Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

При кацане в Иран, предният колесник на самолета отказва да излезе и кацането става невъзможно. Аварийните служби на запасно летище, към което самолетът трябва да се отправи, са готови да посрещнат практически разбиването на самолета в пистата.

Пилотът обаче запазва равновесие на две колела и успява да приземи самолета, като го удържа на две колела, в ситуация на непрекъснато забавяща се но достатъчно висока да направи самолета на сол скорост до момента, в който той се забавя толкова, че ударът на носа в пистата да не бъде фатален.

Техника, техника, но без майсторството на Професионалиста - човек нищо не става...

Редактирано от Warlord
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Всъщност незнам дали въобще имаше удар в пистата, носа просто леко се облегна когато движението практически спря :)

Името на пилота е кап. Хушанг Шахбази :worshippy:

Редактирано от Warlord
  • Потребители
Публикува

При кацане в Иран, предният колесник на самолета отказва да излезе и кацането става невъзможно. Аварийните служби на запасно летище, към което самолетът трябва да се отправи, са готови да посрещнат практически разбиването на самолета в пистата.

Пилотът обаче запазва равновесие на две колела и успява да приземи самолета, като го удържа на две колела, в ситуация на непрекъснато забавяща се но достатъчно висока да направи самолета на сол скорост до момента, в който той се забавя толкова, че ударът на носа в пистата да не бъде фатален.

Техника, техника, но без майсторството на Професионалиста - човек нищо не става...

А ще кажеш ли какъв модел Боинг е това. Трябва да е доста допотопен, защото разположението на двигателите му е досущ като на самолети ТУ (два прилепени в задната част и един трети с входящ отвор в основата на опашката).

  • Глобален Модератор
Публикува

Определено висш пилотаж. :smokeing:

Ето още - този път екстремно излитане на братята руснаци:

Е тия бяха на косъм! Кой знае как са го претоварили....

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Като гледам внимателно, кап. Шахбази (заслужава си да се спомене името му) прави следното нещо:

Кацането става с постепенно намаляване на скоростта, съчетано с определена позиция на самолета и устройствата за управление - на крилата, нали, ще ме извините ако не съм точен; т.е. е по съществото си бавно контролирано падане.

За да запази равновесие между тежестта на двете колела, скоростта и оставянето на носа във въздуха, пилотът периодично вдига носа с малко нагоре, когато той тръгва да се спуска по естествения ред на кацането. От друга страна, периодично леко увеличава скоростта, но не така, че общата тенденция на забавяне и слизане на самолета да не продължи. С други думи, само леко изменя естествения процес на кацането, запазвайки тенденцията му и така осуетява преждевременното допиране на носа до пистата.

Урок за разрешаване на кризи, не само технологични!!! ;) ;) ;)

"Линията Шахбази" :))

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

Този капитан е голям майстор! Дали е само граждански пилот или е имал и военно обучение (не е задължително да е на изтребител, може и на военнотранспортен самолет)?

  • Глобален Модератор
Публикува

Бре за какво са им колесници на тия самолети! Да кацан направо по корем на еднократни шасита :))

Шегата настрана, за 1 седмица две такива събития! И поляците са майстори от класа!

  • Потребители
Публикува

Бре за какво са им колесници на тия самолети! Да кацан направо по корем на еднократни шасита :))

Честно казано реализацията на движеща се платформа, на която самолет да може да кацне не е свръхтехнологично постижение. Единствената сложност е платформата да може да ускорява и да се позиционира точно под приземяващия се самолет (управлението трябва да е автоматизирано) - не непостижима задача, тъй като платформата не лети и може да е достатъчно тежка. Просто пистата ще трябва да е малко по-дълга (нещо, което също не е голям проблем за големите летища).

Може би липсата на такова изобретение е, че и по корем да се кацне, пак опасността за пътниците не е огромена. А поддръжката на подобна платформа на всяко летище ще е сумарно много по-скъпо от ремонт на 1-2 самолета годишно (кацнали по корем).

  • 3 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

А фантастика ли е да има някакви резервни ускорители или двигатели, които да насочат едократна тяга нагоре и да помогнат евентуално на падащ самолет да намали скоростта и да слезе вертикално в последната фаза от падането??

Кат~ Хариърите?

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!