Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

Па не пречи. Щом й се вдигат снаряди, няма пречка. Въпросът е само да пълни със скорост като останалите и екипажът да не се сбие за нея :))

  • Потребител
Публикува

Ха, гледайте кво открих. Жена-пълнач на "Лео 2" в Бундесвера.

http://warfiles.ru/show-19024-leopard-2-odin-iz-luchshih-tankov.html

Руснаците са решили тоя проблем кардинално и то доста отдавна - Автоматичен пълнач :)

  • Глобален Модератор
Публикува

Ти виж като запецне автоматичния как командирът става и пълнач, и мерач...

  • Глобален Модератор
Публикува

Първо място - отборът на САЩ; второ - СССР;

Правда: '"На второ място е нашият отбор, на предпоследно - този на САЩ".

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

А така - превърнал се е в стационарно оръдие като тези по пътя към Свиленград...

Е, този вероятно са го извлекли...

Една друга глупост виждам (най-вероятно не е де), тактиците вероятно ще ми опонират на мига, но как може там (дето се е показал войникът) да има люк? Какво спасява показалият се ако куполът с оръдието се завърти? Усеща съпротивление и спира, върти се вътре с манилела и няма сила или...

Питам вероятно тъпи и лаишки въпроси, но все пак?...

Редактирано от Joro-01
  • Глобален Модератор
Публикува

е тва е люка на водача, на всички танкове се намира горе-долу там ;) Не съм чувал на съвременните танкове да има някакъв толкова чувствителен механизъм, който да спира въртенето на купола при малко съпротивление, а и ако го имаше това би довело до куп затруднения в много ситуации. Явно докато водача стърчи от вънка се разбират да не го въртят и това е.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

В цивилния живот такива тех решения се елиминират или има цяла процедура при работа с тях

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

А така - превърнал се е в стационарно оръдие като тези по пътя към Свиленград...

Е, този вероятно са го извлекли...

Една друга глупост виждам (най-вероятно не е де), тактиците вероятно ще ми опонират на мига, но как може там (дето се е показал войникът) да има люк? Какво спасява показалият се ако куполът с оръдието се завърти? Усеща съпротивление и спира, върти се вътре с манилела и няма сила или...

Питам вероятно тъпи и лаишки въпроси, но все пак?...

Няма къде другаде да е люкът, затова е там. Това е люкът на механик - водача. В старите модели руски танкове е отляво, но това пак не решава проблемът с опасността за водача при каране в т.нар. "походо положение" - т.е. с главата отвън.

В бойно положение кемафът си е вътре и отгоре му не само, че са върти без проблем оръдието, но и гърми :)

Проблемът е решен с една несложна електрическа блокировка.

Въртенето на купола става по два начина - с ръка или с електромотор. Първият е безопасен за водача, защото е бавен. Не е имало случай на някого оръдието да му заклещи главата при ръчно въртене.

При електрическо въртене, ако водачът е отвън обаче, е имало нещастни случаи, много тежки, в т.ч. и в БНА. Този именно въпрос е решен с електрическа блокировка, още конструктивно при танка. Със затварянето на люка се включва веригата, която прави възможно електрическото въртене на куполата. С отварянето му се изключва и то става невъзможно.

Нещастните случаи, поне аз знам за един в БНА, се дължат на побългаряване - някои слагат телчета в блокировката, веригата стои постоянно включена, за да може люкът да стои полуотворен и на едно момче в началото на 80-тте години оръдието буквално му смазва главата...

е тва е люка на водача, на всички танкове се намира горе-долу там ;) Не съм чувал на съвременните танкове да има някакъв толкова чувствителен механизъм, който да спира въртенето на купола при малко съпротивление, а и ако го имаше това би довело до куп затруднения в много ситуации. Явно докато водача стърчи от вънка се разбират да не го въртят и това е.

No, brother, помислено е. Вж горния текст )

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Побългаряването винаги си е опасна работа ;)

  • Глобален Модератор
Публикува

В този случай - направо трагична.

Всичко е заради гандиозните недомислици на БНА.

Плътното затваряне на люка иска усилие - някои по-слаби момчета губеха повече време за това. При учебни стрелби водачът трябва да е запалил танка на 6-тата секунда. Като се замотае със затварянето и не тръгнат, спира цялата стрелба, екипажът излиза от танка и започват да го тормозят, карат го да тича и т.н. и т.н.,

Затова водачите затваряха люка само наполовина, без да го притиснат към гнездото му - имаше такъв начин с механизма за затваряне. Но никой не е помислил да направи така, че и при това затваряне въртенето на куполата да стане възможно. Те слагаха телчета именно за това.

И като го забравят това телче и тръгва танка с водач с глава отвън, остава само някой да бутне стабилизатора на незастопорената купола и на човека главата става на кайма.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Бях сигурен, че е технически решен прлемът. Малко съм неграмотник, но нямаше танкове на границата.

Колкото до побългаряването и недомисбиите, пъвсеместен проблем е.

  • Глобален Модератор
Публикува

Не си неграмотник :) Въпросът е много точен и си отгатнал едната част - точно с "манивела", или по-точно с ръчен привод със зъбно колело се върти ръчно куполата и това е сравнително бавно /но един път като горя танка, само при мисълта какво може да стане, я завъртях като Чарли Чаплин на ням филм :)) / и безопасно.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Благодаря ти :)

Бях сигурен, че движи ли се с човешка сила едва ли ще са педали (като в един виц - танка), а за ръцете ръчка е опцията...

Извинявам се за грешките в предх. си пост, но беше от телефон - сега си имам оправдание :).

Благодарности и за изчерпателната информация по въпроса.

Мога да добавя и за простотиите, които са на същия принцип и не са само в БА, а навсякъде където има производство и машини (въпреки ISO-тата), но не касае темата...

Редактирано от Joro-01
  • 3 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

тея шебеци освен аллаху акбар друго могат ли да викат? Трябваше да е танку акбар. Щото Т-то мачка всичко. :grin:

Редактирано от Last roman
  • Глобален Модератор
Публикува

Голяма машина, винаги съм го знаел !!! :)

Карат я добре, екипажът е подготвен. Тия дето викат... много викат.

Само че когато бутаха портата, трябваше да завъртят оръдието. Моеже да направят беля така.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!