Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

Ако хората не се стремяха към нещо повече още щяха да са си на клона. Да си седят там, да се пощят и да размишляват: и що трябва да работя - да стана човек; :hmmm: и какво като стана човек - всеки ден ще трябва да работя; :hmmm: и като работя каква полза - данъци, осигуровки, сметки ...; :hmmm: и за какво всичко това - да сваля някаква маймуна; :hmmm: и за какво да я свалям - да казва, че малко работя и не изкарвам достатъчно пари та да си купува дрешки да не и е гол задника ... :hmmm: Ами че то аз и сега мога да сваля някоя маймуна, ама тя няма да ме кара да работя. Я да си седя на клона.

Иначе винаги може да се появи някой болен ум. Проблемът настава, когато това се съчетае с подходящи възможности за масово изразяване на болните идеи. Периметърът на пораженията е правопропорционален на възможностите, които са му се отдали. Дай му нож - ще заколи 2-3, дай му автомат - ще застреля 20-30, направи го фюрер и жертвите ще са милиони. А после спорим кой бил лудият - този дето е изял зелника, или този, дето го е дал. То и със скандалите е така: ако и редови гражданин си хване любовница - тежко им на съседите, ако президента си хвана любовница - тежко им на иракчаните. Сиреч дали ще има поражения зависи каква е тиквата, а колко големи ще са пораженията вече зависи от това, чия е тиквата.

  • Мнения 73
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Aко президентът си хване любовница - тежко им на иракчаните, на афганистанците, или на сърбите...

По времето на американския президент Бил Клинтън в Белград имаше един интересен надпис върху стена, гласящ: "Монико, стисни зъби!"

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува

Наивността - дете на Невинността.

Наивен може да бъде само чистият по сърце човек.

Хората се раждат с едно необременено съзнание и с едно чисто сърце. И ако възрастните не опорочаваха толкова бързо децата - като им отнемаха мечтите и фантазиите - а с това и невинността

И това ще стане един,макар и далечен ден :) Колкото повече хора вярват в това ,толкова по-добре

  • Модератор Военно дело
Публикува

За всичко е виновен Костов!

Сега сигурно ще кажете, време е да се вземе оръжието от хората. Е, в България взеха оръжието преди доста години, и виждаме какво става по селата с апашите които убиват, ограбват правят каквото си искат с по слабите (обикновенно възрастни) хора. Питам се, дали апашите по селата биха били толкова смели, ако знаят, че може ей тъй от нищото да получат куршум в главата от стопанина, който след това не подлежи на съдебно преследване.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Куршум може и да не получат, но имаше един пенсионер, който беше минирал двора си. И, въпреки предупреждението, че дворът е миниран, имаше пострадали няколко цигани и една циганка.

В друг случай крадците може да попаднат на специалист по бойни изкуства.

Опитвайки се да ограбят руснак на пазара в български малък провинциален град, се оказало, че крадците са попаднали на шампион по самбо. Той им "разменил" главите.

В САЩ пък някакъв идиот насочил пистолет към шофьора на паркирал автомобил (или пък беше спрял на светофар). Идеята била да го ограби. Шофьорът обаче се оказал корав шампион по смесени бойни изкуства (mma - Mixed martial arts). След кратка схватка нападателят бил със силно "гримирана" физиономия и спешно бил закаран в болница.

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува

За всичко е виновен Костов!

Сега сигурно ще кажете, време е да се вземе оръжието от хората. Е, в България взеха оръжието преди доста години, и виждаме какво става по селата с апашите които убиват, ограбват правят каквото си искат с по слабите (обикновенно възрастни) хора. Питам се, дали апашите по селата биха били толкова смели, ако знаят, че може ей тъй от нищото да получат куршум в главата от стопанина, който след това не подлежи на съдебно преследване.

Абсолютно!

Костов е виновен и за насилието в американските у-ща и за случая в Норвегия. Кога в България са давали оръжие, че да го взимат после? Режима за оръжие в БГ не е никак затегнат между другото, и аз имах пищов мисля, че Андро от съфоромците има повече ;). Но никой няма да даде пищови на възрастните стари хора на село, не че ще поискат или, че могат да си го позволят.

  • Потребител
Публикува (edited)

Но никой няма да даде пищови на възрастните стари хора на село, не че ще поискат или, че могат да си го позволят.

Че няма никой да даде, няма да даде, не че старите по селата не искат.

Ако се позволи, ааа, всеки ще даде една пенсийка, толко е един Макаров.

Отдавна си в Чехско май, Митак.

Нищо общо между Америка от една страна, Европа от друга и България от трета.

Редактирано от kramer
  • Потребител
Публикува

Самия макаров е толкоз, а курсове, а тестове. Кой ги е спрял и сега? Да не мислиш, че в Чешко имат пищови? И каква е връзката, че съм отдавна? В края на седмицата се прибирам, ако не дойде Края на Света ;).

  • Потребител
Публикува

Темата се отанся и за случаите когато ученици са извършвали масови убийства, а не само външни нападатели. Затова и заглавието е такова.

На нета се разпространява едно писмо, на едно от посктрадалите деца.....

Не се знае защо, почва да пише детето на унгарски и после минава на английски....

post-5590-0-56271600-1355813839_thumb.jp

  • Потребител
Публикува

...

За мен училището трябва да те прави човек. А ролята на учителите се изчерпва с възпроизвеждането на даден учебен материал.

Учениците пък трябва да попият материала и ако успеят да го възпроизведад, значи са го научили. И с това въпросът е изчерпан.

А има толкова много теми, които не се засягат в училище. Може да е роля на родителите, но родителите обикновено пропускат тези въпроси.

.

Във връзка с насилието и нарастващата агресия в училищата каква би могла да бъде ролята на учителя? Възможно ли е учителят днес,когато за всички животът е напрегнат ,виждайки проблемите на някой ученик,които са извън училището да помогне в дадена ситуация? Защото педагогиката не е само преподаване на материал.Възможно ли е днешния учител да отговаря например на такива изисквания:

"Докторът по психология Жак Левин, създател на метода „от поддръжка към

поддръжка” насочва вниманието на педагозите към преживяното извън училище,

което пречи на пребиваването в училище, посредством „ко-рефлексията” с ученика.

Д-р Левин съветва педагозите да се откъснат „от увредената част” на своите

ученици, да създадат съвместен индивидуален проект за бъдещето развитие на

всеки един от тях, фиксирайки нови възможности за това бъдеще. За тази цел е

необходимо: 1) ученикът да бъде изслушан, като педагогът инициира усещането, че

Той – ученикът, е значим събеседник; 2) ученикът има нужда да бъде разбран в

своята логика, в това, което се случва в неговия душевен свят; 3) да бъде

подпомогнат в усилията си да намери възможни решения за излизане от кризата."

  • Потребител
Публикува

Как "увредена" част? Не разбирам?

Важно е чувството, че някой те подкрепя. Че не си сам на този свят. И дори твоите родители лично да не го правят, че има един учител, който те подкрепя и държи на теб.

Не точно да се създава чувство за значимост, според мен. Защото това може да е измама. Каква значимост? Бъдещ Нобел?

Просто чувство, че и той е човек. И че има кой да го чуе.

Като Хенри Форд, който ходел да пита работниците си дали са добре, за да работят по-уверено - шефът не е минал, за да им търси кусури, а защото се е интересувал от тях! Е, това може да е трик в случая. Аз не съм по триковете. Аз наистина ходя и питам хората дали са добре и дали имат нужда от нещо.

Криза няма. Ако има нещо - то това са глупости на възрастните, които детето е поело. Няма деца цицомани или наркомани по рождение. Това се оформя в по-късен етап, когато са ги пречупили. Ето това пречупване аз се старая да не се случва с децата и с по-възрастните им форми, наречени студенти.

Обичам непослушните деца. Тези, които не са се подчинявали безропотно на волята на възрастните. Защото тези деца израстват безхарактерни и без импулс да създават. Те са пречупени и са изгубили своята вътрешна увереност, че стават за нещо.

...

Изяж си вечерята! - Не съм гладен, не искам! - Яж! - и детето или отнася шамар, но отстоява себе си и се оформя в личност по-късно, или се пречупва и яде насила. Това, което е "дар божи" - храната - от удоволствие веднага се превръща в насилие върху него.

Знаете ли какво правех, когато в детската градина ме караха насила да ям? Ами отказвах. И като почнеха да ме тормозят, дърпах покривката и всичко на земята. Или пък обръщах купичката.

Веднъж пък ме изненадаха с малеби. И понеже дори да обърна купичката, не би имало ефект, че то е солидно твърдо, си го нахлюпих на главата!

Но не стана тяхната!

Резултат? - Като кажех, че не искам повече - и веднага се вдигаха всички купички от масата, а мен ме водеха да си играя. Какво му трябва на човек? Мек пластилин, пластмасово ножче и малко лепило?

  • Глобален Модератор
Публикува

Във връзка с насилието и нарастващата агресия в училищата, каква би могла да бъде ролята на учителя?

Възможно ли е учителят днес, когато за всички животът е напрегнат, виждайки проблемите на някой ученик, които са някъде извън училището, да му помогне в дадена ситуация? Защото педагогиката не е само преподаване на учебен материал.

За тази цел е необходимо:

1) ученикът да бъде изслушан, като педагогът инициира усещането, че

Той – ученикът, е значим събеседник;

2) ученикът има нужда да бъде разбран в

своята логика, в това, което се случва в неговия душевен свят;

3) да бъде подпомогнат в усилията си да намери възможни решения за излизане от кризата."

Да, би могъл да помогне и на ученика си, а понякога - дори и на родителя му.

Давам само един пример - агресивна и непослушна ученичка от трети клас с много мила и възпитана майка. Един ден ученичката идва с насинена глава на училище и не си признава как е била насинена. Паднала била по стълбите. В същия ден идва майка й да си я вземе от училище. О, изненада! Майка й е силно гримирана, но отдалеч личи, че и тя е била бита. Ама и тя казва, че била паднала по стълбите. (Аз се занимавам с бойни изкуства и мога да разгранича синини, нанесени от юмруци, от онези, нанесени от падане по стълбите.). Оказа се, че насилникът е дядото - бащата на майката. Пребил и двете за няма нищо. Не харесал хляба, който те двете били купили. Веднага си признаха след кратък разпит от моя страна. Пратих ги при училищната психоложка, а тя ги прати в полицията.

Друг случай - с родител в гимназията. Баща идва да вземе сина си. Бащата е с насинено лице. Оказва се, че имал разправия с някакъв таксиметров шофьор, след което няколко таксиджии го проследили с колите си, а после го пребили. Пак заради някаква дреболия. Тряснал силно вратата на колата, в която се возел, май това каза... Вече не помня какво стана с този случай.

  • Потребител
Публикува (edited)

....Няма деца цицомани или наркомани по рождение. Това се оформя в по-късен етап, когато са ги пречупили. Ето това пречупване аз се старая да не се случва с децата и с .....

Да, може би тъкмо в това "пречупване" е произхода на агресията в случая.

Преди време, като чух от една начална учителка, че детето ми трябва да бъде пречупено, а и видях, че и действията и са в тая насока, направо я зарязах и потърсих друго училище.

Защо този младеж е отишъл да стреля в училището по деца? Не мисля, че е защото училището е мека цел, по-скоро е самият той е останал с инфантилна пречупена психика, не е успял да порасне духовно и да се отърси от училищните си проблеми заради ефективното пречупване, което училището е успяло да направи с него. Порасналият човек, дори и да има агресия, я насочва към себеподобни - възрастни, с които са му нерешените проблеми, а не към деца.

Редактирано от Doris
  • Потребител
Публикува

Да, може би тъкмо в това "пречупване" е произхода на агресията в случая.

Преди време, като чух от една начална учителка, че детето ми трябва да бъде пречупено, а и видях, че и действията и са в тая насока, направо я зарязах и потърсих друго училище.

Защо този младеж е отишъл да стреля в училището по деца? Не мисля, че е защото училището е мека цел, по-скоро е самият той е останал с инфантилна пречупена психика, не е успял да порасне духовно и да се отърси от училищните си проблеми заради ефективното пречупване, което училището е успяло да направи с него.

Младежът е с аспергер синдрома. Това е вид аутизъм. Има спонтанни избухвания но с внимание и тренириовка много добре могът да се канализират. В случаят нито майката, нито училището не са успели това да направят и с достъп до оръжие това може да стане....

Деца с тази синдрома се развиват по-бавно и много за нас явни неща на тях им "пада" по-късно.

Например младеж на 20 години пита защо оня човек маха с пръчката пред оркестърът? Музикантите не си знаят работата?

След изчерпателно обяснение му става ясно. Този въпрос нормално се задава на 3-4 г. въздраст.

Също така не обичат резки силни звуци, шум, големи промени...не обичат да ги стискат, гушкат. Сами си играят, не се включват в игрише с другите деца....но затова следят за хода на играта....

Няма с тях очен контакт. Много рядко ще те погледнат в очите, и ако те погледне виждаш, че гледа някъде далеч, зад тебе фокусира.

Тази синдрома е позната от неодавна и много от специалистите и за сега незнаят много-много за нея.

Например има които казват за Еинщен, че също е бил с аспергер или големият математик Пал Ердош също. Последният например никога не се е научил да си маже хляб с масло или не е бил наясно със стойноста на парите.

:-D

  • Потребител
Публикува

Нашият народ има една хубава приказка: "Всеки си е башка луд". Като стане беля и започва ровенето. Само че с въпросния синдром трудно се обяснява случилото се, защото според описанията хората с аспергер по-скоро са стриктни по отношение на обществения ред, отколкото да го нарушават и нападението е било обмислено, а не е в някакъв психо-пристъп на гняв.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

* * *

Преди време, като чух от една начална учителка, че детето ми трябва да бъде пречупено, а и видях, че и действията и са в тая насока, направо я зарязах и потърсих друго училище.

* * *

На тази даскалица трябва да и бъде отнето правото да преподава!

***

Защо този младеж е отишъл да стреля в училището по деца? Не мисля, че е защото училището е мека цел, по-скоро е самият той е останал с инфантилна пречупена психика, не е успял да порасне духовно и да се отърси от училищните си проблеми заради ефективното пречупване, което училището е успяло да направи с него. Порасналият човек, дори и да има агресия, я насочва към себеподобни - възрастни, с които са му нерешените проблеми, а не към деца.

Явно, всеки в този форум си има хипотеза, защо точно училището, защо е стреляно по деца и т.н. а каква е истината - никога няма да разберем.

Редактирано от Б.Богданов
  • Потребител
Публикува (edited)

Да, би могъл да помогне и на ученика си, а понякога - дори и на родителя му.

Давам само един пример - агресивна и непослушна ученичка от трети клас с много мила и възпитана майка. Един ден ученичката идва с насинена глава на училище и не си признава как е била насинена. Паднала била по стълбите. В същия ден идва майка й да си я вземе от училище. О, изненада! Майка й е силно гримирана, но отдалеч личи, че и тя е била бита. Ама и тя казва, че била паднала по стълбите. (Аз се занимавам с бойни изкуства и мога да разгранича синини, нанесени от юмруци, от онези, нанесени от падане по стълбите.). Оказа се, че насилникът е дядото - бащата на майката. Пребил и двете за няма нищо. Не харесал хляба, който те двете били купили. Веднага си признаха след кратък разпит от моя страна. Пратих ги при училищната психоложка, а тя ги прати в полицията.

От моето детство помня един случай,когато един баща редовно биеше сина си / наш съученик / с колана си ,момчето беше двойкаджията на класа и според мен нарочно не учеше,избяга от къщи за три дена и го търсиха с полиция и му намалиха поведението за това.Тогава нямаше училищни психолози,така и никой не направи нещо.Той обаче беше най-миролюбивото момче,което съм срещала някога,така и не удари никого ,а него го биеха.

А от една много омразна за мен детска градина имам лоши спомени,защото ми тъпчеха насила устата,вероятно за да се нахраня по-бързо или нещо подобно,така и не разбрах защо.

Младежът е с аспергер синдрома. Това е вид аутизъм. Има спонтанни избухвания но с внимание и тренириовка много добре могът да се канализират. В случаят нито майката, нито училището не са успели това да направят и с достъп до оръжие това може да стане....

Деца с тази синдрома се развиват по-бавно и много за нас явни неща на тях им "пада" по-късно.

Все си мислех,че в САЩ имат специални програми,за такива деца и утвърдени практики,но сигурно пак си зависи и от родителите. С такива деца е много трудно,вероятно не всеки родител би успял.

Редактирано от Пандора
  • Потребител
Публикува

От моето детство помня един случай,когато един баща редовно биеше сина си / наш съученик / с колана си ,момчето беше двойкаджията на класа и според мен нарочно не учеше,избяга от къщи за три дена и го търсиха с полиция и му намалиха поведението за това.Тогава нямаше училищни психолози,така и никой не направи нещо.Той обаче беше най-миролюбивото момче,което съм срещала някога,така и не удари никого ,а него го биеха.

А от една много омразна за мен детска градина имам лоши спомени,защото ми тъпчеха насила устата,вероятно за да се нахраня по-бързо или нещо подобно,така и не разбрах защо.

Все си мислех,че в САЩ имат специални програми,за такива деца и утвърдени практики,но сигурно пак си зависи и от родителите. С такива деца е много трудно,вероятно не всеки родител би успял.

Нещо е болно там. Нигде в светът (но може би незнаем) няма толкова много нападения в училищата....

Но не е без минало.

Незнам споняте ли си филмът "ИФ"

  • Потребител
Публикува
Все си мислех,че в САЩ имат специални програми,за такива деца и утвърдени практики,но сигурно пак си зависи и от родителите. С такива деца е много трудно,вероятно не всеки родител би успял.

Физиологично и психично увредените не са заплаха за обществото сами по себе си заради уврежданията си.

И за увредени и за неувредени проблемите тръгват от обществото, рефлектират от личността и се връщат пак в обществото. Лошото е, че обществото не е с нагласата да търси проблемите в себе си, а само в престъпника и първото за което се хваща са неговите недъзи.

Явно, всеки в този форум си има хипотеза, защо точно училището, защо е стреляно по деца и т.н. а каква е истината - никога няма да разберем.

След като се води разследване и то при голям обществен интерес би трябвало да се стигне до някаква истина.

  • Потребител
Публикува

Физиологично и психично увредените не са заплаха за обществото сами по себе си заради уврежданията си.

И за увредени и за неувредени проблемите тръгват от обществото, рефлектират от личността и се връщат пак в обществото. Лошото е, че обществото не е с нагласата да търси проблемите в себе си, а само в престъпника и първото за което се хваща са неговите недъзи.

Така е.Децата са нашето огледало,но никой не иска да се замисли върху образа ,който вижда.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

Нещо е болно там. Нигде в светът (но може би незнаем) няма толкова много нападения в училищата....

Има и по-болно, но явно не знаеш..

В сума ти страни в Латинска Америка е болно на н-та степен: "Всеки ученик с пищов или кама" ;)Bogota-Columbia-300x225.jpg

Култура се казва една Хавите (на това болно), ама тук в този форум както съм се убедил 40 кратно това е мръсна дума, защото сума ти болни ,недоволни и травмирани хора най обичат да винят за всичко нещо си или няюкого си, от корупцията до закъснелия мензис на някого - или "комунизма", или пък неолиберализма и демокрацията са виновни, или пък световния заговор!).

  • Потребители
Публикува

Има и по-болно, но явно не знаеш..

В сума ти страни в Латинска Америка е болно на н-та степен: "Всеки ученик с пищов или кама" ;)Bogota-Columbia-300x225.jpg

Култура се казва една Хавите (на това болно), ама тук в този форум както съм се убедил 40 кратно това е мръсна дума, защото сума ти болни ,недоволни и травмирани хора най обичат да винят за всичко нещо си или няюкого си, от корупцията до закъснелия мензис на някого - или "комунизма", или пък неолиберализма и демокрацията са виновни, или пък световния заговор!).

PS

"Socially, (the children) see the violence as the only way to make people respect them -- and as a way to exercise certain power, something that has been denied to their families," Cisneros sai.

Анджък.

В културите със "себеизтъкване/монументализъм" са важни респектът и властта (положението), в тези култури се толерира продобиването им.

Също така, в културите със себеизтъкване/монументализъм има по-голямо социално разделение , включително и бедност (това се толертира, допуска)( отколкото в културите със себезаличаване/гъвкавост, и това допринася за увеличаване на престъпността.

Или в тези култури (в това културно измерение) са младежките банди и "пищовите".

Свръхбогатите САЩ има същия проблем в излишък - младежките банди и пищовите и изобщо бандите, защото културата им е със преобаладащо "себеизтъкване/монументализъм" , освен това е доста "твърда", т.е.. "мъжествена";. и също така (в САЩ) има бедност и голямо разделение

Слушал съм от американци, че в САЩ има градчета , в които хората преживяват с по-малко от десет долара на ден;..Не знам дали някой в тази тема и дискусия има представа какви са доходите от заплатите и бонуси на висшите менаджери, /не собственици/? Аз имам представа и те може да са хиляди пъти (до 20 000 пъти) по високи от тези "десет долара на ден"

Някой и да е чувал някога за младежки банди в Скандинавиите, (включвам Холандия и Исландия), или изобщо за банди , или в Корея?

Тези култури са със себезаличаване/гъвкавост и там няма банди и "пищови".

/вярвате или не режимът за пищовите в Скандинавия въобще не е "по-твърд" отколкото този в Бразилия и в Мексико, а в страни със култура на себезаличаване/гъвкавост като Швейцария всеки мъж има автоматична пушка в къщи , ама не ходи да гърми с нея/

Какво правят бедните младежи в страните със култура на себезаличаване/гъкавост..Ами какво правят - четат и учат , учат до спукване (в Корея щеще да се забранява със закон прекомерното учене), вместо да си набавят пищови и да стават гангстери. Кофти е ако системата им не достатъчно добра и адекватна (като в България), защото се пилее и губи най-ценния потенциал (мотива и културата ги има, но системата куца)

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!