за политиката на Токугавите към клановете в XVII-XIX в., ще е супер. Примерно кои кланове и кога са разпуснати, горе-долу нещо за съдбата на ронините, кои кланове оцеляват и при какви условия. И така - до Мейджи. Ако ти се занимава, де.

Аз може би бих пуснал нещо за културата на страната при Токугавите - възходът на камигата в градовете, развитието на бунраку, кабуки, кварталите на върбите и цветята, хайкай и укийо-е, такива неща.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ами тук мисля като остане време да довърша историята за Йеясу Токугава, как става шогун и как усмирява страната и я реорганизира. Другото за което говориш вече принадлежи към периода Едо, който разбира се също е интересен въпреки, че не е толкова бурен като предишните, именно това позволява литературата, изкуството и културата да се развиват на спокойствие ;) но за това ще ми е по-трудно да пиша, така че ше трябва да помагаш, може да направим някаква кооперация за бъдеща тема.

  • 5 месеца по късно...
  • 1 месец по късно...
  • Потребители
Публикува

Лорде, малко офф-топик.

Чел ли си романа "Тайко" на Йошикава Ейджи? На български е в два тома, посветен е на отношенията между Нобунага и Хидейоши в края на периода на гражданските войни.

  • Глобален Модератор
Публикува

Не съм. Всъщност като се замисля май почти нищо японско не съм чел като художествена литература. А определено ще е интересно.

  • 4 месеца по късно...
  • Потребители
Публикува

И тя е хубава, да :) Много забавни диалози, особено в началото.

Скоро попаднах на "Katen-no Shiro", отличен филм. Препоръчвам.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Аз на Мусаши първо искам да прочета "Go rin-no sho", пък след това може и художествени.

А "Котен но Широ" е просто превъзходен. Показва периода от гледната точка на обикновените (но не по-малко велики) хора и техните мечти и терзания, докато обикновено, с малки изключения, винаги вниманието ни се привлича от самураите и техните битки или от дворцовите церемониали и интригите във властта. Точно затова и тази творба е толкова ценна, показва и друго върховно постижение на японската цивилизация - въпросния замък Адзучи, за чийто строеж става въпрос във филма по времето на Ода всъщност е най-голямата дървена постройка в света (цели 7 етажа), за която не е използван нито един железен пирон. И въпреки това строения преди 5 века дворец продължава да се издига величествено на хълма над езерото Бива и до днес.

Редактирано от ISTORIK
  • Потребители
Публикува

За съжаление, не се издига. Иронията в това е чисто японска: усилията са огромни и си струват, но резултатът е нетраен. Точно затова е хубаво да се гледат филмът. А у Йошикава е описан точно и краят на замъка.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Странно защото съм виждал снимки на замъка, но изглежда в такъв случай съвременния дворец е по-късна реконструкция на средновековния. Досега мислех, че е превзет от Мицухиде след смъртта на Ода, но не и разрушен, защото го има отбелязан навсякъде по картите с войните от по-късния етап на периода. Но не е изключено това да е известен анахронизъм де.

Azuchi-Castle.jpg

Редактирано от Warlord

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!