Отиди на
Форум "Наука"

Кои са най-големите проблеми на днешното българско образование?  

19 потребители са гласували

  1. 1. Кои са най-големите проблеми на днешното българско образование?

    • Държавата - управляващите не правят абсолютно нищо полезно за образованието.
    • Неясната нормативна рамка
    • Критериите за оценяване са неясни, необективни и неподходящи
    • Липсата на достатъчно финансиране на обрзователната система
    • Системата на делегираните бюджети
    • Учебните програми и методите на обучение и изпитване са остарели и неефективни
    • Учебното съдържание е трудно и е поднесено на висок научен стил
    • Учебниците се създават и обновяват по неясни критерии
    • Текстовете в повечето учебници са твърде кратки и неясни
    • Има твърде много учебници по един и същи учебен предмет за определен клас (22 учебника по биология?!)
    • В учебниците се допускат много грешки (фактологически, научни, правописни, пунктуационни)
    • Науките се развиват ежедневно, а учебниците не се актуализират в крак със съответната наука
    • Недостатъчна материална база (сгради, игрища, плувни басейни, учебници, помагала, книги, компютри, интернет и др.)
    • Натовареността на учителите с излишна бумащина и с чужди задължения
    • Масовата липса на ученически униформи
    • Учителите, които са финансово демотивирани
    • Учителите, които не са компетентни по учебните предмети, които преподават
    • Учителите, които не осъвременяват учебния материал, който преподават
    • Учителите, които нямат чуждоезикова и компютърна подготовка
    • Учителите, които не могат да наложат ред и дисиплина в часовете си
    • Учениците, за които образованието не е ценост
    • Учениците, които не посещават редовно часовете
    • Учениците, които не са дисциплинирани и не спазват своите задължения и отговорности
    • Учениците, които не четат книги и които пишат, говорят и мислят с правописни и пунктуационни грешки
    • Родителите и обществото като цяло, които не уважават училището и учителя като институция
    • Родителите, които допускат децата им да отпадат от училище
    • Родителите, които не са възпитали децата си и не са им внушили адекватна ценностна система
    • Големият брой часове за деня (6, 7 или 8) и малкото време за почивка след написването на домашните и научаването на уроците за следващия ден
    • Промените в учебните програми
    • Честата смяна на учителите (тя може да има както положителни, така - и отрицателни страни)
    • Феминизацията на учителската професия и все по-малкото мъже в нея
    • Липсата на здравеопазване в училищата - лекари и зъболекари
    • Събирането на децата в постоянни по състав групи по всички предмети, без да се вземат предвид индивидуалните им качества и текущото им развитие
    • Българското образование може и да създава професионалисти, но не създава българи - хора, които да виждат бъдещето си в България
    • Високата възраст на болшинството от учителите (ок. 50+ години)
    • Липсата на гъвкава система за квалификация на учителите


Recommended Posts

  • Модератор Военно дело
Публикува

Тази година има 72 000 свободни места във Висшите учебни заведения.Випускът тази година е от 59 000 абитуриенти, като от това число трябва да бъдат извадени заминаващите за чужбина.

Поради тази причина университетите обявяват допълнителен прием на студенти от 28 август.

В Софийския университет незапълнените бройки са 550. За тях ще се борят 3000 кандидати, изкарали двойки на зрелостните изпити през май. Ако издържат успешно поправките, които вече започнаха, всички те ще могат да започнат академичната година в университет, наравно с отличниците.

От тази година в Алма матер се влиза с тройка, като почти във всички специалности има бъдещи студенти, които са приети с такава оценка.

„Незапълнени места има, обичайното във факултетите – химическите, физическите науки, но това са трудни специалности, изглежда и не толкова предпочитани от зрелостниците”, обясни Албена Григорова, началник отдел на „Образователни дейности“ в СУ.

В столичния Технически университет пък са останали 60 свободни позиции са за инженери.

Най-тежка обаче е ситуацията в страната. В Пловдивския университет си имат решение. „Кризата за студенти принуди Висшето заведение да приема без приемен изпит. Кандидатите за висшисти в два факултета – по физика и химия, се явяват само на събеседване. Буквално за няколко минути става ясно дали кандидатът става студент”, обясни доц. Савка Маринова от катедрата по Атомна физика.

Нов Български университет пък стартира академичната година с нова специалност, изучаваща социалната мрежа Фейсбук. „Поканили сме за преподаватели известни блогъри. . Имаме няколко човека, които са се записали”, обясни гл.ас.д-р Евелина Христова, преподавател „Масови комуникации“ в НБУ.

Сичкото двойкаджий, куцо, кьораво и тъпо юруш в университета!

  • Мнения 78
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Военно дело
Публикува

Ник, много ми стана интересен твоя пост за културните особености).

"сигурното работно място" и "високото заплащане" това искали българите-много ясно, те са отишли там да вземат пари, не да работят за ползу роду.

"възможността да се проявява инициатива" "отговорна работа" "да се чува мнението ми при взимане на решения" За да проявяваш инициатива, да носиш отговорност, и да имаш думата означава "да съм началник".

Скоро брачеда който работи в склад ми разказа следната история. Получавам вика 800 лв и си гледам работата, сега ми предложиха да стана началник, за 1200лв. Обаче, това означава да внимавам да не изчезне нещо от стоката, да се карам с работниците и да общувам с клиентите. Това казва е много тежко натоварване, главата ти става бойлер, а не дай си Боже нещо да стане-аз ще отговарям. За мен казва тези пари не си струват натоварването, по добре да си съхраня нервите. Същото съм го чувал от много други хора-"не желая да съм началник". Да си шеф, водач и лидер се иска особена психология. Поне сред хората които познавам малцина са такива. Народопсихология, кво да правиш.

  • Глобален Модератор
Публикува

Tук можете да попълните следната анкета, целта на която е описана вътре в нея:

https://docs.google.com/forms/d/1qZEuf8q2rvYfQURBmcBc_tCCNNwrUitDTtTRl4iPqO8/viewform?usp=send_form

А тук можете да следите резултатите от анкетата постоянно:

https://docs.google.com/forms/d/1qZEuf8q2rvYfQURBmcBc_tCCNNwrUitDTtTRl4iPqO8/viewanalytics

  • 2 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

https://docs.google.com/forms/d/1fsCzszwLarnuiuDoWFs02N4zcPqkJe63vEe-sfQpZT0/viewform

Още една анкета - копирани са тукашните отговори и са добавени още.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!