Отиди на
Форум "Наука"

Любимите учебни предмети в училище (5-12 клас)  

16 потребители са гласували

  1. 1. Кои са (или - бяха) вашите любими учебни предмети в училище?

    • Български език
      3
    • Чужд език (или чужди езици)
      6
    • Българска литература
      4
    • Чуждестранна литеаратура
      5
    • Алгебра
      5
    • Геометрия
      5
    • Информатика и информационни технологии
      3
    • История
      10
    • География
      9
    • Икономически дисциплини (счетоводство, маркетинг, икономика, статистика и др.)
      1
    • Философия
      4
    • Психология (или Психология и логика)
      4
    • Етика (или Етика и право)
      1
    • Свят и личност
      0
    • Биология
      5
    • Физика
      5
    • Астрономия
      4
    • Химия
      6
    • Физкултура (или Физическо възпитание)
      4
    • Спортни дисциплини
      4
    • Трудово обучение (или Труд и техника)
      3
    • Начално военно обучение
      2
    • Изобразително изкуство
      6
    • Музика
      2
    • Час на класния ръководител (или Час на класа)
      0
    • Друг учебен предмет
      2


Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Всеки усеща, че му се удава да напредва в един учебен предмет повече, отколкото - в друг. А трети учебен предмет не може да бъде овладян, въпреки полаганите усилия. Защо не всички предмети са ни любими? Как мислите вие?

Кои бяха любимите ви учебни предмети, кои учебни предмети ви затрудняваха и - защо? Моля, споделете!

Аз ще бъда пръв...

В училище любимите ми учебни предмети бяха историята, географията, философията, психологията, езиците - български, руски, английски, френски (езиците са подредени по реда на изучаването им), някои раздели от биологията (растенията, например). Интересна ми беше и органичната химия. От цикъла разнообразни дейности по трудово обучение много харесвах раздела по дървообработване - заради аромата на дървесината. Харесвах и готварството. По музика не ме караха да пея, понеже ходех на уроци по китара. Обожавах изобразителното изкуство и даже бях влюбен в учителката си по рисуване.

Като ученик в от първи до осми клас много боледувах и изтървах основите на математиката (алгебра и геометрия) и физиката. Така и не успях да наваксам пропуските. И на курсове, и на частни уроци по математика бях записан, но до края физиката и математиката ми звучаха като на марсиански. Бях освободен по здравословни причини и от физкултурата. Там пък се играеше само с топка, а на мен това ми беше адски скучно. Органичната химия (вече - в гимназията) също много ме затрудняваше.

В гимназията вече се бях стабилизирал, вероятно - понеже започнах да тренирам карате. Целогодишното ходене по татамито (тепиха) с боси крака явно успя да кали организма ми. В кабината по физкултура попаднах на шахматна литература и се запалих по шахмата. Във физкултурния салон вече се занимавах и с бодибилдинг и с карате - единият от физкултурниците ни се оказа каратека (каратист). В гимназията усилено изучавах история, география и френски език - такава ни беше програмата. После и в университета учих същите неща. Но вместо на карате, ходех на тренировки по джу джуцу (в японския му вариант).

Ето и една анкета, която ще покаже кои са (или са били) най-любимите учебни предмети/дисциплини в училище.

Можете да гласувате за повече от един учебен предмет.

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува

Български език - граматиката много ме измъчваше.

Чужд език - Английски - един от най-любимите ми предмети, Руски - по-малко любим - особенно граматиката :)

Българска литература - средна работа. На моменти забавно, а друг път - скука.

Чуждестранна литеаратура - също като българската.

Алгебра - никакви проблеми.

Геометрия - почти също като алгебра - една идея по-скучна.

Информатика и информационни технологии - като се замисля - един от най-любимите ми предмети.

История - хммм - доста трудна - особенно тази част от историята след 1944 година, която по мое време се изучаваше подробно.

География - е не е от любимите, но като цяло ок.

Икономически дисциплини (счетоводство, маркетинг, икономика, статистика и др.) - УЖАС №1 - добре, че не съм изучавал такива науки. Самата идея ме навежда на тъжни мисли.

Философия - на моменти забавна, на моменти скучна. Като цяло - средна работа.

Психология - почти като философия - една степен по-горе в класацията.

Етика (или Етика и право) - като философия - една степен по-долу в класацията.

Свят и личност - нямам спомен такова да съм учил.

Биология - супер - особенно анатомия на човека и животните. №1 в класацията.

Физика - доста любима - на второ място в класацията, заедно с астрономия.

Астрономия - като физика.

Химия - номер 1 в класацията заедно с биология.

Физкултура (или Физическо възпитание) - скука. особенно ме дразнеха разните норми, които трябваше да покриваме.

Спортни дисциплини - е то също като физкултура.

Трудово обучение (или Труд и техника) - някои са забавни - особенно готварство (за мъже) :) и електротехника.

Начално военно обучение - наистина имаше и такова - добре че го няма сега... не казвам че е безполезно, но това от моето време беше скучно.

Изобразително изкуство - УЖАС №2. Без приспособления (пергел, линия, и т.н.) не мога една линия да направя, а да не говорим за нещо по-сложно.

Музика - много забавно. Дори няколко години пеех в училищният хор.

Час на класния ръководител (или Час на класа) - е то това не е истински учебен предмет според мен....

  • Потребител
Публикува

Аз ще ви кажа кой ми беше най-омразният, мизерен, презрян, мразен, низък, мерзък и долен предмет - ФИЗИЧЕСКОТО! Затова пълна забрана на физическото възпитание в училище - безполезна и ненужна дейност.

  • Потребители
Публикува

Последователно любими предмети ми бяха биология, химия и география. Към историята интересът ми се засили едва през студентските години.

  • Потребител
Публикува

История, география и чужди езици - да, литература и философия по-малко, математика и физика на средно ниво, биология и химия - отврат, музика - хич.

  • Потребител
Публикува

В различните периоди различно,но основно алгебра и литература ,а историята ту с повишен,ту с намален интерес.За някои предмети имаше роля и учителя.Имала съм и кратък период ,в който и географията ми е била интересна,но общо взето мразех да уча по география.

  • Потребител
Публикува

Аз ще ви кажа кой ми беше най-омразният, мизерен, презрян, мразен, низък, мерзък и долен предмет - ФИЗИЧЕСКОТО! Затова пълна забрана на физическото възпитание в училище - безполезна и ненужна дейност.

На мен пък любимият предмет ми беше физическото, както и на повечето ми съученици. Винаги съм смятала, че всеки ден трябва да има по един-два часа физическо, разбира се с подходяща материална база и със сериозно обучение, а не просто да ти хвърлят топката и - хайде играйте.

Алва, време ти е да се осъзнаеш! Спортът е полезен и нужен за съвременния човек! :)

  • Потребител
Публикува

Разбира се физическото винаги ми е било любима дисциплина. От останалите химията, математиката и разбира се историята. Ролята на учителя, ако не най-важна е много важна за избора на лщбим предмет и евентуално поприще. Така др. Шубанова (наред с едно книжле на Уотсън и Криг за ДНК) ме 'насочи' към химията. Тази даскалка можеше да изпита класа за един учебен час два пъти ;). Още помня: "1-ви, 2-ри, 3-ти, 4-ти, 5-ти и 6-ти номер на дъската. Другите - лист двоен среден, име, клас, номер и дата. 1-ва група, 2-ра, 3-та, 4-та, 5-та и 6-та". В гимназията въпреки, че беше профилирана в точните науки, друга другарка ми помогна да разбера, че историята не е само дати и събития.

  • Потребители
Публикува

На мен любимият предмет винаги си ми е бил историята. Беше ми добре и в часовете по български и литература, чужди езици, философия, география, музика и рисуване. Физическото беше хубаво, когато имаше да се покрива норматив за бягане на 600 метра, мятане на медицинска топка или предстоеше епичен футболен мач (обикновено бях вратар, но добре се справях). Всичко останало префучаваше край мен без изобщо да разбера за какво става дума. Физика, химия, математика, биология... това са тъмни Индии за мене. Как съм връзвал тройките - и аз не знам.

  • Потребител
Публикува

На мен пък любимият предмет ми беше физическото, както и на повечето ми съученици. Винаги съм смятала, че всеки ден трябва да има по един-два часа физическо, разбира се с подходяща материална база и със сериозно обучение, а не просто да ти хвърлят топката и - хайде играйте.

Алва, време ти е да се осъзнаеш! Спортът е полезен и нужен за съвременния човек! :)

не и организираният спорт :)

  • Потребител
Публикува

не и организираният спорт :)

Все пак, виждам напредък в отношението ти към спорта. Значи - да не се тревожа, че ще надебелееш и няма да те харесват момите. :)

Освен физкултурата, има и други предмети, които по традиция се подценяват . Това са изобразителното изкуство, което често се свежда до рисуване. Музиката пък - до пеене. В тази група е и предметът труд и техника. Ако разчитаме на училището, често си оставаме неграмотни в тези области. Аз обаче имах късмета да срещна добри учители по физкултура.

  • Потребител
Публикува

по китара. Обожавах изобразителното изкуство и даже бях влюбен в учителката си по рисуване.

Много ми е чудно какво стана? :tooth:

  • Глобален Модератор
Публикува

Станахме... колеги. Една от педагогическите ми специалности е и изобразителното изкуство.

  • 5 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

На мен освен предметите "Стратегия и тактика при лов на мишки", ми бяха любими Химията и Физиката.

Биологията почти я мразех, щото трябваше да се зубри на поразия.

На моменти съм обичал и Литературата и Чуждите езици.

Рисуване и Музика - любими.

Уф, физическо... да ме карат насила да бягам.

Ми бягам, като ме гонят...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!