Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Да си призная, като анализирам безпристрастно ситуацията, изглежда твърде логично този инцидент да е умишлен, тоест планиран, като целта е да се закрият българските ВВС и охраната на нашето въздушно пространство да се поеме от турските ВВС. Следващият етап ще бъде да се закрият българските ВМС, като съвсем естествено охраната на черноморската ни зона ще се поеме от турските ВМС, които ще ни пазят от евентуални атаки от страна на Русия, която може да поиска да ни освободи от евро-американската окупация, в която на практика вече се намираме.

Относно сухопътните ни сили, нещата вече са ясни - ще бъдат сведени до няколкохиляден контингент, който да извършва логистични операции, като при евентуална нужда, например някакви етнически размирици у нас, ситуацията ще бъде овладявана с помощта на турските сухопътни сили. В този ред на мисли, въпрос на време е да бъде назначен и турчин за министър на отбраната, за да засвидетелстваме доверие и преданост към съюзната турска армия.

Аааааааааа , само не още едно Освобождение , че ще ни дойде малко в повече :biggrin:

  • Глобален Модератор
Публикува

Да си призная, като анализирам безпристрастно ситуацията, изглежда твърде логично този инцидент да е умишлен, тоест планиран, като целта е да се закрият българските ВВС и охраната на нашето въздушно пространство да се поеме от турските ВВС. Следващият етап ще бъде да се закрият българските ВМС, като съвсем естествено охраната на черноморската ни зона ще се поеме от турските ВМС, които ще ни пазят от евентуални атаки от страна на Русия, която може да поиска да ни освободи от евро-американската окупация, в която на практика вече се намираме.

Относно сухопътните ни сили, нещата вече са ясни - ще бъдат сведени до няколкохиляден контингент, който да извършва логистични операции, като при евентуална нужда, например някакви етнически размирици у нас, ситуацията ще бъде овладявана с помощта на турските сухопътни сили. В този ред на мисли, въпрос на време е да бъде назначен и турчин за министър на отбраната, за да засвидетелстваме доверие и преданост към съюзната турска армия.

В този ред на мисли е много възможно и марсианците да дойдат.

  • Потребители
Публикува

МиГ21 са все още на въоръжение, но до колкото един познат беше склонен да коментира реалната ситуация преди година, в летателна годност бяха по-малко бройки от пръстите на едната ръка. МиГ21 може да не е адекватен във въздушния бой спрямо нови изтребители, но все още е опасен прехващач срещу ударни самолети пробиващи на пределно малка височина. 29-ките са друга работа. Но всеки самолет е дълго живееща апаратура и има нужда от модернизация периодично. Нашите също са далеч от момента в който да се каже че са си изпяли песента.

Миг-21 си е анахронизъм, такъв беше още през 1982 г. по време на Ливанския конфликт. , когато се видя, че не е пригоден за съвременен въздушен бой. Това, че можел да прехваща ударни самолети си е чисто и просто схоластика.

Решение за унищожение на българските ВВС има, и беше повече от ясно , особено след като се съкратиха МИг-23 МЛ и МЛД, които бяха в някои отношение по-добри от Ф-16.

Глупости за обслужване, ресурс и разход не ми се слушат. Човек има две ръце и да му се отреже едната ръка, под предлог, че с една ръка ще има по-малко разходи си е лудост.

Не са луди обаче ония унищожиха България.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Рицърю, специално за МиГ-23 дори самите руснаци си признават че модела не е от най успешните. Това е най вече заради уникалните му крила с променяща се геометрия, които се оказват напълно ненужни и пренатоварващи конструкцията. Забележи, че тази схема е много слабо популярна, и няма последователи в съвременното самолетостроене. Навремето са правени така, за да излитат от по къси писти, защото врагът ще бомбандира летищата. Първоначално дори са го мисли да е с подемни двигатели и да излита вертикално. Специално за България съм чел, че нашите МиГ-23 още в Русия са модернизирани и са имали даже по модерно оборудване от МиГ-29. В този смисъл беше голяма глупост да държат силно остарелия МиГ-21, а да нарежат модерните МиГ-23.

Нищо, сега ще купят от Португалия 8 стари Ф-16 и те ще заменят МиГ-21. Да даде Господ да имаме свестни управници, и след години да вземем нещо ново и модерно.

  • Потребители
Публикува

Рицърю, специално за МиГ-23 дори самите руснаци си признават че модела не е от най успешните. Това е най вече заради уникалните му крила с променяща се геометрия, които се оказват напълно ненужни и пренатоварващи конструкцията. Забележи, че тази схема е много слабо популярна, и няма последователи в съвременното самолетостроене. Навремето са правени така, за да излитат от по къси писти, защото врагът ще бомбандира летищата. Първоначално дори са го мисли да е с подемни двигатели и да излита вертикално. Специално за България съм чел, че нашите МиГ-23 още в Русия са модернизирани и са имали даже по модерно оборудване от МиГ-29. В този смисъл беше голяма глупост да държат силно остарелия МиГ-21, а да нарежат модерните МиГ-23.

Нищо, сега ще купят от Португалия 8 стари Ф-16 и те ще заменят МиГ-21. Да даде Господ да имаме свестни управници, и след години да вземем нещо ново и модерно.

Фружине, в поста ти има голяма колизия, хем бил с уникални криле, хем не бил най-успешен. Да така е. Тези крила, въз основа на голямото претоварване имаха бързо износване. Това беше основната причина за избора. Но както сам виждаш Миг-23 имаше топлинна ракета, за която не е нужно да се пуска собствената РЛС, в това беше най-голямото предимство. Освен това Миг-23 МЛ имаше по-добри летателни характеристики спрямо Ф-4, Ф-5 и Ф-16 с каквито бяха наситени авиациите на турци и гърци.

  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

Уникален не означава добър, а просто различен. В този смисъл уникална, но неудачна конструкция. Да, МиГ-23 е бил по добър от Ф-4 и Ф-5, колкото до Ф-16 зависи коя модификация. До 89 най малко беше равностоен, даже и доста по добър. Вече по новите гръцки и турски модификации са по добри от нашите немодернизирани двайсеитройки. Колкото до КОЛСа, него го има и МиГ-29, и Су-27 и прочее самолети.

Като обща информация, нашите вече са огледали португалските Ф-16. Дано да ги купят по скоро, защото българската авиация не е обновявана от 89.

http://aeropress-bg.com/categoryblog/858-kachka-napred-tri-nastrani.html

Една много добра статия-анализ по въпроса.

Редактирано от Frujin Assen
  • Потребители
Публикува

Уникален не означава добър, а просто различен. В този смисъл уникална, но неудачна конструкция. Да, МиГ-23 е бил по добър от Ф-4 и Ф-5, колкото до Ф-16 зависи коя модификация. До 89 най малко беше равностоен, даже и доста по добър. Вече по новите гръцки и турски модификации са по добри от нашите немодернизирани двайсеитройки. Колкото до КОЛСа, него го има и МиГ-29, и Су-27 и прочее самолети.

Като обща информация, нашите вече са огледали португалските Ф-16. Дано да ги купят по скоро, защото българската авиация не е обновявана от 89.

http://aeropress-bg....i-nastrani.html

Една много добра статия-анализ по въпроса.

Ф-16 дори блок 52 са умряла работа. Скъпо подържане и части, демоде.

От западните варианти що годе удачен беше Ф-18 Е. При това безпаричие, обаче няма какво да се прави.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Ами с 400 милиона толкоз, като се замогне България ще си напазаруваме и още нещо. Иначе, ф-18 си е супер самолет.

  • Потребител
Публикува

Рицарю, аз пък теб не мога да те разбера? Първо 'наряза' 21-ците, после писа, че може и да не са нарязани. След това ги обяви за стари още от н'ам к'ва си година, а започна да 'плачеш' за Ми-чките, че и в Су-тата намери хляб. Така ли се води дисусия? Правилния въпрос е за какво са ни тези самолети? Не, не са за война със съседите или хеле пък с велики сили (малко поочукани но все още държащи се). Там нямаме никакъв шанс. Даже всяка от великите сили (и бившите) да ни дадът по една ескадриа от най-новите си самолетчета с въоръжението. А пилоти от де ще вземем? А нальоти как ще направим? А и ей тъй не може да си правим нальоти (даже да имаме възможност). То ако цял живот си карал френска кола а минеш на швабска пак време за свикване трябва, а и е хубаво някой да те 'отвори' на някои специфики. Нали?

На нас самолети ни трябват да защитаваме обектите си, но от евентуални терористи. Нито НАТО нито ЕС могат да си позволят 'дупка' в небето и затова при невъзможност БГ ВВС-то да лети ще пратят 'заместници'. Дали ще са турци, гърци или даже румънци е без значение, без значение е и дали ще са Томита или франсента. Това си е загуба на независимост, която не трябва да допускаме. И ние засега не го правим. Но за такъв вид охрана не ни трябват супер нови и суперскъпи самолети. Затова 21-чките вършат работа. 29-ка по-добре, ама като руснаците се опъват, а ние не можем да си ги оправим сами, какво да правим/ Ми ще летим на 21-чки докато си закупим нещо друго. Е ясно е че няма да са Раптори, но нека поне да са сносни и по-евтинички за поддържка. Както писах, никой не иска от нас да воюваме с/у най-новите видове военни самолети. Ние пък да и искаме не можем, няма да можем (поне скоро) и никога не сме могли.

  • Потребители
Публикува

Рицарю, аз пък теб не мога да те разбера? Първо 'наряза' 21-ците, после писа, че може и да не са нарязани. След това ги обяви за стари още от н'ам к'ва си година, а започна да 'плачеш' за Ми-чките, че и в Су-тата намери хляб. Така ли се води дисусия? Правилния въпрос е за какво са ни тези самолети? Не, не са за война със съседите или хеле пък с велики сили (малко поочукани но все още държащи се). Там нямаме никакъв шанс. Даже всяка от великите сили (и бившите) да ни дадът по една ескадриа от най-новите си самолетчета с въоръжението. А пилоти от де ще вземем? А нальоти как ще направим? А и ей тъй не може да си правим нальоти (даже да имаме възможност). То ако цял живот си карал френска кола а минеш на швабска пак време за свикване трябва, а и е хубаво някой да те 'отвори' на някои специфики. Нали?

На нас самолети ни трябват да защитаваме обектите си, но от евентуални терористи. Нито НАТО нито ЕС могат да си позволят 'дупка' в небето и затова при невъзможност БГ ВВС-то да лети ще пратят 'заместници'. Дали ще са турци, гърци или даже румънци е без значение, без значение е и дали ще са Томита или франсента. Това си е загуба на независимост, която не трябва да допускаме. И ние засега не го правим. Но за такъв вид охрана не ни трябват супер нови и суперскъпи самолети. Затова 21-чките вършат работа. 29-ка по-добре, ама като руснаците се опъват, а ние не можем да си ги оправим сами, какво да правим/ Ми ще летим на 21-чки докато си закупим нещо друго. Е ясно е че няма да са Раптори, но нека поне да са сносни и по-евтинички за поддържка. Както писах, никой не иска от нас да воюваме с/у най-новите видове военни самолети. Ние пък да и искаме не можем, няма да можем (поне скоро) и никога не сме могли.

Какво съм нарязал , бе Митак ? :read:

Ти пък сега, за някви си 21-ци ли ще ме дадеш курбан на българската не/наука ?:Oo:

Аз бях апологет на 23-ките, ма ти и това пропусна...

Съгласен съм с теб, само дето националния суверенитет отдавна е продаден. ..:vertag:

И какво искаш да кажеш ... , че Миг-21 ефикасно си изпълняват задачите. По същия почин можем през два часа гълъбчета да пускаме в небето. Еквивалентния ефект ще бъде един и същ ...:punk:

  • Потребител
Публикува (edited)

Никакви скъпи играчки не ни трябват, да ги оставят да си ги изпочупят и толкова. На гол тумбак не ни трябват чифте пищови.Армията ни е на такова дередже, че който реши /или му позволят да реши/ ни опуква за нула време. За да се перим все пак,по-добре да си развием ПВО-то.

Току-що казаха, че катастрофата е в резултат на пилотска грешка при игричката

Редактирано от JImBeam
  • Потребители
Публикува

В България на въоръжение е имало няколко основни модификации МиГ23.... Другите държави, които се отказват от самолета заради високата за тази ефективност цена са въоръжени само с ранните модификации МФ с ограничени летателни данни, по-слаба електроника и въоръжение (ако не бъркам едва от МЛ нататък носят Р60, което вече е съвременна за тогава ракета за близък бой). В България на въоръжение са около 80 бройки МиГ23 повече от половината от които са МЛ+ модификации. Между другото тези самолети са разпродадени и някъде бях чел че дори са участвали в бойни действия в последствие.

Хубаво абстрактче за Миг-23 и неговите ПВО модификации . Мисля, че нашите самолети участваха в конфликта между Етиопия и Еритрея. Бяха управлявани от украински пилоти.

  • Глобален Модератор
Публикува

Засега има само предварителен доклад на разследващата комисия, все още не е изготвено всичко, ама нещата май отиват на към обвиняване на пилотите за инцидента. Според официалната (засега) версия, най-вероятно при излитането пилотите са прибрали колесниците по-рано и резервоарът се ударил в полосата, от което се е разцепил и е изтекло гориво, което се възпламенило от горещите газове.

  • Потребител
Публикува

Не разбирам защо трябва да се ориентирваме само към западни самолети, чини ми се пак политиката поръчва музиката. Ние си имаме стари самолети и то в пъти по-добри от ф-16, това са МиГ-29. Имаме си и супер бомбардировач - Су-25. Защо да бракуваме тези машини, като можем да ги модернизираме, а можем да си купим и нови, от тези модели, на по-ниска цена от старите ф-16. Същото важи и за поддръжката, просто е по-евтина. Да не говорим, че за да усвоят нов изтребител трябва да подменят цялото оборудване на летището. Значи ние си имаме подготвена, смазана и добре работеща база, за руски изтребители, за какъв дявол ни е да купуваме самолети от същото поколение, само че западно производство?! Ще си дадем паричките, ще обучим, кадри и ще се перчим, че летим на американски бараки. Това не е никакво обновяване а авиопарка, а заменянето му с технически по-непригоден. Някой ще каже ама не можели да се познават, но това си е въпрос на оборудване, което е никакъв проблем за руснаците да инсталират. Не само части, ами и специално гориво ще трябва да купуваме за тези машини. Ако ще е западно, то поне да е нещо, което си струва невероятните пари.

  • Глобален Модератор
Публикува

Нека в тази тема да се обсъжда само информацията около самия инцидент. По повод нуждите на ВВС и бъдещото закупуване на нови изтребители пишете в тази тема - http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=13395

  • Глобален Модератор
Публикува

Ами това каза Аню Ангелов, но още две седмици има някъде до финалното заключение на комисията. Ако това е станало още при излитането не би ли трябвало да го забележат след като все още е бил на земята, ако имаше видео от полета вероятно можеше да се види в кой момент точно е прибран колесника.

  • Потребители
Публикува

Засега има само предварителен доклад на разследващата комисия, все още не е изготвено всичко, ама нещата май отиват на към обвиняване на пилотите за инцидента. Според официалната (засега) версия, най-вероятно при излитането пилотите са прибрали колесниците по-рано и резервоарът се ударил в полосата, от което се е разцепил и е изтекло гориво, което се възпламенило от горещите газове.

Точно това е причината. Чичко пилот е вдигнал предницата малко по-рано от колкото била стандартната процедура. Сигурно пилота е имал Ферари и го е отлепял често от пътя, но при самолета тръгване с "мръсна газ" не става.

Тази кофти грешка се дължи на безумно малкото часове за летене....:post-20645-1121105496:

  • Глобален Модератор
Публикува

Доста изчерпателно и категорично мнение, от него оставам с впечатление, че си по-добър пилот от двамата управлявали този самолет, а също така си вероятно и член на комисията, но единствения компетентен в нея, защото тя все още не се е изказала единодушно и окончателно. Радвам се, че го сподели това в нашия форум преди да го кажеш по новините :)

  • Потребител
Публикува (edited)

Рицар е прав, нищо че не сме членове, достатъчно се изписа в нета, така че и илитератите ние, знаем за кво става въпрос.

Редактирано от kramer

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!