Образованието в България - днес
Кои са най-големите проблеми на днешното българско образование?
19 потребители са гласували
-
1. Кои са най-големите проблеми на днешното българско образование?
-
Държавата - управляващите не правят абсолютно нищо полезно за образованието.
-
Неясната нормативна рамка
-
Критериите за оценяване са неясни, необективни и неподходящи
-
Липсата на достатъчно финансиране на обрзователната система
-
Системата на делегираните бюджети
-
Учебните програми и методите на обучение и изпитване са остарели и неефективни
-
Учебното съдържание е трудно и е поднесено на висок научен стил
-
Учебниците се създават и обновяват по неясни критерии
-
Текстовете в повечето учебници са твърде кратки и неясни
-
Има твърде много учебници по един и същи учебен предмет за определен клас (22 учебника по биология?!)
-
В учебниците се допускат много грешки (фактологически, научни, правописни, пунктуационни)
-
Науките се развиват ежедневно, а учебниците не се актуализират в крак със съответната наука
-
Недостатъчна материална база (сгради, игрища, плувни басейни, учебници, помагала, книги, компютри, интернет и др.)
-
Натовареността на учителите с излишна бумащина и с чужди задължения
-
Масовата липса на ученически униформи
-
Учителите, които са финансово демотивирани
-
Учителите, които не са компетентни по учебните предмети, които преподават
-
Учителите, които не осъвременяват учебния материал, който преподават
-
Учителите, които нямат чуждоезикова и компютърна подготовка
-
Учителите, които не могат да наложат ред и дисиплина в часовете си
-
Учениците, за които образованието не е ценост
-
Учениците, които не посещават редовно часовете
-
Учениците, които не са дисциплинирани и не спазват своите задължения и отговорности
-
Учениците, които не четат книги и които пишат, говорят и мислят с правописни и пунктуационни грешки
-
Родителите и обществото като цяло, които не уважават училището и учителя като институция
-
Родителите, които допускат децата им да отпадат от училище
-
Родителите, които не са възпитали децата си и не са им внушили адекватна ценностна система
-
Големият брой часове за деня (6, 7 или 8) и малкото време за почивка след написването на домашните и научаването на уроците за следващия ден
-
Промените в учебните програми
-
Честата смяна на учителите (тя може да има както положителни, така - и отрицателни страни)
-
Феминизацията на учителската професия и все по-малкото мъже в нея
-
Липсата на здравеопазване в училищата - лекари и зъболекари
-
Събирането на децата в постоянни по състав групи по всички предмети, без да се вземат предвид индивидуалните им качества и текущото им развитие
-
Българското образование може и да създава професионалисти, но не създава българи - хора, които да виждат бъдещето си в България
-
Високата възраст на болшинството от учителите (ок. 50+ години)
-
Липсата на гъвкава система за квалификация на учителите
-
- ВЛЕЗ или се РЕГИСТРИРАЙ за да гласуваш в анкетата.
-
Подкрепете ни
За любознателните умове и свободния обмен на идеи.
Запази forumnauka.bg – имаме нужда от вашата подкрепа да съществуваме и да се развиваме.
Научи повече:
https://www.paypal.com/donate/forumnauka.bg
-
Теми
-
Руско-украинската война 2022-2024 година. 1 2 3 4 131
От Р. Теодосиев, in Руско-украинската война 2022 година.
- 3250 мнения
- 155112 views
-
- 177 мнения
- 7089 views
-
- 408 мнения
- 51708 views
-
- 65 мнения
- 1962 views
-
- 4625 мнения
- 201325 views
-
-
Последно разглеждащи 0 Потребители
- No registered users viewing this page.
Recommended Posts
Напиши мнение
Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.