Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

мдам, определено вече няма нужда да ходя до Венеция или Филипините:

10464171_10152282386154952_1328031695290


А то градушка ни удари:

10530731_10203048753558274_3414959259192

  • Мнения 101
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Клата как е? Нищо сериозно надявам се. Е, ако е служебна...


Две съборени кофи за боклук на платното мярнах на канала /до младежкия театър/. Имаше и пожарна, а пътят натам бе затворен. Под моста на подуене по Мадрид имаше спрели коли - бензинови предполагам


Е, четирима засега съворумци са имали близки срещи.

Аз минах първи по реда - още преди две седмици, споменато е по-назад

Но днес се разминах

  • Потребители
  • Глобален Модератор
Публикува

имах късмет да съм в офиса по това време /а колата беше в подземния паркинг/, така че щети няма. Но прибирането си беше приключение. Направо трябва да си взема ховъркрафт другия път:

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Е, това е добра новина

Не е лоша идея ховъркрафт за нашите пътища... Само дето повече харчи


и е по-инертен...

  • Потребител
Публикува

Това е от вчерашната градушка:

post-5781-0-21724500-1404857450_thumb.jp

Така изглеждаше бурята по време на най-силния валеж:

post-5781-0-13523200-1404857678_thumb.jp

Същото място към края, когато се проясни:

post-5781-0-83455900-1404857783_thumb.jp

И след това:

post-5781-0-39211400-1404857913_thumb.jp

Ламарините на повечето коли пострадаха. Удържаха по-старите, 20-30 годишни автомобили.

  • Потребител
Публикува

Гадна работа.

Който е отишъл с колата на море, печели този път.

  • Потребител
Публикува

А приливна вълна нямаше ли :bigwink:

  • Глобален Модератор
Публикува

Едно дърво се счупи като кибритена клечка при мен в работата в двора. За щастие в посока обратна на сградата.

  • Глобален Модератор
Публикува

Днес децата в парк "Лебеда" рисуваха слънца по асфалта:

889.jpg

Лято е?

През този месец е лято, но само между 08:00 часа и 14:00 часа.

  • Потребител
Публикува (edited)

Това е от вчерашната градушка:

attachicon.gifIMG_5861.JPG

Така изглеждаше бурята по време на най-силния валеж:

attachicon.gifIMG_5855.JPG

Същото място към края, когато се проясни:

attachicon.gifMVI_5857(000152)23-06-48.JPG

И след това:

attachicon.gifMVI_5858(000462)23-05-49.JPG

Ламарините на повечето коли пострадаха. Удържаха по-старите, 20-30 годишни автомобили.

който има късмет е хвърлил черга върху колата....И старите ще си хвърлят боята, чакай 1-2 месеца. Първо ражда на точици и после....

Само цинковаме/калайдисване/ му е майката и продажба докато не се появи ръждата....

:elvis: :elvis: :elvis:

Може и други метод но не е познат толкова....

Редактирано от Skubi
  • Глобален Модератор
  • Потребител
Публикува

При по-малко ударена кола няма проблем. Моята след градушка (леко хлътнал на 5-6 места покрив, на капаците по не си личеше поради поглед от по-горе) изкара повече от 5 години преди да я продам и и нямаше нищо.

На още по-предната Опел Кадет от старите (не капка), градушка малко по-едра от кестен не и направи абсолютно нищо.

  • Потребител
Публикува

Да, точно един опел кадет ме впечатли, че му няма нищо, също и една стара дачия, на годините на кадета.

който има късмет е хвърлил черга върху колата....И старите ще си хвърлят боята, чакай 1-2 месеца. Първо ражда на точици и после....

Само цинковаме/калайдисване/ му е майката и продажба докато не се появи ръждата....

:elvis: :elvis: :elvis:

Може и други метод но не е познат толкова....

Какъв е тоя метод, нищо не разбрах?

  • 2 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

Хронология на последните наводнения.

Наводнения, срутени мостове и жертва след пороите у нас 1 август 2014

МВР предупреждава за ново покачване на водите във Врачанско 01 авг 2014

Заради падналите големи количества валежи на територията на област Враца и повишеното ниво на река Огоста както и поради оттичането на водите се очаква повишаване на водните количества в района на селата Търнава, Алтимир, Галиче, Липница, Хърлец и град Мизия, предупредиха от МВР.



На отделни места в резултат на локални поройни валежи и повишената почвена влага, има вероятност за рязко повишаване на речните нива и внезапни наводнения, както и за активизиране на свлачищни зони.

Умоляват се жителите в посочените райони да бъдат с повишено внимание, да изпълняват разпорежданията на органите на реда и изпълнителната власт. При необходимост от евакуация и от извършване на спасителни дейности, да подават сигнали на телефон 112, призовават от ведомството.

Река Скът причини наводнения в Бяла Слатина 02.08.14

Наводнение в Бяла Слатина заради обилните дъждове 02.08.2014

Водната стихия в град Мизия взе първа жертва 03.08.2014

Зелените: Не язовирите са причина за наводнението в Мизия, а дигите при земеделските земи 04.08.2014

  • Потребители
Публикува

Масовостта и тежките последици от наводненията показват, че не става дума за инцидентни грешки, а за общо състояние в държавата. Вече много пъти сме коментирали в темата за мостовете, че у нас няма много големи реки. Едно наводнение причинено от реки като Дунав, Рейн или Волга е много трудно да се предотврати и в тези случаи може да се мисли преди всичко за добре организирана евакуация.

Но у нас проблемите са много и се дължат на занемарената от половин век структура. Ето някои проблеми.

Родните улици нямат вираж и канавки. Виражът представлява наклон на пътното платно, като ниската страна е към тротоара, а високата е там, където е това за насрещно движение. Така стичащата се вода се насочва към тротоарите, където е канавката или просто най-ниската част - там са и шахтите. Така водата се отлива от платното към шахтите. У нас вираж липсва, а асфалта е направен вълнообразно - така се образуват големи локви, водата не отива към шахтите, а се спуска към по-ниските улици, където вече благодарение на така оформеното пълноводие достига до шахтите.

У нас голяма част от шахтите обикновено са запушени.

Оригинално решение напоследък е шахтите да на няколко сантиметра над платното и така докато водата по улицата не се превърне в река не стига до отворите за да се изтече по канализацията.

Разбира се у нас незаконната сеч, незаконното строителство и язовирите с неясен собственик са повсевместно явление. Но това, което се случва е резултат от натрупването на много проблеми, а не на инцидентни грешки.

  • Потребител
Публикува

Две поправки. Първо от занемарената от четвърт век инфраструктура. И второ, един от основните проблеми не е само за България, а е общ за целия така наречен индустриален свят. Обезлесяването, комбинирано с изправяне коритата на реките и заселване на бившите мочурливи региони е пряка предпоставка за бъдещи бедствия. Защото хората са го казали: "Където е текло, пак ще тече".

  • Глобален Модератор
Публикува

Каквото и да е, през социализма България си залесяваше... Обезлесяването у нас е дело главно на една мафия и една общност..

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Военно дело
Публикува

Влажните области (блата) са естествени резервоари за вода, които поемат тази която не може да се изтече по реките. Както се каза, коритата на реките също се регулират-резултата водата няма къде да иде и за обуздаването и трябват мощни и по важното скъпи бетонни съоражения. И като няма пари за укрепване на бреговете, а малкото които има се крадът и управляват бездарно-имаме това което виждаме.

  • 6 месеца по късно...
  • Потребители
Публикува

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!