Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Има потвърждение от физик, че двигателят може да работи:

http://megavselena.bg/fizik-obyasni-rabotata-na-nevyzmozhniya-dvigatel-emdrive/

Физик обясни работата на невъзможния двигател EmDrive

EmDrive

Физикът Майкъл Маккалъш от университета на Плимът (Великобритания) е предложил свое обяснение на работата на двигателя EmDrive, чието действие все още не е получило обяснение от гледна точка на закона за съхранение на импулса.

Изследването на учения е публикувано на сайта arXiv.org, съобщава MIT Technology Review.

Ученият смята, че специално модифицираната маса на фотона се дължи на лъчение на Унру: в единия край на конуса на EmDrive (неговата основа) то има по-малка дължина на вълната, а на противоположния (върха) – по-голяма.

Затова според Маккалъш законът за съхранение на импулса води към движение в кухината на EmDrive в посока към нейния връх.

Физикът е провел изчисления на тягата, която е способен да развива EmDrive според представената теория. Предсказваните от него стойности на тягата са 3,8, 149, 7,3, 0,23, 0,57, 0,11, 0,64 и 0,02 милинютона. Това съвпада със стойностите, измерени по-рано от други специалисти при експерименти с EmDrive (16, 147, 9, 0,09, 0,05, 0,06, 0,03, и 0,02 милинютона).

Освен че работата на Маккалъш позволява да се получи поредица от стойности на тягата, тя предполага два опита, позволяващи да се провери теорията. Първо, в случай че дължината на оста на кухината е равна на диаметъра на малката основа (върха), то развиваната от EmDrive тяга ще има противоположна посока. Второ, въвеждането на диелектрик в кухината повишава тягата.

Работата на учения използва собствена теория за ненулевата инертна (тоест дължаща се на движение) маса на фотона. Освен това в работата на учения се предполага, че скоростта на светлината в кухината се променя. Тези идеи противоречат на съвременната физика.

..."

 

Обяснение с "лъчение на Унру" не го разбирам така. Унру свързва температура с ускорение - нека температура означава "лъчение".

https://ru.wikipedia.org/wiki/Эффект_Унру

"...Температура наблюдаемого излучения Унру выражается той же формулой, что и температура излучения Хокинга, но зависит не от поверхностной гравитации, а от ускорения системы отсчета a.

T = \frac{\hbar a}{2\pi k c} \approx 4{,}055\cdot 10^{-21}\; \mathrm{K} \cdot \frac{a}{1\; \mathrm{m/s^2}}.
..."
 
Смисълът е, че наблюдател неподвижен с излъчвателя ще "вижда" обекти, движещи се с ускорение. Докато "външен" инерционно движещ се наблюдател, няма да наблюдава такова ускорение. Значи - има значение къде се измерва ускорението, та да предизвика "сила". Ако тези сили са вътрешни за наблюдател - няма причини двигателят да се движи свободно в празното пространство.
(Отделно - фотоните нямат маса, а скоростта на светлината в различните среди е различна, наистина:))
...

 

  • Мнения 85
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува
On 21.04.2016 г. at 11:31, Малоум 2 said:

Има потвърждение от физик, че двигателят може да работи:

http://megavselena.bg/fizik-obyasni-rabotata-na-nevyzmozhniya-dvigatel-emdrive/

Физик обясни работата на невъзможния двигател EmDrive

EmDrive

Физикът Майкъл Маккалъш от университета на Плимът (Великобритания) е предложил свое обяснение на работата на двигателя EmDrive, чието действие все още не е получило обяснение от гледна точка на закона за съхранение на импулса.

Изследването на учения е публикувано на сайта arXiv.org, съобщава MIT Technology Review.

Ученият смята, че специално модифицираната маса на фотона се дължи на лъчение на Унру: в единия край на конуса на EmDrive (неговата основа) то има по-малка дължина на вълната, а на противоположния (върха) – по-голяма.

Затова според Маккалъш законът за съхранение на импулса води към движение в кухината на EmDrive в посока към нейния връх.

Физикът е провел изчисления на тягата, която е способен да развива EmDrive според представената теория. Предсказваните от него стойности на тягата са 3,8, 149, 7,3, 0,23, 0,57, 0,11, 0,64 и 0,02 милинютона. Това съвпада със стойностите, измерени по-рано от други специалисти при експерименти с EmDrive (16, 147, 9, 0,09, 0,05, 0,06, 0,03, и 0,02 милинютона).

Освен че работата на Маккалъш позволява да се получи поредица от стойности на тягата, тя предполага два опита, позволяващи да се провери теорията. Първо, в случай че дължината на оста на кухината е равна на диаметъра на малката основа (върха), то развиваната от EmDrive тяга ще има противоположна посока. Второ, въвеждането на диелектрик в кухината повишава тягата.

Работата на учения използва собствена теория за ненулевата инертна (тоест дължаща се на движение) маса на фотона. Освен това в работата на учения се предполага, че скоростта на светлината в кухината се променя. Тези идеи противоречат на съвременната физика.

..."

 

Обяснение с "лъчение на Унру" не го разбирам така. Унру свързва температура с ускорение - нека температура означава "лъчение".

https://ru.wikipedia.org/wiki/Эффект_Унру

"...Температура наблюдаемого излучения Унру выражается той же формулой, что и температура излучения Хокинга, но зависит не от поверхностной гравитации, а от ускорения системы отсчета a.

T = \frac{\hbar a}{2\pi k c} \approx 4{,}055\cdot 10^{-21}\; \mathrm{K} \cdot \frac{a}{1\; \mathrm{m/s^2}}.
..."
 
Смисълът е, че наблюдател неподвижен с излъчвателя ще "вижда" обекти, движещи се с ускорение. Докато "външен" инерционно движещ се наблюдател, няма да наблюдава такова ускорение. Значи - има значение къде се измерва ускорението, та да предизвика "сила". Ако тези сили са вътрешни за наблюдател - няма причини двигателят да се движи свободно в празното пространство.
(Отделно - фотоните нямат маса, а скоростта на светлината в различните среди е различна, наистина:))
...

 

Izvinete me za latiniscata, no nesto mi se izeba klaviaturata i ne moga da pisha na kiriiltsa. ta tova obqsnenie na Em Drive e kior fishek 

  • Потребител
Публикува

Не е съвсем  "кьор фишек", защото ако се докаже и на практика (а не само теоретично) съществуването на макар и минимална сила - това ще означава, че има "неподвижна" среда, върху която се "подпира" излъчвателят и ... може да се движи. Тълкуването с Унру е ... после (следствие от ускорително движение):)

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Така както го обясних по-назад - ще работи. Само дето силата следва да е порядъци по-малко..  Един милиинютон - това означав, че упражнява сила 0,1 грам ако правилно помня.

  • Потребител
Публикува
Преди 14 часа, Малоум 2 said:

Тълкуването с Унру е ... после (следствие от ускорително движение):)

Какъв е този ефект на унру ? и как обясняват силата породена от ем дриве? Барон Мюнхаузен не е могъл да се издърпа от блатото в което е попаднал, дърпайки се за косите си нали .

  • Потребител
Публикува
Преди 49 минути, Гагов said:

Какъв е този ефект на унру ? и как обясняват силата породена от ем дриве? Барон Мюнхаузен не е могъл да се издърпа от блатото в което е попаднал, дърпайки се за косите си нали .

Показах линк на руски - не е толкова трудно за разбиране, щото има и формула, за яснота.:)

Наличие на Т на обект - означава, че частиците му средно притежават някаква Екин. Поглъщането на външни за обекта фотони - става само от отделни негови частици и/или група от частици, като колективен ефект. При това, състоянието на обекта се изменя - като скорости и форми-геометрия на частите му- Така от "средно" състояние по Т, с изменение на параметри, се достига до ново "средно" състояние, което може да излъчи погълнатото като фотони, но заради новото състояние (при липса на промяна на Т), излъченото е в друг диапазон по честоти-дължини на вълни, а и в "друга" посока, различна от посоката при поглъщане (има и откат). Демек - обектът е с нова геометрия и при това излъчва топлина (при барона - се компенсира с вътрешната му енергия:) - а и гравитационната сила е значително по-голяма - 750 N, примерно, от евентуалната сила на измъкване, която е милинютони, ако е във вакуум?! и без гравитация)

При обект във вакуум, ако се променя геометрията му с "честота" от вътрешния излъчвател (магнетрон, примерно) и ако има къде "да се подпре", поради несиметричната промяна, ще получи "движение" спрямо себе си ("стара геометрия" спрямо "нова геометрия")

...

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Аз ще му отделя друг път време, че немам как сега.

Но нещо не ми се връзва, не е това май.

Искаш да кажеш ако космонавт се свива и разгъва (все едно плува) ще може да се движи напред?

И май имаше такива идеи за космически двигатели - две кълба, едното от по-плътно вещество, като се мени разстоянието помежду им. За да работи трябвало "само" да се докаже несъответствието на инертната и тежката маса.

Обаче не е това, според мене.

Както казах - ще работи, предлагам две обяснения (които може да се окажат едно), но тягата и при двете ще е с няколко нули по-малка. И при моюност около киловат (700 - 800 W) Тягата ще е неизмерима. А тук казват, за някакви милинютони тяга, та чак 147! Това са 0,15 Нютона, което е 1,5 грама! Че аз ще мога да си направя левитираща постановка на земята! Просто няма да си носи магнетрона. Нещо като Йонолет, само дето няма да духа, а ще лети като по НФ филми.

Ако е вярно това, което пишат, то този експеримент е напълно възможен. Що не го е направил още никой?

 

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува
Преди 6 часа, Joro-01 said:

Аз ще му отделя друг път време, че немам как сега.

Но нещо не ми се връзва, не е това май.

Искаш да кажеш ако космонавт се свива и разгъва (все едно плува) ще може да се движи напред?

И май имаше такива идеи за космически двигатели - две кълба, едното от по-плътно вещество, като се мени разстоянието помежду им. За да работи трябвало "само" да се докаже несъответствието на инертната и тежката маса.

Обаче не е това, според мене.

Както казах - ще работи, предлагам две обяснения (които може да се окажат едно), но тягата и при двете ще е с няколко нули по-малка. И при моюност около киловат (700 - 800 W) Тягата ще е неизмерима. А тук казват, за някакви милинютони тяга, та чак 147! Това са 0,15 Нютона, което е 1,5 грама! Че аз ще мога да си направя левитираща постановка на земята! Просто няма да си носи магнетрона. Нещо като Йонолет, само дето няма да духа, а ще лети като по НФ филми.

Ако е вярно това, което пишат, то този експеримент е напълно възможен. Що не го е направил още никой?

 

Не - ще се върти около масовия си център:)

И - не може да "излъчва" колкото си иска, като ... един магнетрон, примерно. За да си "насочи" разликите в честотите в едно направление. Важно е излъчването - за наличие на движение, а изменението на формата е следствие и обяснява защо въобще има ефект на Унру. (измененията на формата "засича" разлика в падащите фотони към обекта, излъчени от насрещни тела и значи -  отчита ускорено движение на същите.

Тежка и инертна маса - са в едно и също отношение (а не равни - равенството е доказано до около 10^ (-12), но ако се самозапазва съотношението- а то е така - няма как да се измери дали са равни. Затова се търси има ли промяна на константата на фината структура, нейде из Вселената:) - алфа ).

...

  • Потребител
Публикува
Преди 10 часа, Малоум 2 said:

Показах линк на руски - не е толкова трудно за разбиране, щото има и формула, за яснота.

Мерси за линка :) сега ми се поизясниха работите. Значи ефекта на унру се състои в това че при равноускорително движение, около обекта възниква някакъв газ от елементарни частици които са в термодинамично равновесие със излъчващият обект. Това значи че самият вакуум е бъкън с частици с енергия много малка за да могат частиците да бъдат регистрирани. Но каква е връзката между ефектът на унру и тягата на Ем Дриве ? Според моето виждане, тягата на ем дриве се причинява от реактивната сила на виртуални частици излизащи от единият край на уреда в по голямо количество отколкото от другият му край. Казват че константата на финната структура се изменяла около уреда, така и скоростта на светлината била замерена и се установило че тя е варираща. Въобще много интересно, ще следя всички по нататъшни новини за Ем Дриве. И този уред е прост за изработка, всеки имащ малки познания по електротехника и тенекиджийство може да си го направи в гаража. Това си е една микровълнова фурна от медна ламарина:)

 

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

За мене - фотонното налягане върху двете основи на пресечения конус е различно и от там възниква разликата. То си е резонатор, има стоящи вълни.. Лазер един вид само дето има "огледала" с различна площ и никое от тях не е полупрозрачно.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува
Преди 32 минути, Joro-01 said:

За мене - фотонното налягане върху двете основи на пресечения конус е различно и от там възниква разликата. То си е резонатор, има стоящи вълни.. Лазер един вид само дето има "огледала" с различна площ и никое от тях не е полупрозрачно.

Съгласен съм, но защо физиците го класифицират като "невъзможен двигател".

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)
Преди 1 час, Гагов said:

Съгласен съм, но защо физиците го класифицират като "невъзможен двигател".

Защото противоречи на закона за запазване на импулса, първи, втори и трети принцип на Нютон.. Основни неща от физиката, ощо взето.

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B8_%D0%BD%D0%B0_%D0%9D%D1%8E%D1%82%D0%BE%D0%BD

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD_%D0%B7%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0_%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%81%D0%B0

Виж началото на темата, там обсъждахме..

Всичките изброени казват, че няма как да се придвижиш или да промениш посоката и скоростта на движение в космоса (състоянието на покой или на праволинейно и равномерно движение са равносилни), без да изхвърлиш нещо (без да се изтласкаш) или без нещо да те удари или привлече...

Мисля си, че във всички тези не се отчита съществуването на фотоните... Фотонно налягане има, както  фотонен двигател, както и вече изстреляна сонда - космически платноход -  IKAROS на Jaxa

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува
Преди 11 часа, Joro-01 said:

Мисля си, че във всички тези не се отчита съществуването на фотоните... Фотонно налягане има, както  фотонен двигател, както и вече изстреляна сонда - космически платноход -  IKAROS на Jaxa

Да но това фотонно налягане идва отвън, и не е в противоречие със закона за запазване на импулса и 1 и 2 и 3 закон на Нютон. Докато при ем дриве фотонното налягане идва отвътре . Единственното логично обяснение е че в единият край на Ем Дриве, фотоните се гасят в повече отколкото в другият край , поради негатива интерференция.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Да, и аз така си го обяснявам - за мене. Само дето еенргия от под киловат не може да тласка толко...

 

  • Потребител
Публикува
Преди 14 часа, Гагов said:

Мерси за линка :) сега ми се поизясниха работите. Значи ефекта на унру се състои в това че при равноускорително движение, около обекта възниква някакъв газ от елементарни частици които са в термодинамично равновесие със излъчващият обект. Това значи че самият вакуум е бъкън с частици с енергия много малка за да могат частиците да бъдат регистрирани. Но каква е връзката между ефектът на унру и тягата на Ем Дриве ? Според моето виждане, тягата на ем дриве се причинява от реактивната сила на виртуални частици излизащи от единият край на уреда в по голямо количество отколкото от другият му край. Казват че константата на финната структура се изменяла около уреда, така и скоростта на светлината била замерена и се установило че тя е варираща. Въобще много интересно, ще следя всички по нататъшни новини за Ем Дриве. И този уред е прост за изработка, всеки имащ малки познания по електротехника и тенекиджийство може да си го направи в гаража. Това си е една микровълнова фурна от медна ламарина:)

 

Взе да ме е страх, да си топля водата в микровълновата - да не отлети в Космоса!:)

(Отделно:

Значи ефекта на унру се състои в това че при равноускорително движение, около обекта възниква някакъв газ от елементарни частици които са в термодинамично равновесие със излъчващият обект.

Моето виждане е друго за обект, който  се движи равноускорително. Не възниква някакъв фотонен газ, заради самия обект. За да се движи така, то "падащото" фотонно поле около обекта се изменя точно така, че влиянието му при непрестанното образуване на обекта, го "ускорява" - при всеки акт на образуване "прави стъпка" напред, променя  скоростта, спрямо старото си положение, с една и съща стъпка - демек, ускорява се равномерно. Можем да считаме, че нейде отдалеч пристигат гравитони до обекта (падащо поле), той с предимство (по минимална енергия) се образува върху тях, а това е и гравитационната сила, която го ускорява.)

Температурата му (разглеждана като лъчение на абсолютно черно тяло -АЧТ) е Тунру.

АЧТ обаче, е в равновесие - поглъщане-излъчване -  и така се надяват на движение, обяснимо с ефекта на Унру. Щото излъчването не е едно и също от двете страни на ем драйва.

...

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, Малоум 2 said:

Взе да ме е страх, да си топля водата в микровълновата - да не отлети в Космоса!:)

(Отделно:

Значи ефекта на унру се състои в това че при равноускорително движение, около обекта възниква някакъв газ от елементарни частици които са в термодинамично равновесие със излъчващият обект.

Моето виждане е друго за обект, който  се движи равноускорително. Не възниква някакъв фотонен газ, заради самия обект. За да се движи така, то "падащото" фотонно поле около обекта се изменя точно така, че влиянието му при непрестанното образуване на обекта, го "ускорява" - при всеки акт на образуване "прави стъпка" напред, променя  скоростта, спрямо старото си положение, с една и съща стъпка - демек, ускорява се равномерно. Можем да считаме, че нейде отдалеч пристигат гравитони до обекта (падащо поле), той с предимство (по минимална енергия) се образува върху тях, а това е и гравитационната сила, която го ускорява.)

Температурата му (разглеждана като лъчение на абсолютно черно тяло -АЧТ) е Тунру.

АЧТ обаче, е в равновесие - поглъщане-излъчване -  и така се надяват на движение, обяснимо с ефекта на Унру. Щото излъчването не е едно и също от двете страни на ем драйва.

...

Падащо фотонно поле, непресттанно образуване, гравитони. Пълна каша :annoyed:

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

Има малко ново:

http://megavselena.bg/kak-raboti-nevyzmozhniyat-dvigatel-emdrive/

Как работи невъзможният двигател EmDrive?

EmDrive

Законът за съхранение на импулса в двигателя за космически апарати EmDrive не се нарушава, както смятаха по-рано учените. Изследването на финландските физици е публикувано в изданието AIP Advances, пише Daily Mail.

Тягата на EmDrive се обяснява с деструктивна интерференция на микровълните (тоест гасене на вълните – наслагване на колебанията с противоположни фази). Това води до отделянето от множеството частици в кухината на EmDrive (резонатор) на двойки фотони, които се намират в противофаза помежду си. Те според учени

Взаимодействието на такава двойка фотони води до появата на електромагнитна вълна с нулева поляризация, която обаче пренася импулс. Природата на явлението може да се поясни с деструктивната интерференция на вълните на повърхността на водата. В този случай минимумът на една вълна се наслагва върху максимума на друга и на повърхността те са незабележими.

Според учените тягата се произвежда от вълни, чиято дължина не е кратна на разстоянието между стените на кухината. Посоката на тягата се определя от асиметричната геометрия на кухината на EmDrive. Ако тя беше симетрична, не би възникнала тяга. Учените отбелязват, че всяка асиметрична кухина на двигател е способна да възпроизведе тяга.

Величината на тягата не може да превишава стойността, определяна от разликата в обемната плътност на енергията на микровълните в кухината и вакуума извън нея. При това КПД на двигателя по нелинеен начин ще зависи от мощността на микровълновия източник, както и от формата и материала на кухината на EmDrive

те отнасят импулса в посока, обратна на наблюдаваното в експериментите движение на агрегата.

Учените отбелязват, че тяхното обяснение на работата на двигателната инсталация не е окончателно и следва от преосмислянето на представите за физическия вакуум.

През април т.г. физикът Майкъл Маккалъш от университета на Плимът (Великобритания) предложи свое обяснение на работата на двигателя EmDrive, което използва собствена теория за ненулева инертна маса на фотона.

През октомври 2015 година изследователите от Космическия център Джонсън на НАСА потвърдиха работоспособността на EmDrive. По думите им инсталацията позволява да се стигне до края на Слънчевата система не за няколко десетилетия, а за няколко месеца.

Двигателят представлява устройство във формата на конус от магнетрон (генериращ микровълни) и резонатор (натрупващ енергия от колебанията). Такава конструкция позволява, по думите на създателите, да се преобразува лъчението в тяга.

Прототипът на силовата инсталация за първи път е демонстриран през 2002 година от Роджър Шойър. Експерименталните проверки на EmDrive не позволяват да се правят еднозначни изводи за работоспособността на двигателя. Публикациите за агрегата в рецензирани издания срещат затруднения.

 

 

А бе, взеха да се сещат, че трябва "нова мода" вакуум!:)

...

  • 4 месеца по късно...
  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Прясно, прясно ... обяснение на тягата на Ем драйв:

https://www.youtube.com/watch?v=lrYsv0-yLF4

Новости безопорного движения: EmDrive и эффект Казимира

 

 

...

Естествено, с извинение - не е точно това обяснението. :)

Ефектът на Казимир - има смисъл на сили на сцепление - атомите на двете плочи "не знаят" на коя плоча принадлежат, заради малкото разстояние, почти "атомно", между плочите. Във вакуум - няма какво да им пречи на слабата сила на привличане от сцепление и - с допълнителна сила от налягане на остатъчната атмосфера във вакуумната камера с плочите.

Другият ефект https://ru.wikipedia.org/wiki/Эффект_Ааронова_—_Бома

е по-близо до "истината".

Освен "локалното" (вътрешно) несиметрично поле, около обекта има и много, много различни други полета. Така се получава, че при непрестанното образуване на всичко от обекта, ще се променя скоростта му, спрямо "старото" му състояние. Но - това е ускорение, сила. Взаимодействие с външни полета е под ?, но въздействието на външните полета е напълно възможно.

пп В Космоса - неизвестността на потенциалите на множеството околни за обекта полета, може и да го "спре"! Т. е. - неизвестно е накъде  и колко ще е тягата. Устройството е неуправляемо с тая "тяга". Или - трябва да са много на брой такива, различно насочени Ем-чета и автоматика за превключване за управление по траектория...:animatedwink:

...

  • Потребител
Публикува
Преди 59 минути, Малоум 2 said:

Прясно, прясно ... обяснение на тягата на Ем драйв:

https://www.youtube.com/watch?v=lrYsv0-yLF4

Новости безопорного движения: EmDrive и эффект Казимира

 

 

...

Естествено, с извинение - не е точно това обяснението. :)

Ефектът на Казимир - има смисъл на сили на сцепление - атомите на двете плочи "не знаят" на коя плоча принадлежат, заради малкото разстояние, почти "атомно", между плочите. Във вакуум - няма какво да им пречи на слабата сила на привличане от сцепление и - с допълнителна сила от налягане на остатъчната атмосфера във вакуумната камера с плочите.

Другият ефект https://ru.wikipedia.org/wiki/Эффект_Ааронова_—_Бома

е по-близо до "истината".

Освен "локалното" (вътрешно) несиметрично поле, около обекта има и много, много различни други полета. Така се получава, че при непрестанното образуване на всичко от обекта, ще се променя скоростта му, спрямо "старото" му състояние. Но - това е ускорение, сила. Взаимодействие с външни полета е под ?, но въздействието на външните полета е напълно възможно.

пп В Космоса - неизвестността на потенциалите на множеството околни за обекта полета, може и да го "спре"! Т. е. - неизвестно е накъде  и колко ще е тягата. Устройството е неуправляемо с тая "тяга". Или - трябва да са много на брой такива, различно насочени Ем-чета и автоматика за превключване за управление по траектория...:animatedwink:

...

Не е ефекта на казмир причина за движението на ем дриве, микровълните частично се гасят като от по тясната страна на уреда се гасят в повече. И така се получава тяга от милинютони в посоката на по тясната страна.

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Vazmozhno-li-e-tamnata-materiia-da-zahranva-EmDrajv_64005.html

Възможно ли е тъмната материя да захранва ЕмДрайв?

1480588579_8.jpg

Итън Сийгъл, астрофизикът, един от най-харизматичните автори на научно-популярни статии, който бе сред най-големите скептици спрямо "невъзможния" двигател ЕмДрайв, нарушаващ основни закони във физиката, но и който след щателните проверки на НАСА, че оказа работещ, точно същият физик вчера, 30 ноември, на страницата на Forbes даде едно от най-логичните обяснения от къде идва тягата на това мистериозно устройство.

За всяко действие има равно и противоположно по посока противодействие. Тази формулировка на третия закон на Нютон има две много важни съвременни последствия: първо, че има физична величина, която винаги се запазена във Вселената (импулсът), и второ, че законите на физиката са едни и същи независимо от позицията си в пространството.

Това има огромни последици, включително че ако искате да накарате някакво устройство да промени движението си, трябва да натиснете нещо. Това може да бъде отработено гориво на ракета, гуми, избутващи пътя или дори фотони, които се удрят в светлоотразително платно. Единственото нещо, което е забранено са инерцоидите - устройства, при които има действие без противодействие. Но точно това прави ЕмДрайв (EMdrive) - "невъзможният" космически двигател, тестван от НАСА. И ако наистина работи според очакванията, той нарушава законите на физиката. Но има и една възможна вратичка - може би има противодействие, а ние просто не го откриваме. Може би има противодействие, но то става в резултат на тъмната материя.

Според стандартния модел на космологията, по-голямата част от материята във Вселената не е под формата на познатите ни частици. По-голямата част от масата - някъде около 5:1 - е под формата на тъмна материя. Тъмната материя не се сблъсква, унищожава или взаимодейства по някакъв друг начин пряко или непряко с нормалната материя при никакви известни ни обстоятелства, освен гравитационно. След 13,8 милиарда години съществуване на Вселената, тя е образувала огромна, дифузна космическата мрежа гравитационни структури, включително огромни сферични ореоли с над един милион светлинни години в диаметър, които обгръщат галактиките като нашата. Това означава, че тъмната материя прониква на всеки квадратен сантиметър от нашата галактика, макар и в малки плътности - във всеки обект на Земята, включително нашите собствени тела.

При подходящи условия, обаче, тъмната материя може да се накара да взаимодейства или сама със себе си, или с нормалната материя, в зависимост от нейния характер. Ако тъмната материя е съставена от WIMPs (слабо взаимодействащи масивни частици), то тя ще може да се анихилира сама със себе си и да се разсейва от протони и неутрони и благодарение на това да може да се регистрира от детектори. Ако вместо това, тя е съставена от много леки, с ниска маса частици, известни като аксиони, тя ще може да се съедини с фотоните при подходящи условия. Един от експериментите, предназначен за търсене на аксиони, е известен като ADMX (Axion Dark Matter eXperiment). През 1983 г., физик Пиер Сикивие (Pierre Sikivie) изобрети халоскоп за аксиони (Axion haloscope), който използва, че връзката аксион-фотон може да бъде усилена, при правилни параметри вътре в електромагнитна кухина. Дванадесет години по-късно ADMX се разви и учените търсят аксиони използвайки този метод.

Към днешна дата, за съжаление, търсенията нямат рязултат. Възможно е аксионите да не съществуват или да не са тъмната материя, но е възможно също така, да съществуват с различни параметри от тези, според които ги търси ADMX. Възможно е различна електромагнитна кухина (резонатор), с различни свойства, да дава възможност за взаимодействия с аксионите. Напълно е възможно фотон-аксионните взаимодействия да се случват, а резонатор с нужните свойства да предизвиква фотоните да се отделят от аксионите в предпочитано направление. Това може да не изглежда вероятно, но е възможно именно ЕмДрайв да е такъв резонатор.

Как работи? Във всеки един момент във времето съществуват частици тъмна материя, преминаващи през всички региони на пространството, без да се смущават от присъствието на материя или други частици от Стандартния модел. Вътре в електромагнитния резонатор, фотоните с определена честота отскачат във всички посоки, запазвайки импулса си не генерирайки тяга. Но ако фотоните се движат в определена посока - към "задната част" на кухината, например - има вероятност да ударят частица тъмна материя, и от това ще призтекат три неща:

  • Фотонът променя импулса си и се движи "по-малко назад" и "повече напред", отколкото преди да удари частицата тъмна материя.
  • Фотонът се удря по вътрешната стена на кухината, отразявайки се от нея и придавайки й своя импулс в посока напред към самата кухина.
  • Ударената частица тъмна материя получава импулс, но в обратна посока - назад.

Импулсът се запазва, защото тъмната материя го поема равен и противоположен по сила на това, което поглъща кухината.

1430727244_1_559x*.jpg

Повърхностно магнитно поле на активен ЕмДрайв по време на изпитването му от НАСА. Изображение: NASA Spaceflight forums, via Chris Bergin..

Ако това наистина се случва, че би било революционно. Тъй като тъмната материя е навсякъде, това означава, че няма да ни трябва източник на гориво, за да пътуваме навсякъде в галактиката, където поискаме, защото навсякъде в галактиката  има значителни количества тъмна материя. Това означава, че ще имаме метод за откриване на тъмна материя и че ще потвърдим, че тъмната материя съществува. И най-важното, това означава, че законите на физиката не са нарушени в края на краищата - импулсът се запазва.

Резултатите от EMdrive тестове все още са неубедителни. Има много потенциални източници на грешки и самите измервания показват голяма несигурност за размера на получената тяга. И е неясно, наистина ли съществува безопорна тяга или има противодействие, което не е измерено.

1480594857_0_559x*.jpg

И обяснението с тъмната материя е силно умозрително с много неизвестни, за да имаме много конкретен резултат за отчитането на такъв ефект. Но ако ЕмДрайв наистина работи, противодействието на тъмната материя е възможна причина. Ако се окаже така, тайната на тъмната материя ще бъде решена веднъж завинаги от един неочакван кандидат - изобретател, измайсторил невъзможен двигател, но който ще намери липсващата маса на Вселената.

===

 

 

Ми, да! Тя, тъмната материя си е едновремешния етер. Сега се чудят как да се върнат в него. Като му измислят свойства. Добре.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 53 минути, Малоум 2 said:

Ми, да! Тя, тъмната материя си е едновремешния етер. Сега се чудят как да се върнат в него. Като му измислят свойства. Добре.

 

Свойства не се измислят, те се откриват, е няма нищо открито в потвърждаване на ефира или пък тъмната материя все още :)

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Гледам графиката и си мсля, че пичовете в лабораторията са допуснали по някоя и друга грешчица.

По самите данни бележки нямам- линията  / тенденцията е видима и почти линейна, осредняване...

Само суровите данни са малко странни - в много широк диапазон, при 60 W. Там са измерили тяга в интервала от 61 до 130 микронютона. Не могат да осигурят повторяемост.

Според мене има грешки и/или не са успели да изключват влиянието на средата.

Дали няма някакви електромагнитни / електродинамични сили / ефекти - със стените на камерата, опроводяването, метални предмети наоколо или дори земния магнетизъм?

Тази торисонна везна колко да е прецизна? Кабелът  / опроводяването не оказва ли някаква сила / съпротивление или пък  да тласка? Без да съм се запознал с постановката, кофа + магнетрон трябва да тежи поне килограм. Сиата от 100 микронютона (0,1 милинютон), можем да я представим като тежест от 0,01 грам. Не казвам невъзможно, трудно е. И има предпоставки за грешки.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува
Преди 9 часа, Joro-01 said:

Гледам графиката и си мсля, че пичовете в лабораторията са допуснали по някоя и друга грешчица.

По самите данни бележки нямам- линията  / тенденцията е видима и почти линейна, осредняване...

Само суровите данни са малко странни - в много широк диапазон, при 60 W. Там са измерили тяга в интервала от 61 до 130 микронютона. Не могат да осигуурят повторяемост.

Според мене има грешки и/или не са успели да изключват влиянието на средата.

Дали няма някакви електромагнитни / електродинамични силиефекти - със стените на камерата, опрпбодяването, метални предмети наоколо или дори земния магнетизъм?

Тази торисоннва везна колко да е прецизна? Кабелът  / опроводяването не оказвали някаква сила / съпротивление или пък  Без да съм се запознал с постановката, кофа + магнетрон трябва да тежи поне килограм. Сиата от 100 микронютона (0,1 милинютон), можем да я представим като тежест от 0,01 грам. Не казвам невъзможно, трудно е. И има предпоставки за грешки.

Сега вече са се заели сериозно и предстоят много прецизни измервания и тествания.:)

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!