Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

Културология, духовност, мироглед. Опит за сравнение.

Доколко населението на варварските държави в Западна Европа е било неграмотно?

Доколко населението на Източната Римска империя и арабските халифати в Близкия Изток, Северна Африка и Испания е било грамотно?

А каква е ситуацията при славяните?

Какво е било нивото на средновековната наука? А какво е било нивото на средновековното образование? Доколко те са били свързани?

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува

В началото на ранното средновековие нещата са повече от ясни.... Но мисля, казано така общо и неконретно като за начало, че не бива да се подценява западът в образователно отношение. Университетите, 50 000 преписа на Библията при Карл Велики...

Интересна тема! Да видим какви данни има!

  • Потребител
Публикува

Чудесна информация, Дрейк! Супер!

Всъщност, нямам изисквания за точно определен времеви период, макар лично за мен средните векове да започват и свършват с падането и на двата Рима: 410-1453. Всички виждаме, че границите са плаващи и са повече от условни. Нека всички пишат, да не се притесняват и да снасят инфо :)

Притеснявам се само аз, да не би и тази тема да се окаже висш пилотаж за 99% от участниците в историческия раздел, т.е. в нея да си пишем само 4-5 души, както в темата за ромейската номизма.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Всъщност, аз нямам изисквания за точно определен времеви период, макар лично за мен средните векове да започват и да свършват с падането на двата Рима: 410-1453 г. Всички виждаме, че границите са плаващи и са повече от условни.

Нека всички пишат, да не се притесняват и да снасят информация!

Притеснявам се само да не би и тази тема да се окаже висш пилотаж за 99% от участниците в историческия раздел, т.е. - в нея отново да си пишем само няколко души, така, както се получи в темата за ромейската номизма и византийската икономика.

Е, да се надяваме, че средновековното образование няма да се окаже такъв препъни-камък, какъвто е средновековната икономика...

Всъщност, няма голямо значение колко потребители ще пишем в темата. По-важното е мненията да са стойностни и приносни за самата тема.

В момента дялкам малко съчки, които да хвърля в огъня на дискусията. Като се има предвид, че се занимавам с образование, някак не е уместно да не напиша нещо тук, нали...

Мисля си, че освен за образованието, не е лошо да пишем и за средновековната наука. Било в тази тема или - в отделна.

Ако искаш, може да подменим заглавието, като включим в него и науката?

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува

Разбира се, действай по въпроса за подмяната, добавяйки "и наука" :) Дори можеш да включиш и "славянското образование" към заглавието. Сал бугарите ли сме славяни?

  • Глобален Модератор
Публикува

Готово. Нанесох някои корекции.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Изпитвам съмнения, че е възможно чрез религиозни институции да се обучи подавляващата маса от хора. В този смисъл, някакси не вярвам на писанията за масова грамотност в Гренада. Големи групи в сравнение там където няма обучение да, но...

Това което на мен ми изглежда логично е следното. Образованието (особено при варварите) се е предавало като всеки друг занаят. Иначе казано, учения човек заобиколен от маса неграмотни е подбирал няколко ученици, на които е предавал своите знания. Човек не се е учел да чете и пише просто така, а с някаква цел, да стане писар при областния управител, бирник, или някоя друга професия, където е нужно да си грамотен. Най големи работодатели на грамотните хора са били църквата и държавата, защото най остро се нуждаят от отчетност.

  • Глобален Модератор
Публикува

Всъщност, аз нямам изисквания за точно определен времеви период, макар лично за мен средните векове да започват и да свършват с падането на двата Рима: 410-1453 г. Всички виждаме, че границите са плаващи и са повече от условни.

Според българската историография средновековната епоха започва с края на Западната Римска империя и приключва с откриването на Америка (476 - 1492 г.).

Приравняването на термина Средновековие към цивилизации, непринадлежали към класическата антична европейска цивилизация, е проява на некоректно боравене с този термин. Терминът е въведен в употреба през Новото време.

Днес "средните векове" вече не са средни. Границите им са условни и служат за ориентир и за удобство.

Не може да заспиш в една епоха и да се събудиш в друга. Едно единствено събитие или явление не може да определи като по часовник рязко началото или края на такъв голям период от време. Това не е като да си отрежеш парче торта и да кажеш: "Това ще са средните векове!". Всеки век може да стане среден, щом бъде преживян. За началото и за края са виновни множество процеси, които прочтичат паралелно.

B cъвременната историография се водят спорове за началото и края на периода, както - и за вътрешната му периодизация.

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=3260

  • Потребител
Публикува

Историк, мятай съчките в огъня, че е студено. Остави споровете относно периодизацията на средните векове на баламите. Най-общо казано - средните векове свършват там, където започва да мирише на барут.

  • Глобален Модератор
Публикува

На барут замирисва още в Китай и в Монголската империя. По-късно - в Испания и Италия. Но това е друга тема.

Да, и на мен ми е студено. Но имайте още малко търпение. Усилено работя по въпроса. (Опитвам се да създам един по-завършен текст. Но, ако ми се доспи, може и да го пусна на части.)

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Имаме обаче ярки примери на средновековни жени - учени... Анна Комнина, Хилдегард фон Бинген, Елоиза, Мари дьо Шампан, Елеонора Аквитанска, св. Параскева, Аделаида Франконска, графиня де Дие, цитирам Глишев:

http://nauka.bg/foru...=20#entry193192

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Разбира се. Изключенията обаче само потвърждават правилото.

Моята любимка е Анна Алексиева Комнина. :wub:

  • Глобален Модератор
Публикува

И все пак, толкова много имена ни показват, че жените не са били изключен тотално и агресивно от образованието. Интересно ми е този образователен импулс, който се появява у Карл Мартел, иначе казано у владетелят с твърде академичнят прякор Карл Чука....

Какво става? По същото време Европа започва да се християнизира, а също и да се образова - паралелите с Борисовото дело се налагат от самосебе си...

  • Потребител
Публикува (edited)

Аз ще се опитам да подредя каквото съм прочел по темата за образованието. Смислен текст мога да дам само за Византия, но тъкмо ISTORIK е писал доста за Европата.

Отношение към образованието

През цялото време, отредено на империята им, ромеите се отнасяли към образованието с особена почит. Смятали го за полезно за всички, не само за определени групи от обществото. Може би това е и една от причините за наблюдаваната при тях социална мобилност. Грамотните били максимум една четвърт от мъжете и многократно по-малка част от жените, направо никаква. Естествено известни за и изключения като споменатата вече Ана Комнина.

Като наследници на античните автори, на ромеите се паднала задачата да извлекат от тях това, което смятат за полезно и да го съчетаят с християнската си вяра. И в действителност те имали успех в това. Ценени били всички произведения на старите гръцки автори, като същевременно се обръщало внимание на това, че тяхната философия е само човешко мъдруване, което няма стойността на богословските текстове, а е повече подготовка, която улеснява разбирането им. По този начин старите философи запазили авторитета си и пак били в основата на образованието.

Училища

Самото училищно образование било по желание. Започвало в началните училища, на седем години. Учело се, както се казва, четмо и писмо. Повечето хора оставали само с това образование. За тези, които имали желание и средства, в по-големите градове имало училища на граматици и ритори, в които се изучавали и математически дисциплини, и различни автори от Омир до Аристотел. Нуждата от такива училища идвала от факта, че държава като византийската имала нужда от грамотна служебна администрация, от адвокати, нотариуси...

Висши школи, преподаваши право и философия, същесвтували в Констанинопол, Александрия, Атина, Бейрут. С течение на времето значението си като образователен център запазил Константинопол, разбира се защото голяма част от Изтока била завладяна от арабите. В този град е прочутата Магнаурска школа, както и още три висши училища: едното - при църквата Свети апостоли, където преподавал нашия Константин-Кирил Философ; второто - основано от Михаил VII и където преподавали Михаил Псел и Йоан Итал; и третото - под юрисдикцията на цариградския патриарх.

Със загубата на земи и с непрестанните войни се свързва и спадът в образованието, който се наблюдава в някои периоди, например при Юстиниан и през VII век.

Апогеят на византийското образование се състоял през т. нар. Палеологов ренесанс, когато много чужденци отивали да се обучават в цариградските школи.

Научни знания

Интересно е, мисля, че съществувал нещо като спор за формата на земята. Някои твърдели, че е кръгла, а други - плоска. Св. Йоан Дамаскин казва, че има и някои, които смятат земята за конусовидна, но че това не е собствено религиозен въпрос.

Козма Индикоплевт твърдял че земята е плоска и квадратна, а патриарх Фотий го нарича митотворец. Сред образованите среди се смятало че земята е сфера, която се намира в центъра на небесната сфера, която пък от своя страна се въртяла около оста си. За небесната сфера били съставяни глобуси, но за самата земя имало само карти, макар и в математически определена проекция. Картните проекции били използвани още от Птолемей и Марин Тирски.

Шестодневът на Йоан Екзарх, писан при нашия цар Симеон, застъпва същото схващане.

През XIII век към науките, преподавани в „университетите“, се включила и медицината. Дотогава обучението ставало само при болниците или с обикновено предаване на знанията от някой лекар на подбран ученик.

Образованието и императорите

Имаме редица императори, известни с начетеността си, както и стабилна контраредица от такива известни с безграмотността си. Сред първите са Лъв VI Философ, Константин VII Багренородни, Михаил VII Дука и пр. Сред вторите е Василий I Македонец, но пък той се погрижил за образованието на наследниците си.

Тъй като все пак образованието било скъпо за много от обикновените хора, образователни курсове били организирани от императорите за тези, които сами не можели да получат достъп до училище, например за деца на загинали войници.

Отношението към „чуждото“ знание

По този въпрос показателно е случилото се с Кирил Философ по време на мисията при арабите. Той им разказва притчата за меховете с вода, с които се хвалил един човек, докато не срещнал друг, който живеел край морето. Арабското познание Кирил онагледил с меховете вода, а ромейското - с морската бездна. Което знаете, казвал им той, знаете го от нас...

Редактирано от meandor
  • Глобален Модератор
Публикува

За съжаление високо образованите жени никак не са много. Те са предимно предствителки на най-висшата аристокрация - контактуват с видни учени и духовници, ползват богати библиотеки... Пишат научни съчинения...

Повечето образовани жени имат само училищно (манастирско) образование.

  • Глобален Модератор
Публикува

В една друга тема възникна въпросът, какво са изучавали възпитаниците на Магнавърската (Магнаурската) книжовна школа в Константинопол. Ето отговорът на въпроса - и тук...

Езикознание, различни езици (гръцки, латински, езици на "варварски" народи - сирийски, еврейски...), философия, медицина, лесовъдство (горско стопанство?), граматика (езикознание и езици), алгебра, геометрия, астрономия, поезия (литература), музика, право, богословие (теология), реторика/риторика, история...

Надявам се да не съм пропуснал някой важен учебен предмет...

Известни преподаватели: Лъв Математик (математика и философия), патр. Фотий (философия), Константин Философ - Кирил (философия), Теодорос (геометрия), Кометас (гръцки език), Теодогиус (астрономия) и други...

Видни ученици: цар Симеон I, Константин Философ - Кирил, Анастасий Библиотекар, членовете на императорските семейства..

  • Потребител
Публикува

Специални благодарности на ISTORIK и meandor за изложената информация относно Западна Европа и Романия :) Темата лееекичко започва да набира скорост и аз доволно потривам ръце. Стига с моите мулета, каруци, километри, тагми и кървища. Очаквам Португезата, Глишо и Дендро да се включат по някое време. Не знам дали Спандян няма да се сърди, задето не включихме Армения и Грузия, но пък нищо не пречи на Историка да ъпдейтне за пореден път заглавието на темата, като прибави например "Кавказ" или "Кавказки регион". Така и така информацията, която ще придобием един от друг носи универсален характер.

  • Глобален Модератор
Публикува

Освен Aspandiat, който би се сърдил заради липсата на Армения и Грузия, аз се сърдя заради липсата на Китай и Япония. Смятам, че е хубаво и те да бъдат включени.

  • Потребител
Публикува

Образованието в Средновековна Индия е доминирано от ислямската система на образование и значително в по-малка степен от тази на хиндуизма. Ето и два цитата от статията EDUCATION DURING MEDIEVAL PERIOD IN INDIA на Dr. V.K. Maheshwari, Ph.D

Chief characteristics of Muslim education:-

(1) Patronage of the rulers: The rulers helped in the spread of education. They built educational institutions and universities. They endowed them with the funds. Big landlord also provided financial help for the spread of education. The rulers patronized the men of learning.

(2) No state control: The rules neither claim any authority over the educational institutions nor interfered with their management.

(3) Religion dominated education: In the words of S.N. MUKERJI, “The whole educational system was saturated with the religious ideals which influenced the aim, the contents of study, and even the daily life of the pupils.” The pupils acquired knowledge as a religious obligation.

(4) Countryside as the centre of education: By and large, educational institutions flourished in the countryside.

(5) Provision of various discipline: Through education was primarily religion- oriented, it included the study of many intellectual activities like mathematics, astronomy, grammer, polity and politics. Art and literature were also encouraged.

(6) Norms of conduct: Adequate stress was laid on well- defined norms of behaviour, pattern of thought, building up personality and character of the pupils.

(7) Teacher-pupil relationship: In the Muslim period also the teacher was respected as during the Brahmanic or Budhist period. There was intimate relationship between the teacher and the pupil, although the practice of living with the teacher was not as common with the Muslim as it was in the case of Brahmanic and Budhist period.

(8) Learned teachers: Teachers took to teaching for love of learning. They were held in high esteem. Prof. S.N. Mukerji has observed, “Learning was prized for its own sake and as a mark of the highest human development and teaching was never handicapped by examination requirements

(10) Individualized instructions: Since the number of students with the teacher was limited, he paid individual attention to each students .

(11) Monitorial system: Although a teacher did not have many pupils to teach yet, still the teacher would take the help of senior and advanced students to teach theyounger or the junior.

(12) Discipline: Punishments were quit severe. Truants and delinquents were caned on their palms and slapped on their faces. A strange mode of punishment was to make the children hold their ears by taking their hands from under their thighs while sitting on their tiptoes.

(13) Types of institutions: Primary education was imparted in ‘Maktabs’ and secondary and high education in ‘Madrasahs’.

(14) Vocational education: Provision was also made for vocational, technical and professional education. Emperor Akbar took considerable interest in education as is evident from the passage of from the ‘Ain-in-Akbar’. The passage makes interesting reading and provides valuable information on the system of instruction, i.e., curriculum, methods of teaching etc.

HINDU SYSTEM OF EDUCATION DURING THE MEDIEVAL PERIOD

Chief features of Hindu system of Education in India during the medieval period

Lack of state support: With the advent of the Muslim rule, the state support for the Hindu system of education almost ended. Now it depended upon the rich people, scholars and village communities. Of course where there were no Muslim rulers, it received state support. Gradually there remained a few such areas..

Religion Oriented Education: The system of education, by and large was dominated by religion.Elementary education was imparted in ‘pathshalas’ which existed both in villages and towns.

Pathshalas

Usually pathshalas were held in the verandah of some house or under trees. There were also separate houses for pathshalas. Specific type of buildings for them did not exist. Premises of the temples were also used. ) The ‘Pathshalas’: Elementary education was imparted in ‘pathshalas’ which existed both in villages and towns.

Fees:

No regular fees were charges from the students. The parents gave presents to the teachers. Students were required to render personal service to the teachers. Sometimes teacher also engaged themselves in part time work to supplement their income.

Instructional Methods at the Elementary Stage:

There were four stages of Instruction at the elementary stage. In the first stage writing letters of the alphabet on sand was taught to students. In the second stage, the teacher wrote on palm leaves and the students traced over them with red pen and charcoal ink .These cold be rubbed very easily.

In the third stage, the student wrote and pronounced compound components. Excessive practice was given to the students in this regard. Common names of persons were used for this purpose. At this stage also, the student was taught to use the words in the formation of sentences. He was also taught to make a distinction between written and colloquial languages. The students were taught to rules of arithmetic and multiplication tables repeated by the entire class. In the fourth stage, students were taught to use paper for writing .

Curriculum at the elementary stage:

Knowledge of weights and measures was considered essential therefore; arithmetic was a compulsory subject at the elementary stage. According to Dr. Krishnalal Ray,(1989),the elementary schools were mainly for giving instruction to these R’s and them practical application (such as composition of letters and business documents.).

Literature was included in the curriculum, real literature taste was not cultivated.

Moral and religious instruction also had a secondary place in these schools.In some schools, salutation to Goddess Saraswati (the Goddess of learning) was learnt by heart by the students. Instruction in mythology and sacred love of the Hindus was also given in some schools.

Ако представлява интерес и линк към цитираната статия - http://www.vkmaheshwari.com/WP/?p=512

  • Потребител
Публикува

Ето и два цитата от статията EDUCATION DURING MEDIEVAL PERIOD IN INDIA на Dr. V.K. Maheshwari, Ph.D

Драги ми Дрейк, понеже във форума сме доста полупенсионерите, които не владеем много добре английски език (аз например съм само с около 150-200 думи, но ми стигат да говоря на "цигански" с разни ингилизи) ще си позволя да постна двата цитата и техен електронен превод от английски на руски, който в общи линии е доста добър, та да могат и другите да разумеят :)))

Главные особенности мусульманского образования:

(1) Патронаж правителей: Правителям помогают в распространении образования. Они построили образовательные учреждения и университеты. Они обеспечили их фондами. Крупный владелец также обеспечил финансовую помощь для распространения образования. Правители покровительствовали мужчинам изучения.

(2) Никакой государственный контроль: Правила не требуют никакой власти над образовательными учреждениями и не вмешались в их управление.

(3) Религия доминировала над образованием: В словах С.Н. МУКЕРДЖИ, “Целая образовательная система насыщалась с религиозными идеалами, которые влияли на цель, содержание исследования, и даже повседневную жизнь учеников. ” Ученики приобрели знание как религиозное обязательство.

(4) Сельская местность как центр образования: Вообще говоря образовательные учреждения процветали в сельской местности.

(5) Предоставление различной дисциплины: Через образование была прежде всего религия - ориентируемый, это включало исследование многих интеллектуальных действий как математика, астрономия, grammer, государство и политика. Искусство и литература были также поощрены.

(6) Нормы поведения: Соответствующий акцент был сделан на хорошо - определенные нормы поведения, способа мышления, создавая индивидуальность и характер учеников.

(7) Отношения учителя-ученика: В мусульманский период также как учитель уважали во время периода Brahmanic или Budhist. Были интимные отношения между учителем и учеником, хотя практика проживания с учителем не была так же распространена с мусульманином, как это было в случае периода Brahmanic и Budhist.

(8) Изученные учителя: Учителя взяли к обучению из любви к изучению. Они проводились в высоком уважении. Профессор С.Н. Мукерджи наблюдал, “Изучение ценили ради самого себя и как отметка самого высокого развития человека, и обучению никогда не препятствовали требования экспертизы

(10) Индивидуализированные инструкции: Так как число студентов с учителем было ограничено, он заплатил индивидуальное внимание каждому студенты.

(11) Система Monitorial: Хотя у учителя не было многих учеников, чтобы преподавать все же, тем не менее учитель возьмет помощь старших студентов и аспирантов, чтобы преподавать theyounger или юниора.

(12) Дисциплина: Наказания были оставлены серьезные. Сачков и преступников били тростью на их пальмах и хлопнули на их лицах. Странный способ наказания должен был заставить детей держать уши, беря руки из-под бедер, сидя на своих цыпочках.

(13) Типы учреждений: Начальное образование было передано в ‘Maktabs’ и среднем образовании и среднем образовании в 'Медресе'.

(14) Профессиональное образование: Предоставление было также сделано для профессионально-технического, технического и профессионального образования. Император Акбар взял большой интерес к образованию, как очевидно из прохода от 'Ain-in-Akbar'. Проход делает интересное чтение и предоставляет ценную информацию о системе инструкции, то есть, учебный план, методы обучения и т.д.

ИНДУИСТСКАЯ СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ ВО ВРЕМЯ СРЕДНЕВЕКОВОГО ПЕРИОДА

Главные особенности индуистской системы Образования в Индии во время средневекового периода

Нехватка государственной поддержки: С появлением мусульманского правления почти закончилась государственная поддержка для индуистской системы образования. Теперь это зависело от богатых людей, ученых и деревенских сообществ. Конечно, где не было никаких мусульманских правителей, это получило государственную поддержку. Постепенно там остался несколькими такими областями..

Религия Ориентируемое Образование: Система образования, вообще говоря был во власти религии. Начальное образование было передано в ‘pathshalas’, который существовал и в деревнях и в городах.

Pathshalas

Обычно pathshalas проводились в веранде некоторого дома или под деревьями. Были также отдельные здания для pathshalas. Определенный тип зданий для них не существовал. Помещение храмов также использовалось. ) ‘Pathshalas’: Начальное образование было передано в ‘pathshalas’, который существовал и в деревнях и в городах.

Сборы:

Никакие регулярные сборы не были обвинениями от студентов. Родители сделали подарки учителям. Студенты были обязаны отдавать личное обслуживание учителям. Иногда учитель также вовлекся в повременную работу части, чтобы добавить их доход.

Учебные методы на элементарной стадии:

Было четыре стадии Инструкции на элементарной стадии. В буквах алфавита письма первой стадии на песке преподавался студентам. На второй стадии учитель написал на пальмовых листах и студентах, прослеженных по ним с красной ручкой и темно-серыми чернилами.These холод быть протертым очень легко.

На третьей стадии студент написал и объявил составные компоненты. Чрезмерная практика была дана студентам в этом отношении. Общие названия людей использовались с этой целью. На данном этапе также студенту преподавали использовать слова в формировании предложений. Ему также преподавали сделать различие между письменными и разговорными языками. Студентов преподавали к правилам арифметики и таблиц умножения, повторенных всем классом. На четвертой стадии студентам преподавали использовать бумагу для того, чтобы написать.

Учебный план на элементарной стадии:

Знание весов и мер считали важным поэтому; арифметика была обязательным предметом на элементарной стадии. Согласно доктору Кришнэлэлу Рею, (1989), начальные школы были, главным образом, для того, чтобы дать инструкцию им Р и они практическое применение (такое как состав писем и деловых документов. ).

Литература была включена в учебный план, реальный литературный вкус не был выращен.

У моральной и религиозной инструкции также было вторичное место в этих школах. В некоторых школах привет богине Сарасвати (Богиня изучения) выучился наизусть студентами. Инструкция в мифологии и священной любви к индуистам была также дана в некоторых школах.

  • Потребител
Публикува

И нещо от www.islamicity.com за учените на Ал Андалус:

НАУКА И СТИПЕНДИЯ В AL-ANDALUS:

Абд аль-Рахман III неистово интересовался и религиозным и светскими науками. Он был также полон решимости показать мир, что его суд в Кордове равнялся в величии тому из калифов в Багдаде. Не экономя ни времени, ни расхода, он импортировал книги из Багдада и активно принял на работу ученых, протягивая руку некоторые стимулы. Скоро, в результате ученые, поэты, философы, историки и музыканты начали мигрировать аль-Андалусу. Скоро, также, инфраструктура библиотек, больниц, научно-исследовательских институтов и центров исламских исследований росла, устанавливая интеллектуальную традицию и образовательную систему, которая сделала Испанию выдающейся в течение следующих четырехсот лет.

Одним из самых ранних из ученых, привлеченных аль-Андалусу, был 'Аббас ибн Фирнас, который приехал в Кордову, чтобы преподавать музыку (тогда раздел математической теории) и познакомить суд 'Абда аль-Рахмана с недавними событиями в этой области в Багдаде. Не человек, чтобы ограничить себя единственной областью исследования, однако, Ибн Фирнас скоро начал исследовать механику полета. Он построил пару крыльев из перьев на деревянной раме и предпринял первую попытку полета, ожидая Леонардо да Винчи приблизительно на шестьсот лет. Позже, пережив эксперимент с повреждением спины, он также построил известный планетарий. Мало того, что это было механизировано - планеты фактически вращались - но это моделировало такие астрономические явления как гром и молния.

Как в 'центрах Аббэзида изучения, интерес исламской Испании к математике, астрономии и медицине был всегда жив - частично из-за их очевидной полезности. В десятом столетии математики Cordoban начали делать свои собственные оригинальные вклады. Первым оригинальным математиком и астрономом аль-Андалуса был Масламах аль-Майрити, который умер в 1008. Ему предшествовали компетентные ученые - мужчины как Ибн Аби 'Ubaydah Валенсии, ведущий астроном в девятом столетии. Но аль-Майрити был в классе один. Он написал много работ над математикой и астрономией, изученной, и разработал арабский перевод Альмагеста Птолемея, и увеличил и исправил астрономические столы известного аль-Хваразми. Он также собрал таблицы преобразования, в которых даты персидского календаря были связаны с датами Hijrah, так, чтобы впервые события прошлого Персии могли быть датированы с точностью.

Аль-Заркали, известный на Запад как Arzachel, был другим ведущим математиком и астрономом, который процветал в Кордове в одиннадцатом столетии. Объединяя теоретические знания с техническим умением, он выделился в строительстве точных инструментов для астрономического использования и построил водяные часы, способные к определению часов дня и ночи и указания на дни лунных месяцев. Он также способствовал известным Столам Toledan, очень точной компиляции астрономических данных. Arzachel был известен также его Книгой Столов. Много "книг столов" были собраны к тому времени, но его альманах, содержащий столы, которые позволяют находить дни, в которые коптские, римские, лунные, и персидские месяцы начинаются, другие столы, которые дают положение планет в любой момент времени, и все еще других, облегчающих предсказание солнечных и лунных затмений. Он также составил ценные таблицы широты и долготы.

Другим важным ученым был аль-Битруйи, который развил новую теорию звездного движения, основанного на взглядах Аристотеля, в его Книге Формы, работа, которая была позже популярный на Западе. Названия многих звезд - все еще данные их мусульманскими астрономами, такими как Альтаир (от альтаира, "летчик"), Денеб (от dhanab, "хвоста"), и Betelgeuse (от bayt al-jawza, "дом близнецов" или "Близнеца"). Другие условия все еще в использовании сегодня, такие как зенит, низшая точка и азимут также получены из арабского языка и тем самым отразите работу мусульманских астрономов аль-Андалуса и их воздействия на Запад.

Ученые исламской Испании также способствовали медицине, мусульманской науке преимущественно. Интерес к медицине возвращается к очень самым ранним временам (сам Пророк заявил, что было лекарство от каждой болезни), '' и хотя самые великие мусульманские врачи практиковали в Багдаде, тех в аль-Андалусе, сделанном существенными вкладами также. Ибн аль-Нафис, например, обнаружил легочное обращение крови.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Благодаря на уважаемия Drake за включването относно ситуацията в Япония!

Хубаво е да може да се направят паралели със ситуацията в други краища на света, ситуацията при други народи.

Къде сме ние?

За да разбереш колко висока планина (висок връх) си изкачил, трябва да изкачиш и други планини (върхове).

Редактирано от ISTORIK

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!