Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Тук ще са клипове

Първото показна ва какво е способен един Боинг:



http://www.youtube.com/watch?v=9D2yfuTYnWA

Това е брутално, дано да е жива жената



Аз търсих /но не много внимателно/ такива ентусиасти дето сами застават и летят ама...

  • Потребител
Публикува

Тези съм ги гледал, почти всичките. Фен съм на авиацията. И пилот на параплан.

Изненадата какво може да прави един обикновен въздух при повечето хора е голяма. Не случайно е една от стихиите. Която не забелязваме често. Като знам как един параплан, който тежи 5-6 кила и площ около 25 квадрата как може да си влачи пилота както намери за добре... ако пилота малко подцени вятъра.

И това е защото във всекидневието не срещаме често бързодвижещ се въздух. И особено съчетано с големи площи - дрехи, чадъри, покриви и пр.

Ама ако отида на свети мартин (от видеата) ако ще и папата да ме чака, първата ми работа ще е да отида да се изложа на реактивната струя на самолета. Само ще гледам зад мен да няма твърди предмети. Веднъж се пробвах зад прочутия и познат АН-2 - не удържах -много трева и боклуци се разлетяха. А е само 1000кс, към 3-4 тона тяга. И само маневрираше.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Е, това беше вече наистина интересно... Евала

Надявам се да споделиш повече. Тук или другаде из форума.

В облаци влизаш ли ;) ?


Имаше някакъм филм с Анджелина Джоли за едни авиодиспечери дето заставаха на пътя на струята...


Екстремен тип си бил

  • Потребител
Публикува

Рекорда е на една германка (ако помня), която на едно състезание влиза в облак, стига 10 000м. По някое време припада от студ, кислород и пр. Съвзема се близо до земята и едва каца. Сбруята пълна с лед. ... мания. И един китаец влязъл в облака, но попаднал на мълния и не оцелял. Та се прочу германката.

Последно само постъргах под един облак, но не бях с моя параплан първо. Второ не съм летял на друго освен моя. Трето, този бе една категория по-натокан от моя (иска още по-точни и навременни команди). Четвърто - бях му под долна граница, демек е за по-тежки пилоти и не се държи по спецификации. И пето - ползвах чужда каска, непривично място за радиото, без нормалната електроника (гпс и варио) и дори без компас и свирка. Да и шесто бях с блузка за кафе, не яке за летене.

Та стъргах, стъргах, взех да треперя и реших да кацам. Щото много помня, съм забравил моята екипировка в друга кола.

Та имах прекалено много предпоставки за инцидент за да рискувам ида влизам в облака. А той си опираше в баира - мога да се окажа изведнъж закичен на 20-30метров бор. Или да се пльосна в камънака. Е аз достатъчно дръпнах дявола за опашката та и в облака да влизам.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Колко могат да са големи буците лед в някои облаци? То да се пребие човек трябва малко де

  • Потребител
Публикува

Нямам идея. Но имам идея, че това ще ми е най-малкия дерт ако съм горе с параплана.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Аз също бих пробвал този спорт - издухването де, за другото се иска подготовка.

Има едни вентилатори дето имитират скок с парашут - държат те във въздуха... Не знам как се нарича - на изход от София към Богоров май има такова

  • Потребител
Публикува (edited)

Летенето с параплан чудесно се съчетава с мирагледа ми, който дава приоритет на свободата и знанието/уменията.

Не че няма правила, но те са някак естествени. Последствията от нарушаване на правило могат да минат незабелязано, но могат да имат и тежки, тежки последствия. Та няма полицаи, които да те вкарват в пътя, но ако имам дебела глава спокойно мога да се окажа в моргата или в инвалидна количка. Чупене на крайник или прешлен са общо взето само леко намигане на опасностите.

Та мисълта ми е за съчетаването на свобода и умения/знания. Имаш свободата на избор на екипировка и най-важното условия на летене, но и последствията се поемат лично и с голяма вероятност са тежки.

Докато в "цивилизацията" се чуствам като в клетка от правила. Някой друг се е погрижил за моята безопастност и е сложил полицаи да съблюдават. Сякаш съм малоумен да преценя как и с каква скорост да карам. И дали да си слагам колана. Не че не разбирам необходимоста от това при условие че повечето не ползват главата си на необходимото ниво.

Като бройлер в клетка, на който всичко му е осигурено и е в безопастност. Но осигурена от някой друг.

Иначе, ако имаш знанията и уменията, и акъла да се преценяш до къде са личните и на летателния апарат възможности при съответните условия... летенето с параплан е по-сигурно от колкото карането на мотоциклет. Изобщо, сигурноста винаги има две еднакво важни съставки - пасивна и активна. Пасивната е в екипировката, активната в главата. Ако се качиш на влакчето в дисниленд, не ти трябва нищо да знаеш - там пасивната сигурност е на 100%. С параплана сигурноста преимуществено е активна - в главата. Ако там не ти достига, екипировката не може да те спаси. Не че каската не "прощава" някои грешки, но по-добре изобщо да не се стига до нея. Знания и умения са от съществено значение за оцеляването на пилота.

Както се говори в пилотските среди:

Всеки пилот тръгва с две торби. Едната пълна с късмет и втората празна за опит. Тънката част е да напълни торбата с опита докато опразни тази с късмета. Това би се отнасяло и в живота ако всеки бе свободен и съответно простиращ се според знанията и уменията си, трезво преценени.

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува

Ами аз споделям Жоро. Вече 2200 поста, повечето от които поне 20 реда. Но за себе си съм открил, че в човек се съчетава материя и дух(или витално) и второто е оставено в сянка, на самотек. Дори философия да го наречем - влечение към мъдрост. За мен е кощунство да се развива само едната част - материалната, а другата да се обяви за маловажна. Та споделям повечко на философски теми - това е което смятам че е важно да споделя.

Пък летенето ... все се сещам за една велика книга: Джонатан Ливингстън чайката ... та за летенето също има много. И в тубата също. Но непилотите не могат да го възприемат в цялост, става малко като приказка. Както и моите философски сподялки всъщност.

Бих ти препоръчал един мн.добър разказ на български пилот.

Напр. този че е по къс. Или пък този, който е доста по дълъг и описателно-философски, но пък дава много повече контекст на първия.

  • Потребител
Публикува (edited)

Ето малко от "какво може са стане", спестявам ви по сериозните случаи.

И един майстор дето иначе го пере съчмата. Но майсторлъка не може да му се отрече.

Така. Значи като се мине през първия етап на въргал по земята. Като се мине и втория на овладяване на летенето с чаршафа ... ъъъ и доста метеорология

Се стига и до върха на черешката - летене по най-красивите (и съответно опасни) места по най-високото.

С българско участие разбира се.

Гледам последния филм сега. От Столицата на червените вратове Едмънтън... И сравнявам гостоприемноста на недоразвитите пакистанци и напълно развитите канадци. Светлинни години другари и господа...

Редактирано от sirius
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

След малко направя да мога да ги видя


Ненормалници

В хубавия смисъл, приятел

Ти ли си в българското участие?


Защо не ги тури по-рано и не си сподели заниманията?

Скромността не е някакъв плюс днес

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Ами аз споделям Жоро. Вече 2200 поста, повечето от които поне 20 реда. Но за себе си съм открил, че в човек се съчетава материя и дух(или витално) и второто е оставено в сянка, на самотек. Дори философия да го наречем - влечение към мъдрост. За мен е кощунство да се развива само едната част - материалната, а другата да се обяви за маловажна. Та споделям повечко на философски теми - това е което смятам че е важно да споделя.

Пък летенето ... все се сещам за една велика книга: Джонатан Ливингстън чайката ... та за летенето също има много. И в тубата също. Но непилотите не могат да го възприемат в цялост, става малко като приказка. Както и моите философски сподялки всъщност.

Бих ти препоръчал един мн.добър разказ на български пилот.

Напр. този че е по къс. Или пък този, който е доста по дълъг и описателно-философски, но пък дава много повече контекст на първия.

Аз говорих за твой опит /дори и на теб да не ти се струва голям/ - колко други съфорумци летят?

Но и чужди става или за разяснение на някои неясни детайли...

Ще ги прочета

  • Потребител
Публикува

Търкала и борбата с крилото го минах цял. С едно излитане през храстите като диво прасе, едно кацане в къпинак, където си вадих крилото над 3 часа в пек и комари, и едно кацане между жици и камънаци. И много кеф и летене.

Убедил съм се, че най-големите майстори са като Джонатан Ливингстън, далеч от тълпата, да не кажа отхвърлени. От бойните изкуства до художниците.

Аз нямам фейсбук и ме няма в тубата.

Относно последния ти пост... Има си форуми за парапланеристи. Там се разясняват някои неща. А детайли - на слънцето с параплана и инструктора. Форума е за философи :)

  • Потребител
Публикува

Тези съм ги гледал, почти всичките. Фен съм на авиацията. И пилот на параплан.

Изненадата какво може да прави един обикновен въздух при повечето хора е голяма. Не случайно е една от стихиите. Която не забелязваме често. Като знам как един параплан, който тежи 5-6 кила и площ около 25 квадрата как може да си влачи пилота както намери за добре... ако пилота малко подцени вятъра.

И това е защото във всекидневието не срещаме често бързодвижещ се въздух. И особено съчетано с големи площи - дрехи, чадъри, покриви и пр.

Ама ако отида на свети мартин (от видеата) ако ще и папата да ме чака, първата ми работа ще е да отида да се изложа на реактивната струя на самолета. Само ще гледам зад мен да няма твърди предмети. Веднъж се пробвах зад прочутия и познат АН-2 - не удържах -много трева и боклуци се разлетяха. А е само 1000кс, към 3-4 тона тяга. И само маневрираше.

Ха, Сириус,колко още скрити таланти имаш ? :)

  • Потребител
Публикува (edited)

Ама разбира се! Най-вече дървени!

Тук има една неопределеност Жоро. Няма универсален критерий за дървеност. Може Философа да е с възбудена фантазия и да не се усеща. Но може и Слушателя да не му достига и за по-лесно да изкара философа дървен. И няма обективен критерий. Всеки може да не е това, което си мисли.

Редактирано от sirius
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Добре съгласих се.. Има ли вероятност да си инструктор по парапланеризъм и то още от БГ? Само питам, естествено че не е нужно да ми отговаряш...


И друго - познаваш ли такива дето летят със самоделни неща? Примерно - импровизиран параплан, глидер, голям квадро/хекса/коптер, балон...

Познаваш ли такива? Със сигурност е незаконно.

  • Потребител
Публикува

Не съм инструктор :)

Познавам. И уважавам самодейците. Баща ми е един от тях. На времето по комсомолска линия взел един бракуван безмоторник заради уредите и може би някои възли. Мен май още ме е нямало. И с още един авер си направили самолет. Е не им е стигнало да полетят с него, но са го правили и тествали. Няколко делтаплана самоделки. Сега лети със стар фабричен делтаплан, стар двуцилиндров боксер и самоделна количка. И сам си дяла перките. Познавам и хора, които пригаждат стара резачка дружба за параплан с количка.

В България има хора които конструират и произвеждат параплани. И то със завидно качество. Т.е. това са пак самоделки, но на друго ниво. За жалост не ги познавам, но предугаждам, че следващия ми параплан ще е български. А аз самия много съм навит да си направя сам самолетче. Засега нямам условия и достатъчно ресурс.

Като чуя закони и се изприщвам. Не знам в БГ дали е така, но в някои страни летателни апарати под някаква излетна маса (някъде към 120кг) не подлежат на регистрация - правиш/купваш и летиш ако ти стиска. А в развита канада, за параплан с перка искат PPL (книжка за самолет) което е абсурд. И далеч не се спазва. А полвината от парапланеристите не са родени в канада.

  • Потребител
Публикува (edited)

а ето какво става зад самолетите

И зад перките

Редактирано от sirius
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Зад витловия самолет предполагам е конденз - от краищата на перките


За завихрането съм гледал. Макар че духа, може да увлече разни летящи неща

  • Потребител
Публикува

Не съм инструктор :)

Познавам. И уважавам самодейците. Баща ми е един от тях. На времето по комсомолска линия взел един бракуван безмоторник заради уредите и може би някои възли. Мен май още ме е нямало. И с още един авер си направили самолет. Е не им е стигнало да полетят с него, но са го правили и тествали. Няколко делтаплана самоделки. Сега лети със стар фабричен делтаплан, стар двуцилиндров боксер и самоделна количка. И сам си дяла перките. Познавам и хора, които пригаждат стара резачка дружба за параплан с количка.

В България има хора които конструират и произвеждат параплани. И то със завидно качество. Т.е. това са пак самоделки, но на друго ниво. За жалост не ги познавам, но предугаждам, че следващия ми параплан ще е български. А аз самия много съм навит да си направя сам самолетче. Засега нямам условия и достатъчно ресурс.

Като чуя закони и се изприщвам. Не знам в БГ дали е така, но в някои страни летателни апарати под някаква излетна маса (някъде към 120кг) не подлежат на регистрация - правиш/купваш и летиш ако ти стиска. А в развита канада, за параплан с перка искат PPL (книжка за самолет) което е абсурд. И далеч не се спазва. А полвината от парапланеристите не са родени в канада.

Ако не те затруднява, би ли споделил във финансово отношение колко излиза практикуването на подобно хоби.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!