Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Това, което си написал е единствената заповед до този момент на Бог, която човеците не изпълняват.

Битие, глава 2, стихове 16 и 17

16 И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш;

17 но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.

От тук ясно се разбира, че смъртта преди Адам, не е съществувала /...в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш./ А ако не ядеш - това няма как да се случи...

Смъртта се появява в следствие на греха от неизпълнение на тази първа и единствена до този момент от историята на човечеството Заповед на Бог.

Между другото - точен превод на Библията от 1940 г. можеш да ползваш тук - http://biblia.bg/index.php?k=1&g=2&tr[]=1

Думичката "бездруго" я няма...

Ползвал съм изданието на Светия синод.

И какво всъщност ми казваш? Бог предупреждава Адам за нещо несъществуващо, така ли?

Все едно да ме предупреди да не пресичам магистралата, докато по нея се движат коли с висока скорост, защото ще умра. И докато не пресичам магистралата за мен няма смърт. Тя се появява едва, когато река да се правя на бързак и някоя кола ме отнесе.

Извинявай, но това е несериозно. Ако няма смърт, каквото и да прави Адам, няма как да умре. Фактът, че бог го предупреждава, че при определено негово действие ще умре, означава, че има смърт, но тя ще настъпи, ако Адам извърши забраненото действие.

А в следващата гл. 3 има следния интересен пасаж -

"22. И рече Господ Бог: ето, Адам стана като един от Нас да познава добро и зло; и сега -

да не простре ръка да вземе от дървото на живота, та, като вкуси, да заживее вечно."

Това е след "грехопадението", но показва, че вечния живот се дава, като се опитат плодове от дървото на живота. И за да не случи това, бог гони Адам и Ева от Едем

  • Мнения 144
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Ползвал съм изданието на Светия синод.

И какво всъщност ми казваш? Бог предупреждава Адам за нещо несъществуващо, така ли?

Все едно да ме предупреди да не пресичам магистралата, докато по нея се движат коли с висока скорост, защото ще умра. И докато не пресичам магистралата за мен няма смърт. Тя се появява едва, когато река да се правя на бързак и някоя кола ме отнесе.

Извинявай, но това е несериозно. Ако няма смърт, каквото и да прави Адам, няма как да умре. Фактът, че бог го предупреждава, че при определено негово действие ще умре, означава, че има смърт, но тя ще настъпи, ако Адам извърши забраненото действие.

А в следващата гл. 3 има следния интересен пасаж -

"22. И рече Господ Бог: ето, Адам стана като един от Нас да познава добро и зло; и сега -

да не простре ръка да вземе от дървото на живота, та, като вкуси, да заживее вечно."

Това е след "грехопадението", но показва, че вечния живот се дава, като се опитат плодове от дървото на живота. И за да не случи това, бог гони Адам и Ева от Едем

Не е точно така. Адам не се предупреждава, а му се заповядва от Бог.

Когато Адам не е имал заповед от Бог, той е можел да прави всичко. И е нямало как да съгреши.

В момента, когато получи заповед от Бог и я нариши - това е вече грях.

А заедно с греха, при хората влиза и смъртта.

Римляни, глава 5, стих 12

12 Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, -

Т.е. след грехопадението, при хората идва и смъртта.

Т.е. Грехът е първичното, смъртта е следствие от греха.

Т.е. Грехът ражда смърт!

Въпросът за греха, смъртта, вярата, Божията благодат и Спасението са основата на Християнството.

  • Потребител
Публикува

Не е точно така. Адам не се предупреждава, а му се заповядва от Бог.

Когато Адам не е имал заповед от Бог, той е можел да прави всичко. И е нямало как да съгреши.

В момента, когато получи заповед от Бог и я нариши - това е вече грях.

А заедно с греха, при хората влиза и смъртта.

Римляни, глава 5, стих 12

12 Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, -

Т.е. след грехопадението, при хората идва и смъртта.

Т.е. Грехът е първичното, смъртта е следствие от греха.

Т.е. Грехът ражда смърт!

Въпросът за греха, смъртта, вярата, Божията благодат и Спасението са основата на Християнството.

Предупреждава или заповядва... все едно. Факт е, че се споменава за смърт преди т.н. "грехопадение". Факт е и, че се говори за безсмъртие след ядене на определен плод. Т.е. то не е даденост, ами идва, когато се опита от плода на дървото на живота.

"12 Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, -"

От къде са се взели смъртта и греха, за да влязат в света? Самозародили ли са се? Или са съществували в някакво друго измерение или не знам къде? Защо бог говори за умиране, преди да има смърт?

Други абсурди относно грехопадението вече не са предмет на темата и няма да ги коментирам тук

  • Потребител
Публикува

Предупреждава или заповядва... все едно. Факт е, че се споменава за смърт преди т.н. "грехопадение".

ИМА ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ, ЗАЩОТО ТОВА Е ПЪРВАТА ЗАПОВЕД НА БОГ КЪМ ЧОВЕКА!

А класическото определение за грях е точно това - да изпълняваш собствената си воля, а не Божията воля!

Сл. неизпълмението на Божия заповед е грях, а след греха - влиза и смъртта и вече безсмъртния човек става смъртен!

А само чрез Исус човечеството може да се върне в състоянието си преди грехопадението...

Предупреждава

Факт е и, че се говори за безсмъртие след ядене на определен плод. Т.е. то не е даденост, ами идва, когато се опита от плода на дървото на живота.

"

Думичката "Безсмъртие" не е съдържа никъде в Стария Завет.

Сл. това, което се опитваш да кажеш - не е факт.

...

От къде са се взели смъртта и греха, за да влязат в света?

Самозародили ли са се? Или са съществували в някакво друго измерение

или не знам къде? Защо бог говори за умиране, преди да има смърт?

Други абсурди относно грехопадението вече не са предмет на темата и няма да ги коментирам тук

За греха - вече говорихме! Той е в следствие от неизпълнение на Заповед на Бог.

А смъртта е съставна част на греха. Смъртта винаги идва след греха...

Единствения начин да са спасим от Смъртта е Божията благодат.

А Бог говори за смъртта, защото Той е най-големият пророк и знае всяко нещо което ще се случи още преди то да съществува.

Например, още преди да е сътворен света, Бог е знаел, че ще изпрати своя Единороден Син с Новия завет, за да даде вечен живот на тези, които вярват в Него.

Завет предварително потвърден от Бог - не може да бъде променен от закона.

Галатяни, глава 3

10 Защото всички, които се облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано: "Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".

11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно от това, "че праведният чрез вяра ще живее";

12 а законът не действува чрез вяра, но казва: "Който върши това, което заповядва законът, ще живее чрез него".

13 Христос ни изкупи от проклетията на закона, като стана проклет за нас; защото е писано: "Проклет всеки, който виси на дърво";

14 така щото благословението, дадено на Авраама, да дойде чрез Христа Исуса на езичниците, за да приемем обещания Дух чрез вяра.

15 Братя, (по човешки говоря), едно завещание, даже ако е само човешко, веднъж потвърди ли се, не се разваля, нито на него се прибавя нещо, от никого.

16 А обещанията се изрекоха на Авраама и на неговия потомък. Не казва: "и на потомците", като на мнозина, но като за един: "и на твоя потомък", Който е Христос.

17 И това казвам, че завет, предварително потвърден, от Бога, не може да бъде развален от закона, станал четиристотин и тридесет години по-после, така щото да се унищожи обещанието.

18 Защото, ако наследството е чрез закона, не е вече чрез обещание; но Бог го подари на Авраама с обещание.

19 Тогава, защо се даде закона? Прибави се с цел да се изявяват престъпленията, докле да дойде

Потомъкът, на Когото биде дадено обещанието; и беше прогласен от ангели чрез един ходатай.

20 Но ходатаят не ходатайствува за един; а Бог, Който дава обещание, е един.

21 Тогава, законът противен ли е на Божиите обещания? Да не бъде! Защото, ако беше даден закон, който да може да оживотвори, то наистина правдата щеше да бъде от закона.

22 Но писанието затвори всичко под грях, та обещанието, изпълняемо чрез вяра в Исуса Христа, да се даде на тия, които вярват.

23 А преди да дойде вярата ние бяхме под стражата на закона, затворени до времето на вярата, която имаше да се открие.

24 Така, законът стана за нас детеводител, да ни доведе при Христа, за да се оправдаем чрез вяра.

25 Но след идването на вярата не сме вече под детеводител.

26 Защото всички сте Божии чада чрез вяра в Исуса Христа.

27 Понеже всички вие, които сте се кръстили в Христа, с Христа сте се облекли.

28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски; защото вие всички сте едно в Христа Исуса.

29 И ако сте Христови, то сте Авраамово потомство, наследници по обещание.

  • Потребител
Публикува

Ще говори, че папата преди няколко години измислил мъченията в пъкъла. Смях!

Не съм твърдял такова нещо. Това е твое твърдение, чиято единствена цел е да отнеме вниманието върху твоято непросветеност. Браво, че си отгърнал книга, за да ми я цитираш, но знанието не е застинал миг във вечността.

Отговорът се намира на две места в Светото Писание и е отговор на почти подобен въпрос, задаван от Дявола на Христос.

Евангелие според Матей, глава 4, стих 7

7 Исус му рече: Писано е още: "Да не изпитваш Господа твоя Бог".

Евангелие според Матей, глава 4, стих 12

12 А Исус в отговор му рече: Казано е: "Да не изпитваш Господа твоя Бог". .

Можеш да прочетеш останалото, ето тук:

http://biblia.bg/index.php?k=42&g=4&tr[]=1

Аз не изпитвам Бог. Изпитвам човешкият ум.

Ок..

Да оставим настрана време, пространство и т.н. и да се върнем към твоя парадокс.

По какво се различава от парадокса за гюлето и крепостната стена?

Е, това не е връщане към моя парадокс, а изоставянето му.

Да не търся точния цитат, но ставаше въпрос за времето, че било познаваемо. Точните думи бяха и че "знаем много" за него. Първо, не може да се твърди, че знаем много за нещо за което дори не знаем колко не знаем. Второ, няма значение колко знаем, а колко не знаем, ето това трябва да е истинския признак за непознаваемост. А тя е в пълна сила, по простата причина, че ние не можем да контролираме времето. Не може да пътуваме във времето, не можем и да го спираме. Известен ни е само закон според който то може да бъде забавено, но реално не можем да извлечем никаква полза от това.

  • Глобален Модератор
Публикува

Логос, ще те помоля да се съобразяваш с правилника на форума и да не пишеш с удебелен, увеличен и цветен шрифт /хеле пък с червен/. Видя ли твое подобно мение още веднъж - трия, при повторно нарушение - налагам бан. Благодаря за вниманието и разбирането.

  • Потребител
Публикува

Ето какво съм писал аз и какво си писал ти.

vorfax, on 21 Jul 2013 - 20:46, said:snapback.png

mitaca, ще повторя нещо специално за теб. Няма тъпи въпроси, има тъпи отговори.


За католицизма, по спомени, грешниците са осъдени на вечно
неединение, необщуване с Бога. Това трябва да се явява еквивалента на
Ада. Няма дяволи с червени опашки и котли с масло.



Mr.Shades, on 21 Jul 2013 - 21:46, said:snapback.png



Как ще няма в католицизма мъчения бе? Ти въобще не си запознат с християнството.




Това е реформа на папата от преди няколко години. Незапознатия си ти.



mitaca, стига си ми спамил темата. Твърдял съм, че съм измисли нещо, а не че съм първия, който го е измислил. Имаш проблеми даже с логическото мислене.



Ето какво си писал най-горе и какво най-отдолу. Айде да не прехвърляш невежеството си за дадена религия която се опитваш да "разнищваш" на мене, аз поне знам за какво говоря.

  • Потребител
Публикува

...

Аз не изпитвам Бог. Изпитвам човешкият ум.

Следователно, ако не ти липсва, вече трябва да си разгадал загадката!

  • Потребител
Публикува

Следователно, ако не ти липсва, вече трябва да си разгадал загадката!

Не, не съм. Всъщност още в началото предложих решение на загадката, но с радост приемам всяка нова идея в темата. Ума си съм впрегнал в други начинания и не случайно не пиша често тук. Не стига, че са по-градивни, ами и няма кой разрежда медената ми каца с горчилка.

Mr.Shades, това, което съм написал е това, което съм написал. Не виждам какъв проблем имаш с него, освен, че е нещо което не знаеш.

  • Потребител
Публикува

Не, не съм. Всъщност още в началото предложих решение на загадката, но с радост приемам всяка нова идея в темата. Ума си съм впрегнал в други начинания и не случайно не пиша често тук. Не стига, че са по-градивни, ами и няма кой разрежда медената ми каца с горчилка.

Mr.Shades, това, което съм написал е това, което съм написал. Не виждам какъв проблем имаш с него, освен, че е нещо което не знаеш.

Добре!

Ще ти кажа едно решение, което е чисто религиозно-логическо.

Когато Бог обещае нещо, той винаги го изпълнява!

И Бог е обещал на християните Спасението, от което следва и Вечен живот за тези, които вярват в Бог в Неговата Благодат и следват заповедите Му.

Ако Бог се самоубие, това означава, че Спасението Не е Вечно и Бог е излъгал.

Но Бог не лъже!

Следователно, да се самоубие Бог е невъзможно.

  • Потребител
Публикува

Ворфакс, остави, няма смисъл. Иначе въпроса го открих на пета стр. отдолу. На Логос ще кажа това. Не знам кой бог ми е дарил разум, но чрез него мога да видя дали някой е получил благодат и живее 200-300 години, или това писание набива страх и разделение в хората. Много ми се ще да поговоря с някой облагодатен, та да ми каже от първа ръка за какво става дума.

  • Потребител
Публикува

Не, не съм. Всъщност още в началото предложих решение на загадката, но с радост приемам всяка нова идея в темата. Ума си съм впрегнал в други начинания и не случайно не пиша често тук. Не стига, че са по-градивни, ами и няма кой разрежда медената ми каца с горчилка.

Mr.Shades, това, което съм написал е това, което съм написал. Не виждам какъв проблем имаш с него, освен, че е нещо което не знаеш.

Проблема ми е, че като си писал глупости да си поемеш отговорността. Пишеш, че нямало мъчения в католическия ад и папата преди няколко години го е измислил това, и дори казваш, че аз не знам за какво говоря. Цитирани са ти източници, показана ти е грешката недей да си прехвърляш незнанието за религията и да си мислиш, че си хванал Бог за шлифера.

  • Потребител
Публикува

ИМА ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ, ЗАЩОТО ТОВА Е ПЪРВАТА ЗАПОВЕД НА БОГ КЪМ ЧОВЕКА!

А класическото определение за грях е точно това - да изпълняваш собствената си воля, а не Божията воля!

Сл. неизпълмението на Божия заповед е грях, а след греха - влиза и смъртта и вече безсмъртния човек става смъртен!

А само чрез Исус човечеството може да се върне в състоянието си преди грехопадението...

Думичката "Безсмъртие" не е съдържа никъде в Стария Завет.

Сл. това, което се опитваш да кажеш - не е факт.

За греха - вече говорихме! Той е в следствие от неизпълнение на Заповед на Бог.

А смъртта е съставна част на греха. Смъртта винаги идва след греха...

Единствения начин да са спасим от Смъртта е Божията благодат.

А Бог говори за смъртта, защото Той е най-големият пророк и знае всяко нещо което ще се случи още преди то да съществува.

Например, още преди да е сътворен света, Бог е знаел, че ще изпрати своя Единороден Син с Новия завет, за да даде вечен живот на тези, които вярват в Него.

Завет предварително потвърден от Бог - не може да бъде променен от закона.

Добре, щом има значение, да видим какво точно пише.

"17. а от дървото за познаване добро и зло, да не ядеш от него; защото, в който ден вкусиш от него, бездруго ще умреш."

В израза има заповед и предупреждение, какво ще стане при неизпълнението й. Тук думата "бездруго" е много любопитна, но за момента ще се абстрахирам от нея, защото не съм проверил всички преводи. Но според мен синодалното издание е най-точно.

Та какво имаме в горния израз? Заповед и санкция, като санкцията е умиране. Следователно смъртта съществува.

От друга страна, ти твърдиш, че "Думичката "Безсмъртие" не е съдържа никъде в Стария Завет." Следователно, как може да знаеш, че Адам по начало е бил безсмъртен, а смъртта е следствие на греха му? Нали това не е указано никъде. Обаче, може да не се използва думата "безсмъртие", но е използван израза "вечен живот" или по-точно "и сега - да не простре ръка да вземе от дървото на живота, та, като вкуси, да заживее вечно." бит. 3:22. Т.е. човекът никога не е имал вечен живот. Той е следствие от ядене на плода на дървото на живота. А за него няма забрана да не се яде.

И сега за парадоксите в цялата християнска парадигма.

Адам не е имал познание за добро и зло. Следователно не е знаел, че неизпълнението на божията заповед е нещо лошо. В действията му няма вина, въпреки това е наказан. Освен това бог лъже, че ще умре. Човекът не умира, след като яде от плодовете на дървото на познанието. Да, запознат съм с християнското тълкуване, че това всъщност е духовна смърт и отдалечаване от бога. Но в текста няма нищо такова. В него се говори за умиране. На следващо място наказанието зависи от волята на бог. Той е можел и да прости. Но не го прави. Ако се върнем на примера с магистралата, смъртта на този който пресича пред движещите се коли е извън волята на този, който предупреждава. Докато при бог и човека не е така.

Според християнската доктрина, с това, че първите хора не изпълняват заповедта на бог, греха влиза в света. А злото и смъртта са част от греха. Ако преди яденето на забранения плод ги е нямало, какво познание дава това ядене? Как може да се различава добро от зло, ако в света няма зло? Излиза, че в света е имало и зло, и смърт още преди Адам и Ева да нарушат божията заповед.

П.П. Тъй като това мнение излиза извън темата, моля някой модератор да го премести в съответната тема, ако има такава или да направи нова.

  • Потребител
Публикува (edited)

Самотни вълк, много си прав донякъде :)

Смърт е имало, но не като реалност, а като възможност. Тъй като се смята, че Бог от нищото създава света, то и светът живее единствено при непрекъснато общение с Бога, а при липса на такова, за него следва смърт. Яденето от забранения плод е търсене на независим от Бог живот, а източник на живота е само Бог, ето защо това води до смърт, до повреда на природата. Затова се казва, че смъртта е последица от греха, а не е просто наказание за неизпълнение на някоя заповед. В противен случай би излязло, че Бог е повече справедлив, отколкото милостив.

А изразът „бездруго ще умреш“ означава че човекът след това така и така ще умре, макар и не веднага, защото с действието си той просто ще вкара смъртта в света. Именно прякото общение с бога, според св. Йоан Дамаскин, е това дърво на живота, което дава вечен живот. Същото се потвърждава и в Новия завет, където четем: „А вечен живот е това, да познават Тебе, Единого Истиннаго Бога“.

Понеже много сбито преразказвам нещата, ще си позволя да дам и два линка, единият е към главата за рая от „Точно изложение на православната вяра“ на Йоан Дамаскин (книга втора, глава 11):

http://www.pravoslavieto.com/books/Damascene/tochno_izlozhenie/#gen30

а другият към един отговор в Двери.бг по същия въпрос:

http://dveri.bg/xkxu

А vorfax и Mr.Shades дано скоро ни осветлят за новите тенденции за ада в католицизма... :)

Редактирано от meandor
  • Потребител
Публикува

Добре, щом има значение, да видим какво точно пише.

"17. а от дървото за познаване добро и зло, да не ядеш от него; защото, в който ден вкусиш от него, бездруго ще умреш."

В израза има заповед и предупреждение, какво ще стане при неизпълнението й. Тук думата "бездруго" е много любопитна, но за момента ще се абстрахирам от нея, защото не съм проверил всички преводи. Но според мен синодалното издание е най-точно.

Ако гледаме другите преводи /Цариградски, от 1940 г. и на Кинг Джеймс - навсякъде е записано - "НЕОРЕМЕННО", а английската дума е "surely" !

Източник

Следователно, думата "бездруго" означава, че без да си сторил нищо друго, само това е достатъчно да умреш!

Та какво имаме в горния израз? Заповед и санкция, като санкцията е умиране. Следователно смъртта съществува.

От друга страна, ти твърдиш, че "Думичката "Безсмъртие" не е съдържа никъде в Стария Завет." Следователно, как може да знаеш, че Адам по начало е бил безсмъртен, а смъртта е следствие на греха му? Нали това не е указано никъде. Обаче, може да не се използва думата "безсмъртие", но е използван израза "вечен живот" или по-точно "и сега - да не простре ръка да вземе от дървото на живота, та, като вкуси, да заживее вечно." бит. 3:22. Т.е. човекът никога не е имал вечен живот. Той е следствие от ядене на плода на дървото на живота. А за него няма забрана да не се яде.

Стария Завет не е в сила по времето на Адам. Така, че каквото и да казва С.З., Адам не го интересува и не е отговорен пред Бог нито по Новия, нито по Стария Завет.

Адам има една единствена Заповед от Бог и нея трябва да изпълнява. А щом не я изпълнява, съгрешава и Бог го наказва.

Адам е творение на Бог и Бог предварително е вложил в съзнанието му, всичко, което е необходимо, за да бъде разбран абсолютно правилно!

Бог знае всички болки и проблеми на всеки един от творенията си!

А дали ти изпитваш някакво съмнение за това кой, какво е разбрал - това си е твой проблем.

И сега за парадоксите в цялата християнска парадигма.

Адам не е имал познание за добро и зло. Следователно не е знаел, че неизпълнението на божията заповед е нещо лошо. В действията му няма вина, въпреки това е наказан. Освен това бог лъже, че ще умре. Човекът не умира, след като яде от плодовете на дървото на познанието. Да, запознат съм с християнското тълкуване, че това всъщност е духовна смърт и отдалечаване от бога. Но в текста няма нищо такова. В него се говори за умиране. На следващо място наказанието зависи от волята на бог. Той е можел и да прости. Но не го прави. Ако се върнем на примера с магистралата, смъртта на този който пресича пред движещите се коли е извън волята на този, който предупреждава. Докато при бог и човека не е така.

Според християнската доктрина, с това, че първите хора не изпълняват заповедта на бог, греха влиза в света. А злото и смъртта са част от греха. Ако преди яденето на забранения плод ги е нямало, какво познание дава това ядене? Как може да се различава добро от зло, ако в света няма зло? Излиза, че в света е имало и зло, и смърт още преди Адам и Ева да нарушат божията заповед.

П.П. Тъй като това мнение излиза извън темата, моля някой модератор да го премести в съответната тема, ако има такава или да направи нова.

Ти току що отрече Православната доктрина за Първороден грях.

А "християнското тълкуване" и "Православното християнско тълкуване" са две различни неща!

Няма как хем да ползваш Православната Библия, хем да отричаш Първородния грях!

  • Потребител
Публикува

Та какво имаме в горния израз? Заповед и санкция, като санкцията е умиране. Следователно смъртта съществува.

Въпрос на тълкуване.

Ако приемем и погледнем буквално на шестте дни, които олицетворяват Сътворението, то смъртта все още не съществува като проявление на физическия край (Бог благославя всички живи души облечени в материя, да се плодят и множат, т.е. живите души облечени в плът/материя, нямат време да умрат физически за толкова кратко време - 168 часа. Давам простичък пример, без да съм запознат с микрокосмоса. Там са биолозите.).

Но властта над смъртта (т.е. над физическия край на всяка една жива душа, облечена в материя) е дадена на Луцифер след неговото падение. Или пък с падението си и увличането на третината ангели, Луцифер се превръща в олицетворение на смъртта, т.е. сам придобива способност да определя и разполага с физическия край на всяка една жива плът, която е съставена от материя.

Или с други думи - древният Архивраг притежава силата и способността да доведе всяка една жива плът до физически край; сиреч смъртта е у дявола, и от дявола. Доколко Бог ще позволи физически край на даден обект или човек, или пък жива някаква си твар, е отделен въпрос. Казват му - Божие попущение. Смъртта, обаче, няма власт на духа. Дори Луцифер не може да се самоубие, макар неговото действие (бунта) да довеждат до появата на смъртта, т.е. част от хармонията във Вселената (съставена от материя/антиматерия и какво ли не още) е нарушена.

А иначе, както много пъти съм го заявявал - същността на Бог е Живота, и смъртта е абсолютно чужда на тази Божествена същност, понеже не произлиза от нея. Не е Божествена еманация. Следователно Въпросът наистина е уникално тъп, зададен от човек, който хал-хабер си няма от метафизика, космогония, теология и история.

Ако погледнем на дните от Сътворението като на епохи (от космогонията), а не на астрономически денонощия според съвременното разбиране и познание, повече от ясно и разбираемо е, че смъртта (властта над която има дявола) е съществувала (непроявена) още преди появата и грехопадението на хората. Съществува (появява се) със самото падение на първият ангел при бунта му против Бога.

От друга страна, ти твърдиш, че "Думичката "Безсмъртие" не е съдържа никъде в Стария Завет." Следователно, как може да знаеш, че Адам по начало е бил безсмъртен, а смъртта е следствие на греха му? Нали това не е указано никъде. Обаче, може да не се използва думата "безсмъртие", но е използван израза "вечен живот" или по-точно "и сега - да не простре ръка да вземе от дървото на живота, та, като вкуси, да заживее вечно." бит. 3:22. Т.е. човекът никога не е имал вечен живот. Той е следствие от ядене на плода на дървото на живота. А за него няма забрана да не се яде.

И сега за парадоксите в цялата християнска парадигма.

Адам не е имал познание за добро и зло. Следователно не е знаел, че неизпълнението на божията заповед е нещо лошо. В действията му няма вина, въпреки това е наказан. Освен това бог лъже, че ще умре. Човекът не умира, след като яде от плодовете на дървото на познанието. Да, запознат съм с християнското тълкуване, че това всъщност е духовна смърт и отдалечаване от бога. Но в текста няма нищо такова. В него се говори за умиране. На следващо място наказанието зависи от волята на бог. Той е можел и да прости. Но не го прави. Ако се върнем на примера с магистралата, смъртта на този който пресича пред движещите се коли е извън волята на този, който предупреждава. Докато при бог и човека не е така.

Според християнската доктрина, с това, че първите хора не изпълняват заповедта на бог, греха влиза в света. А злото и смъртта са част от греха. Ако преди яденето на забранения плод ги е нямало, какво познание дава това ядене? Как може да се различава добро от зло, ако в света няма зло? Излиза, че в света е имало и зло, и смърт още преди Адам и Ева да нарушат божията заповед.

П.П. Тъй като това мнение излиза извън темата, моля някой модератор да го премести в съответната тема, ако има такава или да направи нова.

Бог никого не е излъгал, понеже никога не лъже. Бащата на лъжата и клеветата е Луцифер, а не Бог.

Според някои, човекът е създаден едва ли не в едно латентно състояние. Това едва ли е така. При всички положения човекът е създаден след падението на ангелите начело с Луцифер, т.е. човекът е създаден след появата на смъртта (но никой не е в състояние да каже/докаже, дали смъртта е имала проявление преди появата на човека, т.е. дали са умирали разни видове гадини, каквито, да речем са динозаврите, които според съвременните учени предхождат с десетки и стотици милиони години човека). Но пък е живеел в хармония с Бога, т.е. действително не му трябва да знае що е добро, и що - зло. Сега ние не знаем що за физическо тяло е бил получил Адам, но защо пък не, защо пък не, това тяло да е било създадено (разчетено) да съществува дори хиляди, десетки хиляди, стотици хиляди, милиони години? Но дори и милионите години пак имат своят... край, щом времето след създаването на Вселената вече е налице. Бог, като абсолютна субстанция и монада, е знаел, че тези физически тела (при човеците, както и при гадините) трябва да се хранят с нещо, и получавайки енергия, да съществуват в материалния свят, т.е. физически да не умират - а смъртта, както вече разбрахме - е цел на Луцифер. А хората като си хапват от плодовете в Едемската градина (защото ще огладнеят - така са създадени), все ще вкусат и от дървото на живота, а оттам нататък хармонията ще продължи вечно.

Заради това Бог казва на Адам, че бездруго ще умре, ако вкуси от плодовете на дървото за познаване на добро и зло, т.е. Бог няма да допусне Адам да живее вечно (от сега нататък), щом човекът ще познава доброто и ще прави добро, но освен това ще познава и злото, и ще прави и зло (понеже Луцифер ще го изкушава).

А иначе хитрата змия (в която се бил въплатил Луцифер) много лукаво подлъгва Ева: Не, няма да умрете; т.е. няма да умрете сега, но ще дойде време. Разбира се, змията (Луцифер) не го пояснява това нещо (скрива част от истината), но иначе е прекалено словоохотлива да издаде страшната тайна - че и човеците могат да станат богове, ако направят така и така. Разговорът просто е класика...

Адам има вина, понеже не се покаял, а се оправдал с Ева; Ева има вина, понеже не се покаяла, а се оправдала със змията. Бог прощава само на тези, които търсят покаяние.

  • Потребител
Публикува

Казва Исус:

-Този да хвърли първият камък върху тази жена който между вас е безгрешен!!!!

Полетява един камък и прибива жената....Исус без да погледне нагоре:

-Абе Майко! Развали поуката!!!!

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:

  • Потребител
Публикува

Казва Исус:

-Този да хвърли първият камък върху тази жена който между вас е безгрешен!!!!

Полетява един камък и прибива жената....Исус без да погледне нагоре:

-Абе Майко! Развали поуката!!!!

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:

Това е стих от книгата на Княза на въздушната власт, за който разбираме от Светото Писание!

Ефесяни, глава 2, стихове 1 и 2

1 И съживи вас, когато бяхте мъртви чрез вашите престъпления и грехове,

2 в които сте ходили някога според вървежа на тоя свят, по княза на въздушната власт, на духа, който сега действува в синовете на непокорството;

  • 9 years later...
  • Потребител
Публикува
On 20.07.2013 г. at 19:34, Spiritus said:

Бог работи с разум, може да може да се самоубие, но това е неразумно и безсмислено, съответно не е божествено действие.

А разбира се човешките парадоски(при полож ение, че Бог е създал душите и ума на хората) е наивно да се мисли, че може да важат за Бог.

Може да се разсъждава така: Ако богът по някаква причина днес остави вселената, тя ще спре да съществува с същият този момент. Не говоря за нещо повече, а само да я остави, да спре да поема отговорност за творението си и няма значение дали някой го признава, познава, дали му вярва или не, защото в "него живеем, движим се и съществуваме", и също " той дава слънцето си да свети на справедливи и несправедливи"... Затова безполезността на търсене на логически парадокси ни води в следното: Апостол Павел казва, че докато е бил в градината на бога е чул думи, които не е позволено на човек а говори. Според мене тук може да се види несъвършенството на нашите човешки неща, каквиито и да са били те, включително език, изразни средства и т.н. Предполагам ,че ако човек е в присъствието на бога такива парадокси няма да има. Поне доколкото аз съм бил, смея да твърдя, че няма.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!