Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Значи ако те перефразирам и направя аналогия излиза че зарядното на оловният акумулатор има КПД:

13.9/11.7*100 ->118%

А поляризацията няма как да я избегнеш, тя е навсякъде, като Полубезкрайната линейна дифузия.

Не.

КПД на акумулатора е 11.7/13.9 , а КПД на зарядното зависи от неговите елементи :grin:

И това е КПД по напрежение. Като текне токът става доста по-малко.

  • Глобален Модератор
Публикува

Прав си донякъде, че КПД е безразмерна величина, но в случая няма смисъл, не носи информация, а и други термини се използват. Свръхнапрежение (Overpotential)

Ще се радвам ако греша :)

  • Потребител
Публикува

Алуминия е един от най-масовите елементи в земната кора. Няма проблем да има широко приложение, алуминий има достатъчно. Около 8 от земята е алуминий. В допълнение алуминия е един от лесните за рециклиране метали (дори в момента поне 40% от алуминия се рециклира), така че по-добре да се използва този метал, от колкото желязо, мед, цинк и тнт.

Даа, по тая причина алуминиевите батерии ще имат най-ниска начална цена, а при рециклирането ще плащаме само за енергия, не за материали.

Батерията може да има такава конструкция, че монтажната себестойност при рециклиране да е 2-5% от началната т.е. нищо. Достатъчнни са две операции - промивка и поставяне на нов алумин. Всичко останало ще се използва многократно.

Ето къде ще употребим и излишните атомни централи. :grin: Карайки колите си на алумин, ние фактически ще ги караме на атом!

Някои не харесват ниското КПД на възстановяване на алуминия, но това се компенсира от двойно по-голямото КПД от бензиновите коли. Западняците щяха да се кефят и на екологията. Основно на нея.

Според мен технологията е напълно узряла, но илюминатите искат да ни задушат със бензинни пари. :grin:

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Terrafugia разработва летяща кола
Автомобилът ще се издига и каца вертикално

Компанията Terrafugia работи върху летящ автомобил – моделът TF-X, който ще се появи на пазара до 2020. Той ще е съчетание между безпилотния автомобил на Google, хеликоптер и самолет. Изграденото от карбон купе ще се издига във въздуха вертикално, директно от паркомястото, с помощта на електрически мотори с перки с мощност 600 конски сили. След като автомобилът набере височина, той ще продължава движението си, задвижван от петролния двигател с вътрешно горене монтиран в задната част на каросерията. Той ще е с мощност 300 конски сили и ще позволи достигането на максималната скорост от 321 километра в час. С едно зареждане TF-X ще може да измине близо 800 километра, като по време на полет петролният двигател ще зарежда батериите на електромоторите, които приземяват и издигат машината.
При нормални метеорологични условия компютърът в купето ще може сам да приземи превозното средство, а за по-сериозни обстоятелства е предвиден ръчен режим и катапулт с парашут.
TF-X автоманизира почти всички процеси по време на полет и улеснява драстично управлението. По данни на компанията всеки шофьор ще бъде готов да управлява летящата кола само след 5-часово обучение.
Цената на летателния апарат все още не е обявена, но най-вероятно ще е сходна с тази на луксозните автомобили от висок клас.
Компанията Terrafugia е известна с малкия си сгъваем самолет, наречен Transition, който може да поместите в гараж, предназначен за обикновен автомобил. Transition ще бъде пуснат на пазара до 2015 на цена от 270 хиляди долара.

http://www.economy.bg/inovations/view/7436/Terrafugia-razrabotva-letyashta-kola

  • Потребител
Публикува (edited)

това няма да е масов транспорт

играчка за богатите - може би да

и то само за някои от тях, т.к. те са обсебени от идеи за личната си безопасност

Редактирано от Alexander_Nevski
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Даа, по тая причина алуминиевите батерии ще имат най-ниска начална цена, а при рециклирането ще плащаме само за енергия, не за материали.

Батерията може да има такава конструкция, че монтажната себестойност при рециклиране да е 2-5% от началната т.е. нищо. Достатъчнни са две операции - промивка и поставяне на нов алумин. Всичко останало ще се използва многократно.

Ето къде ще употребим и излишните атомни централи. :grin: Карайки колите си на алумин, ние фактически ще ги караме на атом!

Някои не харесват ниското КПД на възстановяване на алуминия, но това се компенсира от двойно по-голямото КПД от бензиновите коли. Западняците щяха да се кефят и на екологията. Основно на нея.

Според мен технологията е напълно узряла, но илюминатите искат да ни задушат със бензинни пари. :grin:

Един виц: Старшина събрал взвода и казал:

-Войници, мобилизирайте се, до обяд да разтоварим един вагон алумин!

-Алуминий - плахо се обадил някой от строя.

-Кой?- попитал спокойно старшината.

-Редник Петров-по уверено този път;

-Добре, Петров, за тебе има и един вагон с чугуний!

Иначе съм съгласен с тебе

И за да не спамя - за летящата кола - не ми се вярва, че за 6 часа обучение човек ще се научи да кара нещо летящо и да управлява в 3D, което е по-сложно от управление на автомобил. А някой да знаете да се е научил да кара за 6 часа?

И като говорим за бъдещето на автомобила, ето какво снимах в парка Заимов докато се прибирах от изложението организирано и от БГ Наука. Колата нямаше общо, просто съвпадение според мен.

Надявам се че собственикът няма да е против и това е реклама и че не нарушавам правила.

Надявам се и Екипът на БГ наука да не е против.

post-7686-0-45626700-1368441445_thumb.jp

post-7686-0-71629700-1368441458_thumb.jp

post-7686-0-35196200-1368441464_thumb.jp

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува (edited)

колите дет летят всички смятат, че трябва да се управляват електронно

друг е проблемът, като паднат върху град, къщи блокове, какво правим и кой ще ги застрахова?

а ако станат масово средство за транспорт такива случаи не могат да се избегнат

Редактирано от Alexander_Nevski
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Абсолютно!

Аз като потребител и не само, толкова умна и надеждна електроника не съм видял - че да става за летящи коли с премерен риск.

А имам достъп до скъпи неща..



По-точно не съм видял компютри / контролери / процесори дето не забиват.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

То затова ЕмТел не прегърна телемедицината.

Щото ако телефона блокира и един смс не бъде получен и пациентът умре през това време,

кой ще носи отговорността?

  • Потребител
Публикува

Според мен бъдещето в транспорта би трябвало да е в насока влакове. Най-краткия, евтин, природосъобразен и безопасен транспорт. На практика позволява да работиш на друг континент. Вземаш си душче във влака и те връща вкъщи.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Според мен бъдещето в транспорта би трябвало да е в насока влакове. Най-краткия, евтин, природосъобразен и безопасен транспорт. На практика позволява да работиш на друг континент. Вземаш си душче във влака и те връща вкъщи.

В смисъл - Европа-Америка?

Иначе донякъде превъзхожда самолета, съгласен.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Летящи коли има от 60-те. Но летящата кола е освен кола и самолет (някои хеликоптер). Те искат едновременно сертифициране и за кола и за летяща машина. Цените им са сериозни.

Възможно е сегашните да са по-безопасни и икономични...

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Икономическата и еколоГИЧЕСКАта ситуация в момента малко са в разрез с това, иначе е добре. Първо трябва да излезем от тези измислени кризи.

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Точно затова казвам, че не съм виждал толкова надеждна електроника



Това се води автомобил

http://www.terrafugia.com/



И още

http://tacoaddiction.blogspot.com/2013/02/like-flying-cars.html

Едва ли ще станат масови

Нещо като тези ли имаш предвид?

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Днес четох една статия, в която се споменаваше за съхранението на енергията във вариант на втечнен въздух. В статията се споменаваше, че подобен подход има около 60% ефективност, докато при батериите ефективността е около 90%. В статията, обаче, се споменава и факта, че втечненият въздух може да се използва в комбинация с остатъчна топлина. Интересно ми е да обсъдим едина съвсем елементарна идея: Имаме бензинов. Към обичайните тактове (в четиритактовия двигател) добавяме още два. След като изгорелите газове са извхърлени, то подобно на впръскането при дизеловия двигател се впръсква втечнен въздух. Той охлажда загрятия цилиндър и едновременно се разширява, предоставяйки допълнителна тяга. Въпросът, който се пита е: До колко градуса трябва да е загрят цилиндъра (всичко е примерно - обем, форма и т. н.), за да се достигнат въпросните 90% ефективност (спомената по-горе)??? Ако такъв вид технология е постижима, то подобен хибриден двигател ще е доста по-екологичен от стандартния, а и допълнително вкараната енергия от втечнения въздух се използва толкова оптимално, като при електромобилите!!! Освен това отделна охладителна система на двигателя ще се окаже ненужна - поне докато се ползва точно този метод. Между другото колкото и да е добре топлоизолирана бутилката, то няма начин постепенно температурата й да не се повиши. Това ще направи въздух под налягане, вместо втечнен въздух. Най-добре според мен е втечненият въздух да се зарежда непосредствено преди пътуването. Така няма да има време за затопляне на втечнения въздух.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Kym XYZ1 - може мн. малко да се повиши ефективността /КПД/ по твоя начин не си струва да се прави защото ще е излишно усложнение за сметка на надеждността и цената.

Ще се повиши малко защото по формулата КПД на топлинна машина е (Тhot-Tcold)/Thot и се работи в Келвини (абсолютната скала), което значи че пътят е само нагоре - да повишиш темпетатурата на топлото тяло. Можеш сам да видиш колко ще се повиши по твоя начин - http://www.wikicalculator.com/formula_calculator/Maximum-efficiency-of-heat-engine-(efficiency-of-Carnot-heat-engine)-541.htm

Да, втечненият въздух се загрява се загрява и излиза по някое време от бутилката (при нас я наричат бадун - топлоизолиран съд под налягане) има клапан за това и не трябва да се затваря



Такива системи ги виждам единствено в стационарни установки

Има обаче начин подобен на твоя - нещо като хибрид между двигател със сгъстен въздух и с вътр. горене. Впръсква се малко гориво което да при изгарянето повишава налягането в цилиндрите. Не знам направено ли е или само като скици /патент/

Ангел е прав за оптималния топлинен режим - трябва да се разработи двигател за целта

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Да, но имам предвид и един конкретен модел, който вече е минал съответното сертифициране и за кола и за самолет, просто не помня, кое от всички тези точно беше.

Сегашната ситуация е много неприятна от много гледни точки. Транспорта е един от основните източници на парникови газове, а вече сме достигнали рекордно съдържание СО2 в атмосферата. На всички е ясно, че по досегашния начин няма как да се продължава. Виж само в тази тема колко идеи за беземисионни автомобили напускахте. Работата в това направление никак не е случайна (на кой ли пък съм седнал да го обяснявам това :) ).

Но ако ме извиниш за повторението от една друга тема, според мен е невъзможно неконтролируемото развитие на хората тук на земята. Така, че който иска технологично развитие много над настоящото ниво, ще трябва да иска и изселване в изкуствени екосистеми някъде из космоса. Природата трябва да се пази, а нашето технологично развитие унищожава природата.

Ще я продължим и другата тема живи и здрави

..а на кой?... Аз да не би да знам всичко

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

И като говорим за бъдещето на автомобила, ето какво снимах в парка Заимов докато се прибирах от изложението организирано и от БГ Наука. Колата нямаше общо, просто съвпадение според мен.

Надявам се че собственикът няма да е против и това е реклама и че не нарушавам правила.

Надявам се и Екипът на БГ наука да не е против.

И мак този автомобил по време на заеждане

post-7686-0-72485600-1371291768_thumb.jp

post-7686-0-79846200-1371291777_thumb.jp

post-7686-0-84042000-1371291874_thumb.jp

Редактирано от Joro-01
  • 2 седмици по-късно...
  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

отдавна не съм писал по темата

за мен лично бъдещето на автомобила продължава да остава неясно

днес постигнах разход под 4л/100км с новият 1.6TDI на VW

естествено карал съм леко, бавно спокойно и то извън трафик

колата е неразработена Skoda Rapid 2013 на под 10К км

според мен пикът при дизеловите двигатели е достигнат и по-нататъшен значим напредък няма да има

та накратко в момента имаме избор

1) дизел (повече от 50% от автомобилите в западна европа вече са такива, предпочитан при тежкотоварните автомобили)

2) бензин (предпочитан в САЩ и от тези, които обичат да ускоряват и карат бързо)

3) LPG - предпочитан в Италия, БГ и още няколко държави, където може да сипваш газ навсякъде и има много сервизи за монтаж, диагностика и поддръжка, най-големият пазар според мен е Индия

4) метан - потенциално много евтино гориво, но остава проблемът с тежките бутилки, използва се най-вече за професионални цели при леки коли (таксита)

после имаме

5) хибриди

6) плъг-ин хибриди

7) електроавтомобили

има още ред технологии, които не са напреднали толкова като развитие

аз натрупах много богат опит с всякакви автомобили последните 5г.

мога да разделя карането си на 2 типа, които преобладават при мен

а) каране на дълги разстояния по магистрали и с висока скорост (когато ходя по работа из Англия, до Пловдив и на почивка до Гърция, Македония и т.н.)

б) градско каране от по 4-5-6-7км в посока (ходене на пазар и по работа в София)

за а) колкото и да напредват технологиите 2.0 TDI с 6-скорости или голям бензин на газ са оптимални

за б) най-вероятно хибридите, особено plug-in хибридите или електроавтомобилите са най-подходящи, значи чакаме цената им да падне и да изкарат по-добри и по-евтини батерии

  • Потребител
Публикува (edited)

и още малко мои разсъждения, особено свързани с опита ми от 2 много големи града където трафикът е безумен

всъщност сегашните коли са достатъчно икономични и добри

ако нямаше толкова много данъци върху горивата и ако в повечето коли се дижеха по 2ма-3ма души, а не по един човек каквато е реалността, колата щеше да е супер евтин начин за придижване, другият голям бич са задръстванията

http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_dependency

няма влакови, самолетни, автобусни или каквито и да било други билети, които да могат да бият една икономична кола натоварена с 4 човека (например моето семейство) на средни разстояния

пример

отиване до Халкидики и обратно

за опростяване приемаме цифра 800км (по 400км в една посока) - обикновенно са по-малко, но се кара и на място

за илюстрираме как данъците влияят върху придвижването

да прием, че се движим с Опел Вектра 2.0 бензин комби с умерена скорост, на климатик

колата е натоварена догоре, разход 10л/100км

80л за цялото пътуване

а) при цена на бензина в БГ 80х2.60=208лв. по 52лв. на човек

б) при цена на бензина в Гърция 80х3лв=240лв. по 60лв. на човек

в) на газ 80х1.20=96лв. по 24лв. на човек

д) с модерен дизел 6л/100км, 48л за цялото пътуване по 2.60лв., 124.80лв., 31.20лв. на човек

та ... всъщност колко пари ни струва някъде да стигнем с кола зависи на първо място от това колко човека сме в нея и какво возим в нея

на второ място зависи от данъците, огромната разлика газ-бензин(Гърция) идва точно от тях

и разбира се да не забравяме разстоянията и в какъв режим караме колата, градското в задръствания не прощава и на най-икономичните коли

до Халкидики влак няма, а с автобус няма как да излезне по-евтино, особено ако погледнете цената на газ 12лв. на човек на посока

всички цифри горе са груби и за илюстрация

най-скъпо им излиза на хората, които карат неикономични автомобили с висока скорост, в държави със скъпо гориво

колата е и изключително екологично средство за транспорт, ако и разделите емисиите на 3ма или 4ма души

за мен цялата тая обсесия с ниските емисии е абсурдна и играе на полза само на автопроизводителите

ние като потребители имаме избор

той обикновено е да караме по-малко, по-бавно, по-икономични коли, на по-евтино гориво

аз намалих карането си на Балканите драстично, предстои да намаля и английското си каране и се чувствам много щастлив от това

имах години с по 30-40-50К на година

последната година в БГ и аз и жена ми сме направили под 5К, едната ми кола е с газов инжекцион, другата е дизел (не е комон раил, а малко по-стар вариант)

при такива малки километри, сметката с това да си купиш нов модерен автомобил, примерно plug in хибрид, просто няма как да излезне, спестените пари от гориво, ще са в пъти по-малко от обезценките и разходите за застраховки, т.ч. единствения смисъл да си купиш модерна кола е за статус или прищявка

когато въртиш много километри по работа сметката е друга - нов икономичен автомобил, който да изкара от 3 до 5г. и да става за много каране в съответните условия - малък за града, по-голям за извън града

та мисля, че голямото развитие на автомобоилите е попреминало освен ако не измислят някакви по-евтини батерии

всичко е в наши ръце и ние трябва да бъдем прагматични, а не да търсим някой с някакви мегаоткрития

пак просто за пример аз имам навъртяни 200К км на газ и то само на 2 газови, първата от които беше от евтините карбюраторни, само това ми е спестило много хиляди левове разходи, с които съм си поддържал колите

има коренна разлика между градските автомобили и автомобилите за извънградско

моята кола е с голям двигател и цяла есен, зима и пролет я карам със студен двигател, тя простно не успява да загрее доникъде, за такова каране на къси разстояния най-подходящи са малките бензинови двигатели

обратното пък на дълъг път моята кола се движи в оптимален режим, държи много прилична скорост и разход, дори и да е напълно натоварена и с включен климатик

изводът е, че за всеки влак си има пътници, като това важи и за коли, колела, скутери и мотори

ако живеех в къща щях да държа и скутер и няколко колела в гаража, ма нямам къде да ги държа в момента

Редактирано от Alexander_Nevski
  • Потребител
Публикува

В крайна сметка всичко опира до това по колко караш.

Ако изминаваш под 10 К на година бензинова кола си е оптимален вариант (естествено не V8 5000 и кусур кубика).

ГИ и дизелът са рентабилни при пробег около и над 20 К годишно.

П.С. говоря за покупка на нова кола. За втора ръка нещата са много индивидуални :)

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!