Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Еее, добре..

За праменливата компресия..

Двигателите с въглищна / въгленомва суспензия вероятно ги няма, но и да се появят едва ли някога ще за лек автомобил.

За превключване на по-малко цилиндри - мисля че не е ново и дали не го можеха буталните самолетни двигатеели "Гном" ?..

А, като казах Гном ето още един тип бутални ДВГ

http://www.animatedengines.com/gnome.html

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Да, така е да не говорим, и за жироефект - ако завиеш по остро... Бипланите през войната не са ли такива?

  • Потребител
Публикува (edited)

Жоро,

Реактивния момент се получава поради големия въртящ момент приложен върху едно единствено витло. Това е ре-акцията, противодействието(от закона за действието и противодействието, май 3-ти закон на Нютон) на въртящия момент предаден към витлото. Няма значение дали двигателя се върти или не. Дали е звезда или редови също. Просто звездата е по-компактна по-мощна спрямо теглото си. Аз не виждам защо трябва да се харчи момент за въртене на двигател. Ще намали реактивния момент, но ще отнеме от момента(силата, по-грубо) върху витлото.

А това с въртящия двигател определено ще има и съществен жироскопичен ефект.

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува (edited)

Именно,

Но някой нещо бърка тук. И понеже много се отклонихме от темата, предполагам никой няма да има против да се изтирият постовете извън темата като си начешем клавиатурите :)

Според мен инертноста на витлото не е съществена и не говорим за нея, а за силата-момента, който кара витлото да се върти. Силата преодоляваща въздушното съпр. на витлото. Тази същата сила (момент) се прилага върху самолета и ако той е с малка площ (или разпереност) се отнема от товара върху едното крило за сметка на другото. А при ниска скорост, близка до сривната, близо до земята (при кацане и излитане) това е супер опасно.

Bf109 май беше един странен самолет с чупка в крилата. Ако е той, и на мен ми направи впечатление "чувствителноста" му. Аз съм се трепал доста с него точно заради този ефект. Не ми е от любимите.

__________

Не е този за който си мисля. Но и той е нестабилен при кацане и ръчкане на газта.

Но да се върнем поне малко към темата, дълго време най икономичния самолет бе с двигател "Пух", дизел, от трактор. Това някъде или преди 80-те.

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува

аз няма никаква представа за двигателите на самолетите

при двигателите на колите обаче има първичен и вторичен баланс

най-балансирани първично са 4-цилиндровите редови, а перфектен първичен и вторичен баланс имат 6-цилиндровите редови ...

3 цилиндровите двигатели имат повече вибрации и се опитват да изметнат и извъртят, затова има всякакви технологични решения като например противотежести и т.н. ...

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Противотежести на самият колянов вал ли имаш предвид? По принцип си е така оформен, може би при по-малък брой цилиндри да са по-големи..

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Да, възможно е, защото той има 3 тласъка на оборот (нали второто възвратно постъпателно е горене) което си е вече равномерно.. Шииките на вала са на 60°.

Някои имат, някои не.. Гуги картинки

Може ви противотежестите които се виждат компенсират само изнесената шиика на вала..

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

има разлика в баланса на 6-цилиндров редови и V6

проблемът с 6-цилиндровите редови които са може би най-дпбрите двигатели на 20 век е, че са по-дълги от другите двигатели и по-скъпи за производството

ако сте забелязали старите БВМта имаха едни издължени муцуни - ей затова е, голяма част от тях бяха точно с редови 6ци до към края на 90те

феновете на тези двигатели много се кефят на звука им

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Ето малко за.. Двигател с хомогенно зареждане и компресионно запалване... Онова дето наричах безискрово.

Явно има и на пазара - първия линк:

http://www.autosavan...-opel-insignia/

http://www.technolog...ficient-engine/

http://www.motorauth...duce-fuel-usage

http://www.motorauth...duce-fuel-usage

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

в Англия има доста Insigniи и наистина няма все още с такъв двигател

интернетът твърди че има работещи прототипи и такъв не съм виждал, което е нормално

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

То си го пише, аз не си чета какво давам "..ще бъде първият.." (за Опела) и "не е ясно дали .. Сатурн Аура..... при неговото пускане "

Редактирано от Joro-01
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Да, за това си говорихма с ГК125 в "Бъдещето на автомобила" крайните постове. По време на гладните години след 44-та са се ползвали.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува (edited)

категорично има 2 проблема, които ще намаляват значително ефективността:

1) високото водно съдържимо на дървата

2) наличието на твърди отпадъци след изгарянето

това означава, че един куп енергия се хаби да се изпарява вода и трябва да има някакъв цикъл за прочистване

в слабонаселени райони пълно с дървесина обаче, такива машинки могат да се позлват до безкрай

въпросът е че в тия слабонаселени райони пълни с дървесина - Канадския Север, Аляска, Сибир - има газ, нефт, въглища и ток колкото искаш ... и то на много приемливи цени ...

Странно, а как става тази работа с дизела? При бензинови двигатели е ясно, но за дизелови?

при дизела трябва да се прави модификация, нали знаете, че педалът на газта е вързан по различен начин при дизела и бензина ... освен това за бензина става при старите карбюратори, новите двигатели малко ме съмнява дали ще работят добре

Редактирано от Alexander_Nevski
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Не разбрах въпроса ти.. Предполагам не питаш как дизел може да гори въгленов прах и вода, а как генерирано /синтетично/ гориво става за дизелов двигател нали?

Ако е така..

Process chemistry

The Fischer–Tropsch process involves a series of chemical reactions that produce a variety of hydrocarbon molecules according to the formula (CnH(2n+2)). The more useful reactions produce alkanes as follows: (2n + 1) H2 + n CO → CnH(2n+2) + n H2O

where n is a positive integer. The formation of methane (n = 1) is generally unwanted as methane is gaseous at standard temperature and pressure. Most of the alkanes produced tend to be straight-chain, suitable as diesel fuel. In addition to alkane formation, competing reactions give small amounts of alkenes, as well as alcohols and other oxygenated hydrocarbons.[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Fischer-Tropsch_process

Виж че става дума за синтезиране на алкани ... Над 8-мия представител не бяха ли парафини? Трябва да могат да се горят като дизел..

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Нали разчита на компресията, а детонацията идва от вкарване на несвиваем флуид в малкия обем на горивната камера? Ако се вкара свиваем газ, повишаването на налягането би било многократно по-ниско и съответно адиабатното свиване няма да генерира достатъчно топлина за детонация. Как се решава този проблем?

Хммм... Караш ме да се замисля. Така ли е? Не знам що си мисля, че може. Да помислим..

Малайската запалка и ДВГ на авиомоделите дето са с етер, палят със свиване, но етерът макар и летлива е течност.. Може и да си прав..

Редактирано от Joro-01

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!