Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Не Стефане, ти не си прав! ХХ-ти век промени доста мисленето и възприемането. Комунизма и нацизма, въобще тоталитарните с-ми също. Говоря за обикновенните хора, не за синчетата и внучетата на върхушката. Самата върхушка от доста години например не вярваше в своята си с-ма.

Ако трябва да следваме твоят метод ще ни дадеш ри примери как ХХ век промени мисленето на обикновените хора.Нима станаха по-добри, по-малко алчни или по-малко завистливи.

А що се отнася до семейството ти не се прави на репресиран. Добре си живееше преди 1989 г. Има хора дето помнят.

  • Мнения 3,5k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикува

Пичове, ако сте решили да си споделяте лична информация, правете го на бележки, не в темата.

  • Потребител
Публикува

Функционално грамотен съм, за разлика от теб.

Абе пич, има голяма разлика да не можеш да правиш нещо, щото физически не си годен, примерно си сляп и не можеш да четеш, и да не ти позволяват да правиш нещо, щото си бил различен и не те харесват.

различията между хората по фундаментални критерии, като пол, възраст, раса, полова ориентация, са природно заложени и непроменяеми

но предразсъдъците на хората спрямо тези белези не са. Има чист социален характер и са изключително лесно оборими и променими.

Не зная колко си функционално грамотен, но за пореден път ме убеждаваш в противното. Така както полът расата половата ориентация (тук нещата са спорни дори и в науката) са природно заложени и непроменяеми същото се отнася и за принципите на човешкото мислене. Можеш да си ги наричаш предразсъдъци или както ти харесва, но това са реалностите. Трябва да си доста алтернативен (казано политкоректно) та да вярваш, че нещата са лесно оборими и променими. Къде либерализмът успя да промени мисленето на хората. В САЩ ли, в Германия ли? Къде?

  • Потребител
Публикува (edited)

Да, и в САЩ, и в Германия социалните условия промениха начина на мислене на хората. От колективистични общества, станаха безродови. Ако искаш и индекси и коефициенти ще ти дам.

Ако хората мислеха еднакво и страдаха от едни и същи предразсъдъци, защо средностатистическият холандец няма нищо против гейовете, а средностатистическият пакистанец или угандиец докладва директно в полицията и оттам следва саморазправа с тях?

Кое не е ясно тука?

Редактирано от alvassareiro
  • Потребител
Публикува (edited)

А ти отъкде си сигурен, че средностатистическия холандец няма нищо против гейовете. Мимикрията е нещо с което много се спекулира. Да средностатистическия холандец няма да изрази публично че е против гейовете, защото го е страх, че ще го обвинят в хомофобия. Само че точно в Холандия са зачестили нападенията над хомосексуалисти. Ислямофобията и антисемитизма там също са във възход. За Германия пък да не говорим.

Редактирано от Stefan Iv
  • Потребител
Публикува (edited)

Има си статистика, чети и се образовай.

В името на общата информация, не заради стефан, който е безнадежден случай, искам да поясня.

В развитите западни общества, които в културната антропология се наричат безродови, да съдиш за някого въз основа на групата към която той принадлежи - етническа, полова, расова, религиозна, топографска, родова, племенна, социална, професионална и тн и тн е явление не само напълно непознато, но и считано за изключиелно голяма проява на невежество. това е една от фундаменталните различия между родовите и безродовите общества и може би най-ясната културна граница на света.

отношението към човека е само и единствено на база той самият, неговата личност, без да се взима предвид колектива, към когото принадлежи. това го знае всеки, който е бил поне малко на запад.

това го знае и всеки, който е прочел поне един абзац от кой да е автор, писал на тема културна антропология, културология и тн.

Редактирано от alvassareiro
  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Има си статистика, чети и се образовай.

Ами не е зле ти да се образоваш малко, защото като гледам все на пропаганда го караш.

  • Потребител
Публикува

Заключението:

6 Conclusions
The general picture that emerges from the opinion surveys is that the Dutch public are
fairly positive in their attitudes towards homosexuality. This emerges very clearly from
a comparison with other countries. scp has developed a summarising indicator to
monitor the attitudes of the Dutch population over time. That indicator shows that the
percentage of the population with negative attitudes to homosexuality declined from
15% in 2006 to 10% in 2010. It should be noted that non-Western migrants are not well
represented in these surveys and, since they relatively often have difficulty with homosexuality,
the real percentages are likely to be somewhat higher. The population surveys
show that members of orthodox religions, in particular, often have negative attitudes
to homosexuality. The views of young people are not shown in these surveys, since they
only ask about the opinions of the population aged 16 years and older. However, data
from surveys of school-age children suggest that attitudes among the young are more
negative than among older birth cohorts.
One important limitation of the information presented here is that it reflects only what
people say they think in response to a range of statements. Those responses may and will
often be true, but the possibility cannot be ruled out that socially desirable answers are
also given. Moreover, what people think (or say they think) is not necessarily the same
as how they behave when they encounter gay men and women in practice. For example,
how does someone really react if they discover that their neighbour or colleague is
homosexual? And how do people react if they witness gays or lesbians being subjected
to the negative attitudes of others? This type of information is difficult to obtain
using nationally representative research. The book Increasingly normal, never the norm
(Steeds gewoner, nooit gewoon) (Keuzenkamp 2010) also drew on data from surveys of gay
men, lesbians and bisexuals to report the experiences of the target group themselves.
Unfortunately,
however, those data do not come from randomly selected samples and,
as a consequence, it is not possible to present an equivalent, complementary statistical
picture to that which emerges from the population surveys.

Ами не е зле ти да се образоваш малко, защото като гледам все на пропаганда го караш.

Не, ти се образовай.

http___www.scp.nl_8080_gvisapi_dsplug.pdf

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

В развитите западни общества, които в културната антропология се наричат безродови, да съдиш за някого въз основа на групата към която той принадлежи - етническа, полова, расова, религиозна, топографска, родова, племенна, социална, професионална и тн и тн е явление не само напълно непознато, но и считано за изключиелно голяма проява на невежество. това е една от фундаменталните различия между родовите и безродовите общества и може би най-ясната културна граница на света.

отношението към човека е само и единствено на база той самият, неговата личност, без да се взима предвид колектива, към когото принадлежи. това го знае всеки, който е бил поне малко на запад.

Да си дойдем на думата. Хората се правят на такива кавито не са, защото така трябва. Иначе ще те смятат за невеж. Ако беше си показал носа по на запад от Калотина, щеше да знаеш че западните общества съвсем не са толкова безродови, колкото си мислиш четейки либерална пропаганда. Така например за средностатистическия германец източноевропееца, особено ако е от православна бивша соц страна- Бълария, Румъния, Украйна или Русия си е untermensch. Разбира се никой го казва, но се показва по отношението. За Франция пък да не говорим.

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува (edited)

аз приятелю, за разлика от теб, не само съм си показвал носа на запад, но и живея там (германия). кое общество е безродово и кое не не се определя от мен, а от безброй изследвания, почти всички статистически, на база коефициенти и индекси, за които ти никога не си и чувал. но това е дълга тема. имам публикации по темата, търси ги и чети.

какво смята един немец за българия, румъния и украйна най-общо, няма нищо общо с начина, по който същия немец ще се държи лично с теб, и при избора ти примерно за работа или за компания каквито и предрасъзъци да има, те бързо отшумяват поради личните контакти с теб. това пък важи с още по-голяма степен на север, дания, швеция и тн.

за разлика от това, предрасъдъците, породени от пол, религия, раса, етнос, ориентация и тн. са ВОДЕЩИ и ПОСТОЯННИ фактори, които определят отношението към теб в родовите култури като това на гърция, пакистан или сомалия.

Редактирано от alvassareiro
  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

Заключението:

6 Conclusions
The general picture that emerges from the opinion surveys is that the Dutch public are
fairly positive in their attitudes towards homosexuality. This emerges very clearly from
a comparison with other countries. scp has developed a summarising indicator to
monitor the attitudes of the Dutch population over time. That indicator shows that the
percentage of the population with negative attitudes to homosexuality declined from
15% in 2006 to 10% in 2010. It should be noted that non-Western migrants are not well
represented in these surveys and, since they relatively often have difficulty with homosexuality,
the real percentages are likely to be somewhat higher. The population surveys
show that members of orthodox religions, in particular, often have negative attitudes
to homosexuality. The views of young people are not shown in these surveys, since they
only ask about the opinions of the population aged 16 years and older. However, data
from surveys of school-age children suggest that attitudes among the young are more
negative than among older birth cohorts.
One important limitation of the information presented here is that it reflects only what
people say they think in response to a range of statements. Those responses may and will
often be true, but the possibility cannot be ruled out that socially desirable answers are
also given. Moreover, what people think (or say they think) is not necessarily the same
as how they behave when they encounter gay men and women in practice. For example,
how does someone really react if they discover that their neighbour or colleague is
homosexual? And how do people react if they witness gays or lesbians being subjected
to the negative attitudes of others? This type of information is difficult to obtain
using nationally representative research. The book Increasingly normal, never the norm
(Steeds gewoner, nooit gewoon) (Keuzenkamp 2010) also drew on data from surveys of gay
men, lesbians and bisexuals to report the experiences of the target group themselves.
Unfortunately,
however, those data do not come from randomly selected samples and,
as a consequence, it is not possible to present an equivalent, complementary statistical
picture to that which emerges from the population surveys.

Не, ти се образовай.

Алава, прочете ли целия текст и ако да разбра ли какво пише. Хората много добре са си казали, че на това изследване не може да се разчита, защото то отразява само това какво хората са отговорили, но никой не знае дали са били искрени.

  • Потребител
Публикува (edited)

Да си дойдем на думата. Хората се правят на такива кавито не са, защото така трябва. Иначе ще те смятат за невеж. Ако беше си показал носа по на запад от Калотина, щеше да знаеш че западните общества съвсем не са толкова безродови, колкото си мислиш четейки либерална пропаганда. Така например за средностатистическия германец източноевропееца, особено ако е от православна бивша соц страна- Бълария, Румъния, Украйна или Русия си е untermensch. Разбира се никой го казва, но се показва по отношението. За Франция пък да не говорим.

а, да хората се правели....ми докажи го бе. Докажи, че ги е страх холандците, и затова се правят. що за малоумни тези....

Алава, прочете ли целия текст и ако да разбра ли какво пише. Хората много добре са си казали, че на това изследване не може да се разчита, защото то отразява само това какво хората са отговорили, но никой не знае дали са били искрени.

ами това важи за всяко едно социологическо изследване. Но за съжаление ние само с такава информация разполагаме и само такава информация е научно издържана и меродавна. Иначе ни остават твоите глупости.

Редактирано от alvassareiro
  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

аз приятелю, за разлика от теб, не само съм си показвал носа на запад, но и живея там (германия). кое общество е безродово и кое не не се определя от мен, а от безброй изследвания, почти всички статистически, на база коефициенти и индекси, за които ти никога не си и чувал. но това е дълга тема. имам публикации по темата, търси ги и чети.

какво смята един немец за българия, румъния и украйна най-общо, няма нищо общо с начина, по който същия немец ще се държи лично с теб, и при избора ти примерно за работа или за компания каквито и предрасъзъци да има, те бързо отшумяват поради личните контакти с теб. това пък важи с още по-голяма степен на север, дания, швеция и тн.

Това че си ходил на екскурзия до Германия не се брои. А че преиграваш се вижда от самолет. Няма нужда.

  • Потребител
Публикува (edited)

Не, не съм ходил на екскурзия до Германия. В германия живея приятелю. По точно живях между 1995 и 2008, а сега всяка година прекарвам по половин година там.

Редактирано от alvassareiro
  • Потребител
Публикува

Това, трябва ли да се информират децата за секса и прави ли ги тази информация "сексуализирани" не е въпроса, който поставям.

Сигурно има проблеми, а може и да са само културни различия.

За мен сега проблем е начина по който ги представяте, всякакви непроверени верни и неверни новини, мнения и филмчета, в които има нещо скандално за секс се изсипват като от чувал, без връзка, някои с малко коментар, други съвсем без повод и коментар. И като попиташ защо - "ами възмущавам се". За да има идеологически правилен цвят се намесват Солженицин, Ленин и Сталин и миш-машът е готов.

Може ли да се пускат кьор-фищеци като "новината" на Фружин без източник, със съдържание, обратно на това, което казва директорката, решила да намали възрастта за полова просвета? Как коментира журналистът от Итартас е вече друго нещо, това е мнение, а не новина.

А книгата, за която е филмчето с тенденциозно подбрани страници е датска, а не немска и е от преди 40 години, така че не би могла да е доказателство за диверсия. http://bookplusmemory.wordpress.com/2013/07/17/a-star-is-born/

госпожа, тая тема е зададена от своя първи пост - в него е мнението на един известен руски дисидент за това което вижда да става на Запад. Някой са съгласни с него, други не. Смисълът на темата е среща и защитата на двете гледни точки. Аз нямам илюзии, че гледната Ви точка може да бъде променена от наличието на кой и да е факт, участието ми тук е продиктувано единствено да защитя подкрепата си тезата на Буковски с факти и мнения.

Това което виждате като изсипване от "чувал" са Факти... ( те са проверими) това че не намирате връзка между тях ме озадачава, защото наистина са много и еднопосочни, сега що не ви отърват не знам...

туй за "идеологически правилния цвят" не го разбрах, но то идва да покаже, че и аз съм като вас, и много неща не мога да разбера - инак забележете, че още в мнението на Буковски се говори за Ленин и се правят паралели между онуй-тогава-в-Съюза и туй-сега-на-Запад

( не мога да се въздържа, с риск да увелича "миш-машът" за вас, ще пусна най-готиното определение което съм срещал за тоя паралел

"той се падава на съветско-харвардската заблуда, (ненанучното) надценяване на обхвата на научното познание"

Насим Талеб - Антикрехкост стр.26)

около новината на Фружин явно пак не се разбираме, независимо от оценките и мненията, ФАКТ е, че в Дания предлагат сексуалното обучение да започне от 6 години, това е ФАКТА; как ще бъде облечена мотивацията за въвеждането на една такава мярка от датската директорка, и какви ще са коментарите от Итартас е подробност...

( Пак ще повторя - от това че «Многие дети пытаются усесться на коленях воспитателя, обнять его и поцеловать. Мы должны объяснить им, что можно и чего нельзя делать с родителями, воспитателями и другими детьми в детском саду. Нужно помочь им определить границы и вовремя говорить «стоп» да изведеш необходимост от "сексуално обучение" в детската градина е болно )

инак благодаря, за линка с датската книга, на линка, който давате тя е на английски, във филмчето което аз пуснах е на немски; не разбрах кое е тенденциозно в избраните страници; преди 40 години тази книга не е била задължителна, докато сега подобни книги ( други линкове (от чувала) които аз пускам, но не забелязани и коментирани от Вас) се прави опит да се налагат в образованието в училище и в детските градини.

за да завърша щото пак нещо може да не сте доразбрали...

става дума за културна война ( война на културни парадигми), не знам защо но някой тук разглеждат нещата като решени и предопрелени ( "цивилизационния изброр" като сме го правили преди години, нямам спомен някой да е оферирал тези "екстри"), не са решени...

макар много още да не разбират за какво иде реч и не знаят, че страдат от Хетеросексизъм - - от който според някой трябва да бъдат излекувани; като опре конкретно до тях, ще разберат, че Света вече е друг и правилата са се променили, това което преди е било норма ще е патология, а вчерашната патология е станала норма ( това което Маркузе е задал, и което Буковски ни припомня в 12 без 5), тогава хетеросексистите ще се сетят, че толерантността е ценност, но ще им кажат, че това тяхното не е право на мнение, а престъпление, и че не може да има търпимост към престъпниците; само като акт на хуманизъм могат да обяват хомофобията за психично заболяване, да я включат в DSM, като ги пращат в психушки ( като Буковски едно време), а не в затвора;

така "хомофобите" ( такива са от камбанарията на хомофилите и "новата парадигма" ) ще станат новите "педераси" в света на Новото Нормално...

ако не искат - трябва да се събудят и да разберат, че става дума за културна война и че нещата наистина са на границата...

със спане и чакане да се размине няма как да стане, просто щото едни са твърдо решени да сменят "парадигмата", и че патологията им трябва да е нормативно призната и наложена...

тази война не е официално обявена, но се води отдавна и повсеместно, в центъра са децата - госпожата от статията вече не е авсралийски образователен министър ( не заради изказването й, а щото хванаха мъжа й с екстази), но продължава да си е шефка на организацията си и да работи по аджендата си

http://www.lifesitenews.com/news/children-to-be-taught-39heterosexuality-not-the-norm39-in-australian-school

Australian school children are to be told that heterosexuality is not the norm, according to a new education department pilot program called “Proud Schools.”

“Heterosexism” is one of the evils that the Proud Schools program is intended to stamp out, along with “homophobia and transphobia,” education officials have said. According to the minutes from the Proud Schools steering committee on March 22, 2011, the program focuses on reversing “the dominance of heterosexism rather than on homophobia.”

The program defines “heterosexism” as the practice of “positioning heterosexuality as the norm for human relationship,” according to the Proud Schools Consultation Report. “It involves ignoring, making invisible or discriminating against non-heterosexual people, their relationships and their interests. Heterosexism feeds homophobia.”

  • Upvote 4
  • Потребител
Публикува

Мисля, че хетеросексуалност и хетеросексизъм са различни неща. Първото си е нещо, с което човек се ражда, второто се възпитава и първото не е нужно да води до второто.

Струва ми се, че ние се притесняваме за различни неща по отношение на децата. За мен не е проблем , ако ги учат на толерантност, проблем е да не ги излъже някой педофил.

Сега да разкажа и аз история от славното ми детство: Играя си аз в двора на една детска градина. Оградата е доста символична, хора влизат понякога, а и децата се промушват навън, макар че другарките се карат. Идва един човек и ми разправя, че ей там , зад едни дървета имало зайче, да ме заведе и т.н. Много ми се ще да видя заека, обаче решавам да отида да кажа на другарката. Тази учителка не я обичах, защото ме караше да спя на обяд и не ми даваше даже да се обърна в леглото, всичкото това, за да си почива...Та исках да видя дали ще си мръдне задника заради заека,а тя даже подскочи и направо я втресе, а после дълго време ме просвещаваха, че в града зайци няма, но има зверове на два крака. Нещо такова мисля, че е мотивът на датската директорка , какво му е болното да се грижиш за сигурността?

  • Потребител
Публикува

Мисля, че хетеросексуалност и хетеросексизъм са различни неща. Първото си е нещо, с което човек се ражда, второто се възпитава и първото не е нужно да води до второто.

Струва ми се, че ние се притесняваме за различни неща по отношение на децата. За мен не е проблем , ако ги учат на толерантност, проблем е да не ги излъже някой педофил.

( извинявам се, но писах, писах, и като тъпанар си изтрих без да искам натвореното, което ме изнерви, за туй накратко...)

определено хетеросексуалност и хетеросексизъм са различни неща...

хетеросексуалността е норма...

хетеросексизма е естествено чувство...

за да се въведе новота нормално, хетеросексуалността не може да бъде приет за норма, и хетеросексизмът трябва да бъде патология... ( което ни подсказва австралийската министърка на образованието)

всяка култура се основава на някакви нерефлексивни и непреоблематизируеми предразсъдъци, предубеждения и интуиции...

в момента в който ги взривиш - като "опорни точки" - тая култура загива...

това което правят на запад в момента е съзнателно планирано унищожение на това, което е правило тази цивилизация християнска...

"новата" култура - като всяка култура - си има своите непроблематизируеми и нерефлексивни положения- тях можеш да ги познаеш винаги - щото се пазят - за тях не може да питаш и да се съмняваш...

от новите им "положения" може да се изгради "нов свят", но аз нямам намерение да съм част от него - това което съм казвал и преди тук - силно скептичен съм за стабилността и дълготрайността му...

що се отнася до притесненията за децата -

за мен пък е проблем, че ги учат единствено на "толерантност", търпимостта като качество е ценно единствено по отношение на робите...

преди да бъде възпитавано като толерантно, едно дете трябва да е възпитано в много други добродетели - неща за които не виждам никаква грижа, нито в обществото, нито в училището...

аз продължавам да държа на моята интерпретация - защото нещата стоят в контекст

- ако действително проблемът с педофилите е толкова сериозен - че да се налага да се обучават децата в детската градина, бих препоръчал, по напред да се засилят наказанията и превенцията на педофилите... ( не съм чул такова нещо, напротив)

(затуй си мисля, че става дума за намиране на повод да се въведе "сексуално обучение" на 6 годишни, нещо което в контекста с примерите от Германия и Швейцария се потвърждава)

-изобщо и по широкия контекст - не мисля че на запад на дневен ред е борбата с педофилията, напротив всичко ми говори, че е въпрос на време да я "дестигматизират"

решението на АПА да я определи като "сексуална ориентация"

принципите и конференцията на B4U-ACT

приетият закон в италия за борба с "педофобията" (и сродните й фобии) - при използване на "език на омраза" и "престъпления от омраза"

решението на върховиня съд на италия, който оправда 60годишен педофил за "любовта" му с 11-годишно дете

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Проблемът е, и това е нещото, което Вий уважаеми там Фружини, Симпъли и тн. не разбирате, е, че културата е нещо, което е динамично. Тя е функция на редица обективни фактори, които обусляват всички възприятия, мнения, предрасъдъци, отношения и съждения спрямо това или онова. Така както обективно в средновековна европа, доминирана от християнството врагът е исляма, то пак така през 18 или 19 век вече това не е така, лошият е черният.

По същия начин и поради причини, за които вие и понятие си нямате, се оформя концептът за мачизма и феминизма? кое кое? и представа си нямате, пък ми говорите за цивилизация и предрасъдъци.

в момента преживяваме фундаментална културна промяна, която няма нищо общо с християнството. А това е упадането на индустриалния модел, и навлизането на постиндустриалния свят. Петте основни принципа на индустриалния свят и реалност

КОИ СА ТЕ СИМПЪЛЕ? мълчиш, не ги знаеш, пък ми разсъждаваш тука кое може и кое не може

са подложени на пълно преосмисляне по обективни причини.

светът ни става ФРАГМЕНТИРАН, фрагментира се всяка една частичка от реалността - от икономиката, през медиите та до семейството.

тук трябва наистина много дълбоки познания да имаш, за да обясниш какво точно се случва. Не празни лозунги и заучени фрази от типа на - о традиционните ценности са под атака......де да беше така просто.

  • Потребител
Публикува

Алва, назначавам ти лечение! Заминаваш в българско село, намираш си работа с 300-400 лв заплата! Сваряваш минимум 500 кг ракия и 200 кг вино. Обзавеждаш се с 20 кокошки, 3 козички и 1 прасенце.

Всеки ден да приемаш по 400-500 грама минимум от живителните течности, заедно с мезе. Всеки ден минимум по 1 час да се посещава терапия в местния оримаг. За изпалнението на терапията да ми се донесе! БЕГОМ!!!

  • Upvote 1
  • Глобален Модератор
Публикува

Културата, както и историята се развиват циклично, така че 'фрагментирането', за което ми говориш е едно моментно и нетрайно състояние, и както показват примерите от отминалите епохи - е признак на западащо общество.

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!