Отиди на
Форум "Наука"

Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС  

32 потребители са гласували

  1. 1. Какви да бъдат новите изтребители за нашите ВВС?



Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

Руска техника! Няма защо да плащаме за западна такава. Първо е по-евтина, второ имаме подходяща база и обучени кадри, трето покрай такава поръчка можем да модернизираме и да върнем в небето голяма част от настоящата техника и четвърто България има нужда политически да балансира и да бъде в добри отношения както с запада, така и с Русия. Наличието на такава техника в НАТО, ще ни направи желан партньор за учения, което ще позволи на летците ни да имат опит и нальот на ниво. Защо ни е да купуваме западна техника? Грипенът е в пъти по-добре от старите Ф16, но защо да го пазаруваме?! За да удоволетворим искането за западна техника? Вече го направихме един път и нарязахме цялата си авиация, за да я заменим с руска, спечелихме ли от това? При следващия политически катаклизъм какво? Пак ли ще сменяме всичко? Извинявам се за поредното политизиране, но според мен няма как да бъде избегнато, след като е условие.

Редактирано от В.Павлов
  • Модератор Военно дело
Публикува

Защото България не е суверенна държава. Влизайки в НАТО ние доброволно се лишихме от част от суверинитета си. Ако искаме да решаваме сами, следва да излезем от НАТО, което поне за момента не е добра идея.

  • Потребител
Публикува

Ако това е било условието да ни приемат и да останем в НАТО и EС, разбирам. Но си направих труда да прочета тези 14 члена на Северноатлантическият договор и не виждам такова условие. Може би ще е добре да преместим дискусията "защо само западна техника" в новосъздадената тема за политики и да не заключваме и тази.

  • Потребител
Публикува

Защото България не е суверенна държава. Влизайки в НАТО ние доброволно се лишихме от част от суверинитета си. Ако искаме да решаваме сами, следва да излезем от НАТО, което поне за момента не е добра идея.

А кога България е била суверенна д-ва? Че кой в света е суверенна д-ва по тази логика? Сърбите суверенна ли са? като суверенна, к'во претърпяха!? И като е толкоз гот, що д-вите драпат да са в ЕС (с изключени на Швейцария и още няколко, които финансово могат да си го позвеолят, ама военно не могат!).

Руска техника! Няма защо да плащаме за западна такава. Първо е по-евтина, второ имаме подходяща база и обучени кадри, трето покрай такава поръчка можем да модернизираме и да върнем в небето голяма част от настоящата техника и четвърто България има нужда политически да балансира и да бъде в добри отношения както с запада, така и с Русия. Наличието на такава техника в НАТО, ще ни направи желан партньор за учения, което ще позволи на летците ни да имат опит и нальот на ниво. Защо ни е да купуваме западна техника? Грипенът е в пъти по-добре от старите Ф16, но защо да го пазаруваме?! За да удоволетворим искането за западна техника? Вече го направихме един път и нарязахме цялата си авиация, за да я заменим с руска, спечелихме ли от това? При следващия политически катаклизъм какво? Пак ли ще сменяме всичко? Извинявам се за поредното политизиране, но според мен няма как да бъде избегнато, след като е условие.

Каква например? 29-ки ли? Дай ценоразписа и руските условия (които обикновенно включват и политически такива) и към тях прибави и НАТО-визацията в Израел. Никак не разбирам, как можем да върнем в небето голямата част от настоящата техника? Че ние да нямаме 10 ескадрили 29-ки? После пък съвсем не разбирам!?! Ние ли ще сме балансьора м/у Русия и Запада!?! Че ние не сме ли част от т.нар. Запад бидейки член на ЕС???

И пак за икономическата и 'учебно-тренировачнта' 'полза'! Как нито една д-ва не и хрумна такава велика идея!? Кой е купил руска техника, а особено военно-въздушна? Може да има някаква зделка дето не зная? Полша ли, Чехия ли, Словакия ли или Унгария, или Германия, ама хайде, те произвеждат части за еврофайтерите. Напротив всички си приземяват и препредават руските самолети. Аре ние сме тъпи копелета и сме мивки на хамериканците, ама всички останали и те ли!?

  • Потребител
Публикува

Не драпат държавите да са в ЕС, бюрокрацията им драпа. ЕС е рай за бюрокрацията, не за народите. Народите са обречени на робство. Затова е и това постоянно насаждане на нихилизъм и овчедушие. Коминтерна не можа да го направи, не вярвам че и ЕС ще се справи, то си е процес. Интерсно ще ми е третото превъплъщение на социализма.....сигурно ще бъде по Китайски образец. Затова дай да си поръчаме още от сега Китайски самолети

  • Модератор Военно дело
Публикува

При посещението си в България Маккейн ясно го е казал на Орешарски-купувате американски Ф-16. Обсъждане не е имало, нашия е козирувал и приел за изпълнение. След което си подаде оставката и въпроса увисна във въздуха. Предишното правителство беше на крачка да вземе "политическо решение"-тоест няма конкурс, няма обсъждане- купува се Ф-16 на старо от Португалия и толкова. Не се знае, дали ще има ново политическо решение или конкурс.

Ако има конкурс то той пак ще почва от нулата...

  • Потребител
Публикува

Ти очевидно си 'светил' на срещата Орешарски-Маккей. Освен това не знаех, че Орешарски си е подал оставката. Очевидно си много в час.

Етооо Фружин успешно политизира и тази тема!

  • Потребител
Публикува (edited)

А кога България е била суверенна д-ва? Че кой в света е суверенна д-ва по тази логика? Сърбите суверенна ли са? като суверенна, к'во претърпяха!? И като е толкоз гот, що д-вите драпат да са в ЕС (с изключени на Швейцария и още няколко, които финансово могат да си го позвеолят, ама военно не могат!).

Каква например? 29-ки ли? Дай ценоразписа и руските условия (които обикновенно включват и политически такива) и към тях прибави и НАТО-визацията в Израел. Никак не разбирам, как можем да върнем в небето голямата част от настоящата техника? Че ние да нямаме 10 ескадрили 29-ки? После пък съвсем не разбирам!?! Ние ли ще сме балансьора м/у Русия и Запада!?! Че ние не сме ли част от т.нар. Запад бидейки член на ЕС???

И пак за икономическата и 'учебно-тренировачнта' 'полза'! Как нито една д-ва не и хрумна такава велика идея!? Кой е купил руска техника, а особено военно-въздушна? Може да има някаква зделка дето не зная? Полша ли, Чехия ли, Словакия ли или Унгария, или Германия, ама хайде, те произвеждат части за еврофайтерите. Напротив всички си приземяват и препредават руските самолети. Аре ние сме тъпи копелета и сме мивки на хамериканците, ама всички останали и те ли!?

Нищо им няма на 29-ките. Сръбските ги сваляха, защото западните самолети имат по-голяма далекобойност. Това е предмет на модернизация и може да бъде коригирано. Нашите машини могат да летят още много години, а с модернизация могат да станат напълно боеспособна част (не че сега не са, но до колкото знам летят само няколко машини). Не разбирам какво имаш в предвид под НАТОВИЗАЗИЯ. Ако говориш за система разпознаване свой-чужд, това могат да го направят и руснаците. Освен 29-ки можем да модернизираме и Су-25 които са ударни самолети и също са съвсем на ниво. Не знам обаче до каква степен тези машини могат да използват натовско въоръжение и дали има нужда от това.

Не мога да дам ценоразпис на руските условия, не знам изобщо дали са предоставяли такъв на българската държава. Казвам че е по-евтино, защото няма нужда от подмяна на цели бази и преобучение на персонал, а за въоръжение не сме били във война и сигурно още си имаме. Във вестник СЕГА има интервю (онлайн) с Александър Александров, който казва, че модернизацията на старите машини ще излезе от порядъка на един-два милиона лева на самолет(визирайки МиГ-29)! Освен това, казва че пи покупката на МиГ-М цената може да падне под 30 млн. евро за машина, ако продадем старите си мигове (35-37 без тяхната продажба). Всичко друго си имаме, ремонтна база, авиобази, персонал и въоръжение, как да не идва по-евтино?!

Ние нямаме нужда да бъдем балансьор между изтока и запада, не съм говорил за това. Имаме нужда нашата политика да е балансирана. Подписването на какъвто и да е било съюз не ни прави част от запада, защото географски си оставаме по средата. Ако разчитаме само на западът, да прави инвестиции и да ни пази, до никъде няма да я докараме. Виж Полша, първо я оставиха на Германия, после я оставиха на Русия. Ние не сме в по-изходна позиция, за да скъсваме всякакви връзки с Русия.

Много държави са закупили руска техника, вкл. военно въздушна, няма нужда да ги изброявам. Това си е рекламна информация и е напълно достъпна почти във всяка статия посветена на модел изтребител. Може би искаш да ревизираш питането си на: коя европейска държава е купила руска техника? Ако е така то сигурно си прав, че никоя. Това обаче не означава, че не е в наш интерес да си запазим руската техника и дори да си купим нова.

Когато говориш за политическите обвързаности с поръчката на тази техника, моментът с Южен Поток, беше и още е подходящ за да сме в изгодна позиция при преговори за цена.

Редактирано от В.Павлов
  • Потребител
Публикува

Натовизация е привеждане към натовските стандарти, Израел го прави. Колко руски машини са 'натовизирали' руснаците? Дай справка, щом твърдиш, че руснаците също могат. Също така да видим колко руски машини на въоръжение на натовски д-ви с модернизирали руснаците!?

Така, като си имаме ремонтни баи и обучен персонал защо вдигаме 3 самолета във въздуха? Сега не нам каак е, но преди 3 или 4 години парда беше 'заплашен', ащото имахме само 3 изправни 29-ки, това го знам от много сигурен източник. След като според теб сами можем да си ги ремонтираме, защо не го првим и не сме го направили Не става въпрос да ги модерниираме, само да ги ремонтираме.

Значи не става така с едно интервю ;)! Каква ще е модернизацията, какво точно се включва в тази цена? Достатъчно ли е? Четох Ал. Алексндрович ;) и в "Криле" - тази цена предполагм е без въоръжение и боекомплект или там както се казва при авионите и да ги купим предполагам ще трява да платим всичко накуп, това според теб възможно ли е :)!? Освен това, това предполага много тясно обвързване със съветски, пардон ), руски специалисти във всички сфери на експлотацията и полета и стрелбите и обслужването, това въможно ли е? Предлага някакъв измислен регионален център за сервиз (сиренцето, ама не смо е неугледно, а и червиво :)!) и обслужване на арабските! и европейските! МиГ-ове, че арабите нямат ли си територия? А Европейците в НАТО пък нямат МиГ-ове, или скоро няма да имат.

Не само европейска, а страна членка на НАТО.

Ми ние доколкото знам сме членове на ЕС и на НАТО. ЕС може да не е единна д-ва, но за нас (по-новите и по-бедните членки) е по-добре да е единна, да имаме висока интеграция във всичко, да участваме в енергиен съюз в банков такъв, ако може и във военен, но за сега няма, но има НАТО (където е и САЩ). Присъединили сме се към ЕС, значи сме член на ЕС, не сме пълнопрвен наистина, но вината за това е наша и само наша! Имаме нужда нашата политика да защитава нашите интереси в ЕС и после интересите на ЕС в останалия свят, още повече, че тези интереси (на ЕС) кореспондират с нашите. На този свят няма нищо даром и няма да има, т.нар. Запад ясно го показва ;). Русия също няма да ни даде нищо даром. Това в миналото със СССР също не беше даром и до сега си страдаме от това ;). Не си ли съгласен?

Аха да обвържем Южен поток с доставката на ескдрил две МиГ-ове ;) Става, за това обаче тук не само ще строят теи фирми дето Путин посочи, а ще трябва да им харижем и преносната с-ма ;). Вярно, няма да е за жълти стотинки (не са евтини и мигчетата), ама тях муха ги ухапала, още повече, че вемем ли ги (даже бе пари) се обвърваме поне а 40 години с тях ;) Е не това освен, че не е възможно е вредно най-вече за нас! Това 'положение', което предлагаш се нарича 'разкрачено' ). А такова положение е меко казано.....нестабилно ;).

  • Глобален Модератор
Публикува

При посещението си в България Маккейн ясно го е казал на Орешарски-купувате американски Ф-16. Обсъждане не е имало, нашия е козирувал и приел за изпълнение. След което си подаде оставката и въпроса увисна във въздуха. Предишното правителство беше на крачка да вземе "политическо решение"-тоест няма конкурс, няма обсъждане- купува се Ф-16 на старо от Португалия и толкова. Не се знае, дали ще има ново политическо решение или конкурс.

Ако има конкурс то той пак ще почва от нулата...

Не знам дали обърнахте внимание на миналия ми пост, но според официалната информация в португалските ВС, ако въобще са чували за това че ще ни продават самолети, не е започвана никаква подготовка по изваждане на консервирани машини за препродажба. Каквото е било извадено е продадено вече на Румъния. Това е. Останалото най-вероятно са празнословни локуми, които политиците ни разтягат за пред медиите за да изглежда, че се прави нещо по въпроса, който да зарежат след 4 г. като напуснат властта и толкова.

  • Потребител
Публикува

Натовизация е привеждане към натовските стандарти, Израел го прави. Колко руски машини са 'натовизирали' руснаците? Дай справка, щом твърдиш, че руснаците също могат. Също така да видим колко руски машини на въоръжение на натовски д-ви с модернизирали руснаците!?

Така, като си имаме ремонтни баи и обучен персонал защо вдигаме 3 самолета във въздуха? Сега не нам каак е, но преди 3 или 4 години парда беше 'заплашен', ащото имахме само 3 изправни 29-ки, това го знам от много сигурен източник. След като според теб сами можем да си ги ремонтираме, защо не го првим и не сме го направили Не става въпрос да ги модерниираме, само да ги ремонтираме.

Значи не става така с едно интервю ;)! Каква ще е модернизацията, какво точно се включва в тази цена? Достатъчно ли е? Четох Ал. Алексндрович ;) и в "Криле" - тази цена предполагм е без въоръжение и боекомплект или там както се казва при авионите и да ги купим предполагам ще трява да платим всичко накуп, това според теб възможно ли е :)!? Освен това, това предполага много тясно обвързване със съветски, пардон ), руски специалисти във всички сфери на експлотацията и полета и стрелбите и обслужването, това въможно ли е? Предлага някакъв измислен регионален център за сервиз (сиренцето, ама не смо е неугледно, а и червиво :)!) и обслужване на арабските! и европейските! МиГ-ове, че арабите нямат ли си територия? А Европейците в НАТО пък нямат МиГ-ове, или скоро няма да имат.

Не само европейска, а страна членка на НАТО.

Ми ние доколкото знам сме членове на ЕС и на НАТО. ЕС може да не е единна д-ва, но за нас (по-новите и по-бедните членки) е по-добре да е единна, да имаме висока интеграция във всичко, да участваме в енергиен съюз в банков такъв, ако може и във военен, но за сега няма, но има НАТО (където е и САЩ). Присъединили сме се към ЕС, значи сме член на ЕС, не сме пълнопрвен наистина, но вината за това е наша и само наша! Имаме нужда нашата политика да защитава нашите интереси в ЕС и после интересите на ЕС в останалия свят, още повече, че тези интереси (на ЕС) кореспондират с нашите. На този свят няма нищо даром и няма да има, т.нар. Запад ясно го показва ;). Русия също няма да ни даде нищо даром. Това в миналото със СССР също не беше даром и до сега си страдаме от това ;). Не си ли съгласен?

Аха да обвържем Южен поток с доставката на ескдрил две МиГ-ове ;) Става, за това обаче тук не само ще строят теи фирми дето Путин посочи, а ще трябва да им харижем и преносната с-ма ;). Вярно, няма да е за жълти стотинки (не са евтини и мигчетата), ама тях муха ги ухапала, още повече, че вемем ли ги (даже бе пари) се обвърваме поне а 40 години с тях ;) Е не това освен, че не е възможно е вредно най-вече за нас! Това 'положение', което предлагаш се нарича 'разкрачено' ). А такова положение е меко казано.....нестабилно ;).

Заключвам че и двамата не знаем, какви точно са тези европейски стандарти (за военната авиация). Ако го знаехме, щяхме да знаем по-добре какво могат и не могат руснаците и какво правят израелците. За сега, като че ли нямаме условието. Ще потърся.

Не съм толкова наясно с нещата, незнам колко машини руснаците са "натовизирали", може и николко, може и повече. От друга страна имам ясен спомен, за едно старо предложение за модернизиране на нашите МиГ-29, в което се казваше, че ще бъдат преправени за да покриват стандартите на НАТО.

Ремонтната база не е завод. Все едно да закаш колата в сервиз и да им кажеш да ти сменят двигателя. Ще го направят само ако им намериш нов двигател. Така е и със самолетите, просто не си пазаруваме резервни части, летят малко машини защото от другите се "канибалстват" нужните части.

За въоръжението, работата е там че въоръжение за руска авиацията имаме. За западна нямаме. Следователно може и да се наложи да се пазарува някакво ново оръжие за миговете но старото си го имаме.

По-късно ще отговоря на останалото, че сега нямам възможност.

  • Потребител
Публикува

Казах го, ще го кажа пак. Най-добрите изтребители, съответно и най-подходящи за нас са Руските. Много е лесно да им купим на натовците бараките и после какво? Има ли изисквания, ами да си ги имат, ама и да си плащат. Проблема е че у нас се нароиха твърде много дупедавци. Оня му свирне, той се нагъзва.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Варлорде, явно си пропуснал даже весникарските публикации.

Нашите не само разговаряха с португалците, но даже и оглеждаха самолетите. Естествено, никой няма да разконсервира без да е подписан договор.

Делегация от българските ВВС е посетила Португалия, за да избере изтребители F-16 AM/BM Fighting Falcon. Визитата е осъществена след изпращането на писмо-заявка за осем изтребителя от Министерството на отбраната на България до португалската агенция по доставките в отбластта на отбраната DGAIED. Португалия предлага употребявана военна техника и въоръжение на международния пазар, включително и изтребители F-16. Засега към тези самолети проявяват интерес няколко държави, сред които е и България.

Това става ясно по време на голямото учение с международно участие Real Thaw 2012. Проведени са неформални разговори , на които португалците са ни предложили 8 употребявани F-16.

България търси пет изтребителя F-16 AM и три F-16 BM, за да замени наличните Су-25 и МиГ-21, произведени в Русия./БЛИЦ

Португалският министър на отбраната Жозе Педро Агиар-Бранку потвърди вчера, че България се интересува от покупката на употребявани Ф-16. "Продаваме десетина Ф-16, вероятно между девет и дванайсет машини. Тази продажба е обект на преговори, които може да се водят както с Румъния, така и с България", заяви министърът, цитиран от сайта http://rr.sapo.pt/. Бранку беше на Азорските острови за участие в церемонията по откриването на местния щаб на морската полиция в Понта Делгада.

  • Глобален Модератор
Публикува

Бе как ще купуват самолети от Португалия, а не от Швеция?!?! Е тука вече на съд трябва да ходят.

  • Потребител
Публикува

Натовизация е привеждане към натовските стандарти, Израел го прави. Колко руски машини са 'натовизирали' руснаците? Дай справка, щом твърдиш, че руснаците също могат. Също така да видим колко руски машини на въоръжение на натовски д-ви с модернизирали руснаците!?

Така, като си имаме ремонтни баи и обучен персонал защо вдигаме 3 самолета във въздуха? Сега не нам каак е, но преди 3 или 4 години парда беше 'заплашен', ащото имахме само 3 изправни 29-ки, това го знам от много сигурен източник. След като според теб сами можем да си ги ремонтираме, защо не го првим и не сме го направили Не става въпрос да ги модерниираме, само да ги ремонтираме.

Значи не става така с едно интервю ;)! Каква ще е модернизацията, какво точно се включва в тази цена? Достатъчно ли е? Четох Ал. Алексндрович ;) и в "Криле" - тази цена предполагм е без въоръжение и боекомплект или там както се казва при авионите и да ги купим предполагам ще трява да платим всичко накуп, това според теб възможно ли е :)!? Освен това, това предполага много тясно обвързване със съветски, пардон ), руски специалисти във всички сфери на експлотацията и полета и стрелбите и обслужването, това въможно ли е? Предлага някакъв измислен регионален център за сервиз (сиренцето, ама не смо е неугледно, а и червиво :)!) и обслужване на арабските! и европейските! МиГ-ове, че арабите нямат ли си територия? А Европейците в НАТО пък нямат МиГ-ове, или скоро няма да имат.

Не само европейска, а страна членка на НАТО.

Ми ние доколкото знам сме членове на ЕС и на НАТО. ЕС може да не е единна д-ва, но за нас (по-новите и по-бедните членки) е по-добре да е единна, да имаме висока интеграция във всичко, да участваме в енергиен съюз в банков такъв, ако може и във военен, но за сега няма, но има НАТО (където е и САЩ). Присъединили сме се към ЕС, значи сме член на ЕС, не сме пълнопрвен наистина, но вината за това е наша и само наша! Имаме нужда нашата политика да защитава нашите интереси в ЕС и после интересите на ЕС в останалия свят, още повече, че тези интереси (на ЕС) кореспондират с нашите. На този свят няма нищо даром и няма да има, т.нар. Запад ясно го показва ;). Русия също няма да ни даде нищо даром. Това в миналото със СССР също не беше даром и до сега си страдаме от това ;). Не си ли съгласен?

Аха да обвържем Южен поток с доставката на ескдрил две МиГ-ове ;) Става, за това обаче тук не само ще строят теи фирми дето Путин посочи, а ще трябва да им харижем и преносната с-ма ;). Вярно, няма да е за жълти стотинки (не са евтини и мигчетата), ама тях муха ги ухапала, още повече, че вемем ли ги (даже бе пари) се обвърваме поне а 40 години с тях ;) Е не това освен, че не е възможно е вредно най-вече за нас! Това 'положение', което предлагаш се нарича 'разкрачено' ). А такова положение е меко казано.....нестабилно ;).

Едно малко уточнение (ти сигурно го знаеш това, но все пак за другите да допълня). България никога не е усвоявала ремонта и поддръжката на МиГ 29 (имам предвид основния ремонт, иначе дребни ремонти могат да правят), за разлика от предните модели, които са били на въоръжение тук. Четох преди години статия за някаква идея да се придобие лиценза за ремонт на 29-ките, като покрай това се натовизират всички 29-ки в източна Европа, което щеше да даде доста работа на ТЕРЕМ, но това си остана само идея в нечии глави.

За въоръжението, работата е там че въоръжение за руска авиацията имаме. За западна нямаме. Следователно може и да се наложи да се пазарува някакво ново оръжие за миговете но старото си го имаме.

По-късно ще отговоря на останалото, че сега нямам възможност.

Всъщност именно проблема с въоръжението е не по-малко сериозен. Наличните ракети са доволно остарели както физически така и морално. Големия калибър на нашите МиГ-ове е Р27 с полуактивна радиолокациона, или пасивна топлинна ГСН. Има относително нисък процент на поражение и изисква постоянно осветяване на целта от радара на носителя. Който радар пък е правен по технологии от 70-те и на този етап вече лесно се заглушава. Ракетите за близък бой Р73 все още стават, но чисто физически са си на годинки. Нашите самолети могат да носят и Р60, но те въпреки добрите си страни, са още по-стари и вече не мисля че са адекватни за съвременен изтребител. Така че закупуването на модерно въоръжение е не по-маловажен въпрос от самолетите и би глътнало също немалка част от бюджета. Независимо дали е руско или западно.

  • Потребител
Публикува (edited)

Значи не става така с едно интервю ;)! Каква ще е модернизацията, какво точно се включва в тази цена? Достатъчно ли е? Четох Ал. Алексндрович ;) и в "Криле" - тази цена предполагм е без въоръжение и боекомплект или там както се казва при авионите и да ги купим предполагам ще трява да платим всичко накуп, това според теб възможно ли е :)!? Освен това, това предполага много тясно обвързване със съветски, пардон ), руски специалисти във всички сфери на експлотацията и полета и стрелбите и обслужването, това въможно ли е? Предлага някакъв измислен регионален център за сервиз (сиренцето, ама не смо е неугледно, а и червиво :)!) и обслужване на арабските! и европейските! МиГ-ове, че арабите нямат ли си територия? А Европейците в НАТО пък нямат МиГ-ове, или скоро няма да имат.

Не само европейска, а страна членка на НАТО.

Ми ние доколкото знам сме членове на ЕС и на НАТО. ЕС може да не е единна д-ва, но за нас (по-новите и по-бедните членки) е по-добре да е единна, да имаме висока интеграция във всичко, да участваме в енергиен съюз в банков такъв, ако може и във военен, но за сега няма, но има НАТО (където е и САЩ). Присъединили сме се към ЕС, значи сме член на ЕС, не сме пълнопрвен наистина, но вината за това е наша и само наша! Имаме нужда нашата политика да защитава нашите интереси в ЕС и после интересите на ЕС в останалия свят, още повече, че тези интереси (на ЕС) кореспондират с нашите. На този свят няма нищо даром и няма да има, т.нар. Запад ясно го показва ;). Русия също няма да ни даде нищо даром. Това в миналото със СССР също не беше даром и до сега си страдаме от това ;). Не си ли съгласен?

Аха да обвържем Южен поток с доставката на ескдрил две МиГ-ове ;) Става, за това обаче тук не само ще строят теи фирми дето Путин посочи, а ще трябва да им харижем и преносната с-ма ;). Вярно, няма да е за жълти стотинки (не са евтини и мигчетата), ама тях муха ги ухапала, още повече, че вемем ли ги (даже бе пари) се обвърваме поне а 40 години с тях ;) Е не това освен, че не е възможно е вредно най-вече за нас! Това 'положение', което предлагаш се нарича 'разкрачено' ). А такова положение е меко казано.....нестабилно ;).

Ta... да си довърша приказката :) Още не съм разбрал що точно е това натовизация. Но ще разбера скоро.

Лошото е че малко си позагубих мисълта. Но карай да върви. За даром нещата разбира се, че съм съгласен, но освен с пари може да се търгува с друго. След като нямаме пари, бихме могли да изтъргуваме политическа подкрепа за Южен поток. Само че истината май е там, че са го изтъргували политиците, ние оставаме с празен поглед, към небето. Както и да е, за всеки случай работата е предмет на договорка, не на диктовка от Путин. Второто предполагам би могло да се получи заради ситуацията с много корупционни практики у нас. За обвързването съм съгласен, но точно това имам в предвид под балансираната политика, тъй като Русия имайки икономически интерес у нас, различен от туризма, има и интерес държавата да е политически стабилна. Какво ще загубим ако Русия увеличи цените на бомбите и ракетите? Ако сме "натовизирали" самолетите, така че да могат да ползват хем руско, хем западно въпръжение (стига да е възможно това), можем да си пазарим от където си искаме. Резервни части, разбира се няма от къде другаде да вземем.

Със западните самолети, нещата стоят така, че се обвързваме икономически единствено със запада, който ако пострада, по някакъв начин, ние го отнасяме също. Най-лощото е, че заедно със западните самолети, трябва да си преправим базите, оборудването, персоналът, а бе все едно досега сме нямали авиация. Можем ли да си го позволим? На голо шкембе, чифте пищови. :crazy_pilot:

Редактирано от В.Павлов
  • Модератор Военно дело
Публикува

Павлов, това с въоражаването на един самолет с такова и онакова оръжие е много скъпо инжинерно начинание, често и невъзможно по технически причини. Колкото до преправянето на базите и прочее, това е рутинна процедура през някакво време. Оборудването, летищата, въоражението, персонала който България е имала екплоатирайки МиГ-17 или Месершмит-109 днес е в историята, без да е имало катаклизми. Тоест пари за тия неща ще се дават-въпроса е кому.

В договора за встъпването ни в НАТО е записано, че България се задължава да разходва минимум 2% от БВП за армията, като закупува въоражение основно от натовски държави (прочее американците също са задължени да изкупуват преимуществено нашето оръжие, само дето ние няма какво да им предложим), тая апетитна хапка няма да я изпуснат.

Та така Адаш, заплашени незаплашени, искаме или не искаме-2% отиват за армията.

  • Потребител
Публикува (edited)

Едно нещо или се прави като хората или хич не се почва. У нас ВВС и ВМС са някаква пародия, имаме ги колкото да кажем че ги имаме, да могат натовците да си пробутват остарялото оборудване , да си играят военните на игрички не само на компа, да се краде от бюджета под всякаква форма.....полезен ход аз не виждам. И ВВС и ВМС отдавна са само хубав спомен и вече са за нафталина. По-добре е като се харчи да се харчи за ПВО и ракетни системи. Тъй станаха нещата, че вече можем да се перчим само на Македония.

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

Едно нещо или се прави като хората или хич не се почва. У нас ВВС и ВМС са някаква пародия, имаме ги колкото да кажем че ги имаме, да могат натовците да си пробутват остарялото оборудване , да си играят военните на игрички не само на компа, да се краде от бюджета под всякаква форма.....полезен ход аз не виждам. И ВВС и ВМС отдавна са само хубав спомен и вече са за нафталина. По-добре е като се харчи да се харчи за ПВО и ракетни системи. Тъй станаха нещата, че вече можем да се перчим само на Македония.

Ами ние това и правим, да не мислиш че 10-20 самолета са боеспособна авиация> Те са само санитарния минимум нужен за съхраняване на традициите, за да може следващото поколение да изгради сериозна авиация само с надграждане на наличното а не да се дават десетки пъти повече за стартиране от нулата. Макар че в интерес на истината най-важното звено от тази гледна точка е обучаващото. Така че за тази цел и въоръжени пилатуси стигат, но тогава пък ще трябва да плащаме на други държави да ни охраняват въздуха. Та от тази гледна точка поддръжката на десетина изтребителя изисква пренебрежими разходи, а дори може да се окаже по-евтина (не знам колко би струвало да плащаме на чужди ВВС).

  • 5 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Военно дело
Публикува

КАКВА ПОРЕДНА АВИАЦИОННА ДРАМА!!!

http://pan.bg/view_article-1-24604-Pravitelstvoto-razreshi-ogranicheno-uchastie-na-amerikanskite-F-15-v-ohranata-na-vyzdushnoto-ni-prostranstvo.html

http://pan.bg/view_article-49-24599-Novo-20-Ministyr-Shalamanov-namekna-che-drug-mozhe-da-pazi-nebeto-ni-za-da-ogranichim-zavisimostta-si-ot-Rusiq.html

Накратко, служебният министър е заявил, че при влошаване на отношенията с Русия, предвид на руските ни самолети, сме готови да пуснем американски самолети да ни пазят небето. Нещата вървят към своя логичен край, закриване на ВВС.

  • Глобален Модератор
Публикува

То и сухопътните войски на там отиват, всичко ще закрият копелетата и държавата накрая. Как не се бях досетил по-рано какво ще измислят - най-икономичния варянт - няма да купуваме нищо, ще поканим тук американците на постоянно пребиваване и те да ни "пазят".

Учудващо е как успяват още повече да ме отвратят с всяко свое следващо решение по този въпрос, а и не само по него...

:puke:

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

То в момента изход няма при състоянието, в което армията се намира след 20 г. системно разрушаване, така, че не е толкова драматично.

Проблемът е, че трябва да се вземе незабавно решение за начало на превъоръжаване на армията и то с поръчки от държавните заводи, а не с разни далаверки, които толкова обичаме.

Със специална нормативна база, специални условия за сделките и лична отговорност на собствениците и директорите за некачествена продукция. Някога всеки доставчик на армията е давал в залог пари, равни на стойността на доставката. Взимал си ги е само след като тя се окаже проверена. Иначе мисля от командир на полк нагоре е имал право да му конфискува залога.

Трябва също и специален тескт за отговорност за некачествени военни доставки - щото е имало време, в което за такова са стреляли.

Редактирано от КГ125

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!