Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Новата рейтингова класация на висшите училища е факт. Данните са интересни, но и стряскащи. Докато добри университети губят позиции сред кандидат-студентите, други с по-ниски резултати в рейтинговата класация и със съмнително качество отчитат ръст.

Ето една показателна статия: Студентите търсят все по-достъпни университети

Накъде върви образованието ни? Стимулира ли се производството на безработни и "квалифицирани" продавачи и защо?

  • Потребител
Публикува

Рейтингът се оказва полезен и за изясняване или опровергаване на някои "безусловни истини".

Пример:

УНСС е един от университетите с най-висока акредитационна оценка от НАОА - 9,65. По-висока оценка от него има само МУ-София - 9,68

В "направление икономика" е абсолютен лидер с оценка от НАОА 9,88 от 10.

В университета се обучават почти 18000 студента в това направление.

В обобщения доклад на същата агенция (НАОА) четем:
"В професионалното направление има университети лидери. Заслужава внимание и следва да бъде изучаван, осмислян и използван опитът на УНСС в обучението по професионалното направление. УНСС разполага с професорски състав, способен да прави наука и осъществява елитно обучение на студенти и докторанти, да бъде конкурентен на европейското образователно и изследователско пространство."

Рейтинговата система обаче показва, че в направление икономика същия този лидер има:
Статии в научни списания (Scopus) - 3 бр.
Статии в научни списания (Web of Кnowledge) - 11 бр.

Това ли е резултата от огромния научен потенциал който се сочи за пример?

Това ли е модела за подражание от другите университети?

Не може да обучаваш 20000 студента, да имаш една камара преподаватели, асистенти и доктори, а в същото време да си величина клоняща към нула в научните публикации. А най-гадното в цялата работа е, че този начин на работа се поощрява и се дава за пример.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

Рейтингът се оказва полезен и за изясняване или опровергаване на някои "безусловни истини".

Пример:

УНСС е един от университетите с най-висока акредитационна оценка от НАОА - 9,65. По-висока оценка от него има само МУ-София - 9,68

В "направление икономика" е абсолютен лидер с оценка от НАОА 9,88 от 10.

В университета се обучават почти 18000 студента в това направление.

В обобщения доклад на същата агенция (НАОА) четем:

"В професионалното направление има университети лидери. Заслужава внимание и следва да бъде изучаван, осмислян и използван опитът на УНСС в обучението по професионалното направление. УНСС разполага с професорски състав, способен да прави наука и осъществява елитно обучение на студенти и докторанти, да бъде конкурентен на европейското образователно и изследователско пространство."

Рейтинговата система обаче показва, че в направление икономика същия този лидер има:

Статии в научни списания (Scopus) - 3 бр.

Статии в научни списания (Web of Кnowledge) - 11 бр.

Това ли е резултата от огромния научен потенциал който се сочи за пример?

Това ли е модела за подражание от другите университети?

Не може да обучаваш 20000 студента, да имаш една камара преподаватели, асистенти и доктори, а в същото време да си величина клоняща към нула в научните публикации. А най-гадното в цялата работа е, че този начин на работа се поощрява и се дава за пример.

"Броят статии в научни списания" абсолютна величина/стойност ли е (за какъв период се отчитат)?

Или е относителна величина (брой статии за периода от x години....., за 100 студенти)?

Броят не е голям, дори и ако броят е относителна величина..(ако отчитаният период е пет години, то положението не е розово)

http://www.osf.bg/downloads/File/2011_New/Indicators_draft.pdf

  • Потребител
Публикува

Тук има една статия където въпросът е разгледан по-подробно.

Според статията: "Рейтинговата система включва научната продукция за 5 години, отчетена в две бази данни - Scopus и Web of Knowledge - от 2008 до 2012 г."

  • Глобален Модератор
  • Потребители
Публикува

Тук има една статия където въпросът е разгледан по-подробно.

Според статията: "Рейтинговата система включва научната продукция за 5 години, отчетена в две бази данни - Scopus и Web of Knowledge - от 2008 до 2012 г."

Обикновено броят се дава като "публикации за сто студенти, в период от пет години"

http://www.osf.bg/downloads/File/2011_New/Indicators_draft.pdf

(индикатори 2.5 и 2.6)

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!