Отиди на
Форум "Наука"

Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС  

32 потребители са гласували

  1. 1. Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС?



Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Ами като си погледнем в паницата, къде да ги видим тез стари16-ки дето ни ги тикат. Що да им ядем огризките на тия? Ти вкисната храна ядеш ли? Ако не, що прокламираш закупуването на трижди вкисната?

  • Потребител
Публикува

Ти може и да си, ама какво реално ни се предлага

  • Глобален Модератор
Публикува

Е това да не е СССР и Брежнев да ни подарява Су-25ци и нефт срещу доматени консерви. Отдавна вече няма безплатен обяд, а свалени гащи, отворени бузки и бой докато мърда

Това не са подаръци! Това е срещу съюз, приятелство, геополитическа подкрепа. Така се прави, не както сега..

  • Потребител
Публикува (edited)

Така е, ама ще ни обвинят в политизация на темата ;)

Редактирано от ABBEY18
  • Глобален Модератор
Публикува

Проблема с Грипен-а (въпреки че води в нашата класация по предпочитаваемост) е че СААБ е частна компания и няма как да ни го продадат на "политическа" цена, защото не могат да си позволят да са на загуба, както могат САЩ или ЕС с/у политически дивиденти. Естествено може и да се договори нещо срещу някакъв друг тип дивиденти, но се съмнявам въобще някой от външното ни министерство да си е направил труда да изпрати и един мейл до Сааб. Там разполагат само с поща за американски колети.

  • Потребител
Публикува

Аз не мога да видя, не съм гласувал, а и няма опция "против закупуване". иначе те частните компании са по даващи от държавните, стига да се уредят. СААБ не са щатска компания, друго щеше да бъде ако е Боинг или Локхийд Мартин

  • Потребител
Публикува

Проблема с Грипен-а (въпреки че води в нашата класация по предпочитаваемост) е че СААБ е частна компания и няма как да ни го продадат на "политическа" цена, защото не могат да си позволят да са на загуба, както могат САЩ или ЕС с/у политически дивиденти. Естествено може и да се договори нещо срещу някакъв друг тип дивиденти, но се съмнявам въобще някой от външното ни министерство да си е направил труда да изпрати и един мейл до Сааб. Там разполагат само с поща за американски колети.

Не трябва дълеч да се оди. Да питът маджарите за опитът им в експлоатацията на тези самолетчета.....Изхвърлени пари.....Вместо да ги дадът на нас да си купим биричка с мезе на морето в някоя механичка........ :guitar2: :guitar2: :guitar2: :guitar2:

  • Потребител
Публикува

Щ припомя, че от Грипен се отказаха швейцарците, дето не е да нямат кинти ;).

швейцарците се отказаха нали знаеш, че не е като отказаха се българите или англичаните или еди кой си

отказът е в референдум, на управленческо ниво всичко е минало, точно защото грипените освен, че са най-евтини са най-евтини и за поддръжка

има обаче дълга дискусия в пресата, т.к. грипените не са равностойни на конкуренцията, пък и ще бъдат остаряли буквално след 10г.

след която следва референдум

  • Модератор Военно дело
Публикува

Пред швейцарците никога не е стоял въпроса нови изтребители за бедни (Грипен) или трета ръка стари Ф-16, че са по евтини. Освен това, Швейцария е в средата на Европа, не състои нито в ЕС, нито в НАТО и от доста време не е воювала. Ситуацията в Швейцария е коренно различна.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Питай Разсмусен.

Цитат

Военното министерство вдигна малко завесата около доклада на НАТО, който критикува състоянието на армията ни. Както "Сега" разкри, преди посещението на главния секретар на алианса Андерс Фог Расмусен у нас България е получила документа, но МО го засекрети. По неофициална информация докладът критикува властите за намаляването на бюджета и провалената модернизация. В понеделник министърът на отбраната Ангел Найденов потвърди това.

Въпросът за покупката на нови изтребители и прекратяване на зависимостта на армията ни от Русия беше повдигнат по време на разговорите с Расмусен. Тогава и премиерът Пламен Орешарски, и президентът Росен Плевнелиев дадоха да се разбере, че проектът ще започне до няколко месеца

http://www.segabg.com/article.php?id=697047

Накратко Расмусен им е издърпал ушите и е поискал да купим срочно военна техника от натовски страни, както и да увеличим парите за армията.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Адаш, влизайки в ролята на Расмусен бих отговорил-международния тероризъм, Иран и Русия. Щях да забравя Сирия.

  • Потребител
Публикува (edited)

За какво са ни новите изтребители? С кого ще воюваме? На този етап единствения конфликт е този в Украина. Мислите ли, че руснаците ще ни дадат изтребители 5-то поколение, за да ги използваме евентуално с/у тях? Че те спъваха до сега модернизацията именно по политически причини. Толкоз правителства се смениха, някои доста проруски но доникъде не се стигна.

Хайде да оставим политиката настрана, тя не е съотносима към този проблем според мен. Въпроса с кого ще воюваме не е най-важния. Оръжия се купуват за да не се воюва с тях. :)

За българските пилоти сега е най-важно да летят, на какво е по-маловажно. Важна и кооптирането на нашите пилоти в НАТО, с наши авиони. Освен това не само авионите са важни, а и обучение, въоръжение и поддръжка. Тайфуните мисля, юе ни ги оферират голи като пушки, а въоръжението не е евтино!

За съжаление проблемите при нас са толкова дълбоки, че очевидните решения не винаги са най-добрите.

Освен всичко това тайфуните са и доста скъпи за обслужване. И според мен най-важното в момента е поддържането на максимален брой пилоти с максимална подготовка. А това не се прави със скъп тежък изтребител. Колкото и да е добър от гледна точка на летателните си характеристики. Лекия и евтин грипен според мен би бил по-ефикасен от гледна точка на обучението на бойни пилоти, нищо че е със много по-скромни летателни характеристики.

Редактирано от angelmr
  • Потребител
Публикува

Хайде да оставим политиката настрана, тя не е съотносима към този проблем според мен. Въпроса с кого ще воюваме не е най-важния. Оръжия се купуват за да не се воюва с тях. :)

За съжаление проблемите при нас са толкова дълбоки, че очевидните решения не винаги са най-добрите.

Освен всичко това тайфуните са и доста скъпи за обслужване. И според мен най-важното в момента е поддържането на максимален брой пилоти с максимална подготовка. А това не се прави със скъп тежък изтребител. Колкото и да е добър от гледна точка на летателните си характеристики. Лекия и евтин грипен според мен би бил по-ефикасен от гледна точка на обучението на бойни пилоти, нищо че е със много по-скромни летателни характеристики.

То има и други начини за обучение на пилоти. Най-ефективния е със симулатор. Цаната на такова обучение е също неизмеримо по-евтина от закупуването на дори един изтребител. Поне доколкото аз съм запознат квалифицирането на цивилни пилоти за даден тип самолет става по този начин. Всичко е въпрос на икономика, но когато е държавно всеки може да пилее както си иска.Реалии разни....

  • Потребител
Публикува

Симулаторите са хубаво нещо. Но без летене няма как да стане. Иначе на симулатор и аз мога да пилотирам сумати самолети, но едно е симулатора, друго е същите тези маневри, които ги можеш перфектно на симулатор да ги изпълниш при постоянно променящо се претоварване и с вътрешно ухо вързано на морски възел. Запазването на ориентация в такива условия се постига с много практика. Иначе всеки виртуален пилот ще може да изпълнява прости маневри, а след кратко обучение да излита и каца в прости условия. Правени са такива експерименти и принципно става. Поне на малки спортни самолети. При военната авиация обаче изискванията са малко по-различни.

  • Потребител
Публикува (edited)

Има симулатори и симулатори, аз не говоря за прости симулатори, а за такива със всички екстри дето са с цени от няколко десетки милиона долара. Мисля че имперската армия в момента на 80 % обучава армията си със симулатори. Всичко може да се симулира, така може да ти вържат вътрешното ухо, че чак на припадък да те изкара ;)

Нещо от рода на това:

http://www.militaryaerospace.com/articles/print/volume-21/issue-11/special-report/simulated-scenarios.html

Редактирано от ABBEY18
  • Потребител
Публикува (edited)

Не може да се симулира претоварването. Симулаторите за които говориш се различават от тези, които можеш да си свалиш от интернет най-вече по използвания хардуер, който имитира 100% самолета който се симулира. Да има и хидравлика, която да клати кабината, с което да се симулира поведението при прости маневри с 1g натоварване, турболентност в атмосферата и тнт. Но сложни маневри, отрицателно претоварване, сили на усукване, все са неща които няма как да се симулират. Освен ако не сложиш симулатора в една центрофуга, а нея в вътре в друга центрофуга, но дори и тогава ще се симулират само плавни маневри, при това не всички.

Редактирано от angelmr
  • Потребител
Публикува

основният проблем в БГ е чисто икономически - БГ няма пари и е бедна държава

пак от икономическа гледна точка, като се има предвид, че сме член на НАТО и ЕС е логично да се направи една малка боеспособна част от самолети, които ще ни излезнат най-евтино през следващите 20-30г.

ние не можем да си позволим да купуваме последно поколение изтребители няма значение дали става дума за руски, американски и ли европейски

респективно трябва да се жертва или количеството или в бойните характеристики, а най-вероятно и в двете

нещата са много даже прекалено прости и нямат никаква нужда от политизация

за това и аз поддържам решението да се вземе някаква бройка грипени, на които да се лети още 20г.

  • Потребител
Публикува (edited)

Не може да се симулира претоварването. Симулаторите за които говориш се различават от тези, които можеш да си свалиш от интернет най-вече по използвания хардуер, който имитира 100% самолета който се симулира. Да има и хидравлика, която да клати кабината, с което да се симулира поведението при прости маневри с 1g натоварване, турболентност в атмосферата и тнт. Но сложни маневри, отрицателно претоварване, сили на усукване, все са неща които няма как да се симулират. Освен ако не сложиш симулатора в една центрофуга, а нея в вътре в друга центрофуга, но дори и тогава ще се симулират само плавни маневри, при това не всички.

Работи се по въпроса и има вече резултати

http://www.etctacticalflight.com/

тук е промо видеото

https://www.youtube.com/watch?v=L3wVPW-i_tg#t=35

а тук малко по-подробно

Редактирано от ABBEY18
  • Потребител
Публикува

Това е едновекторна система, която е физически невъзможно да осъществи бърз преход от високи позитивни, към негативни ускорения и също така е невъзможно да комбинира повече от един вектори на ускорението, като например ротацията на самолета около оста си. Не съм експерт по темата, но смятам че за целта са нужни поне две центрофуги една в друга. Но е едно добро начало.

  • Потребител
Публикува

Значи тази система е от преди 10-12 години, че и повече, мисля че сиситемата с двете центрофуги я има вече, нещо от рода на капсула в капсулата, но не вярвам да го видя в ютюб скоро

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!