Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Не виждам да спорим за нещо с теб. Ти просто имаш мнение и искаш да си го напишеш. Ми добре.

  • Мнения 317
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Публикува

Финансирането на партиите е наистина един доста сложен проблем и негови жертви станаха дори значими политици като Кол и Саркози. Разбира се нещата опират и до политическа култура и готовността да се гласува за някоя партия, която се появява като метеор по време на избори, а не да се търси една по-трайна връзка между избирател и партия чрез дейността на партийни клубове, местни активисти-доброволци и т.н. Нуждата от пари за реклама ще спадне драстично, ако хората гласуват за хора, с които са имали контакти и между изборите. Кампанията си е важна, но ядрата трябва да ги има между изборите.

През 1989г. когато се появи възможността да се сформират партии се появиха множество такива, вкл. от един човек, разбира се не всички с регистрация, а някои като неформални. Окрупняването на партиите е естествен процес, който се ръководи от трайните приоритети на различните обществени групи. Партии на протестния вот, от който тип би била "Долу Гоце" е временно явление, но у нас се котират толкова време поради зациклилия преход. Партиите възникнали в резултат от този естествен процес вече създават общесвена стабилност, защото въпреки парламентарните караници намират и общоприемливи компромиси.

  • Потребител
Публикува

Н разбрах твоето предложение Галахад? Относно равнопоставеността в медиите, пак е утопично. Не можеш да задължиш частна медия да излъчва каквото и да е без заплащане. Държавните пък няма как да отделят равно време на всичките партии и партийки, формирани по твоя начин дже денонощно да излъчват, като оставим това, че има прайм тайм максимум от 4 часа, там кои ще илъчват и чрез жребий ли ще се определят!?

  • Потребител
Публикува

Н разбрах твоето предложение Галахад? Относно равнопоставеността в медиите, пак е утопично. Не можеш да задължиш частна медия да излъчва каквото и да е без заплащане. Държавните пък няма как да отделят равно време на всичките партии и партийки, формирани по твоя начин дже денонощно да излъчват, като оставим това, че има прайм тайм максимум от 4 часа, там кои ще илъчват и чрез жребий ли ще се определят!?

Част от сегашните субсидии за партиите отиват в специален фонд, с който се заплаща телевизионно време. Според мен частните медии трябва да бъдат изключени от тази практика, поради икономическа обвързаност (един крайно пристрастен водещ може да направи много повече за пропагандата на дадена партия, от колкото един неин представител в спор с опонент, а в частните медии виждаме точно тези крайни пристрастия). Фонда трябва да заплаща това ефирно време само на обществени медии. За разпределението му по партии и организацията на диспутите не съм 100% сигурен за момента. Квотния принцип осигурява предимство на старите и затруднява дейността на новите партии, но от друга страна не може всяко новорегистрирано движение със 1000 члена да има същата трибуна, както една партия представяща интересите на 30% от населението. Така че трябва да има някакъв баланс между квоти и равнопоставеност, например 50% от времето се разпределя в зависимост от резултатите на последните избори, а останалото по равно на непарламентарните партии, като може някакъв процент да се отдели на независимите кандидати. Как да се разпределя това време в самите предавания е режисьорско решение. Процентите може да са други естествено, но според мен това е един принцип на финансиране по-справедлив от сегашния.

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

Дарик също е национално. И доста по независимо ;).

А с кого точно преговаря Путин? С нелегитимна власт ли? Че неговата в Крим легитимна ли е? Или ще кажеш, че там изборите са били свободни, докато в останалата Украина не!?

Ако ще се захващаме за подробности, местните власти в Крим не са променяни като състав с въоръжен преврат, така че като легитимност, са по-напред от радата работеща с вкарани там картечници и подмененни част от депутатите. Проведения референдум, не е много по-различен от практически всички провеждани до сега референдуми за независимост. Те винаги са незаконни в държавата в която са провеждани, приемани са от държавите поддържащи даденото малцинство и отхвърляни от държавите подкрепящи официалното правителство.

Въпроса със свободните избори е една илюзия, която ние много добре знаем колко малко значи. В условията на гражданска война няма и не може да има свободни избори. Вариантите са два. Оставяш държавата сама да се оправя и изчакваш кой ще надделее и кой каква политическа система ще създаде в последствие, или вкарваш външни сили, които да наложат някакъв ред. Като обикновено първия вариант се превръща в прикрита версия на втория, като воюващите части получават подкрепа от външни сили. За това според мен е по-добре нещата да са открити, а не да се фаворизира прикрито една от страните във гражданския конфликт. Или както е в случая да се фаворизира открито една от страните, а другата да е подложена на етническо прочистване.

  • Upvote 2
  • Потребители
Публикува

Идеята ми е държавните медии да осигуряват безплатно време за всички партии, защото все пак изборната кампания си е държавна дейност, тъй че медията трябва да си оправдае държавните пари, с които се издържа. От там насетне всичко се заплаща от самата партия - ако иска билбордове, ако иска в медии да се рекламира си е неин проблем. Колкото по-голяма е членската маса на една партия и електората й, толкова повече членски внос и дарения за нея. Това си е достатъчно голямо предимство. Сега по време на кампании виждаме, че "новите звезди" започват масово да ги рекламират по държавните медии преди да са спечелили какъвто и да е вот, а често се оказва, че или изобщо не са се класирали за парламента или е доста по-малко от това, дето е било рекламирано. Последната много рекламирана звезда направо се беше самообявил за бъдещ премиер и беше започнал да раздава министерски постове.

За Крим - там въпросът е кой може да гласува. Защото има местно население, а има и персонал на руските военни бази - пенсиониран и действащ. В Украйна проблеми има там, където има руски военни части - сиреч в Крим и по границата.

  • Потребител
Публикува

Галахаде, как ги пишеш тези работи. Или имаш предвид нещо друго?

Щото

първо, проблемите не са свързани с руски военни части.

второ изобщо не са в крим и по границата (с русия, ако нея имаш предвид). Като луганск, донецк, ... та до киев и одеса.

трето проблема е, че американците се намесиха. На шопския принцип - на вуте да му е зле. Писах нагоре защо смятам така.

  • Потребител
Публикува (edited)

Понеже има само една тема за политика, ще стане тюрлю-гювеч от най-различни теми. Но това е положението.

Ето текста на закона на сащ относно руските санкции. Да, линка е към обобщението, но се вижда къде е и самия текст. Аз засега съм прочел само обобщението.

Да уточня, това не е закон а предложение, внесен за приемане за закон.

There is one summary for this bill. Bill summaries are authored by CRS.

Shown Here:
Introduced in Senate (05/01/2014)

1, Russian Aggression Prevention Act of 2014 - Directs the Secretary of Defense (DOD) to submit to Congress a strategic framework for U.S. security assistance and cooperation in Europe and Eurasia.

2, Directs the President to: (1) halt for 180-days all current and planned redeployments of combat forces from Europe other than certain redeployments, and (2) develop a plan to correct any deficiencies in the Armed Forces' ability to respond to contingencies in Europe and Eurasia.

3, Expresses the sense of Congress that: (1) the North Atlantic Treaty Organization (NATO) represents the most successful collective security agreement of the modern era, and (2) a strong NATO is critical to maintaining peace in Europe and Eurasia and ensuring that the Russian Federation plays an appropriate role in the region.

4, Directs the President to: (1) implement a plan for increasing U.S. and NATO support for the armed forces of Poland, Estonia, Lithuania, and Latvia, and other NATO member-states; and (2) direct the U.S. Permanent Representative to NATO to seek consideration for permanently basing NATO forces in such countries.

5, Directs the President to submit a plan to Congress for accelerating NATO and European missile defense efforts.

6, Directs the President to establish a United States-German Global and European Security Working Group to focus on areas of mutual concern, including the situation in Ukraine, and increasing political, economic, and military cooperation between the two states.

7, Directs the President to impose asset blocking and U.S. exclusion sanctions, if Russian armed forces have not withdrawn from Crimea within seven days after enactment of this Act, against: (1) any government official, and any close associate or family member of that official, who is responsible for or otherwise directing violations of Ukraine's territorial integrity and sovereignty, or who is responsible for acts of significant corruption in the Russian Federation; (2) any individual who sponsored or provided financial, material, or technological support for, or goods or services in support of such acts; (3) any individual or entity with respect to which sanctions were previously imposed relating to violations of Ukraine's territorial integrity and sovereignty; (4) any entity owned or controlled by a sanctioned entity that is owned or controlled by a citizen of the Russian Federation; and (5) any senior executive of a sanctioned entity who is a citizen of the Russian Federation.

8, Directs the President to impose asset blocking and U.S. exclusion sanctions, if Russian armed forces have not withdrawn from the eastern border of Ukraine within seven days after enactment of this Act, or if agents of the Russian Federation do not cease actions to destabilize the control of the government of Ukraine over eastern Ukraine, against: (1) Sberbank, (2) VTB Bank, (3) Vnesheconombank, (4) Gazprombank, (5) Gazprom, (6) Novatek, (7) Rosneft, (8) Rosoboronexport, (9) any entity owned or controlled by such an entity that is owned or controlled by a citizen of the Russian Federation; and (10) any senior executive of such an entity who is a citizen of the Russian Federation.

9, Imposes asset blocking, U.S. exclusion, and foreign financial entity sanctions, if Russian armed forces expand further into, or the government of the Russian Federation annexes, sovereign territory of Ukraine or any other country in Europe or Eurasia, against: (1) any senior Russian official, (2) any entity owned or controlled by a senior Russian official, and (3) any close associate of a senior Russian official who provides significant support or resources to such senior Russian official.

10, Imposes asset blocking and U.S. exclusion sanctions also, in such circumstances, against: (1) any entity organized under the laws of the Russian Federation that is owned or controlled by the government of the Russian Federation, or owned or controlled by a person sanctioned for violations of Ukraine's territorial integrity and sovereignty; (2) any entity that operates in the arms, defense, energy, financial services, metals, or mining sectors of the Russian Federation; and (3) any senior executive of such an entity who is a citizen of the Russian Federation.

11, Sets forth related penalty requirements.

12, States that U.S. exclusion sanctions shall not apply if necessary to permit the United States to comply with the Agreement regarding the Headquarters of the United Nations or other applicable international obligations.

13, Authorizes the President to waive sanctions if in the U.S. national security interests, and with prior congressional notification.

14, Directs the Secretary of Commerce to limit the transfer or export by any U.S. person of oil and gas advanced technology to any person in, or any citizen of, the Russian Federation if: (1) the Russian Federation has not substantially withdrawn its armed forces from the eastern border of Ukraine within 30 days, or (2) agents of the Russian Federation do not end destabilizing measures in eastern Ukraine.

15, Directs the Secretary of State to work with U.S. allies to limit: (1) sales of defense articles and services to the government of the Russian Federation, and (2) cooperation with the government of the Russian Federation on matters related to the production of defense articles and services by Russian entities.

16, Prohibits the President from: (1) entering into any agreement with the government of the Russian Federation regarding the reduction of nuclear forces except with the advice and consent of the Senate; (2) reducing the number of deployed or non-deployed launchers under the Treaty between the United States of America and the Russian Federation on Measures for the Further Reduction and Limitation of Strategic Offensive Arms while Russian armed forces are threatening the territorial integrity or sovereignty of Ukraine or another European or Eurasian state; (3) sharing sensitive U.S. missile defense information with the government of the Russian Federation; and (4) authorizing any Open Skies Treaty overflights of U.S. territory or government facilities by Russian airplanes that employ any surveillance devices beyond those employed before January 1, 2014.

17, Prohibits amounts from being obligated or expended to integrate into any U.S. or NATO common-funded missile defense system any stand-alone radar or missile defense system manufactured, sold, or exported by: (1) a Russian entity, or (2) any person or entity currently sanctioned or designated under U.S. law for missile technology proliferation.

18, Directs the Secretary of State to provide access to appropriate consular resources, including prioritized access for refugee and other immigration or travel status to the United States, for journalists, political and civil society activists, and dissidents in the Russian Federation.

19, Directs the Secretary of State to increase efforts to strengthen democratic institutions and political and civil society organizations in the Russian Federation.

20, Directs DOD to assess the capabilities and needs of the Ukrainian armed forces. Authorizes the President, upon completion of such assessment, to provide specified military assistance to Ukraine.

21, Expresses the sense of Congress that the President should: (1) provide Ukraine with information about Russian military and intelligence capabilities on Ukraine's eastern border and within Ukraine's territorial borders, including Crimea; and (2) ensure that such intelligence information is protected from further disclosure.

22, Provides major non-NATO ally status for Ukraine, Georgia, and Moldova (during the period in which each of such countries meets specified criteria) for purposes of the transfer or possible transfer of defense articles or defense services.

23, Directs the President to increase: (1) U.S. Armed Forces interactions with the armed forces of Ukraine, Georgia, Moldova, Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Kosovo, Macedonia, Montenegro, and Serbia; and (2) U.S and NATO security assistance to such states.

24, Amends the Natural Gas Act to apply the expedited application and approval process for natural gas exports to World Trade Organization members.

25, Urges the U.S. Agency for International Development (USAID), the Trade and Development Agency, the Overseas Private Investment Corporation (OPIC), the World Bank Group, and the European Bank for Reconstruction to promote assistance to Ukraine, Georgia, and Moldova in order to exploit natural gas and oil reserves and to develop alternative energy sources.

26, Prohibits any federal department or agency from taking any action that recognizes Russian Federation sovereignty over Crimea or otherwise endorses the Russian Federation's illegal annexation of Crimea.

27, Directs the Secretary of State to: (1) strengthen democratic institutions, the independent media, and political and civil society organizations in countries of the former Soviet Union; and (2) increase educational and cultural exchanges with countries of the former Soviet Union.

28, Directs the Broadcasting Board of Governors and the Voice of America (VOA) to provide Congress with a plan for increasing and maintaining through FY2017 the quantity of U.S.-funded Russian-language broadcasting into countries of the former Soviet Union, with priority for broadcasting into Ukraine, Georgia, and Moldova.

Както виждате, това не са само икономически санкции, а и военна помощ. Докато Сев.Корея и Виетнам бяха "полигон за дрънкане(мерене) на оръжие" далеч от уса и усср, то сега полигона е съвсем близо. Не знам доколко уса еднолично може да даде статут на "Главен ненатовски съюзник" на държави.

Как външна държава може да решава кое е легално и кое не извън собствената си територия(освен ако няма някакви намерения).

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува (edited)
Още му трябва на гювеча. Не ми е ясно какъв и къде да е този пост - политически ли е, правен или икономически. И го сложих тук за всеки случай.
Първо да спомена един член:
39.
(1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или устно, чрез звук, изображение или по друг начин.
(2) Това право не може да се използва за накърняване на правата и доброто име на другиго и за призоваване към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпления, към разпалване на вражда или към насилие над личността.
Отделих няколко часа да чета конституцията и закона за българската банка. В търсене на израз на суверенитета на РБ.
И заделих тези части, които засягат държавния суверенитет. Справка(която приемам с уговорки). Цитат от справката:
Държавният суверенитет се проявява и в признатата възможност на всяка държава да определя самостоятелно своята вътрешна и външна политика.
Чл. 1/aл.3
Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.
Първо е използван термина "народен" суверенитет, а не държавен. И второ, КОЙ осъществява същия, след като горните не могат. Да "присвояват"! От Кого?
Потърсих определение за "държава". Не можах да намеря юридическо определение. Не казвам, че няма. Едно от многото определения във викито:
„Държавата е специална, достатъчно устойчива политическа единица, представляваща отделена от населението организация на властта и администрацията, и претендираща за върховното право да управлява (да изисква да изпълнява това действие) определени територии и население независимо от съгласието на последното; имаща силите и средствата за осъществяване на претенциите си.“

Демек няма сила - няма държава.

Продължавам с конституцията:

24/1

Външната политика на Република България се осъществява в съответствие с принципите и нормите на международното право.

Т.е. РБ е длъжна да се съобразява с нечии норми. По конституция! Не говорим дали са добри или не, а за задължението. Ние можем да се съобразяваме и без да е упоменато в конституцията, ще имаме избор. Нима казуса Косово е съобразен с международното право?

24/2
Основни цели на външната политика на Република България са националната сигурност и независимостта на страната, благоденствието и основните права и свободи на българските граждани, както и съдействието за установяване на справедлив международен ред.

Пак е избегнат термина "държава". Терминът "независимост" се обезмисля, след като никой(виж по горе) "не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет". И праваТА и свободиТЕ на гражданите са ограничени до "основните" такива. И понеже иде реч за "външна" политика, може би се отнася до БГ гражданите в чужбина?

Следват доста нормални (според мен) общи положения относно уреждането на една "страна".

По-нататък:

105/1
Министерският съвет ръководи и осъществява вътрешната и външната политика на страната в съответствие с Конституцията и законите.

Които вече са споменати: "националната сигурност и независимостта на страната". Абе какво става с Косово?

105/4
Когато участва в разработването и приемането на актове на Европейския съюз, Министерският съвет информира предварително Народното събрание и дава отчет за своите действия.

Тук не е указана решаваща роля, а участие и приемане на небългарски актове. И информира народното събрание - не ги дава за обсъждане и евентуално приемане, просто информира.

143/3
Областният управител осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.
Тук се споменава "държавна политика" но никъде не е казано каква е, не е определена.

Прочетох и закона за Българска Народна Банка. Прави ми впечатление, че махнахме "народна" от наименованието на държавата, но то остава в наименованието на банката. Банката не е "държавна", а "народна". Знам, че смисъла доста се припокрива, но не случайно потърсих (горе) определение за държава. Държавата не е ли изразител, суверен на народа? Така наименованието отива повече към "кооперативно" от колкото към държавно. Има разлика. И няма непремерени думи в закон.

Та:

Закон
за Българската народна банка
(Приет от ХХХVIII народно събрание на 5 юни 1997 г.,
обнародван в „Държавен вестник“, бр. 46 от 10 юни 1997 г. ... ... ...
Глава първа
Общи положения
Чл. 1. (1) Българската народна банка е централна банка на Република България. Тя е юридическо лице.
(2) Българската народна банка се отчита за своята дейност пред Народното
събрание.
Чл. 2. (Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) (1) Основна цел на Българската народна
банка е да поддържа ценовата стабилност чрез осигуряване стабилността на националната парична единица и провеждане на парична политика в съответствие
с изискванията на този закон.
(2) Българската народна банка действа в съответствие с принципа на отворената пазарна икономика при свободна конкуренция, като подкрепя ефективното разпределение на ресурсите. От момента на присъединяване на Република България към Европейския съюз и без да се засяга основната цел за поддържане
на стабилността на цените, Българската народна банка подкрепя общите икономически политики в Европейската общност, за да допринесе за осъществяване
на нейните цели, както са посочени в чл. 2 от Договора за създаване на Европей-ската общност.
(3) Без да се засягат целите по ал. 1 и 2, Българската народна банка подкрепя
политика на устойчив и неинфлационен растеж.
Никъде не е упоменато, че е независима и държавна(подчинена по някакъв начин на органите на държавата България). Тя е "централна" но не и "държавна".
Ето още:
Глава пета
Парични функции и операции на банката
Чл. 28. (1) Общата сума на паричните задължения на Българската народна
банка не може да превишава левовия еквивалент на брутния международен валутен резерв, като левовият еквивалент се определя на основата на официалния
валутен курс на лева към германската марка съгласно чл. 29.
(2) Общата сума на паричните задължения на Българската народна банка включва:
1. всички банкноти и монети в обращение, емитирани от Българската народна банка;
2. салдата по сметки, притежавани от други лица в Българската народна банка, с изключение на сметките на Международния валутен фонд.
(3) Брутният международен валутен резерв на Българската народна банка е равен на пазарната стойност на следните активи на банката:
1. притежаваните банкноти и монети в свободно конвертируема чуждестранна валута;
2. средства в свободно конвертируема валута, притежавани от Българската народна банка по сметки в чуждестранни централни банки или в други чуждестранни финансови институции, чиито задължения са оценени с една от двете най-високи оценки на две международно признати агенции за кредитен рейтинг;
3. притежаваните от Българската народна банка специални права на тираж на Международния валутен фонд;
4. притежаваните от Българската народна банка дългови инструменти, емитирани от чужди държави, централни банки, други чуждестранни финансови институции или международни финансови организации, чиито задължения са оценени с една от двете най-високи оценки на две международно признати аген-ции за кредитен рейтинг и които са платими в свободно конвертируема валута, с изключение на дълговите инструменти, дадени или получени като обезпечение;
5. (изм.– ДВ, бр. 10 от 2005 г.) салдото от вземанията и задълженията по форуърдни сделки или сделки с уговорка за обратно изкупуване на Българската народна банка, сключени със или гарантирани от чуждестранни централни банки, публични международни финансови организации или други чуждестранни финансови институции, чиито задължения са оценени с една от двете най-високи оценки на две международно признати агенции за кредитен рейтинг, както и фючърси и опции на Българската народна банка, задължени по които са чуждестранни лица и плащането е в свободно конвертируема чуждестранна валута;
6. (изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) притежаваното монетарно злато.
... ... ...
Разбирате ли доколко БЪЛГАРСКАТА народна банка Е обвързана с чуждестранни институции. Че и граждани. Не е ясно "притежаваното" злато в нейните трезори ли е, или в чужди.
И парите в наличност не могат да превишават валутния резерв. По закон!
Глава осма
Отчетност и баланс
Чл. 46. Българската народна банка води счетоводство по Закона за счетоводството и в съответствие с утвърдените международни стандарти.
48/4
(Нова – ДВ, бр. 37 от 2006 г.) Контролът по изпълнението на Закона за обществените поръчки се осъществява от Сметната палата. Органите на Агенцията за държавна финансова инспекция не извършват проверки в Българската народна банка.
49/2
(Нова – ДВ, бр. 37 от 2006 г.) Контролът по изпълнението на Закона за обществените поръчки се осъществява от Сметната палата. Органите на Агенцията за държавна финансова инспекция не извършват проверки в Българската народна банка.
49/3
(Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) Консолидираният финансов отчет на Българската народна банка се заверява от международен одитор и се публикува заедно с одиторския доклад в съответствие с изискванията на международно приетите счетоводни стандарти.
49/4
(Изм. – ДВ, бр. 37 от 2006 г.) Международният одитор се избира от управителния съвет за срок три години въз основа на процедура, проведена по реда на Закона за обществените поръчки.
50
(Доп. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) Българската народна банка представя на Народното събрание приетия от управителния съвет бюджет в 30-дневен срок от приемането му, както и два пъти годишно отчет, в който прави преглед и оцен-ка на дейността си през предходния период. Този отчет се публикува.
51
(Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) Българската народна банка представя на Народното събрание годишния отчет за своята дейност, консолидирания си финансов отчет заедно с одиторския доклад по чл. 49, ал. 3 и отчета за изпълне-нието на бюджета си в срок не по-късно от 30 април на следващата година.
Глава девета
Други разпоредби
52
Налагането на запор, извършването на принудителни действия и учредяването на залог върху съхраняваните в Българската народна банка пари и ценни книжа се допускат само ако не засягат права на банката, свързани с това имущество.
Гл10
44
(Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) При упражняване на правомощията и изпълнение на задълженията си по този закон Българската народна банка, управителят и членовете на управителния съвет са независими и нямат право да искат или да приемат указания на Министерския съвет и на други органи и институции. Министерският съвет и другите органи и институции нямат право да
дават указания на Българската народна банка, на управителя или членовете на управителния съвет.
А кой има това право?
Релевантни актове от европейското законодателство
ДИРЕКТИВА 2000/12/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 20 март 2000 година относно предприемането и осъществяването на дейност на кредитни институции
ДИРЕКТИВА 98/26/ЕO НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 19 май 1998 година относно окончателността на сетълмента в платежните системи и в системите за сетълмент на ценни книжа
РЕГЛАМЕНТ (EО) № 1103/97 НА СЪВЕТА от 17 юни 1997 година относно определени разпоредби, отнасящи се до въвеждането на еврото

Според мен, българската народна банка не е много българска. Дали не може да искаме поне някакъв наем за сградите и площите?

Та исках да си изясня доколко в конституцията и ЗЗБНБ е изразен суверенитета на РБ.

И евентуална външна и вътрешна политика. Например за инвестиране и развитие на аграрния, промишления, научния и пр. сектори. Сповенава се "създаване на условия". Някой да вземе да развива и инвестира, ние ще създаваме условия.

Бая труд си е да се прочете и осмисли дори и тази малка част от основите на българската държавност. Щеше ми се да видя и един консолидиран финансов отчет на БНБ ама се уморих.

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува

Още му трябва на гювеча. Не ми е ясно какъв и къде да е този пост - политически ли е, правен или икономически. И го сложих тук за всеки случай.
Първо да спомена един член:
39.
(1) Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или устно, чрез звук, изображение или по друг начин.
(2) Това право не може да се използва за накърняване на правата и доброто име на другиго и за призоваване към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпления, към разпалване на вражда или към насилие над личността.
Отделих няколко часа да чета конституцията и закона за българската банка. В търсене на израз на суверенитета на РБ.
И заделих тези части, които засягат държавния суверенитет. Справка(която приемам с уговорки). Цитат от справката:
Държавният суверенитет се проявява и в признатата възможност на всяка държава да определя самостоятелно своята вътрешна и външна политика.
Чл. 1/aл.3
Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.
Първо е използван термина "народен" суверенитет, а не държавен. И второ, КОЙ осъществява същия, след като горните не могат. Да "присвояват"! От Кого?
Потърсих определение за "държава". Не можах да намеря юридическо определение. Не казвам, че няма. Едно от многото определения във викито:
„Държавата е специална, достатъчно устойчива политическа единица, представляваща отделена от населението организация на властта и администрацията, и претендираща за върховното право да управлява (да изисква да изпълнява това действие) определени територии и население независимо от съгласието на последното; имаща силите и средствата за осъществяване на претенциите си.“

Демек няма сила - няма държава.

Продължавам с конституцията:

24/1

Външната политика на Република България се осъществява в съответствие с принципите и нормите на международното право.

Т.е. РБ е длъжна да се съобразява с нечии норми. По конституция! Не говорим дали са добри или не, а за задължението. Ние можем да се съобразяваме и без да е упоменато в конституцията, ще имаме избор. Нима казуса Косово е съобразен с международното право?

24/2
Основни цели на външната политика на Република България са националната сигурност и независимостта на страната, благоденствието и основните права и свободи на българските граждани, както и съдействието за установяване на справедлив международен ред.

Пак е избегнат термина "държава". Терминът "независимост" се обезмисля, след като никой(виж по горе) "не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет". И праваТА и свободиТЕ на гражданите са ограничени до "основните" такива. И понеже иде реч за "външна" политика, може би се отнася до БГ гражданите в чужбина?

Следват доста нормални (според мен) общи положения относно уреждането на една "страна".

По-нататък:

105/1
Министерският съвет ръководи и осъществява вътрешната и външната политика на страната в съответствие с Конституцията и законите.

Които вече са споменати: "националната сигурност и независимостта на страната". Абе какво става с Косово?

105/4
Когато участва в разработването и приемането на актове на Европейския съюз, Министерският съвет информира предварително Народното събрание и дава отчет за своите действия.

Тук не е указана решаваща роля, а участие и приемане на небългарски актове. И информира народното събрание - не ги дава за обсъждане и евентуално приемане, просто информира.

143/3
Областният управител осигурява провеждането на държавната политика, отговаря за защитата на националните интереси, на законността и на обществения ред и осъществява административен контрол.
Тук се споменава "държавна политика" но никъде не е казано каква е, не е определена.

Прочетох и закона за Българска Народна Банка. Прави ми впечатление, че махнахме "народна" от наименованието на държавата, но то остава в наименованието на банката. Банката не е "държавна", а "народна". Знам, че смисъла доста се припокрива, но не случайно потърсих (горе) определение за държава. Държавата не е ли изразител, суверен на народа? Така наименованието отива повече към "кооперативно" от колкото към държавно. Има разлика. И няма непремерени думи в закон.

Та:

Закон
за Българската народна банка
(Приет от ХХХVIII народно събрание на 5 юни 1997 г.,
обнародван в „Държавен вестник“, бр. 46 от 10 юни 1997 г. ... ... ...
Глава първа
Общи положения
Чл. 1. (1) Българската народна банка е централна банка на Република България. Тя е юридическо лице.
(2) Българската народна банка се отчита за своята дейност пред Народното
събрание.
Чл. 2. (Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) (1) Основна цел на Българската народна
банка е да поддържа ценовата стабилност чрез осигуряване стабилността на националната парична единица и провеждане на парична политика в съответствие
с изискванията на този закон.
(2) Българската народна банка действа в съответствие с принципа на отворената пазарна икономика при свободна конкуренция, като подкрепя ефективното разпределение на ресурсите. От момента на присъединяване на Република България към Европейския съюз и без да се засяга основната цел за поддържане
на стабилността на цените, Българската народна банка подкрепя общите икономически политики в Европейската общност, за да допринесе за осъществяване
на нейните цели, както са посочени в чл. 2 от Договора за създаване на Европей-ската общност.
(3) Без да се засягат целите по ал. 1 и 2, Българската народна банка подкрепя
политика на устойчив и неинфлационен растеж.
Никъде не е упоменато, че е независима и държавна(подчинена по някакъв начин на органите на държавата България). Тя е "централна" но не и "държавна".
Ето още:
Глава пета
Парични функции и операции на банката
Чл. 28. (1) Общата сума на паричните задължения на Българската народна
банка не може да превишава левовия еквивалент на брутния международен валутен резерв, като левовият еквивалент се определя на основата на официалния
валутен курс на лева към германската марка съгласно чл. 29.
(2) Общата сума на паричните задължения на Българската народна банка включва:
1. всички банкноти и монети в обращение, емитирани от Българската народна банка;
2. салдата по сметки, притежавани от други лица в Българската народна банка, с изключение на сметките на Международния валутен фонд.
(3) Брутният международен валутен резерв на Българската народна банка е равен на пазарната стойност на следните активи на банката:
1. притежаваните банкноти и монети в свободно конвертируема чуждестранна валута;
2. средства в свободно конвертируема валута, притежавани от Българската народна банка по сметки в чуждестранни централни банки или в други чуждестранни финансови институции, чиито задължения са оценени с една от двете най-високи оценки на две международно признати агенции за кредитен рейтинг;
3. притежаваните от Българската народна банка специални права на тираж на Международния валутен фонд;
4. притежаваните от Българската народна банка дългови инструменти, емитирани от чужди държави, централни банки, други чуждестранни финансови институции или международни финансови организации, чиито задължения са оценени с една от двете най-високи оценки на две международно признати аген-ции за кредитен рейтинг и които са платими в свободно конвертируема валута, с изключение на дълговите инструменти, дадени или получени като обезпечение;
5. (изм.– ДВ, бр. 10 от 2005 г.) салдото от вземанията и задълженията по форуърдни сделки или сделки с уговорка за обратно изкупуване на Българската народна банка, сключени със или гарантирани от чуждестранни централни банки, публични международни финансови организации или други чуждестранни финансови институции, чиито задължения са оценени с една от двете най-високи оценки на две международно признати агенции за кредитен рейтинг, както и фючърси и опции на Българската народна банка, задължени по които са чуждестранни лица и плащането е в свободно конвертируема чуждестранна валута;
6. (изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) притежаваното монетарно злато.
... ... ...
Разбирате ли доколко БЪЛГАРСКАТА народна банка Е обвързана с чуждестранни институции. Че и граждани. Не е ясно "притежаваното" злато в нейните трезори ли е, или в чужди.
И парите в наличност не могат да превишават валутния резерв. По закон!
Глава осма
Отчетност и баланс
Чл. 46. Българската народна банка води счетоводство по Закона за счетоводството и в съответствие с утвърдените международни стандарти.
48/4
(Нова – ДВ, бр. 37 от 2006 г.) Контролът по изпълнението на Закона за обществените поръчки се осъществява от Сметната палата. Органите на Агенцията за държавна финансова инспекция не извършват проверки в Българската народна банка.
49/2
(Нова – ДВ, бр. 37 от 2006 г.) Контролът по изпълнението на Закона за обществените поръчки се осъществява от Сметната палата. Органите на Агенцията за държавна финансова инспекция не извършват проверки в Българската народна банка.
49/3
(Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) Консолидираният финансов отчет на Българската народна банка се заверява от международен одитор и се публикува заедно с одиторския доклад в съответствие с изискванията на международно приетите счетоводни стандарти.
49/4
(Изм. – ДВ, бр. 37 от 2006 г.) Международният одитор се избира от управителния съвет за срок три години въз основа на процедура, проведена по реда на Закона за обществените поръчки.
50
(Доп. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) Българската народна банка представя на Народното събрание приетия от управителния съвет бюджет в 30-дневен срок от приемането му, както и два пъти годишно отчет, в който прави преглед и оцен-ка на дейността си през предходния период. Този отчет се публикува.
51
(Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) Българската народна банка представя на Народното събрание годишния отчет за своята дейност, консолидирания си финансов отчет заедно с одиторския доклад по чл. 49, ал. 3 и отчета за изпълне-нието на бюджета си в срок не по-късно от 30 април на следващата година.
Глава девета
Други разпоредби
52
Налагането на запор, извършването на принудителни действия и учредяването на залог върху съхраняваните в Българската народна банка пари и ценни книжа се допускат само ако не засягат права на банката, свързани с това имущество.
Гл10
44
(Изм. – ДВ, бр. 10 от 2005 г.) При упражняване на правомощията и изпълнение на задълженията си по този закон Българската народна банка, управителят и членовете на управителния съвет са независими и нямат право да искат или да приемат указания на Министерския съвет и на други органи и институции. Министерският съвет и другите органи и институции нямат право да
дават указания на Българската народна банка, на управителя или членовете на управителния съвет.
А кой има това право?
Релевантни актове от европейското законодателство
ДИРЕКТИВА 2000/12/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 20 март 2000 година относно предприемането и осъществяването на дейност на кредитни институции
ДИРЕКТИВА 98/26/ЕO НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 19 май 1998 година относно окончателността на сетълмента в платежните системи и в системите за сетълмент на ценни книжа
РЕГЛАМЕНТ (EО) № 1103/97 НА СЪВЕТА от 17 юни 1997 година относно определени разпоредби, отнасящи се до въвеждането на еврото

Според мен, българската народна банка не е много българска. Дали не може да искаме поне някакъв наем за сградите и площите?

Та исках да си изясня доколко в конституцията и ЗЗБНБ е изразен суверенитета на РБ.

И евентуална външна и вътрешна политика. Например за инвестиране и развитие на аграрния, промишления, научния и пр. сектори. Сповенава се "създаване на условия". Някой да вземе да развива и инвестира, ние ще създаваме условия.

Бая труд си е да се прочете и осмисли дори и тази малка част от основите на българската държавност. Щеше ми се да видя и един консолидиран финансов отчет на БНБ ама се уморих.

Българската народна банка. това не беше ли банката на НРБ? А сегашната е Българска Национална Банка на РБ......

:sneaky2: :sneaky2: :sneaky2:

  • Потребител
Публикува

Българската народна банка. това не беше ли банката на НРБ? А сегашната е Българска Национална Банка на РБ......

:sneaky2: :sneaky2: :sneaky2:

Съжалявам Скуби, твоята банка още не е създадена :happy:

http://www.bnb.bg/

  • Потребител
Публикува

Съжалявам Скуби, твоята банка още не е създадена :happy:

http://www.bnb.bg/

Значи строят капитализъм по социалистически закони......

:laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1: :laughing1:

  • Потребител
Публикува (edited)

Преглеждах малко закони. Те много закони били. Отворих само някои. Например, имало закон за обявяване на комрежима за престъпен. Нещо такова. Учуди ме, че се събират нар.събрание да ГЛАСУВАТ престъпност на режим. Няма съд за тая работа, ами да вземем да гласуваме. Изключително тенденциозна история. Смешна.

Закон за насърчаване на инвестициите. Свежда се до някои облекчения за инвеститорите. Като напр. обучение на кадри, здравни осигуровки, осигуряване на място от държавни и общински фондове. Държавата не е ангажирана с инвестиции. Но може да партнира.

Закона за радио и телевизия и специално бнр и бнт. Заделят процент време за европейски предавания и нищо за провеждане на българска политика, български ценности и пр. Известния либерализъм е включен.

Много слаба инициатива на държавата. Направо никаква. Вързали сме се за ес с по-свалени гащи от колкото сме били вързани към усср.

Трябва да погледна и бюджета да видя има ли нещо заделено за инвестиции и развитие, или чакаме инвеститори да ни развиват. Губерния.

Редактирано от sirius
  • Потребител
Публикува

Съжалявам Скуби, твоята банка още не е създадена :happy:

http://www.bnb.bg/

Май почнаха да я създават първата държавна банка.

  • Потребител
Публикува

Май почнаха да я създават първата държавна банка.

Временно може да е държавна, после трябва да я продадат.

  • Потребители
Публикува

Ами то у нас има практика една частна фирма да се одържави, после да се приватизира и само задълженията й да си останат държавни. ;)

Банковия сектор обаче е много чувствителен и важен за икономиката на държавата. Ще рече, че когато става дума за банка подобно нещо може да бъде направено и в много по-правоверни западни държави, а другите да се правят, че не забелязват. Като разцъфтя кризата имаше една много готина он-лайн игричка, в която един държавен камион с пари обикаляше в банките в САЩ и в която изсипе пари оцелява, в която не - прави "бум".

  • Потребител
Публикува (edited)

Тъкмо слушах "театър Вилекула Хубав Ден Желае" по Хоризонт.

Това дето ни е забранено по конституция - да имаме държавна идеология и политика се проявява по БНР. За какво става въпрос? Приказка някаква, на холандска ми прилича. Щото си нямаме български. И най-важното, става въпрос за трима братя наследили бащината си земя около езеро, но един от притежава езерото и им предлага да го имат като свое и да ловят заедно риба и да си говорят. Но другите се дърпат, единия не искал даром, а другия искал цялото. Единия не искал друг да му плаши рибата, другия нямал какво да си каже и пр. Разбирате ли, въвежда се "златния телец", собственоста, притежанието, като доминираща (и то в добра светлина) идеология. И това се "говори" на децата, по националното радио.

Скоро да сте чували нещо подобно? (песента е и идеологическа, макар и хубава. Имаме ли подобни хубави песни за демократичния, свободолюбив български народ - хубава мелодия, текст показващ българия като наша, балкани, полета и т.н. песен показваща и възпитаваща родолюбие. Аз не си спомням. А колко пъти в деня звучат подобни(демократични, не партизански) песни?) - ето това означава да нямаме държавна идеология и политика.

или тази великолепна песен. чийто автор търси парички за права. а няма държава с идеология и политика която да му плати. и ще му плати кока--ла.

https://www.youtube.com/watch?v=l2l2-1KzAB

_______________________________________

Във връзка с темата за Дуло, за пореден път държавния ни елит бе порязан. Макар и комунистически, това си бе елит, който имаше и мислеше за българия. Хубав-лош наш си. Сега имаме СЕО - изпълняващи изпълнителни функции. Какво трябва да се изпълни се решава извън БГ. И не за благото на БГ.

Редактирано от sirius
  • Upvote 2
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Израел опука училище. Да видим какви санкции ще понесе.

Между другото, дали ще има още "майдани" и къде е най-вероятно? - Санкт Петербург, Септември, на изборите за губернатор

Редактирано от sirius
  • Глобален Модератор
Публикува

където не слушат САЩ, там стават майдани:)

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

където не слушат САЩ, там стават майдани :)

Така ли, а защо в Беларус няма?

В КНДР?

Не съм забелязал Лукашенко и Ким Чен Ун да слушат много САЩ. ;)

  • Upvote 1
  • Глобален Модератор
Публикува

те са в друга сфера на влияние.

  • Глобален Модератор
Публикува

Именно. Украйна от 92-ра година я управляват прозападни /или по-точно проамерикански правителства/. На два пъти, когато украинците се опитаха да сменят посоката и избраха Янукович, им спретнаха оранжева революция /преди 10-тина години/, а сега и една кървава.

  • Потребител
Публикува

Да бе, американците са всесилни! Те горките украинци все си искат Путин и таман да го получат и идват гадните тюлени от американския флот или там Бондовци от МИ6 или от ЦРУ и под носа на Путин там в задния му двор правят разни революции.

  • Upvote 2
Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!