Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Мнения 69
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикува

Как е възможно?! Аз съм ужасен! Такова посегателство върху личната свобода, правото на свободно придвижване и такава дискриминация? Ми та те нищо не са извършили! Как така? Се не па жуст! Либерте! Еуроп!

  • Глобален Модератор
Публикува

Айде, стига сте се бъзикали. Ясно е, че лицемерните западняци само знаят как да ни поучават относно интеграцията на циганите. Ама опре ли ножа до техния кокал, бързо забравят за толерантност и си показват зъбките. Но считам, че тази тема не е за нашия форум, наред с политиканстването. Така че е редно да й се тури катанец.

  • Потребител
Публикува

Интеграция на ромите означава да станат пълноправна част от обществото. Т.е. да работят, плащат данъци и спазват законите, както останалите членове на обществото. Защо у нас "интеграция на ромите" се възприема като нещо лошо, и едва ли не насилие налагано от запада срещу България? Когато ни казват да ги интегрираме какво лошо искат от нас?

Алтернативата е да си останат по гетата, да крадът, да правят по много деца и да не спазват законите. Да няма друго решение на проблема. А интеграцията ще е процес, който ще отнеме деситилетия и много усилия. Но оставянето на нещата да се движат по инерция изобщо не е никакво решение напротив.

И да интеграцията е възможна, колкото и това да се вижда невероят на хората, които са виждали цигани само по контейнерите, каруците или махалите само по телевизията.

  • Глобален Модератор
Публикува

Защото у нас интеграция на циганите се свежда до даване на пари на НПО-тата, които ги усвояват за свои си цели. Като цяло циганите пък получават помощи, безплатни ток и вода срещу задължението да гласуват за определени партии. Те това е интеграцията в БГ.

  • Потребител
Публикува (edited)

То всичко това е точно обратното дезинтеграция. Интеграцията трябва да е целенасочена държавна политика във всички сфери, която да се провежда с деситилетия. Тя не трябва да е насилствена отвън, то затова и липсва резултат (освен естествената).

Редактирано от stinka (Rom)
  • Потребител
Публикува

Защото у нас интеграция на циганите се свежда до даване на пари на НПО-тата, които ги усвояват за свои си цели. Като цяло циганите пък получават помощи, безплатни ток и вода срещу задължението да гласуват за определени партии. Те това е интеграцията в БГ.

Що не вземем пример от просветния и културен, либерален запад? Да им плащаме да се върнат в пра -родината си, Индия? :gossip::grin::groupwave2:

  • Потребител
Публикува

Интеграция на ромите означава да станат пълноправна част от обществото. Т.е. да работят, плащат данъци и спазват законите, както останалите членове на обществото. Защо у нас "интеграция на ромите" се възприема като нещо лошо, и едва ли не насилие налагано от запада срещу България? Когато ни казват да ги интегрираме какво лошо искат от нас?

Алтернативата е да си останат по гетата, да крадът, да правят по много деца и да не спазват законите. Да няма друго решение на проблема. А интеграцията ще е процес, който ще отнеме деситилетия и много усилия. Но оставянето на нещата да се движат по инерция изобщо не е никакво решение напротив.

И да интеграцията е възможна, колкото и това да се вижда невероят на хората, които са виждали цигани само по контейнерите, каруците или махалите само по телевизията.

Роме, уж мразиш комунистите, пък ги къдриш като партиен секретар на събрание. :grin:. Сигурно не знаеш, но по време на омразния ти социализъм си имаше специална политика по въпроса за циганската интеграция при това доста сериозна и накрая нищо не се получи. На Запад също са правени опити за интеграция и пак нещо не се е получило. Е не става тая интеграция ,както си и я мислиш ти. За това и западняците ни връщат циганите, защото са наясно, че не могат да ги превъзпитат.

  • Глобален Модератор
Публикува

Имаше чушки имаше... Имаше насилствено заселване на скитащите катуни, с което почна и циганизацията на много населени места.

  • Потребител
Публикува

Имаше чушки имаше... Имаше насилствено заселване на скитащите катуни, с което почна и циганизацията на много населени места.

Имаше КГ, имаше, колкото и да ти е неприятно. Имаше политика да се образоват, строяха се училища до циганските квартали, имаха работа, че даже и работеха. Ама въпреки всичко си запазиха нравите.

  • Потребител
Публикува (edited)

Няма как като се направят резки движения в общественото устройство, като се принуди предимно селската България да премества селяните в градовете да строят индустрия, като ги засели в двустайни панелки, където няма как да раждат повече от 1-2 деца, като принуди чергарите с катуните да идат на тяхно място в селата да гледат земя и да не се получи катастрофа, ндаа....

Редактирано от kramer
  • Потребител
Публикува

А интеграцията ще е процес, който ще отнеме деситилетия и много усилия.

Това не е така. Когато българин отиде в Италия, Германия, САЩ и прочие неговата интеграция е светкавична. Научава как да работи и как да се весили почти веднага. Научава езика за няколко месеца. Съобразява се с традициите, културата, навиците, със законите, с всичко онова с което се сблъсква като ново. Когато една общност живее цял живот в едно общество и не може да възприеме трудови навици и стандарт на живот, има само една причина - липса на желание. Колкото и милиони да продължат да хвърлят, не може да се интегрира някой, който не иска да се интегрира.

Затова пък когато българското население се превърне в малцинство и няма да има пенсии, социални помощи и други остатъци от държавността, защото няма да има от кого да се събират данъци, ние успешно ще бъдем интегрирани в ромската общност.

  • Потребител
Публикува (edited)

Това не е така. Когато българин отиде в Италия, Германия, САЩ и прочие неговата интеграция е светкавична. Научава как да работи и как да се весили почти веднага. Научава езика за няколко месеца. Съобразява се с традициите, културата, навиците, със законите, с всичко онова с което се сблъсква като ново. Когато една общност живее цял живот в едно общество и не може да възприеме трудови навици и стандарт на живот, има само една причина - липса на желание. Колкото и милиони да продължат да хвърлят, не може да се интегрира някой, който не иска да се интегрира.

Затова пък когато българското население се превърне в малцинство и няма да има пенсии, социални помощи и други остатъци от държавността, защото няма да има от кого да се събират данъци, ние успешно ще бъдем интегрирани в ромската общност.

Не! По почти всички пунктове!

Първо емигрант първо поколение рядско се интегрира, в която и да е държава напълно. Разликата с един българин емигрант, е че той е само един, най-много няколко сред огромна маса други. Интеграцията е много интензивна, заради количествените разлики.

Докато у нас ромите са голяма общност, която културно се самовъзпроизвежда, за разлика от единични случаи. Голямата пречка при интеграцията е автоизолацията и в същото време даже по-силната външна изолация. Това нещо не е характерно само за българите, по отношение на циганите, то е още от османско време и характерно и за другите народи в източна Европа.

Сега, за хората които са виждали цигани само по телевизията или контейнерите - мога да ви кажа, че има огромен брой цигани у нас, които са интегрирани. В смисъл работят и живеят нормално като българите. За съжаление има и много, които не са такива. Тази интеграция е най-характерна за средните по-големина населени места. Където контакта между двете общности е най-интензивен. В големите градове има и големи махали и позволява голяма изолация, двете общности почти не контактуват и са си достатъчни сами на себе си. В най-малките населени места, където българите са само пенсионери, също контакта е слаб и има изолация. Най-вече заради различния начин на живот на един 70 и един 20 годишен човек. Също интеграцията сред циганско говорящите е по-силна сравнение с турско говорящите цигани, главно заради телевизията - едните гледат българска, другите турска телевизия. И от там по-слабото българско влияние.

Интеграцията не е желание. В смисъл ако те изповядват същите цености като българите, няма нужда от интеграция. И най-вече запомнете най-важното интеграцията е основен интерес на българите не на циганите. И тук далеч не става въпрос за даване, милиони или какво да е. Тук става въпрос за политика на промяна на начина на живот, съответно нравите на ромите. Разбира се че това е процес, който отнема деситилетия, та дори и поколения. Пак повтарям за България това е без алтернатива и колкото по интензивно го прави, толкова по-добре. Другото са фантасмагории, че щели да ги пратят в Индия, или да си стоят в гетата и да не ги виждаме и да се правим, че проблем няма.

Стефане, една от основните политики на партията е социалната осигуреност. Това при малцинство, чието социално развитие върви с две-три поколения назад, означава само едно демографска експлозия! Демографска експлозия с гарантиран социален минимум, води до силно възпроизвеждане на културата на групата. За какво му е училище, щом може да работи и прехраната на семейството му е гарантирана? Партията имаше и други политики примерно да ги заселва в обезбългарените (от самата нея) села, за да работят сезонната работа в текейсетата - резултата сега е села с пенсионери българи, и много млади цигани в тях ... Имаше политика да гледа голям брой цигански деца в социалните домове... вижда се каква е средата там и какви хора излизат от там. Та чак изпълняват програма нацяло да ги затворят сега. Колкото до построяване на сегрегирани училища незнам с какво е интеграция.

Пак повтарям интеграцията е в интерес най-вече на българите.

ПС. Голяма част от циганите във Франция са румънски, а не български. И има много български цигани емигранти в Европа, най-вече в южните страни, които си работят нормалните емигрантски работи. Пък точно държавността у нас не я унищожават циганите, а баш българите.

Редактирано от stinka (Rom)
  • Потребител
Публикува

Вчера имаше репортаж по телевизията с една социолога....

Тя каза, за пример,че една безработна циганка на средна възраст допринася към ГДП-то според възможностите си много повече колкото един топ менъджер.

Става в 3- 3 1/2 за да изпревари буклуджиите. Събира от контейнерите дрехи, парцали. Първите ги изпира, поправя и или ги изнася семейството или ги продава на седмичният пазар. Парцалите ги къса да прави черга. Така ежедневно работи 12-14 часа.

Редовна работа /и да има/ не може да получе понеже , няма образование, на 50 години е, и не може да работи тежък труд защото страда от остеропоросис да, и е циганка.

От десет обяви за работа, ако ги повикаш и кажеш, че си циганин девет веднага ти казват, че не е актуална обявата....

:goodpost::goodpost::goodpost:

  • Потребител
Публикува

Не! По почти всички пунктове!

Първо емигрант първо поколение рядско се интегрира, в която и да е държава напълно. Разликата с един българин емигрант, е че той е само един, най-много няколко сред огромна маса други. Интеграцията е много интензивна, заради количествените разлики.

Докато у нас ромите са голяма общност, която културно се самовъзпроизвежда, за разлика от единични случаи. Голямата пречка при интеграцията е автоизолацията и в същото време даже по-силната външна изолация. Това нещо не е характерно само за българите, по отношение на циганите, то е още от османско време и характерно и за другите народи в източна Европа.

Сега, за хората които са виждали цигани само по телевизията или контейнерите - мога да ви кажа, че има огромен брой цигани у нас, които са интегрирани. В смисъл работят и живеят нормално като българите. За съжаление има и много, които не са такива. Тази интеграция е най-характерна за средните по-големина населени места. Където контакта между двете общности е най-интензивен. В големите градове има и големи махали и позволява голяма изолация, двете общности почти не контактуват и са си достатъчни сами на себе си. В най-малките населени места, където българите са само пенсионери, също контакта е слаб и има изолация. Най-вече заради различния начин на живот на един 70 и един 20 годишен човек. Също интеграцията сред циганско говорящите е по-силна сравнение с турско говорящите цигани, главно заради телевизията - едните гледат българска, другите турска телевизия. И от там по-слабото българско влияние.

Интеграцията не е желание. В смисъл ако те изповядват същите цености като българите, няма нужда от интеграция. И най-вече запомнете най-важното интеграцията е основен интерес на българите не на циганите. И тук далеч не става въпрос за даване, милиони или какво да е. Тук става въпрос за политика на промяна на начина на живот, съответно нравите на ромите. Разбира се че това е процес, който отнема деситилетия, та дори и поколения. Пак повтарям за България това е без алтернатива и колкото по интензивно го прави, толкова по-добре. Другото са фантасмагории, че щели да ги пратят в Индия, или да си стоят в гетата и да не ги виждаме и да се правим, че проблем няма.

Стефане, една от основните политики на партията е социалната осигуреност. Това при малцинство, чието социално развитие върви с две-три поколения назад, означава само едно демографска експлозия! Демографска експлозия с гарантиран социален минимум, води до силно възпроизвеждане на културата на групата. За какво му е училище, щом може да работи и прехраната на семейството му е гарантирана? Партията имаше и други политики примерно да ги заселва в обезбългарените (от самата нея) села, за да работят сезонната работа в текейсетата - резултата сега е села с пенсионери българи, и много млади цигани в тях ... Имаше политика да гледа голям брой цигански деца в социалните домове... вижда се каква е средата там и какви хора излизат от там. Та чак изпълняват програма нацяло да ги затворят сега. Колкото до построяване на сегрегирани училища незнам с какво е интеграция.

Пак повтарям интеграцията е в интерес най-вече на българите.

ПС. Голяма част от циганите във Франция са румънски, а не български. И има много български цигани емигранти в Европа, най-вече в южните страни, които си работят нормалните емигрантски работи. Пък точно държавността у нас не я унищожават циганите, а баш българите.

Ето на, значи мислим еднакво. И аз не съм съгласен с почти никой от твоите пунктове :grin:

Какво значи, че емигрант не се интегрирал в чужбина. Това са глупости. Половината ми клас от училище живее за постоянно в чужбина и имам техните наблюдения. Те са асимилирани на 100%, или ако искаш на 99,99%, където 0,01: е носталгия. Тези хора са свикнали с чуждата природа, с чуждото поведение, с чуждите традиции, с чуждият начин на работа, почивка и забавление. Дотолкова, че за тях това става нормата, това е приемливият и правилния начин на живот. Когато тези хора се върнат в родината си те изпитват културен шок и погнуса, заради разминаването между изкривените спомени и реалността. Тези хора мислят на чужд език и разсъждават като чужд поданик.

Няма нищо по-нетрайно от човешката природа и способността на човек да се приспособи и нагоди е сред най-силните му черти.

Сега за циганската интеграция. Ти не ме подкрепяш, че било заради циганското нежелание, ами било заради циганската самоизолация. Че разлика между двете има ли? Ако искаха да се омешат ще се изолират ли по своя воля?

Нека направим малко изясняване какво е това животно интеграцията. Да не стане като онази циганска перла Бонка, която се сърдеше, че и задават въпроси с тази непонятна и мистична дума. Интегрирането на човек е приемането му за равноправен член на някаква група (в случая общество) срещу доброволното приемане от представителят на малцинството на определени задължения. Същото се отнася за група или цяла малцинствена общност. Когато един човек бъде нает на работно място и има определено място да стои и определени неща да прави, то той се интегрира в този формален колектив. Когато след работа отиде със същите хора да играе билярд и да пие бира, тогава се интегрира и неформално с тях.

В какво се изразяват усилията на българите да интегрират циганите в обществото? В това, че няма сегрегация, предоставено им е правото и да учат и да работят. Подпомагат се социално, опрощават им се дългове и престъпления.

В какво се изразяват усилията на циганите да се приобщят към българите? Аз не се сещам за нещо, което мога да посоча.

Ако циганите искаха да се приобщят към българите, нямаше сила, която да ги спре. Не е голяма работа да изкараш среден успех 4 в училище, да се хванеш на работа, да направиш семейство на 25 години, да изплащаш кредит за жилище, да се къпеш веднъж седмично, да четеш една книга годишно и т.н. Но нещата опират до ценностите. Бакъра е дума, която озарява циганската душа повече от Гьоте, Леонардо да Винчи или Мърквичка взети заедно. Приоритетите им и изобщо наличието или отсъствието на ценности като образование, хигиена, законност и лична воля са неприемливи за мнозинството в България. Българите не правят 10 деца, когато имат място за две и пари за едно. Елементарна сметка за хигиената е това. За циганите това не е проблем, а даже средство да се отърват от досадното задължение да работят, защото социалните помощи са официален поминък на тази общност. Изключенията потвърждават правилото, както се казват. В общината в моя град има циганка. Не като чистачка, а като консултантка. Значи тя може, а останалите - не?

Относно изолацията. Циганите много добре знаят българските закони и какво цени и какво осъжда средностатистически българин. Това, че живее в махала не значи, че си няма понятие. Българи има в откъснати от цивилизацията късчета земя на родината ни, но нямат поведението на циганите. Циганите нямат волята да отговорят на очакванията на българите по отношение на цивилизовано поведение и това е единствената причина те да са в тежест на българското общество. Българите осъзнават, че са основен източник на препитание на тази общност, но не виждат нито признателност, нито опит тази саможертва като компенсация за това. В циганите "Аз"-а е по-важно от "ние" - обществото, защото личния интерес е поставен над обществения. По това пък сме свидетели на една тенденция за която никакви съюзи не ни натискат и никой не ни плаща, на нас българите. Тенденцията е на оциганяването. Интегрирането на българите в циганската общност.

Вчера имаше репортаж по телевизията с една социолога....

Тя каза, за пример,че една безработна циганка на средна възраст допринася към ГДП-то според възможностите си много повече колкото един топ менъджер.

Става в 3- 3 1/2 за да изпревари буклуджиите. Събира от контейнерите дрехи, парцали. Първите ги изпира, поправя и или ги изнася семейството или ги продава на седмичният пазар. Парцалите ги къса да прави черга. Така ежедневно работи 12-14 часа.

Редовна работа /и да има/ не може да получе понеже , няма образование, на 50 години е, и не може да работи тежък труд защото страда от остеропоросис да, и е циганка.

От десет обяви за работа, ако ги повикаш и кажеш, че си циганин девет веднага ти казват, че не е актуална обявата....

:goodpost::goodpost::goodpost:

Ето на, това ни прави впечатление. А че аз съм работел по 16 часа дневно - не. Има една грозна българска черта и тя е, че се гордеем, че сме се убили да работим. Примерно върнал се някой вчерашен пикльо от чужбина и се фука, че си е скъсал задника от работа, че е слугувал на патрон, който не го е смятал за човек, а сега се бие в гърдите, че има някой лев. Човек се труди толкова много само по две причини - за висш идеал, който по правило изключва личната изгода, разбирай пари, и второто е нуждата, ама оная нужда, която е страшна като смъртта, дето е принуда и ужас, заради която продаваш от здравето си, защото си в безизходица, защото си отчаян, защото си мизерен, защото нямаш усещане за сигурност, защото си комплексиран от чувство за малоценност, защото сам не вярваш, че си пълноценен човек или равен на останалите.

  • Потребител
Публикува

Ето на, това ни прави впечатление. А че аз съм работел по 16 часа дневно - не. Има една грозна българска черта и тя е, че се гордеем, че сме се убили да работим. Примерно върнал се някой вчерашен пикльо от чужбина и се фука, че си е скъсал задника от работа, че е слугувал на патрон, който не го е смятал за човек, а сега се бие в гърдите, че има някой лев. Човек се труди толкова много само по две причини - за висш идеал, който по правило изключва личната изгода, разбирай пари, и второто е нуждата, ама оная нужда, която е страшна като смъртта, дето е принуда и ужас, заради която продаваш от здравето си, защото си в безизходица, защото си отчаян, защото си мизерен, защото нямаш усещане за сигурност, защото си комплексиран от чувство за малоценност, защото сам не вярваш, че си пълноценен човек или равен на останалите.

Не! Това не ни прави впечатление. Това го разказа социолога.

Ние само виждаме една циганка да рови в боклука.....

За грозната черта... например дърпането на носа и храченето на улицата е много дразнеща черта, която напараво ужасява човек не свикнал с това. Който е свикнал не му прави впечатление.

Вече израстват 3 генерация циганчета не виждали бащите си да станат рано и за да отиват на работа....От къде да взимат пример да се скъсват от работа за да спечелят някой грош?

:goodpost::goodpost::goodpost:

  • Потребител
Публикува

Не! По почти всички пунктове!

Сега, за хората които са виждали цигани само по телевизията или контейнерите - мога да ви кажа, че има огромен брой цигани у нас, които са интегрирани.

Интеграцията не е желание. В смисъл ако те изповядват същите цености като българите, няма нужда от интеграция. И най-вече запомнете най-важното интеграцията е основен интерес на българите не на циганите. И тук далеч не става въпрос за даване, милиони или какво да е. Тук става въпрос за политика на промяна на начина на живот, съответно нравите на ромите. Разбира се че това е процес, който отнема деситилетия, та дори и поколения. Пак повтарям за България това е без алтернатива и колкото по интензивно го прави, толкова по-добре. Другото са фантасмагории, че щели да ги пратят в Индия, или да си стоят в гетата и да не ги виждаме и да се правим, че проблем няма.

Стефане, една от основните политики на партията е социалната осигуреност. Това при малцинство, чието социално развитие върви с две-три поколения назад, означава само едно демографска експлозия! Демографска експлозия с гарантиран социален минимум, води до силно възпроизвеждане на културата на групата. За какво му е училище, щом може да работи и прехраната на семейството му е гарантирана? Партията имаше и други политики примерно да ги заселва в обезбългарените (от самата нея) села, за да работят сезонната работа в текейсетата - резултата сега е села с пенсионери българи, и много млади цигани в тях ... Имаше политика да гледа голям брой цигански деца в социалните домове... вижда се каква е средата там и какви хора излизат от там. Та чак изпълняват програма нацяло да ги затворят сега. Колкото до построяване на сегрегирани училища незнам с какво е интеграция.

.

Роме, не си прав.Броя на интегрираните цигани е малък. Основно те живеят в гета и това им си е традиционния начин на живот. Думата интеграция в нашия случай трябва да е тъждествена на асимилация. Всичко останало е вредно. И точно тук идва големия проблем, за разлика от арменците и дори евреите циганите не желаят да бъдат асимилирани. Те искат да си живеят по техния си начин, а той е всеки знае какъв.Това е и причината да се стигне до самоизолацията на циганския етнос, от една страна и омразата на останалите към тях (не са само българите) от друга. Че политиката на комунистите по отношение на малцинствата беше безобразно глупава съм съгласен, но това вече е минало.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)
Циганите от години тормозят французите и туристите във Франция. Парижаните и гостите на френската столица имат традицията да се хранят на тротоара. Французите много обичат да пият кафето си и да се хранят на външните маси на заведенията. А циганите заплашват точно тази част от живота на французите.
Момченца на около 5-9 години минават покрай по-известните заведения в Париж, оглеждат се и поставят снимка на масата, като в същия миг хващат телефон, портфейл, чанта, кутия цигари, по-скъпа запалка или химикалка и всяко по-ценно според тях нещо и хукват. Други момченца пазят, а жените, които ги водят, гледат внимателно отстрани.
В този момент в Париж има между 1 200 000 и 1 500 000 туристи. Туризмът е голяма част от френската икономика и всеки, който я застрашава, трябва да бъде изгонен!
---
Проучване сред български учители сочи, че според 47% от интервюираните учители, циганските деца много трудно се приобщават към обучението. Една четвърт (25%) вярват, че те трябва да се обучават отделно. Близо една пета (20%) пък смятат, че децата с различен етнически произход имат различни способности.
Оказва се, че отговорите не зависят пола, възрастта или преподавателския опит. Причините са както липсата на подготовка и квалификация за работа с "различните" деца, така - и липсата на вътрешна мотивация. Затова и не малка част от учителите са против интегрираното обучение и искрено вярват, че за "другите" деца трябва да има "други" училища, защото "така е по-добре за тях".
Основният извод от изследването е, че училището е изключително пасивно по отношение на различията. Учителите по никакъв начин не противодействат на формиращите се предразсъдъци и дискриминация. Последствията формират грешна самооценка на децата от малцинствата. Децата от ромски произход са убедени, че "циганите са по-добри от българите", а за българските деца "Циганите са необразовани, мързеливи, черни, мръснии, миришат гадно, ровят в боклуците и крадат.", "Много цигани живеят на гърба на държавата, не работят, не плащат здравни осигуровки, данъци, вода и ток.", "Циганите са такива, защото на тях наказанията лесно им се разминават.". Има обаче и такива мнения: "От едни цигани до други има голяма разлика.", "Не всички са необразовани и мързеливи.".
Изградените стереотипи в семейството и обществото пасивно се подкрепят от училището. Заключението от изследването е, че дори когато се прави нещо срещу предразсъдъците и дискриминацията в училище, то се случва само на теория.
Но не бива да се забравя, че етническите предразсъдъци са просто натрупан горчив социален опит. Ако цигани са те замеряли с камъни, откраднали са ти колелото, ограбили са дома ти, ти няма как да мислиш хубави неща за тях.
Говоренето на истината и наричането на нещата с техните истински имена не е равно нито на дискриминация, нито - на насаждане на етническа нетърпимост.
---
Може би първо действителността трябва да се промени и после стереотипите сред родители и деца сами ще изчезнат. когато циганските гета станат чисти спретнати квартали, където хората работят и си плащат тока и водата, осигуровките и данъците и т.н., тогава никое дете или родител няма да има причина да си създава стереотипи.
Циганите, които са се интегрирали, живеят сред българи, образоват се и работят, не са дискриминирани. А онези, които просят, крадат и ровят по кофите, ще бъдат отхвърлени, но - не по етнически признак, а - защото водят неприемлив за обществото начин на живот.
Държавата дава ли им шанс? Дава им. То не бяха помощи, безплатни квартири (цели апартаменти), смесени класове, безплатни учебници, безплатна закуска в голямото междучасие, безплатни дрехи и обувки, безплатен транспорт до училището, наемането им в строителни войски, наемане на работа... Толкова усилия полагаме да ги интегрираме, а реално погледнато, на един сериозен процент от тях им е по-удобно да си останат неграмотници и некадърници, които с триста зора говорят български, живеейки в гетата си на държавни разноски.
---
Когато си почтен, честен, не крадеш и не се плашиш от работа, няма занчение дали си циганин, българин или патагонец. Циганите няма защо да се обиждат на българите за негативното им отношение към тях. Всичко се дължи на техните собствени им действия и бездействия през годините.
Докато тези престъпници и мързеливци не разберат от примери с хора от тяхната среда, че образованието е истинският път към приличен и достоен за уважение живот, няма да си мръднат и пръста, за да излязат от гетата.
Трябва да се правят редовно предавания по телевизията и по радиото за образовани и работещи цигани, за да се покаже на другите цигани, че има и по-друг начин на живот, че всеки може да го постигне, ако поиска и се потруди за него. За целта е нужно парите за интеграция да започнат да се харчат ефективно, а не - да продължават да потъват в нечии джобове.
Голям проблем е ранното женене на младежите сред циганите. По тази причина децата рядко продължават гимназиалното си образование, ако изобщо са завършили и 8-ми клас.
Отпадането от училище на циганските деца води до тяхната маргинализация и до социалното им (само)изключване.
Затова отпадналите от училище трябва да бъдат върнати в образователната система. Необхванатите трябва да бъдат обхванати в нея. А подлежащите на отпадане трябва да бъдат задържани.
---
Циганите са бъдещето на България. Циганското население расте, българското намалява. Сега циганите са около 10% (а според партия "ДРОМ" - около 15%) от населението в България, след време ще станат 20%, а после може да станат и 30%. Българите ще емигрират все повече от България и така циганите ще се превърнат в нейно бъдеще. Те са млади, енергични и необразовани, за разлика от българите, които са все по-стари, все по-неенергични и, за съжаление - все по-недобразовани. Ако младите цигани се образоват и се сдобият с професия, един ден те ще могат с труда си (по-точно - с данъците, които плащат) да издържат старите българи.
Ако приемем, че циганите са бъдещето на България, тогава ние трябва да инвестираме в това бъдеще. Как инвестира човек в бъдещето си? Главно - като се грижи за хората, които ще му го осигурят. Като ги образова по начин, който ще им помогне да се грижат за бъдещето му и като им помага да заемат позиции на растеж и влияние.
Инвестицията в образованието на циганите е национална инвестиция. Само ако на това се гледа като на дългосрочна национална инвестиция, тогава ще е възможно тези пари да се харчат интелигентно.
Разбира се, с повече безплатни учебници или с по-скъпа дограма за самосегрегиралите се цигански училища няма да променим нищо. Най-много да засилим собствения си гняв, че пак сме хвърлили пари на циганския вятър.
Циганите имат нужда от граждански лидери и множество положителни примери, с които да могат да се гордеят не само в затворената си среда, но - и в отворената национална и международна среда.
Безусловно пътят към интеграцията на циганите минава през тяхното образование. Но - и през еднаквото прилагане на закона за всички. Незаконен катун се бута, всяка кражба се наказва с глоба и/или принудителен труд, всяко сношение с дете се наказва със затвор, всяко изоставяне на дете, всяко групиране да малтретират хората се преследват от закона... Ликвидират се гетата. Премахва се професията "трайно безработен". Жестоки наказания за родители, неполагащи грижи за децата си, включващи отнемане и незабавно осиновяване от по-отговорни родители.
Псевдокултурни особености не могат да стоят над закона! То така и ние - българите - можем да се върнем към прабългарската култура, Крумовите закони и смъртното наказание. (Даже и Шериатът не ни е нужен; имаме си собствени традиции в правораздаването!)

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува
Има двоен стандарт за присъствието и оценките на учениците роми в българските школа. Циганчетата са привилегировани, обявиха от синдикат "Образование" на КТ "Подкрепа". Циганчетата не се подчиняват на Закона и Правилника за народната просвета, не спазват училищните правила и най-важното никога не са санкционирани. При тези ученици съотношението присъствия - отсъствия от час понякога достига над 70% в полза на отсъствията при разрешени от правилниците до 5 на сто. Ако това се беше случило с други деца, от други етнически групи, отдавна да са изхвърлени от училище. Циганчетата обаче са привилегировани. При тях се търси максимална посещаемост и някакви, каквито и да са, мизерни учебни постижения, например познаване на буквите. Ето нещо, което е достатъчно, за да преминат децата от гетата в по-горен клас. Това сочи национално изследване на КТ "Подкрепа". Но то не е единствено.
Според синдиката учителите и училищните ръководства не получават необходимото съдействие от общинските и държавните власти при обхващане и задържане на циганчетата в школата, а също така никога общинарите не налагат санкции при неосигуряване на присъствието на децата - роми в училище. Тях не ги " ловят" програмите на Министерство на труда и социалната политика за семейни помощи на бедните деца, които облекчават семейния бюджет. Те, въпреки заканите на образователното и на социалното министерство, си получават парите, без значение от многобройните отсъствия от час. Истината за учениците роми е, че те не се подчиняват на никакви правила за подпомагане, не спазват изискванията на училищните правилници, а родителите им въобще не партнират на учителите и често създават затруднения на школските ръководства при прилагане на образователните закони.
Заради това в момента само 7% от циганчетата ходят на училище след четвърти клас. Което е официалната статистика на образователното министерство, реалната е по-различна. Тези деца отпадат от образователната ни система по разни причини. Най-честото обяснение, според родителите им, е заради бедност - семействата нямат пари за учебници, тетрадки и дрехи на децата си. Има обаче и друга причина - учебният материал е прекалено сложен за тези деца и те не могат да се справят с него. А е сложен, защото ромчетата влизат в училище като бял лист, за разлика от съучениците си, които са посещавали подготвителната последна година на детските градини и знаят буквите и числата, някои дори четат. Въпреки изискванията на образователното министерство, циганите обаче не пращат децата си на предучилищно обучение. Така те идват в клас без задължителната подготовка и трудно наваксват пропуските си. Което пък ги отказва твърде рано от ученето. Още в началото. Родителите с нищо не окуражават хлапетата да се справят с пропуснатото. В крайна сметка, ромите избират децата им да просят, да крадат и в по-късна възраст да проституират, да продават наркотици, вместо да се учат и да се впишат в обществото. Ранната престъпност е една от най-ярките характеристики на ромската общност.
И тя е свързана с образоваността на циганчетата. Основният проблем, истинската причина е, че ромските деца не могат да се справят с учебния материал. Те не ходят на предучилищна подготовка, не учат в първи клас, нямат елементарни познания по български език и математика, нямат и стимул да ги постигнат.
Защото учителите ги "пускат" от клас в клас, само и само да отчетат висока успеваемост. Така изглежда днес българското образование. От една страна циганите едва-едва пращат децата си на училище, в резултат на което се губят срок след срок и накрая цялата учебна година. От друга страна пропуснатите уроци водят до напълно загърбване на циганчетата. Някои учители ги отписват предварително, слагат им там някакви оценки и гледат да се освободят от тях.
Тези ромчета, които стъпват все пак в класните стаи, се радват на небивал либерализъм. Заради стремежа на Министерство на образованието, младежта и науката за все по-високи резултати, на тях им се приписват невероятни оценки. Деца, които са се явявали в час не повече от 4-5 пъти на срок, "постигат " много висок нереален среден резултат от 4.05, при обичайно около 2.76 от текущи и срочни оценки.
Нееднаквото прилагане на училищните правила към ромите ги превръща в граждани, които не зачитат българските и европейските закони още от училищна възраст. Още от тогава циганите се броят за хора над закона, за хора с правила различни от нормите на всички останали български граждани. Произволът се възпитава в ранна детска възраст, за това не бива да ни изненадват ексцесиите на ромите. Те на това са научени, включително на снизходителност в българските училища. На нереални оценки заради общата успеваемост на класовете, за да не загубят работата си преподавателите поради некадърност, понеже не са успели да обучат ромчетата.
Криворазбраната толерантност води до създаването на асоциални индивиди. Води до роенето на граждани, които имат малко общо с проблемите на обществото и с тяхното решаване. Всичко тръгва от двойните стандарти за учениците цигани. От факта, че образователното министерство си затваря очите пред проблемите на ромите. Въпреки статистиките, че едва десетина процента от циганите се реализират на трудовия пазар, а останалите нямат никаква квалификация, без значение на дипломите си за завършено начално, основно или средно образование. Това показва невъзможността на училището да реши проблема с просветата на циганите. Показва също, че дори такива хора да имат някакво образование, те са непригодни за трудовия пазар.
Не случайно работодателите не ги искат, понеже те нямат елементарен образователен ценз, нямат елементарна трудова практика. Поради което трудно се вписват в борсите в страната. На тях им липсва даже началното образование. Защото днешните школа заради криво разбраната успеваемост не оценяват реално резултатите на ромските деца, дотолкова, доколкото тези ученици ги има в класните стаи. Този двоен стандарт за циганчетата е лоша услуга и на обществото ни, но - и на самите роми.
  • Потребител
Публикува

Има двоен стандарт за присъствието и оценките на учениците роми в българските школа. Циганчетата са привилегировани, обявиха от синдикат "Образование" на КТ "Подкрепа". Циганчетата не се подчиняват на Закона и Правилника за народната просвета, не спазват училищните правила и най-важното никога не са санкционирани. При тези ученици съотношението присъствия - отсъствия от час понякога достига над 70% в полза на отсъствията при разрешени от правилниците до 5 на сто. Ако това се беше случило с други деца, от други етнически групи, отдавна да са изхвърлени от училище. Циганчетата обаче са привилегировани. При тях се търси максимална посещаемост и някакви, каквито и да са, мизерни учебни постижения, например познаване на буквите. Ето нещо, което е достатъчно, за да преминат децата от гетата в по-горен клас. Това сочи национално изследване на КТ "Подкрепа". Но то не е единствено.
Според синдиката учителите и училищните ръководства не получават необходимото съдействие от общинските и държавните власти при обхващане и задържане на циганчетата в школата, а също така никога общинарите не налагат санкции при неосигуряване на присъствието на децата - роми в училище. Тях не ги " ловят" програмите на Министерство на труда и социалната политика за семейни помощи на бедните деца, които облекчават семейния бюджет. Те, въпреки заканите на образователното и на социалното министерство, си получават парите, без значение от многобройните отсъствия от час. Истината за учениците роми е, че те не се подчиняват на никакви правила за подпомагане, не спазват изискванията на училищните правилници, а родителите им въобще не партнират на учителите и често създават затруднения на школските ръководства при прилагане на образователните закони.
Заради това в момента само 7% от циганчетата ходят на училище след четвърти клас. Което е официалната статистика на образователното министерство, реалната е по-различна. Тези деца отпадат от образователната ни система по разни причини. Най-честото обяснение, според родителите им, е заради бедност - семействата нямат пари за учебници, тетрадки и дрехи на децата си. Има обаче и друга причина - учебният материал е прекалено сложен за тези деца и те не могат да се справят с него. А е сложен, защото ромчетата влизат в училище като бял лист, за разлика от съучениците си, които са посещавали подготвителната последна година на детските градини и знаят буквите и числата, някои дори четат. Въпреки изискванията на образователното министерство, циганите обаче не пращат децата си на предучилищно обучение. Така те идват в клас без задължителната подготовка и трудно наваксват пропуските си. Което пък ги отказва твърде рано от ученето. Още в началото. Родителите с нищо не окуражават хлапетата да се справят с пропуснатото. В крайна сметка, ромите избират децата им да просят, да крадат и в по-късна възраст да проституират, да продават наркотици, вместо да се учат и да се впишат в обществото. Ранната престъпност е една от най-ярките характеристики на ромската общност.
И тя е свързана с образоваността на циганчетата. Основният проблем, истинската причина е, че ромските деца не могат да се справят с учебния материал. Те не ходят на предучилищна подготовка, не учат в първи клас, нямат елементарни познания по български език и математика, нямат и стимул да ги постигнат.
Защото учителите ги "пускат" от клас в клас, само и само да отчетат висока успеваемост. Така изглежда днес българското образование. От една страна циганите едва-едва пращат децата си на училище, в резултат на което се губят срок след срок и накрая цялата учебна година. От друга страна пропуснатите уроци водят до напълно загърбване на циганчетата. Някои учители ги отписват предварително, слагат им там някакви оценки и гледат да се освободят от тях.
Тези ромчета, които стъпват все пак в класните стаи, се радват на небивал либерализъм. Заради стремежа на Министерство на образованието, младежта и науката за все по-високи резултати, на тях им се приписват невероятни оценки. Деца, които са се явявали в час не повече от 4-5 пъти на срок, "постигат " много висок нереален среден резултат от 4.05, при обичайно около 2.76 от текущи и срочни оценки.
Нееднаквото прилагане на училищните правила към ромите ги превръща в граждани, които не зачитат българските и европейските закони още от училищна възраст. Още от тогава циганите се броят за хора над закона, за хора с правила различни от нормите на всички останали български граждани. Произволът се възпитава в ранна детска възраст, за това не бива да ни изненадват ексцесиите на ромите. Те на това са научени, включително на снизходителност в българските училища. На нереални оценки заради общата успеваемост на класовете, за да не загубят работата си преподавателите поради некадърност, понеже не са успели да обучат ромчетата.
Криворазбраната толерантност води до създаването на асоциални индивиди. Води до роенето на граждани, които имат малко общо с проблемите на обществото и с тяхното решаване. Всичко тръгва от двойните стандарти за учениците цигани. От факта, че образователното министерство си затваря очите пред проблемите на ромите. Въпреки статистиките, че едва десетина процента от циганите се реализират на трудовия пазар, а останалите нямат никаква квалификация, без значение на дипломите си за завършено начално, основно или средно образование. Това показва невъзможността на училището да реши проблема с просветата на циганите. Показва също, че дори такива хора да имат някакво образование, те са непригодни за трудовия пазар.
Не случайно работодателите не ги искат, понеже те нямат елементарен образователен ценз, нямат елементарна трудова практика. Поради което трудно се вписват в борсите в страната. На тях им липсва даже началното образование. Защото днешните школа заради криво разбраната успеваемост не оценяват реално резултатите на ромските деца, дотолкова, доколкото тези ученици ги има в класните стаи. Този двоен стандарт за циганчетата е лоша услуга и на обществото ни, но - и на самите роми.

Има един термин, реенджинеринг. Това е постоянна работа, даже и при добре функциониращи процеси.....

За този чудесен неуспех за 40 и танто години социализъм и 20 и танто години демокрация, никой не се замислил, че може би в процесите на бурокрацията, образованието е грешката?

Защо тези деца които до 5-6 годишна възраст са едноравни, даже в някои (предимно физически) способности са много по-развити, умели от белите, изведнъж затъпяват, оглупяват и загазват? Кво прави този човек на английски кенеф, който цял живот клекнал си е вършил работата? Ами ще клекне отгоре. За да има успех трябва да се почне с родителите....Имали преподаватели от ромски произход? Имали говорещи на ромски език?

Имали специално за ромите разработени учебници и материали, педагогически помагала?

И тнт.... тнт....

"Резултатите" са описани по-горе.

:elvis::elvis::elvis:

  • Потребител
Публикува

А задавали сте си въпроса, защо от всички етноси живеещи в България единственно циганите не могат да се оправят. Явно проблемът няма да е само в образованието.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!