Отиди на
Форум "Наука"

Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС


Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС  

32 потребители са гласували

  1. 1. Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС?



Recommended Posts

  • Потребител

Дори и да я има, тя само допълва реалните полети, а не може да ги замени. Да не говорим че така или иначе самолета трявба да го има физически, а като го има физически, за да се поддържа както трябва, той трябва да лети.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А, то без самолет, няма да стане, но със симулатора ще трупат повече часове. А нали идеята е да се обучават пилотите. Важното е че има начини и то много по-евтин, но явно няма желание. Извинението е че няма пари, което не е точно така, ама айде да не политизираме.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това не го разбрах. Проблема заради който ще се закупуват нови изтребители е нежеланието за възстановяване и ремонтиране на наличните МиГ-ове, а не невъзможността да се поддържа подготовка на пилотите (да де и това го има). Да, оказа се че нямаме симулатор за тях, щели да ходят в Сърбия на симулатор... Но си мисля че при покупка на изтребител, независимо дали нов или втора употреба, симулатора ще е нещо задължително. Той не е ново откритие което трябва тепърва да коментираме, а почти ултимативно изискване за поддържане на малко от малко боеспособна авиация.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аби пак продължава със смешките си ;). Ще закупуваме симула за милиони долари, ама няма със симулаора да си пазим въздушното пространсво ;), няма как. Избихте го наистина в девета глуха.

Симолатор разбира се трябва, защото керосина не е евтин, но това е допълнение и второсепенен въпрос. По отношение на вионите съм на мнение, че е по-важно експлоатационния срок, ремонтите и въоръжението. После и бройктата. 6 грипена не са нещо по-различно от 29-ки, даже да ги комбинираме с 29-ките. Не зная какви са днес стандартите, по мое време бяха двойка с подгрени двигатели и резерв (забравил съм вече :(!). май? Това прави поне 12 самолета, а и с обучението -16-18.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
"Повеќе прелети и приходи со отворањето на косовското небо"

http://a1on.mk/wordpress/archives/308784

Сега едно Косово и една България колко растояние е....Нищо.

Купи си израелските ракети против нападателни самолети и ракети, и си спинскай спокойно. Що ти са такива скъпи дранкулкир като изтребителите?. За кефът на 30-50 големи момчета л?. Като искат много-много да летят да скачат от балкана или от високи згради с парашути и други глупости....за да си завъртят адреналина на максимума.

:grin: :grin: :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако някои от вас си мислят че една хартийка и надупен към нато задник ще опазят държавата ни, аз не мисля така. Според мен имаме нужда от силна армия, включваща достатъчен брой съвременни изтребители.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Нашите военни считат за достатъчно минимална бройката от 16-20 машини. Планира се, при внос на 8-9 самолета да се свалят от въоражение вече остарелите МиГ-21. Разполагайки с 12-16 МиГ-29 и 9 Ф-16/Грипен българската авиация би имала достатъчно машини. Това от което се страхуват военните (най лошия сченарий) е снемане от въоражение и на МиГ-29 с извинението че няма пари за експлоатацията на новите машини. След което ще последва заземяване и на поне част от новите машини по същите причини.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Според един унгарски лаф кат нямаш пари не се хващай да танцуваш с булката....

Най евтиният вариант го дадох вече. Но ако някой си бълнуват шипческата или други епопеи от балканските и други войни, да бълнува и малко парички от къде ще се вземат за такива играчки. Защото 1-2-3 работоспособни самолета са смешна работа.......и нищо не струват....СМСМ :plane: :plane: :plane:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Скуби, най евтиния вариант е да останем без авиация подобно и на други страни. Тогава ще трябва да плащаме на ескадрила натовски самолети да дават дежурства на наше летище. Те ще се сменят ротационно днес английски, утре френски, другиден турски...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

С риск да нагазим пак в политиката ББ спомена нещо, което смешното правителство дето никой уж вече не го подкрепя пък не пада не свърши (не че съм какъвто и да е фен на ББ). А това е използвайки ситуацията в Украйна и нуждата от засилване на нашия фланг на НАО да се договори ескадрила на минимална цена. Разбира се това може да са само 16-ки. Но и това е решение. Грипени няма как да са, ЕС още не е дорасъл да дава еврофайъри без пари.


Основния изтребител на Турция все пак е 16-ката, сделката за стоте 35-ци не се знае дали ще стане, предвид, че комшиите се пънат и техен си да произведат

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скуби, най евтиния вариант е да останем без авиация подобно и на други страни. Тогава ще трябва да плащаме на ескадрила натовски самолети да дават дежурства на наше летище. Те ще се сменят ротационно днес английски, утре френски, другиден турски...

Ами за това говоря. Докато сме бедни да дадем това под наем. Или. Разговарял съм с унгарски и български екс пилоти от миналият век. Ежегодно са имали приятелски срещи в почивни на разни страни и /задължително за отпущане на нервите/ и там които най са се имали като колеги са били точно те. Защо не може една обща групировка да се направи като немско-френската НАТО част? Ако искаме на всяка цена да хвърляме пари в боклука.

Ако добре си спомням от цената на един изтребител можеше да се построи една болница.

А от подръжката му боева готовност, колко ?

:plane: :plane: :plane:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скуби, то това което предлагаш го направиха 2009-та с купуването на С-17 и отпуснатите летателни часове на страните участнички. Нали си в Унгария, как си пропуснал ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Скуби, то това което предлагаш го направиха 2009-та с купуването на С-17 и отпуснатите летателни часове на страните участнички. Нали си в Унгария, как си пропуснал ;)

Има обща българо-унгарска военна част в служба поставена?

Наистина съм пропуснал.

:grin::groupwave2::grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Имаше идея, да купим с Румъния стари Ф-16 директно от САЩ. Обаче тази идея нещо се разсъхна.

Но темата може да се затвори, през септември има нови избори-на новото правителство ще му трябват поне няколко месеца да се оправи с текушите задачи... през 2015 ще си поговорим пак.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Има малка, но съществена разлика между нас и Румъния, всъщност повече са. Първата е, че Румъния може да си позволи да купува без нас. И да избира без нас. Втората е, че Румъния е в пъти по-голяма от нас, като площ, като територия и като икономика. И последно, Румъния може да се превърне (в един много лош сценарий) във ....'фронтова' д-ва.

Що бе, що да се затваря? Ние тука си пишем, да не би Лорда да я е отворил ти тема с идеята правителството да я чете и да взима 'мъдрост' от нас? Не мисля!?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Адаш, имах предвид, че до 2015 вече няма да се случи нищо по темата. А ние само ще си чешем клавиатурите без новости по темата. Просто няма да има какво да обсъждаме. Под "затворим" имах предвид това.

Румънците вече изядоха дървото.

На 10 октомври министърът на отбраната на Румъния е подписал договор за закупуване на изтребители F-16 Fighting Falcon (девет едноместни и три двуместни) от излишъците на португалските ВВС. Платена е и първата вноска от 100 милиона щ.д., съгласно условията на договора, който е на обща стойност 600 милиона щ.д. (Според www.janes.com цената само за самолетите е 252.6 милиона щ.д.). Няма информация дали в тази сума се включва и закупуване на въоръжение за изтребителите.

normal_nmeii%20-%20portugal%20f-16%20fal

В рамките на договора тези изтребители ще бъдат модернизирани от португалските ВВС с помоща на OGMA-Industria Aeronautica de Portugal , като първият F-16 ще бъде доставен в Румъния през 2015 г.. Група от 9 летци и 69 души технически състав заминават за Португалия за обучение. Ескадрилата с F-16 ще бъде напълно формирана през 2017 г., когато и изтича ресурса на румънските МиГ-21 Lancer.

Машините са модел Ф-16А блок 15 (едни от най ранните), произведени през 1984 (нашите МиГ-29 са ни дадени чисто нови произведени 1989), стоят на въоражение в САЩ до 1994, след което са консервирани. През 1999 преминават модернизация по стандарта MLU и са продадени на Португалия. В Португалия стоят на въоражение до 2009 когато са консервирани.

Но бъдете спокойни, за нас остават достатъчно стари MLU намиращи се в Дания, Белгия и Холандия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"Повеќе прелети и приходи со отворањето на косовското небо"

http://a1on.mk/wordpress/archives/308784

Сега едно Косово и една България колко растояние е....Нищо.

Купи си израелските ракети против нападателни самолети и ракети, и си спинскай спокойно. Що ти са такива скъпи дранкулкир като изтребителите?. За кефът на 30-50 големи момчета л?. Като искат много-много да летят да скачат от балкана или от високи згради с парашути и други глупости....за да си завъртят адреналина на максимума.

:grin: :grin: :grin:

Извини ме, но това би било адски глупаво решение. Традициите в обучението се натрупват трудно, а се губят много лесно. В момента не е възможно да се гарантира националната сигурност без собствено ВВС. Така че хайде да не разправяме как няма пари (пари има), а да направим така че да бъдат разпределяни по един адекватен начин. Държава като нашата, дори и в криза може да поддържа 30-тина съвременни евтини изтребителя и достатъчно натрениртани пилоти.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Ангеле, реално погледнато, това означава 15 Су-25 и 16 МиГ-29. Само където в момента реално летят единични бройки Су-25 и МиГ-21 и незнам колко, може би около 8-10 МиГ-29. Нашите военни искат 9 нови самолета, 9 МиГ-29 (ако има чалъм всичките 16) и няколко Су-25. Ето ти ги 30 те самолета които може да се поддържат. Но както каза, всичко опира до пари и тяхното правилно разпределяне.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
  • Потребител

В статията е написана една манипулация. Че нямало как МиГ29 да станат многоцелеви и че ресурса им изтича скоро. Самолетите има как да станат многоцелеви, има как да станат и съвместими с изискванията на НАТО, а ресурса им по налетяно време не е и преполовен. Ако не бъркам има две напълно независими предложения за модернизация. Или поне имаше преди години. Руснаците ги знаем. Но ако държат да не са руснаци, в Израел по традиция се занимават с модернизация и натовизация на руска техника. Проблема е че МиГ-а е отписан по чисто политически причини, а не че му е изживян живота, или че отстъпва по показатели на конкурентите, нека да си кажем нещата в очите.

От там нататък опциите са: подарени тайфуни, рециклирани Ф16 или нови грипени. Първите са много скъпи за поддръжка, вторите са по-стари и от нашите МиГ-ове с всички произтичащи от това последствия (става дума за първите блокове Ф16 произведени още в началото на 80-те или дори в края на 70-те), така че остава само третата опция. В това се опитва да ни убеди и статията, но с употребата на по-примитивни рекламни трикове. Защо подобно решение се бави, можем само да спекулираме, а понеже причините вероятно са лобистки и граничещи с политиката, вероятно биха излезли извън обхвата на този форум. За мен, въпреки предубежденията ми от преди години, грипена става все по-безалтернативен.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ше си дойдеме на Грипена, аз кво ви разправям ;)

А иначе в един руски сайт прочетох, че румънските ВВС били уредили абсолютно същата оферта, каквато за нас се спрягаше - португалски Ф-16-ки от старите блокове. С тази разлика, че те ще заменят МиГ-21-ите си с тях (МиГ-29-ките им ще си останат на въоръжение) и също така с разликата, че тяхната сделка е вече уредена и е въпрос на време да бъде изпълнена.

И между другото от състава на ВВС на Португалия в момента за препродажна подготовка минават само поръчаните от Румъния 9 изтребителя (7 F-16/А и 2 F-16/В). За нашата "оферта" португалците всякаш не са и чували, а и няма да ме учуди ако е така. Ако цялата афера е по-скоро журналистическа измислица или просто нашите са я копи-пейстнали от румънците ама само на ниво чесане на езици.

Редактирано от Warlord
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!