Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

марсианец

има въпроси по които не може да се спори, защото има общоприета терминология и виждания

ти в момента спориш точно по такива и си от грешната страна

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Детонационната усвойчивост на метана до колкото знам е доста по-голяма от тази на бензина. 130 или някъде там му е октановото число.

прав си ама аз говоря за запалимост, която води до детонации при стандартни двигатели ...

сега погледнах, че теоретично ако двигателят е пипнат за метан той би трябвало да е по-ефективен от стандартните бензинови ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_GX

ей тая хонда е по-висока компресия от нормалните бензинки

  • Потребител
Публикува

хондата по-горе май е еиднственият сериен автомобил с двигател предвиден още при разработката да работи на метан ...

всичко друго на пазара са aftermarket решения ... дори и като ги купувате от дилър ... просто си съдрутничат с Lovato, BRC, Landi Renzo или Tartarini

  • Потребител
Публикува (edited)

Марсианец, след като си дошъл на земята, и то в България, няма да е лошо да изкараш един бърз курс по

post-7061-0-67335000-1354094795.jpg

В случая автора не е от значение........и ако държиш да пишеш в стихотворна форма, поне го докарвай откъм рима .

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

абе .. аз до колкото знам ..

няма закон , който да ме задължава да пиша грамотно ..

мина ми времето да уча и да чета .. март месец имам един държавен изпит ..

и приключвам с училищата ... завинаги .. както казва биг брадър :sleep:

наблягай на съществената част .. даскале .. хващай смисъла който влагам в думите .. а не начина по който ги изписвам :harhar:

  • Потребител
Публикува

абе .. аз до колкото знам ..

няма закон , който да ме задължава да пиша грамотно ..

мина ми времето да уча и да чета .. март месец имам един държавен изпит ..

и приключвам с училищата ... завинаги .. както казва биг брадър :sleep:

наблягай на съществената част .. даскале .. хващай смисъла който влагам в думите .. а не начина по който ги изписвам :harhar:

Дипломата ти я е види някой, я не, ама неграмотността ти всички ще я виждат......и не всеки грамотен човек е даскал, колкото и да те учудва.

  • Потребител
Публикува

Дипломата ти я е види някой, я не, ама неграмотността ти всички ще я виждат......и не всеки грамотен човек е даскал, колкото и да те учудва.

ааа .. чакай , чакай ..

това , че съм те нарекъл даскал ..

не значи автоматично ,

че съм си помислил ,

че си грамотен !! :harhar:

не ми слагай думи в " устата" :grin:

и .. имай предвид също ,

че ако знаеш една думичка как се пише правилно ...

съвсем не значи , че я използваш правилно ..

или пък че пишейки я правилно ..

правиш кой знае какво чудо голямо ..

сещаш ли се ? :harhar:

  • Потребител
Публикува (edited)

Браво, браво, бързо влизаш в час - словореда и граматиката /донякъде/ ги оправи, остава само да оправиш главната буква в началото на изреченията :grin:

Редактирано от JImBeam
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Допуснал е само една грешка с члена, може и да е техническа.

Jim Beam, по темата все пак, моля.

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Добре нека поговорим за Комън рейлите. Някой карал ли е такова животно?

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Малко общи приказки - при тази система горивото се нагнетява в общ разпределителен тръбопровод, всяка дюза /инжектор/ се управлява електронно от контролер /компютър му викат масово не е грешка/. Задвижването на клапаните в дюзите е пиезо или електромагнитно. То няма какво друго да бъде. Контролерът следи разни параметри чрез сензори и подава коригиращи команди /както при нормалните бензинови инжекционни двигатели/ като отново програмата следи колата да работи в оптимален режим /ефективно с минимум емисии/, а не да е мощна.

Возил съм се във Форд Транзит /пътнически бус/, бяхме 8 човека всичко, но с включен климатик. Вън беше 40°. Маишната /иначе чисто нова/ сериозно се задъхваше по път много по-лесен от прохода Шипка и не искаше да върви.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува (edited)

Аз съм карал и все още карам :) . Става въпрос за Сорентото с първия двигател :

Работен обем - 2497 см3

Мощност - 140 к.с.

При обороти - 3800

Въртящ момент (Нм/Обороти) - 314/2000 Нм/Оборота

Горивна система - Дизел Common rail

Наличие на компресор - Турбокомпресор

Специално за Киата това е един от най-добрите двигатели, лично за мене проблема е че до 2000 оборота няма никаква динамика, но оттам нагоре е звяр. Но аз друг дизел не съм карал и не мога да бъда критерий, щото сравнявам с другата ми кола - бензинова корола

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

Добре нека поговорим за Комън рейлите. Някой карал ли е такова животно?

да карал съм ...

1.5 dCI на Renault

1.2TDI и 1.6TDI на VW

2.0 TDCi на Ford

за предимствата или недостатъците искате да пиша?

  • Потребител
Публикува (edited)

ами ако трябва да сравняваме стария дизел TDDI 2.0 (преди 2002), с по-новия TDCI 2.0 (след 2002) нещата са доста прости

1) по-малко трака

2) по-малко пуши

3) по-мощен е 130 к.с. вместо 115 к.с. (говорим за класическите версии), което позволява:

а) по-лесно да се дърпа каравана

б) 6-степенна скоростна кутия

4) по-икономичен е

накратко, всички двигатели с директно впръскване на горивото (няма значение дали е петрол, дизел, common rail или подобна технология) са:

1) по-икономични

2) по-мощни

3) по-екологични

Редактирано от Alexander_Nevski
  • Потребител
Публикува

да продължа по темата

принципът на common rail двигателите е много стар

имаме една здрава тръба, която се пълни под високо налягане

на нея се нареждат инжектори, които впръксват директно в горивните камери (има инжектори с двуфазно и полифазно впръскване)

цялата работа става при много високи налягания, което иска специална помпа

всичко се управлява от електроника и компютър

от там идват и всички проблеми на common rail двигателите

  • Потребител
Публикува

1) по-малко трака -

зареди многоточково впръскване .. дюзата пръска няколко пъти в момента в който нормално пръска веднъж ... първоначално малко количество .. което тъкмо пламва .. след което основна порция и накрая трети път още малко ..

2) по-малко пуши -

работещия катализатор и филтъра за твърди частици ..и точните градуси на дюзите обикновено гарантират ниска димност ... за пушелак причина може да е .. евентуално липса на въздух или много въздух .. или проблем с мотора .. иначе разлика видима няма .. има ако димността се измерва с уред .. наречен димомер ..

3) по-мощен е 130 к.с. вместо 115 к.с. (говорим за класическите версии), което позволява:

могат нищо да не пипат по мотора .. само да увеличат налягането на турбината и помпата .. и 15 коня са ги качили

а) по-лесно да се дърпа каравана

б) 6-степенна скоростна кутия

4) по-икономичен е - най малко зареди кутията е нормално да е по икономичен .. икономия при дизеловия мотор се постига доста елементарно .. стига само да се вдигне работната температура на мотора с 5-10 градуса .. и ще има и икономия и мощност в повече , но трябва стабилно охлаждане .. например две 50 амперови перки ще свършат работа .. поне така твърдяха пежо , когато спечелиха приза дизел на годината

накратко, всички двигатели с директно впръскване на горивото (няма значение дали е петрол, дизел, common rail или подобна технология) са:

1) по-икономични

2) по-мощни

3) по-екологични

предимството на коман риала е едно основно ..

високото налягане от 1800 бара .. не го смятаме ..

да ви кажа какво предимство дава общия тръбопровод ....

това е равно налягане към всеки цилиндър ..

старите ГНП-та .. за всеки цилиндър има прецизна двойка ..

там говорим за точност от порядъка на микрони ..

и когато една от прецизните двойки се износи малко повече от другите ..

се наблюдава сериозни загуби и колебания в мощността ..

докато при команриала .. този вариант не съществува

  • Потребител
Публикува
работещия катализатор и филтъра за твърди частици ..и точните градуси на дюзите обикновено гарантират ниска димност ... за пушелак причина може да е .. евентуално липса на въздух или много въздух .. или проблем с мотора .. иначе разлика видима няма .. има ако димността се измерва с уред .. наречен димомер ..

TDDI си има катализатор, TDCI 2002 до към сигурно 2007-2008г. нямат филтър за твърди частици ...

пушат като скочиш на газта, TDCIките пушат по-малко

могат нищо да не пипат по мотора .. само да увеличат налягането на турбината и помпата .. и 15 коня са ги качили

могат ама е пипано, слага се common rail система на Delphi

най малко зареди кутията е нормално да е по икономичен .. икономия при дизеловия мотор се постига доста елементарно .. стига само да се вдигне работната температура на мотора с 5-10 градуса .. и ще има и икономия и мощност в повече , но трябва стабилно охлаждане .. например две 50 амперови перки ще свършат работа .. поне така твърдяха пежо , когато спечелиха приза дизел на годината

има такава теория, но аз не искам да карам такава кола ... предпочитам да ми държи 86-88 градуса ...

като казвам по-икономичен, имам предвид, че самият двигател е по-икономичен ...

  • Потребител
Публикува

само да вметна, че цялата икономия на common rail и модерните дизели като цяло отива на кино при първия извънгаранционен ремонт на нафтовата помпа или инжекторите ...

или пък на модерните им DMF съединители ...

  • Потребител
Публикува (edited)

теорията е много хубава, проблемът е, че кат се скапе помпата ти искат до 1500 паунда (за нова), смяна на DMF с труд често излиза 600-700-800 паунда, смяна и препрограмиране на инжектори и то излиза майка си и баща си ...

коли на 7-8-9-10г. се изхвърлят на аукцион или за части заради ремонти като горните или пък сериозни проблеми с турбото и двигателя ... щото ремонта струва колкото цялата кола ...

затова и едно 9-10г. Mondeo TDCi може да се намери за 1000 паунда в Англия, щото всички вече ги знаят тия работи ...

т.ч. с тия коли има няколко варинта

1) , нова кола, дълга гаранция, някои фирми предлагат 5 или 7г. ... това е малко нож с две остриета, защото обслужването в гаранционен сервиз е скъпо особено на по-луксозните коли ... да не говорим за обезценка и каско ...

2) кола за която е пълно с части по-моргите - това означава разпространен автомобил, т.е. Mondeo вместо Mazda 6 например ...

3) или просто късмет ... на което разчитат повечето потребители ...

4) за съединителя, може да се рискува с автоматик, старите автоматици са много пипнати и издържливи за разлика от новото DSG дето се троши ...

5) в УК пазарът е развит и предлага и застраховки, които покриват ремонти, там обаче трябва да се чете внимателно какво се покрива, а какво не ...

Редактирано от Alexander_Nevski

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!