Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Мнения 62
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

То по принцип всичко може, но е най-лошото е това лошо, което сами сме си направили.

Така, че от такива студенти, такива работници ще чакаме утре във фирмите си.

Както искаме така ще ги подготвяме. Явно за сега така искаме, или?

  • Потребител
Публикува

Традиционно по света - имам предвид Европа и Щатите всъщност - студентските 'градчета' пбокновено са към конкретни университети. И в тях презумпцията е, че хората са там за да учат - наивно, а? И навсякъде има правила. И повечето включват заключване на комплексите около 10ч вечерта.

Ясно е, че всяка държава е различна и уникална, но както учебните занятия по света са горе-долу унифицирани, така и живота в студентските/университетските комплекси. Университетските общежития в България са чувствително по-евтини от свободните квартири. Кой поема разликата? Бюджета - сиреч ние, данъкоплатците. Защо? За да помогнем на онези които искат да учат, но не могат да си позволят да са на свободен наем.

Не виждам нищо лошо в постановяването и съблюдаването на правила в тази посока.

Най-добрите световни университети задължават студентита да живеят в техните общежития. А в тях условията са доста спартански - ограничен интернет, без музика, без телевизия и т.н. - книги, тетдрадки и общуване...

Друг е въпроса, че университетие са онези, които поставят условията и правят правилата, а не полицейщината на някакъв си квази-демократичен режим налагащ се от милицоинер(и)...

  • Потребител
Публикува (edited)

Как точно мислиш, че може да стане това?

Е, да, климатиците могат да се забранят по-лесно, стъклата на остъклените тераси да се счупят, чалготеките обаче никой няма да ги барне.

Редактирано от kramer
  • Глобален Модератор
Публикува

Най-добрите световни университети задължават студентита да живеят в техните общежития. А в тях условията са доста спартански - ограничен интернет, без музика, без телевизия и т.н. - книги, тетдрадки и общуване...

То затова само глупости на запад в последните години... Как така ще ограничаваш интернета или каквото и да било на човек, който учи висше образование??

Получава се какво - дискриминация на имуществен принцип. Ако мама и тате имат пари - на квартира, ако нямат - в казармата?

  • Потребител
Публикува

Е може на интернета да е ограничен само XXL-ла, но той не им и трябва на младите :)

  • Потребител
Публикува

Е, да, климатиците могат да се забранят по-лесно, стъклата на остъклените тераси да се счупят, чалготеките обаче никой няма да ги барне.

Правила за климатиците и остъклените тераси могат да се приемат, за да се регулира хаоса в тази сфера. Как обаче можеш да забраниш "чалготека"? По какъв начин? Щото аз не се сещам. Иначе малко са хората, които мразят чалгата повече от мен, но как ще се постанови законово на определени заведения да не я пускат? Да не говорим, че чалготеките са следствие, а не причина. Народът си сака чалгийка, г-да! Дали ще я слуша в дискотека, дали на купон, дали в колата, иска си чака-рака и т`ва е!

  • Модератор Военно дело
Публикува

Да забранят продажбата на алкохол, да забранят заведенията тип "кръчма" и тип "клуб". Който иска да се напива-молим, но не на тази територия-искаш да отваряш клуб дето дъни хаус музика и десетки студенти тресът телеса под влияние на наркотици и алкохол? Молим, но не в студентски град. Един вид, студентски град да е територия с много по сериозни правила, като искат студентите да се напиват и да ходят на диско партита да слушат рейв (айде да не е чалга), ок-вземат си квартира където искат и толкова. Тези които са по бедни държавата ги спонсорира един вид с по евтини квартири-ще си налягат парцалите. Защото се получава така, че държавата им спестява пари за квартири, които те профукват за алкохол в кръчмите.

  • Потребител
Публикува

В "Студентски" град има не само общежития, има и жилищни сгради, в тях може всичко да се устрои. Вече е твърде късно тази територия да бъде обособена.

  • Потребител
Публикува (edited)

)

Който вкара българина в апартаменти, той носи греха на това нещо! Психологията на българина не е такава.

Интересно ми е да чуя каква е.

Редактирано от Mr.Shades
  • Глобален Модератор
Публикува

светът е полудял и каточели нищо не е в състояние да до спре...

Сентенция, повтаряна с малко изменения и допълнения във всички времена. :bigwink:

Явно светът никога не е бил нормален. :biggrin:

  • Потребител
Публикува

За елитните университетски комплекси - Ограничването на мобилни комуникации (да не се ползват в общежитието/комплекса), интернет (има интернет за всеки в библиотеката) и т.н. е с цел премахване на фактори, които отвличат вниманието от книги, учебници и реално (а не виртуално) общуване между хората. И работи. И то - много добре работи! Хората, които учат висше образувание затова са там - за да учат, и то по правилата на университета. Алтернативи - много!!! И никой не е задължен да учи нито в тези университети, нито висше поначало.

Ограничаването не разни неща и предоставянето на други е именно част от програмата и причините хората да са там и да искат да са там - защото така, със своите правила и методи, този университет създава доживотна общност между завършилите, високо образовани и успешни в живота си хора.

Получавало се имуществена дискриминация ли? Това е извратен аргумент! Все едно да кажа: Да,има, нно в обратна посока: ако някой има родители и фамилия с доход не може да е в общежитие. Защо? Ами фамилията може да не го изхранва вече като пълнолетен! Всички студенти еднакво могат да работят. Защо едните да могат да се ползват от намаление, а другите - не? Никой не си избира родителите, а и защо наказваме успелите, а поощряваме другите? ... Правилата не са дискриминация. Не в този случай.

Който иска да учи и да получи субсидирано настаняване, но не иска да спазва правила и ограничения, който иска от меда, не не е готов да го жилят, който желае ползите, но не е готов да приеме лишения - има избор: да излезе на свободен наем или да не учи!

  • Потребител
Публикува (edited)

Е то остава да им ровят и чантите.

Може да не ти се вярва ,но точно на това съм била свидетел ;)

То затова само глупости на запад в последните години... Как така ще ограничаваш интернета или каквото и да било на човек, който учи висше образование??

Получава се какво - дискриминация на имуществен принцип. Ако мама и тате имат пари - на квартира, ако нямат - в казармата?

Накрая всички или повечето ще минат на обучение към някой open university

Редактирано от Пандора
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Ограничение може да има само когато защитават нещо смислено. Дай на хората възможност да ограничават другите и ще въведат откачена диктатура, все в името на добрите намерения. Такава е психологията на хората, това са социалнопсихологически закони.

Е виж горе какво пише Пандора за ровене на чантите....

Ако фамилията не го изхранва, значи ще е беден като тези, които и без това фамилиите им не могат да ги изхранват.

А пък насила хубост... като не учи, няма да завърши. Като не изкара изпитите - прекъсва и адио. За това не е нужно да се харчат каквито и да било пари за ограничения.

В всяко студентско общежитие едно време портиерите веднага звъняха на милицията (а на запад си имат и собствена охрана). Там като стане бой или друго, излиташ и това е, а може и да те закопчеят.

Казармените импулси (но забележи, самите ограничители никога не желаят да се подчиняват на ограниченията ;) ) до нищо не са довели. Тези, дето измислят такива неща, трябва да бъдат задължени да отдават чест на деканите, ректорите, преподавателите и асистентите като ги видят и да реват: "Внимание, мирно!" и да видиш тогава как ще се превърнат в първи либерали :):):)

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Интересно ми е да чуя каква е.

Ами такава на дребен и среден собственик. Всеки навремето си знае двора и дюкяна, никой не му се меси вътре и той не се меси на никого. Първите жилища от градски тип са градски къщи - това е във времето, когато България е вървяла стремглаво напред икономически - Възраждането, втората половина на 19-ти век и началото на 20 век. Толкова напред, че днес чак не ни се вярва.

После идват неуспешните войни и голямата бежанска вълна и се започва с т. нар. "кооперативно строителство", т.е. на сгради с апартаменти (и до днес някои стари хора викат на блоковете "кооперация" а аз като бях малък рядко имаше човек над 50, който да каже "блок"). Само че тогава в България градската култура и буржоазното възпитание са култ и в новата градска среда не се търпят разни циганийки - те и самите хора не са много ги толерирали.

Който е идвал в града, се е стремял да става "гражданин", да е културен и т.н.

Социализмът въвежда два големи минуса в тая схема - първо, той тотално отрича и дори преследва "буржоазното" и го заменя с "народното", ама това се възприема и криворазбрано - простотията да командва над елитарността. Второ, той въвежда двойни стандарти - казва, че всико е общо и трябва държавата да отговаря и тогава българинът казва: "А, тогава не ме интересува!" и имаме картината, която имаме и днес, още повече в днешната хаотична и безнаказана среда. Още повече, властта от една страна го бие по канчето да не се интересува от общите работи, защото те не са негова работа, а от друга страна иска от него активност да си управлява блока.. Е па нема!

Когато след 1948 г. в България частното строителство на големи сгради е забранено, се правят опити да се въведе у нас източнонемският и съветският модел - всички апартаменти са държавни, дават ти ги според нуждата (уж, де, всъщност често по привилегии) и плащаш нисък наем. Обаче се оказва, че в тая ситуация българите нямат жилищата за свои и не ги подържат, което води до опасно прецакване на сградния фонд на страната. Затова се решава апартаментите да бъдат продавани в собственост на хората.

За българската народопсихология задължително чети Иван Хаджийски.

  • Потребител
Публикува (edited)

Главния проблем според мен днес е в изместените обществени ценности.Каква мотивация у един студент да учи 4-5 години за специалност и заплата,а в същото време е свидетел как цялото общество се кланя на хора нито с образование,нито особено преработили се.Обществото по някакъв начин трябва да покаже,че се нуждае и ще цени имено трудещи се и образоващи се хора .Казарменият стил само прикрива безсилие и нежелание да се решават проблемите.

Редактирано от Пандора
  • Потребител
Публикува (edited)

Главния проблем според мен днес е в изместените обществени ценности.Каква мотивация у един студент да учи 4-5 години за специалност и заплата,а в същото време е свидетел как цялото общество се кланя на хора нито с образование,нито особено преработили се.Обществото по някакъв начин трябва да покаже,че се нуждае и ще цени имено трудещи се и образоващи се хора .

В България поне за последните 68 години обществото винаги се е кланяло на хора без образование, хитреци и тарикати. Така че - нищо ново под Слънцето и според мен не това е причината.

Децата не искат да учат, защото са възпитавани и израсли в една крайно либерална система, без зачитане на правила и граници, чрез пълна слободия и отстъпки в тяхна полза. Те са поколение, което е расло без сериозни изисквания върху него и това дава отражение върху ценностите им. Днешните деца биха се смаяли, ако знаят как за три неизвинени имаше сериозни санкции, как се изискваше знания, а не просто присъствие в училище, как учителят може да ти удари един-два шамара и няма къде да се оплачеш, как случаен чичка може да ти удари някой шамар, ако те види с цигара примерно и пак няма къде да се оплачеш, как можеш да отидеш в ТВУ и т.н. и т.н. Общественият натиск и принуда, прилаган над предишните поколения вече не съществува и това дава резултати. Погледнете ги само и във форума - полуграмотни на български, но искат да си цапнат татуировка на латински. Но за това самите деца не са виновни. Те са продукт, следствие.

За да бъдем честни, трябва да признаем, че от 1970 г. насам има една непрекъсната либерализация в отношението към подрастващите в световен мащаб. И ако в началото е била полезна, защото е заменила някои излишно казармени отношения, днес вече е прекалена (според моите виждания).

Редактирано от Михов
  • Потребител
Публикува

Може би говорим за различни неща. По отношението на студентси общежития и 'градчета' (university campus) практиката е показала, че по-'спартанските' условия имат смисъл, работят и довеждат до високо ниво на образование, умения за общуване, цивилизована полемика и свободна мисъл.

Това не е работа на държавата, общината или обществеността, а на университета.

Обществото няма съзнание или воля. Обществото е сбора на индивидите, които го съставят. Обществото е резултат, а не причина. Желанието за учение и реализация е индивидуално.

Ако някой учи за да получава пари - си пилее живота и си губи времето!

По-добро възнаграждение обикновено получаваш ако правиш по-добре от другите дадено нещо (или неща). Образованието е почти неизменна предпоставка да си добър и по-добър в дадено поприще (или поприща), но никак не е единствено и достатъчно условие.

Ако някой не може да се реализира в дадено общество проблема обикновено е в индивида, а не в обществото. И тогава 1.) може да си смени подхода за да се вмести в обществото; 2.) може да смени обществото - да емигрира; 3.) може да се опита да промени обществото; 4.) може цял живот да мрънка, че света е лош и грешен защото няма подходящо място за субекта.

Ако индивида успее да намери съмишленици и да ги убеди, че има проблеми в обществото и индивидите упражнят волята си и инвестират действията си за промяна - промяна ще има. Ако не: всеки се спасява поединично, защото 'една птичка пролет не прави', нали? И всяка птичка чака някоя друга (дори не една, а много други) да дойде, и чак тогава да се присъедини към ятото. Има водачи има и водени. 'Общество' е евфимизъм за 'стадо'.

  • Потребител
Публикува

Обществото няма съзнание или воля. Обществото е сбора на индивидите, които го съставят. Обществото е резултат, а не причина. Желанието за учение и реализация е индивидуално.

Напротив, има обществено съзнание и воля. Емил Дюркем говори за т.нар. "колективно съзнание" - обозначава съвкупността от общи "чувства, представи, вярвания" в дадена група или общност. Общи "чувства, представи, вярвания" са типични и устойчиви за съответната група, общност или общество. Чрез тях членовете им се интегрират успешно, идентифицират се, разпознавани са като принадлежни, имат ясно възприятие за човешката и социалната граница между "свои" и "чужди". В типични ситуации имат ясни стереотипи за реагиране и действие, заедно с усещането за споделеност и защитеност от страна на групата или общността.

Що се отнася до желанието за учене и реализация, то наистина е индивидуално. Индивидуално е, защото принадлежи на определен индивид. Този индивид обаче се е формирал благодарение на взаимодействието си със средата - останалите индивиди. ;)

  • Потребител
Публикува

Не виждам противоречие - 'обществото' е резултат от реални действия и същински взаимоотношения. То няма инициатива и воля. То е реактивно, а не проактивно.

Най-добрата илюстрация е именно привидния парадокс, че всички (е, повечето хора) в България искат да са образовани или поне целят децата им да се образоват: това би трябвала да означава, че образованието е ценност за хората. И то е - в индивидуален аспект. В същото време не наблюдаваме обществото, представено и създадено от индивидите с техните реални действия да обосновава подобни индивдуални цели и желания.

  • Потребител
Публикува (edited)

Образованието е ценност за хората в България. Не само в индивидуален, а и в колективен план. Доказателство за това е процентът на студентите. От завършващите средно образование половината се записват за студенти. Цялостните ни показатели са по-ниски от общоевропейските, но не бива да забравяме, че имаме една доста сериозна етническа група, която като цяло дори не учи (в България за 2008 г. цели 14.8 % процента са ранно напускащите училище). Като прибавим към студентите в българските висши учебни заведения и тези, които следват в чужбина е ясно, че образованието продължава да е ценност за българите. Тук има една съществена подробност, която хората пропускат. Образованието е ценност за българина, не обучението. Т.е. да вземеш тапията, пък какво знаеш и можеш - няма значение, ще се научиш в работата. Според мен основните фактори за това положение са следните: 1) ориенталската хитрост (ако може да се достигне до резултата с минимум усилия, това е добре дошло); 2) нивото на обучение в българските ВУЗ-ове (базата е остаряла, практическите знания са недостатъчни, което прави на практика новите специалисти недостатъчно адекватни на съвременните изисквания и се налага работодателите да харчат пари да ги квалифицират); 3) демографската криза, която удари и висшето образование и кара ВУЗ-овете да снижават критериите, само и само да имат необходимата бройка студенти за сметка на качеството и 4) постсоциалистическата инерция от времената на социализЪма, когато дори и да е лошо обучен един кадър намира работа по разпределение и добър, лош - бива търпян поради плановата икономика. Тези фактори в съвкупност дават облика на висшето ни образование в момента. А то е - много желаещи, слабо обучение, слаба мотивация на студентите, ниско качество на специалистите.

Редактирано от Михов

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!