Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Велик. Покойният Роджър Зелазни има хубав разказ по картините на Хокусай. В нашата Галерия за чуждестранни изкуства има няколко копия на Хокусаеви произведения - който иска, може да иде и да ги види.

Лично аз съм повече фен на Утагава Хирошиге.

  • Глобален Модератор
Публикува

А да и той е титан на гравюрата, ще пуснем нещо и за него впоследствие няма как :)

  • Глобален Модератор
Публикува

Велик. Покойният Роджър Зелазни има хубав разказ по картините на Хокусай. В нашата Галерия за чуждестранни изкуства има няколко копия на Хокусаеви произведения - който иска, може да иде и да ги види.

Лично аз съм повече фен на Утагава Хирошиге.

Голяма красота. И в Болница Токуда има няколко копия, но по-добре човек да не стъпва там, щото последното нещо, което ще гледа тогава са картините.

  • Глобален Модератор
Публикува

Това дотук беше така наречената „Омоте Фуджи” част от цикъла, в превод „Лицевата страна на Фуджи”, или източната предимно с изглед откъм Едо. След 1830 Хокусай прави планове да разшири цикъла до 100 изгледа към Фуджи, но само още 10 са реализирани, това са „Ура Фуджи”, или от обратната страна, предимно с изглед от запад.

Изглед от хълма Готеняма

hokusai-goten-yama-hill-shinagawa-on-the-tokaido-katsushika-hokusai.jpg

Край река Татекава в Хонджо

honjo_tatekawa_the_timberyard_at_honjo.jpg

Кварталът на развлеченията в Сенджу

42_Nakahara_in_the_Sagami_province.jpg

Накахара, провинция Сошу

57r23f.jpg

Оно-Шинден, провинция Сошу

600px-Hokusai31_ono-shinden.jpg

Изкачване на планината Фуджи

61037860_1278016923_800pxClimbing_on_Mt_Fuji.jpg

Чаената плантация в Катакура, провинция Цуруга

hokusai_The_Katakura_Tea_Plantation_in_Suruga_Province_.jpg

Изглед от Каная по пътя за Токайдо

127r23f.jpg

Утринна зора в Исава, провинция Каи

284r18f.jpg

Обратаната страна на Фуджи, изглед откъм река Минобу

the_back_of_the_fuji_from_the_minobu_river.jpg

  • Потребители
Публикува

Тая зора в Исава ми е най на сърце.

  • Глобален Модератор
Публикува

И на мене, след Великата вълна обаче, трябва да има и агресия все пак ;)

  • 3 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Една доста любопитна илюстрация към еротична книга от 1810. "The Dream of the Fisherman's Wife"

Screen+shot+2010-10-06+at+2.10.09+PM.jpg

Редактирано от Warlord
  • 2 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Изглежда никой тук не го впечатлява, че в Япония в началото на 19 в. е имало порно списания от толкова любопитен характер :) В такъв случай продължаваме със стандартните гравюри на Хокусай.

Цикълът "Чие но уми" - "Океани на мъдростта", известен също и като "Хиляда изгледа към морето и брега".

Китолов в Гото

Whaling_off_Goto.jpg

Риболов на светлина от факли в провинция Каи

Fishing_by_Torchlight_in_Kai_Province.jpg

Риболов във Урага, провинция Сагами

Fishing_at_Uraga_in_Sagami_Province.jpg

Гоши, провинция Шигоса

Choshi_in_the_Simosa_province.jpg

Риболов с въдици

302r14f.jpg

Риболов в река Кину

fishing-in-the-river-kinu.jpg

Река Тоне, провинция Шимоса

katsushika-hokusai-the-river-tone-in-the-province-of-shimosa.jpg

  • 3 years later...
  • Администратор
Публикува

post-6-0-37308600-1422969842_thumb.jpgpost-6-0-34096400-1422969844_thumb.jpg

Триумф на изяществото и красотата в „27 шедьовъра“ от Хокусай

Великолепното издание „27 шедьовъра“ от Хокусай (ИК „Изток-Запад“) включва илюстрации на великия японски художник към подбрани хайку от периода Едо (1603–1868). Красотата и дълбоката символика на стиховете, съчетани с изящните гравюри на Хокусай, радват изтънчените ценители на прекрасното.

post-6-0-84900200-1422969845_thumb.jpg

Кацушика Хокусай (1760–1849) e японски художник от периода Едо. Роден в Едо (дн. Токио), Хокусай започва да рисува от най-ранна детска възраст. Подписвал е творбите си с повече от 30 псевдонима, като смяната на името често е била свързана и със смяната на стила. Истинска слава художникът придобива с гравюрите си върху дърво в стил укийо-е (букв. картини от плаващия/ преходния земен свят). Стилът е представителен за градската култура от историческия период Едо (1603–1868), като неговият разцвет е в края на XVIII и началото на XIX век. Характерна за културата на този период е появата на радост и наслада от живота, независимо от осъзнаването на неговата преходност. Именно тогава центърът на културния живот в Япония окончателно се премества от столицата Киото в Едо, където се намирало седалището на шьогуните от рода Токугава. Укийо-е може да се разглежда и като израз на хедонистичните настроения, характерни за градската култура на Едо. Характерно за представителите на този стил е създаването на картини от поредиците хубавици, шюнга (еротични картини) и портрети на актьори от театъра Кабуки. Новаторството на Хокусай се изразява в това, че от изкуство, фокусирано основно върху портрети, той превръща укийо-е в стил, ориентиран към непортретната тематика – пейзажи, растения, животни. Кацушика Хокусай е известен в България, а и по света, предимно с картините си от поредицата „Трийсет и шест изгледа от планината Фуджи“ (1823–1835), която включва световноизвестната „Голяма вълна при Каганава“. Други известни негови поредици са „Мостове“ (1824–1834) и „Водопади“ (ок. 1833). Самобитност, философска дълбочина и човешка мъдрост, съчетани с високи художествени достойнства, са сред основните характеристики на неговото творчество. Великият художник е автор на повече от 30 хиляди гравюри и рисунки. Творчеството му оказва огромно влияние върху формирането на ар нуво и френския импресионизъм. Много европейски художници – сред които Клод Моне, Едгар Дега, Тулуз-Лотрек, Ван Гог, Пол Гоген – признават, че са изпитали неговото влияние.

През 1835 г. Хокусай пристъпва към илюстрирането на поетичната антология „Сто стихотворения от сто поети“. Японското заглавие на поредицата е „Сто стихотворения от сто поети според разказите на бавачката“. Това заглавие е показателно за духа на епохата (стиховете, създадени от висшата аристокрация, могат да се коментират от представители на третото съсловие). През 1839 г. пожар унищожава дома на художника, а заедно с това и голяма част от неговите гравюри и ескизи. Това е основната причина поредицата да остане незавършена. Само двадесет и седем от замислените сто гравюри са отпечатани от самия Хокусай като брокатни картини (нишики-е). Всички те са включени в изданието „27 шедьовъра“, заедно с превода на съответните стихове от антологията. Повечето илюстрации имат метафоричен или пародиен характер, като Хокусай не илюстрира буквално самите стихове, а създава картини, вдъхновени от тях. Съвременните изследователи разглеждат поредицата като важен визуален източник на японската идентичност. Едно от достойнствата на книгата е блестящият превод от старояпонски на известния японист Братислав Иванов.

27 шедьовъра“ на Хокусай е изящна книга, съчетаваща в себе си красотата на изобразителното изкуство и поезията. Тя носи изисканият и изкусен стил на японската култура и е прекрасен следпразничен подарък за всички ценители на високата естетика.

http://book.nauka.bg/partnerbooks.php?ID=44926

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!